Sign in to follow this  
Followers 0
cristian

Volvo v50 nu mai merge

16 posts in this topic

Salutare am o problema la un volvo v50 al sotiei,nu mai vrea sa traga deloc (se pare ca turbo intra aproape de 3000 rpm in special cu a 5 si a 6 de la 2000rpm pana la 3000rpm dureaza 3 minute)masina nu scoate fum deloc si merge bine la minim.Am controlat toate tuburile si par bune (in afara de ala care ramane intre motor si bord care e imposibil de ajuns)am fost la o diagnoza bosch si imi da (elettrovalvola controllo sovralimentazione turbocompressore--Controlul turbocompresor solenoid)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si atunci ce sens mai are topicul asta din moment ce ai gasit defectul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu stiu care e aceasta eletrovalvola,am schimbat deja 1 si nu am rezolvat nimica(aia care simte depresiunea de la turbo cred)

Asta am schimbat

post-1079-0-28387800-1390528202_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electrovalva aia regleaza valvele "active din turbo" deci nu e senzor ...

Mai sunt ceva subiecte legate de aceasta valva

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0D-ul are 2 astfel de valve, daca cealalta este blocata pe deschis pierzi vacuum si da aceiasi eroare.

Trebuie verificate toate traseele de vacuum iar daca toate sunt ok este o problema la turbina (senzor pozitie geometrie variabila) iar in acest caz se inlocuieste turbina .

2.0D-ul este greu de reparat in astfel de situatii. Succes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca sunt 2 una e langa filtru de aer si cealalta e langa alternator (am sa iau de la cumnatu care are acelasi model sa fac proba)deja am cumparat 1 si nu vreau sa mai dau bani degeaba.Am mai facut o proba care ma sfatuit cineva,m-am bagat sub masina si cineva accelera si am vazut ca tija de la wastegate functioneaza (se misca)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina ta nu are wastegate ci VNT .

Verifica furtunele de vacuum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau poate ai o problema cu debitmetrul. asa a patit tata cu vw lui, abia tragea masina si dupa ce o schimbat debitmetrul mergea ca din tun. eu zic sa pui si debitmetrul daca tot schimbi intre masini, poate aia ii problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista defectul asta la 2.0D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
post-1079-0-55603100-1390584939_thumb.jpMaine probez sa schimb eletrovalvele si debimetru daca nu schimba nimic mai ramane turbina (sau partea electrica de la turbina) mai precis asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

tare asta cu electrica de la turbina,mai mult ca sigur de acolo este.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor sau ce o fi ala pe turbina,are o mufa cu 3 fire nu stiu ce rost are si cum functioneaza daca stiam nu mai intrebam pe forum. :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si cum ai ajuns tu la concluzia ca senzorul pozitie VNT este defect ?

Functioneaza extrem de simplu, el citeste pozitia in care se afla geometria variabila (0-100%), astfel cand ECM-ul comanda valva de control sa tina geometria la 50% acel senzor verifica daca fizic geometria este la 50% .

Daca tu ai o problema pe partea de vacuum atunci geometria nu ajunge in punctul cerut iar in acel caz ai acea eroare .

Conform documentatiei FORD/Volvo, cand acel senzor se defecteaza trebuie inlocuita turbina . Pt a da verdictul ca acel senzor este defect ai nevoie de un tester pt a verifica pozitia geometriei .

Succes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.. Bogdan G am facut 2 teste de diagnoza si imi dadea ,,electrovalva controlu sovralimentare turbocompresore,,avand in vedere ca am cumparat electrovalvola din postul #4(montata si problema nu sa rezolvat mai ramanea acel senzor de la turbo)azi am facut proba cu electrovalvola de la cumnatu si prin miracol merge si aici incepe miracolul (scot electrovalvola lui o pun pe a mea si nu mai merge...am decis sa reincerc din nou cu a lui si masina iar nu merge..scot mufa care o alimenteaza si raman cu un fir in mana post-1079-0-18927500-1390673250_thumb.jp am sudat firele cu fludor si totul este perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la senzorul ala mai aveai de verificat toate vacuumurile iar alea sunt multe si lungi .

Ai scapat ieftin oricum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si toate tuburile de la vacuumuri (noroc ca am tub de masura exacta si rezistent la temperaturi inalte )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0