iulirx

Distanta de frinare ( 50km/h - stop)

13 posts in this topic

1. Masina (pasageri, orice cintareste si conteaza)

2. Cauciucuri ( denumire completa, stare uzura : uzat, mediu, nou - nu se admit caucicuri diferite pe masina, Nu se admit presiuni mai mari sau mai mici cu mai mult de 10% fata de ce scrie pe masina)

3. Stare carosabil (NUMAI carosabil uscat, numai cu asfalt, fara gropi sau denivelari, NUMAI orizontal.). Se trece temperatura aratata de masina si daca zona de frinare era umbrita, in soare, sau in lumina difuza (cer inorat)

4. Cu , sau fara ABS cuplat. Daca se omite se considera cuplat, activ. Daca masina nu poate decupla ABS decit daca scoti siguranta, atunci nu scoateti siguranta.

5. Numar incercari ( se poate si o singura incercare, de preferat media a 3 incercari in decurs de 5-10 min). Treceti numarul. Nu incalziti cauciucurile inainte, Veti obtine o distanta de frinare mai mica decit cea reala in conditii normale.

6. Distanta masurata (in metri). Ca punct de start frinare alegeti-va un puct usor de detactat, in dreptul a "ceva". Masurati cu o sfoara, pe care o veti masura acasa.

Test de la 50 km/h (viteza legala aproape oriunde) la stop. Masina se aduce la 50 km/h in viteza a 4-a si se frineaza LA FUND pina se opreste masina SI motorul. NU apasati ambreiajul DELOC !

Tot ce zic eu aici E LEGAL cu urmatoarele exceptii :

-sa nu aveti in spate (minim 100m) nici o masina

-sa nu deranjati traficul masinilor sau al pietonilor IN NICI UN FEL

-sa executati aceasta manevra in locuri largi unde , daca derapati , sa aveti loc suficient.

-sa nu fiti incepatori si sa fie ZI.

Exemplu :

s40, 1 pasager

michelin, xx/xx/xx, denumire

12 grd, difuz

cu abs

4

xx metri.

Edited by iulirx
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am raspuns pe pm lui Cristi.

FRINA LA FUND ! Nici un control daca este activat abs. (exista, intr-adevar, posibilitatea de a frina pina a intra abs-ul printr-o presiune adecvata asupra pedalei de frina. NU e cazul aici, pentru ca NU ne referim la soferi buni , ci la soferi medii, obisnuiti.) Un sofer bun va frina cu 1-2 metri mai bine decit unul mediu. Nu are nici o importanta AICI acest lucru !

Daca se poate dezactiva (fara a scoate siguranta) abs , atunci cu cel mai bun control posibil.

Nu ne intrecem la frinare ca soferi, CI CA MASINI ! (asa cum sint ele livrate de producator, fara nimic dezactivat)

Doar informativ. Aveti grija ca voi, stiind unde trebuie sa frinati, NU mai aveti nevoie de timp de reactie !

Think !

post-143-0-13547600-1391459164_thumb.jpg

Acum sa asteptam DATE.

Edited by iulirx
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-a venit ideea cu acest topic intrebindu-ma daca masina mea frineaza bine sau nu. Tot asa oricine dintre cei care vor citi peste citeva luni,ani de zile acest topic pot vedea daca masina lor frineaza bine.

Probabil multi vor fi curiosi sa vada aceste distante de frinare, reale, nu pe cele date de fabrica si sau de producatorii de cauciucuri, etc.

Daca , de exemplu s60-ul meu frineaza de la 50 km/h in 25 m si , uitindu-ma pe acest topic vad inca 8-9 s60-uri care frineaza , majoritatea intre 23 si 26m , atunci , probabil ca si a mea frineaza binisor. Daca eu nu pot frina cu a mea decit in minim 29m atunci ceva e de vina : poate eu, poate masina, poate amindoi. Oricum incep sa-mi pun semne de intrebare si chiar asta e scopul acestui topic. Orice raspuns mi-as da e numai in favoarea mea : daca masina e de vina merge la service, daca eu sint de vina mai invat, si/sau merg mult mai precaut.

De asemenea, daca vad ca cineva a avut caucicuri x , le-a schimbat cu y si frineaza mai prost/bine in aceleasi conditii, e o informatie utila. La fel despre amortizoare, suspensie.

D-asta spun : ne trebuie cit mai multe date despre cit mai multe masini si daca se poate chiar mai multe despre aceeasi masina daca acea masina a suferit schimbari care pot modifica distanta de frinare. (cind punem cauciucri noi , dupa 80-100 km parcursi ar fi bine sa masuram distanta de frinare, nu costa nimic si ajuta pe multi. La fel ar trebui s-o masuram si inainte de a schimba caucicurile vechi)

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista un studiu ajutator pentru asta facut de cei de la volvoclub.org.uk

http://www.volvoclub.org.uk/pdf/SpeedStoppingDistances.pdf

Doar ca sa nu o luam de la zero, fara nici o alta semnificatie.

Unul dintre rezultatele semnificative care vor rezulta in urma acestui studiu este importanta care trebuie acordata in mod obligatoriu, factorilor neideali de condus si conduita preventiva. Elemente precum conditiile meteo, condus pe timp de noapte, oboseala, over confidence, etc... poate va vor determina sa intelegeti ca din momentul in care simtiti nevoia de a frana si pana a incetini sau opri e o cale destul de lunga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa te uiti in oglinda retrovizare, inainte sa incepi sa franezi, avariile, etc dar asa oare o sa aflam:

Distanta de frinare ( 50km/h - stop)

parca asta e topicul...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat ruleta de 5 m. Miine ma duc la test. (sper sa fac testul cu volvo, loganul si, daca am noroc, si cu st-ul). Sper sa am si un colaborator care sa filmeze sau sa frineze, vedem la fata locului.

Tocmai am vazut ca aveam in spate, la luneta un i-pod uitat p-acolo de fii-mea. Bine ca l-am vazut, ca ar fi fost posibil sa vina la mine in parbriz, miine. (verificati asta si ce aveti prin portbagaj, sa nu se sparga, etc...)

Keep in touch.

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://youtu.be/_mB9SaFLbR0

Temperatura exterioara = +9 grade

Asfalt uscat, in soare.

Si in logan si in volvo am fost eu + fii-mea (70+50=120kg) , in rest masina era fara incarcatura semnificativa. Caucicurile la presiune nominala.

Caucicuri Volvo = dunlop wintersport 4d 225/45/17 (15.000 km rulaj)

Cauciucuri Logan = Tigar winter185/65/15 ( sub 1000km rulaj)

Distanta frinare Volvo 8.7 - 8.9 m /2 incercari

Distanta frinare logan 9.9 - 10.1 m /2 incercari

Viteza a fost "o idee" peste 50 km/h pe kilometraj ca sa compensez faptul ca masinile indica viteza mai mare decit cea reala.

Am fost in vit 3 si am debreiat doar atunci cind motorul dadea sa moara.

Frina a fost apasata violent la fund ca un disperat, fara sa incerc sa frinez optim. Piciorul a stat pe acceleratie si apoi direct pe frina, nu am stat pregatit cu piciorul deasupra frinei pentru ca in realitate nu se intimpla asa.

La volvo in a doua incercare pedala s-a dus singura la fund.

Pentru a obtine o viteza de 50 km/h constanta e nevoie de cam 300-500m sa fiti siguri pe voi.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

La logan ai franat controlat sau pedala era la fund violent? Nici macar nu s-au blocat rotile la logan.....cel putin in prima incercare eu nu inteleg mai nimic. In fine, e vorba de volvo aici . Acum intrebarea mea este ca si rezultat, este mult-putin 9m de la 50-55km/h la 0 ?

La fund violent. (Am incercat si controlat insa la aceste viteze diferenta este insezizabila. De la 80-100 incolo , da, se simte tare)

si s60 si loganul au abs asai ?

DA !

Si cartea ce zice? Citi metri?

Sent from my P5_Quad using Tapatalk

H-abar n-am ! (tine cont ca aceste distante sint doar pentru frinarea efectiva , FARA TIMP DE REACTIE. In realitate , folosind si 1.2 sec timp de reactie mai pui 16 m si obtii 25m)

Pe noi aici nu ne intereseaza frinarea cu timpi de reactie pentru ca acestia tin de sofer. La 50km/h fiecare zecime de secunda timp de reactie inseamna 140 cm, muuuult nu ? Ce sa mai zicem la 130 km/h unde insemna 360 cm.

D-asta la unele masini mai noi, cind se ia piciorul de pe acceleratie brusc, masina deja incepe sa frineze pina a fi fost actionata pedala de frina inca. Asta iti cistiga minim 3 zecimi de secunda. Faceti voi socotelile...

http://viral.videomi...frane-73315.htm

Asa suspensii si distributie a maselor...

@Iulirix Cu ambreiajul calcat de la inceput ai facut vreo proba? Erau diferente?

Da, la vitezele astea nu e nici o diferenta.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar informativ :

Exista mai multe tipuri de caucicuri din punct de vedere al eficientei la frinare pe asfalt uscat. Aici NU ma refer la caucicuri pentru pilotaj, ci doar la caucicuri normale, ce pot fi cumparate relativ fara mari eforturi de pe piata.

Tip A , care ofera un coeficient de frecare la alunecare/rostogolire in jurul valorii 1.05 - 1.1 (FOARTE BUNE)

Tip B, care ofera un coeficient de frecare la alunecare/rostogolire in jurul valorii 0.95-1.0 (BUNE)

Tip C, care ofera un coeficient de frecare la alunecare/rostogolire in jurul valorii 0.85-0.95 ( ACCEPTABILE)

Fara a lua in calcul multe lucruri, doar informativ, distantele de frinare ar trebui sa fie :

post-143-0-81011100-1392382671_thumb.jpg

Se poate observa ca aproape aceeleasi distante le-am obtinut si eu cu ambele masini. Volvo avea caucicuri tip A, Loganul tip C.

Ideea topicului este sa verificam in practica daca ce spun formulele chiar e real. Si sa creem o baza de date din realitate la indemina oricui.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotile se blocheaza insa voi nu vedeti pe film. Filmul original wvga la 240 fps privit pe camera in super slow motion permite sa se vada timpi in care roata este oprita. Nu ma pricep sa editez filmul in ssm ca sa se poata vedea momentele in care roata se opreste. La 30 fps e aproape imposibil de vazut. A fost si viteza mica si aderenta buna. Daca era ud si viteza mai mare, sau era zapada s-ar fi putut vedea si la 30 fps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din x postari exista doar 1 postare cu rezultate.A mea, care am inceput topicul.

Restul vorbe.

Rog un administrator sa stearga tot in afara de posturile nr 1 si 69.

Multumesc.

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si eu astazi o incercare cu un BMW e46, 1.8i, an 2002, anvelope de iarna bune (nu m-am uitat la marca) 205/55/16, temperatura exterioara nu stiu (dar cred ca pe la ora 14:00 erau 7-8 grade), afara senin si pe jos uscat, 2 persoane in masina

-prima incercare 9,3 m

-a doua incercare 8,8 m

-a treia incercare 8,9 m

-a patra incercare 8,7 m

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a facut curat la cerere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now