tehnicdvd

Pregatirea masinii pentru o lunga calatorie!

42 posts in this topic

Intentionez ca in concediu de odihna sa plec intr-o lunga calatorie prin Europa. Voi, cei mai experimentati, cum ati pregati masina ca sa nu aveti incidente neplacute ?

In afara de verificarea mecanica, apoi distributie, ulei, filtre, ce ati mai verifica ?

Ma refer aici mai mult la filtru de particule, aditiv, etc ?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placute de frana si becuri de rezerva ,stiu ca nu e legat de filtru part dar e bine sa nu le omiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niveluri la toate lichidele din masina ulei frana servo .. cauciucuri , presiunea , echilibrarea rotilor ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija sa nu iti expire itp-ul , asigurarea obligatorie / casco in timpul excursiei, sau la doar citeva zile dupa. Nu se stie niciodata.... ( la fel despre permisul de conducere)

In anumite tari din vest nivelul de zgomot al masinii poate fi masurat pe strada. Ai grija ca masina sa nu faca zgomot prea mare (verifica tobele). Daca ai tunat masina si face zgomot mai mult decit e scris in omologarea modelului e foarte posibil sa ai mari probleme afara.

Daca masina nu e pe numele tau, fa rost de o procura de la proprietar, tradusa eventual in engleza , legalizata.

Ia cu tine un compresor auto portabil ( nu e scump nu ocupa mult loc si face toti banii cind ai nevoie de el).

Ia cu tine minim echivalentul a 50 euro cash marunt, a valutelor fiecarei tari prin care vei trece. (treci prin 5 tari = trebe sa ai echivalentul a 5x50=250 euro cash marunt)

Daca ai luat amenzi in UE si nu le-ai platit, plateste-le !

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roata de rezerva !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intereseaza-te dinainte unde ai pe drum service volvo . Google-it , sau intreaba la Primus.

Daca iei animal cu tine, sa aiba pasaport si sa fie vaccinat de cel mult 30 zile.

Analizeaza circuitul in google maps cu street view, mai ales intersectiile unde crezi ca te poti incurca. Cauta in zona obiective (vei avea surprize placute) Actualizeaza frecvent gps-ul.

Daca pui aici traseul e posibil ca unii dintre noi sa mai fi fost in zona si poti primi , eventual, sfaturi , sugestii, etc.

Nu merge niciodata cu mai putin de 30% din rezervor. E preferabil sa fii mereu peste 40%.

Ai grija si de asigurarea medicala, Doamne fereste !

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut(il mai am inca) un gps Navigon cu harti updatate la zi. M-a dus in balarii in Danemarca in loc sa ma duca in benzinarie.

Vezi cum ii faci setarile si asigura-te cu combustibil suficient pe drum...trebuie sa ajung si eu intara la vara cu masina...si inapoi, evident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grija pe AUSTRIA daca ai limitare de viteza si semnul IG-L chiar daca ai 100 limita dar semnul zice 80 sa mergi cu 80 ca amenzile is enorme la semnul IG-L ( Noxe mari ) . http://adevarul.ro/locale/timisoara/amenzi-drastice-autostrazile-austria-aparent-niciun-motiv-atentie-mare-semnul-ig-l-1_52874478c7b855ff5600ac72/index.html

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

de asta nu stiam, multumesc !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

mama ,mama ce de pregatiri

eu cumparat 2 masini din anglia-suit in ele dat cheie si am venit acasa

fara aia aia aia aia aia .

si prima data am plecat fara gps din londra am mers numa dupa semne,suit pe autostrada si gata.peste 30 ore eram acasa

sau poate vrei sa mergi in china.atunci inteleg ce pregatiri iti trebe

Edited by feraru3333
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iei animal cu tine, sa aiba pasaport si sa fie vaccinat de cel mult 30 zile

Ai grija si de asigurarea medica

Pt caini cu 18zile inainte este necesara vaccinarea.

Pt asigurare:mergi pe Goldis la casa de sanatate cu buletinul si adeverinta de la locul de munca sau daca ai un pfa cu ultima chitanta platita si ti da cardul european valbil 6luni pe gratis.Eu asa am facut.

Edited by thor4ever
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se mai intampla diverse ... Gen pana si roata de rezerva e pe pana si ea :))) sincer si eu am plecat de multe ori fara sa verific masina !

La pisici trebuie sa o duci la veterinar cu o zii inainte sau ceva de genu ! Ideea e ca iti explica veterinarul

Si antirabic cu 2 lunii inainte

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intereseaza-te de taxele de drum din tarile pe unde o sa treci. Decat sa cari placute de frana cu tine, mai bine te asiguri ca sunt bune cele pe care le ai puse deja. Nu vei sta tu prin parcari sa schimbi placutele de frana. Asigurarea RCA, eventual si CASCO, trebuie nu doar sa fie in termen, dar sa le si ai cu tine in copii si original.

Pentru partea tehnica, cel mai indicat ar fi o revizie cu ceva timp inainte de plecare, la un service autorizat Volvo.

In rest, pune in bagaj si pofta de viata, placerea de a admira in tihna locurile pe unde treci, cateva cuvinte uzuale in limbile vorbite de oamenii locuriilor ce urmeaza a fi vizitate.

Daca ai disponibilitate, monteaza si o camera video pe parbriz, iar la intoarcere delecteaza-ne cu cele mai interesante momente de pe drum.

Edited by mariusdaniel
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ungaria poti cumpara din mol in ro sau ungaria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placute de frana si becuri de rezerva ,stiu ca nu e legat de filtru part dar e bine sa nu le omiti

Asta cu placutele e tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

My friend.... Urca-te in masina si baga-i mare ca doar ai Volvo. Am plecat in Romania si din Romania plus 2 drumuri de Polonia dus-intors si Elvetia fara sa sa iau nimic cu mine. Am verificat fluidele ( ulei, lichid de frana, lichid de servo, antigelul) si presiunea rotilor..... atat. Tot atunci cand iti faci griji tot atunci se intampla ceva. Du-te relaxat , respecta limitele de viteza, cumpara viniete in fiecare tara prin care treci si nu o sa ai probleme. Trusa medicala sa o verifici sa nu fie expirata, fa plinul si iti urez concediu placut. :) Sa ai bafta si drum bun :thumbsup2:

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, corect in austria IG-l reprezinta amplasarea unor senzori pentru verificarea noxelor din cate stiu si trrebuie sa respecti cea mai mica viteza impusa indiferent de banda pe care te afli

daca ai folii pe geamurile din fata si sunt intunecate tare , ar fi bine sa sti ca in vest ori le dai jos pe loc ori o amenda vai vai vai . sa ai rezerva de lichid de parbriz cumparata din romania (banui ca si tu ai prefera sa dai 8 lei pe 5 L decat vreo 5E pe 1 litru ) .

nivelul lichidului din dpf il poti verifica in reprezentanta eu am platit 70 de lei parca cu tot cu TVA .Ei au un indicativ X/15 iar daca ai sub 5 unitati ar trebui reincarcat din cate stiu

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

IG-L inseamna ca senzorii de pe acea zona au detectat ca se polueaza mai mult decit cred ei ca trebuie. In consecinta se afiseaza o viteza maxima corespunzatoare, adica mai mica decit cea maxima permisa de lege pe acea portiune de drum. ( de exemplu 110 km/h in loc de 120 km/h). Daca vezi o restrictie de acest gen trebuie s-o respecti. Diferenta intre o restrisctie gen 110 km/h IG-L si 110 km/h este cuantumul amenzii : in primul caz la depasirea vitezei indicate cu pina la 10 km/k iei amenda de 2000-3000 euro, in al doilea caz iei amenda 500-800 euro.

Deci IG-L inseamna de fapt amenzi mai mari (mult mai mari) pentru aceleasi depasiri ale vitezei.

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca in austria e +10 km/h ,in franta spre exemplu e +5 km/h .

Peste viteza maxima admisa si iei amenda

Share this post


Link to post
Share on other sites

mama ,mama ce de pregatiri

eu cumparat 2 masini din anglia-suit in ele dat cheie si am venit acasa

fara aia aia aia aia aia .

si prima data am plecat fara gps din londra am mers numa dupa semne,suit pe autostrada si gata.peste 30 ore eram acasa

sau poate vrei sa mergi in china.atunci inteleg ce pregatiri iti trebe

Le-ai condus in spagat ? Cred ca esti primul care "suit" in 2 masini si venit acasa cu amandoua! Cel mai tare!

Ce am intrebat eu era cu totul altceva, dar in fine, s-a inteles gresit!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu pregatesc masina niciodata in mod special cand plec la drum lung. In afara de chestiile de bun simt: verificat nivel ulei, antigel, lichid de frana, echilibrat roti si verificat lumini, nu-i fac altceva.

Eu fiind patit de 2 ori cu masini defectate in afara granitei, prefer sa pun cateva sute de euro pe un card, ca si rezerva de urgenta. Mentionez ca ambele masini care mi-au facut probleme in afara granitei, erau proaspat iesite din revizie si cu toate verificarile facute, deci pana la urma e o chestie de noroc - ghinion :).

Sfatul meu: nu investi prosteste in masina inainte sa pleci din tara. Ia-ti la tine ca rezerva 3-400 Euro si nu intri in ei decat in caz de urgenta si / sau masina defecta :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc la toti cei care mi-ati dat sfaturi de ...cam e cu cainii pe afara, cu limita de viteza, cu placutele, cu roata aia mica de rezerva, etc, dar nu la astfel de lucruri ma refeream. Legat de DPF si aditiv. Ma gandesc sa fac inainte si un test vida+dice si sa vad nivelul de aditiv, ultima data era la 7, oare de la ce nivel trebuie completat ? Cam la cati km se completeaza, sau cat tine un schimb ?

Thank's again guy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigur ca da,in spagat :hello2: :hello2: :hello::headbang: :headbang: :headbang:

daca eu tre sa plec peste 1 ora pina la paris,ma duc ii fac plinul si am plecat

ce d-zeu sa verific cind eu sunt toata ziua cu c***ru in masina?

verificarile astea ce le spuneti voi se fac la masini care circula duminica 10 km

probabil daca vrei sa te duci pina in china cu masina atunci verifici

Edited by feraru3333
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca in austria e +10 km/h ,in franta spre exemplu e +5 km/h .

Peste viteza maxima admisa si iei amenda

In Germania e plus3 km/h. Am patit-o, de-aia stiu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now