paunionutz

Bazait servo directie

53 posts in this topic

De ceva timp a aparut o problema la pompa de servo si anume: cand misc volanul, pompa bazaie (incet ce-i drept) si incepe sa oscileze turometrul (2-300 rmp) si volanul merge ceva mai greu decat inainte.

Eu zic ca este pompa de servo (90%), insa am zis sa mai cer cateva pareri.

Ce am scos din calcul:

- lichid servo la nivel

- lichid servo schimbat acum 1 an (flush). Am pus Febi verde

- curea si rola accesorii aprox 15000 km (Contitech si Ina)

- alternator reparat acum 3 ani, printre care schimbat si rulmentii

- rulment compresor AC schimbat acum 1 an (dar nu este nici o diferenta cand este AC pornit sau oprit)

Astept si alte pareri,

Mercy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine la fel face. Cand misc volanul oscileaza turometru. Putin dar oscileaza. Si cand plec dimineata si fac stanga dreapta in vreo curba se aude un zumzait.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa ai pierderi de lichid pe caseta de directie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine cel putin nivelul nu a scazut de cand am schimbat lichidul si nici pete pe sub masina nu sunt, deci iese din calcul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa bâzâie numai atunci când mişti volanul?

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa bâzâie numai atunci când mişti volanul?

Doar cand misc volanul si nu este un sunet strident, se aude doar daca este muzica oprita, insa o "simt" in volan, cand il misc si plus ca-mi scade turatia destul de mult (2-300 rmp)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă scade turaţia, înseamnă că în momentul în care începi să acţionezi volanul, apare o suprasolicitare. Adică pompa merge greu. Întrebarea e de ce? Te-ai uitat la lichid, în timp ce e răsucit volanul? Nu e tulbure? Dacă e tulbure, ai verificat dacă nu e căzută partea de conductă din interiorul vasului de lichid de servo, prin care lichidul revine în vas?

În mod normal, lichidul trebuie să revină sub nivelul lichidului din rezervor, pentru a nu barbota aer în el. Dacă acel segment e desprins şi se plimbă prin rezervor, lichidul, la întoarcere, se amestecă cu aer.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am verificat treaba asta (cu conducta din vas), insa de fiecare data cand m-am uitat la lichid, era limpede. Insa nu am pus pe nimeni sa miste de volan, iar eu sa ma uit in vas. Totusi daca acea conducta este cazuta in vas, nu ar trebui sa opuna rezistenta la scurgerea lichidului, doar ca nu-l mai "directioneaza", nu-i asa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, e pe retur, prelungirea din interior a acestuia, deci în colţul din dreapta-spate-sus al vasului, normal că nu opune rezistenţă. Nu e problemă de curgere a lichidului înspre pompă, ci de prezenţă a aerului în lichid, care defavorizează creerea presiunii necesare.

Nu vreau să te descurajez, însă, nu cred că aceasta e problema, totuşi, pentru că pompa nu e suprasolicitată dacă e aer în lichid, deci nu se explică scăderea turaţiei motorului.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma gandeam ca este obosita pompa si nu mai face presiune cat trebuie si oricum volanul merge ceva mai greu decat la altele (testat pe la intalniri, la S60, V70 cu acelasi dimensiuni de anvelope) plus bazaitul. Toate astea m-au dus cu gandul la pompa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, aşa şi pare să fie, însă credeam că vrei să elimini celelalte posibilităţi.

Tot nu-mi explic scăderea turaţiei motorului. Pompa are o supapă de suprapresiune care, dacă se blochează, provoacă eliminarea lichidului de servo pe la axul pompei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit si eu asa.Si eu am banuit pompa de servo.Chiar am si schimbat=o.Si dupa 5 ani, in care ziceai ca mi-am luat masina electrica, am decis sa rezolv problema.Am inceput sa inlocuiesc tot de pe cureaua aia.Nu se modifica nimic.Pana am ajuns la alternator.De acolo era.Acum, eu am inteles ca acu' vreo 4 ani ai schimbat rulmentii, dar eu zic ca nu strica inca o verificare.

PS.Mersi Cipilika pentru piese imprumutate pentru proba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la mine sunetul este destul de "discret" si nu creste in intensitate de loc. Incepe la prima miscare a volanului si are aceeasi intensitate pana la capatul cursei. In rest nu se aude nimic. Ma gandesc ca daca era alternatorul, trebuia sa se auda macar la declansarea compresorului de AC, cand motorul este solicitat, insa la mine nu se aude. Plus ca un rulment uzat, face un zgomot mai mare la o turatie mai mare. La mine zgomotul este constant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba mai intii lichidul ,eventual spala cu atf320 si pune apoi 220 sau ma rog cu ce crezi ca iti este mai favorabil.De biziit constant asta este normal ca nu este electrica.Pleci de la chestii simple si apoi poti constata ca poate fi ceva de anvergura.Tind sa cred ca nu e mare lucru si mai degraba simpla uzura a pompei care inca functioneaza

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris in primul post ca este schimbat lichidul de un an.

Nu bazaitul ma deranjeaja, ci faptul ca scade turatia cand misc de volan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba mai intii lichidul ,eventual spala cu atf320 si pune apoi 220 sau ma rog cu ce crezi ca iti este mai favorabil.De biziit constant asta este normal ca nu este electrica.Pleci de la chestii simple si apoi poti constata ca poate fi ceva de anvergura.Tind sa cred ca nu e mare lucru si mai degraba simpla uzura a pompei care inca functioneaza

Da' de ce să pună ATF, dacă recomandarea producătorului e pentru altceva?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vad ca a scris si "sau ma rog cu ce crezi ca iti este mai favorabil"

Se poate spala cu AT320 ca e 30 de lei litrul si abia apoi sa puna original, care e mai scump.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi Febi verde cât e? 35 de lei? <ahttp://www.volvo-club.ro/uploads/emoticons/default_grin.gif' alt=';D'>

Şi originalul cât poate fi de scump? Nici 12 euro? http://eshop.original-teile.de/index.php?force_sid=5232932caefde1235732bdcc3f3748f5&cl=search&searchparam=30741424

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai 12 Eur x vreo 2 litri aruncati pe geam vs. 30RON x2....

Da, exista si varianta FEBI desi din cate am mai citit pe-aici lumea nu e multumita de el, si nici eu nu-l recomand.

@PaunIonutz: Vezi ca vlp avea un bazait de genul de ziceai ca vine masina de pompieri cand venea in parcare si lui ii vibrau conductele de servodirectie, pana nu le-a schimbat nu a scapat de problema.

Mai nasol e sa nu fie din supapele de la caseta, sa nu se fi decalibrat ceva pe-acolo si sa nu lase lichidul sa circule cum trebuie.

Cu rotile fata suspendate (ambele deodata) mai bazaie ? Cu motorul oprit si rotile suspendate se invarte greu volanul ? Sa nu se fi blocat vreo bieleta de directie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu rotile suspendate si motorul oprit, se invarte foarte usor volanul, dar nici cu masina pe asfalt nu se invarte greu volanul, doar un pic mai greu decat ar trebui (sau mi se pare mie), iar bazaitul se aude incet, doar daca esti atent. Repet, eu asociez pompa obosita cu scaderea turatiei, cand incep sa misc de volan

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight, tot nu trebuie să bâzâie, chiar dacă sunt blocate bieletele sau capetele de bară. Ce, dacă tu virezi şi roata dă-ntr-o bordură, ţie-ţi bâzâie pompa de servo? Despre ce supape la casetă vorbeşti?

Da' de ce nu recomanzi Febi?

Ionuţ, de ce nu dai tu jos cureaua de accesorii şi să-nvârţi cu mâna de fulia pompei, să vezi cât de greu merge sau dacă nu are joc? S-ar putea să-i fie blocat axul, pe care-l vei rupe dacă vei mai merge aşa cu ea.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heimdallr: Pentru ca am eu o problema cu FEBI, ca sunt reimpachetatori si majoritatea pieselor lor sunt porcarii. Dar nu despre FEBI e topicul.

Ai dreptate cu bordura, dar incerc sa-mi imaginez diverse situatii. In caseta ai niste supape de directionare a lichidului, altfel cum "te ajuta" presiunea lichidului sa virezi stanga-dreapta ?

@PaunIonutz: Sigur nu aveai micsorarea de turatie si inainte, si abia acum ai inceput sa o remarci ? Si la a mea scade 100rpm cand iau de volan, dar isi revine... De exemplu daca misc stanga-dreapta-stanga-dreapta si apoi ma opresc, se simte ca motorul urca 100-200rpm si apoi scade la loc la relanti. E normal totusi, ca ii creezi o sarcina in plus cand lucreaza pompa de servo si ajustarile nu sunt chiar instantanee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, la fel face si la mine. Creste cu 200 max si apoi revine la normal. Am filmat dar nu pot posta direct filmuletul. Trebuie pus pe youtube intai cred.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea nu sunt supape, ălea sunt canalele de alimentare şi de aducţie a uleiului, de la nivelul distribuitorului şi rotorului. Dacă sunt înfundate, pompa recirculă lichidul, ea chiar are supapă de suprapresiune. De ce nu bâzâie pompa sau de ce nu bubuie conductele când brachezi la maxim? Dacă ar fi înfundat unul din orificiile distribuitorului, ar merge greu direcţia doar în partea căreia îi corespunde orificiul înfundat.

La mine, la D5, nu variază deloc turaţia, când mişc volanul. Warum?

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicoz tu ai D5 si ala are la relanti cuplu cat 2.4i-ul la 2000rpm ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now