Posted 19 Feb 2014 · Report post dupa cum stiti, o boala comuna al masinilor care au turbina, in special dieselurile, este turbo-lag. turbo-lag este momentul acela cand apesi pe pedala de aceleratie si astepti cateva secunde dupa care simti ca masina trage [nimica nou, sunt modele unde se simte mai accentuat si sunt modele unde nici nu-ti dai seama]. cu totii stim ca, cu cat ii mai mare RPM cu atat mai bine lucra turbina, boostul mai mare, etc. [numai nu exagerat ca dupaia ii cam bai]. de turbo-lag nu prea poti scapa, asta-i partea proasta al lucrurilor. partea buna e ca poti diminua din "momentul" lui, adica sa intre mai repede turbina in lucru, asta se poate face cu soft, chip, etc. scopul threadului, ce alte metode stiti sau ganditi ca ar merge ca sa scapi de turbo-lag? turbo-lag este un subiect controversat si multa lume dezbate acest subiect. asa ca, sa dezbatem si noi subiectul asta, poate ii dam de capat si gasim o rezolvare comuna. [daca am omis ceva mai sus, rog sa corectati] Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2014 · Report post 1.6 HDI nu are LAG . 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2014 · Report post LAG are tractoru meu pana isi ia avant turbina e cam nasol 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2014 · Report post Anti-lag system... Mai si scuipa niste flacari... Pe benzinare merg bine, la diesel-uri inca n-am vazut, dar n-ar fi imposibil. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2014 · Report post 3 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2014 · Report post @bogdan g, eu ma refeream in mod general, nu la 1.6 hdi @bogdan s, eu de anti-lag system n-am auzit pe diesel, in schimb ce-am vazut este launch control. @heim, vnt, adica reglezi actuatorul la o cursa mai mare sau mai mica? @volvo244, si daca i-ai putea face soft n-ar diminua din lag? mai multa motorina arsa -> mai buna invartirea al axului la evacuare, nu? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Feb 2014 · Report post Cred ca volvo244 vorbeste de D24t, care este oldschool, fara soft si complicatii electrice. Si da, subscriu. Pana intra turbocompresorul la motoarele alea, esti mai rapid cu bicicleta. Dar dupa ce intra turbina si motorul incepe sa urle, ai impresia ca stai pe loc si se invarte planeta. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2014 (edited) · Report post de la 2200 rot incepe numa distractia ; dar daca stii sa mergi cu el nu mai simti treaba asta da era vorba de d24tic Edited 20 Feb 2014 by volvo 244 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2014 · Report post @1-0, din soft poti face LAG-ul aproape insesizabil dar cu ceva fum in spate . Asa am reusit eu la fostul C30, ala avea turbina mare VNT17 si in mod normal tragea numai dupa 2500 rpm, din soft l-am facut sa traga de la 2000 rpm . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2014 · Report post Si la d5 e maricel turbo lag,sau mi se pare? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2014 · Report post Nu chiar, adica in comparatie cu alte motoare diesel de 2.5L sta binisor D5-ul . Eu din ce am masurat am vazut ca face presiune nominala pe la 2000rpm ceea ce e bine pt un motor atat de mare, D5-ul vechi facea presiune nominala dupa 2000 rpm . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2014 · Report post @bogdan s, stiam ca la d24t nu se poate face nimica [legat de soft, electrice ,etc.]. atunci s-ar putea lucra din pompa de motorina, ii dai mai mult debit. cel putin eu am vazut ceva de genu pe cosworth-uri, toate pompe mecanice si cu cheia iti reglai "distractia". @bogdan g, si daca faci ceva de genul : modifici evacuarea sa ai back pressure, atunci nu ar diminua din lag? pt.ca gazele care ar iesi nu ies pe o teava mare ci pe una mica, sau ii placebo ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2014 · Report post Da, se poate regla pompa de injectie, nu doar din avans. Are un surub de debit cu care ii poti da sa manance mai mult. Sfat prietenesc, acolo sa umble doar pompagii care stiu meserie! In acelasi timp se poate veni cu o presiune mai mare de aer. Astea sunt modificari care tin strict de tuning-ul de alta data. Nu evita lag-ul, dar iti permite instalarea unei turbosuflante mai generoase in volumul de aer plimbat prin motor. Ca bonus, daca nu iti place de cineva, treci pe langa trotuarul pe care circula si avand evacuarea pe dreapta spate, il innegresti putin! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2014 · Report post atunci asta este un mod bun de a omori tzantzarii:d 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2014 · Report post Nu ajuta cu nimic o evacuare mai mica, de fapt am observat ca la 1.6D cu un DPF colmatat turbina face mai greu presiune iar cu fara DPF face mult mai repede presiune dar corecteaza mai greu presiunea fiind fluxul prea mare de gaze si astfel presiunea este mai mare . La D5 in schimb face presiune repede si cu DPF si fara iar suprapresiune (over boost) nu face deloc la D5 . Fiecare motor functioneaza altfel de aia iti spun ca nu poti generaliza mai ales pt ca 1.6D ul are o turbina care face standard overboost iar volumul de aer este la jumatate fata de D5 si atunci este normal sa nu ai lag mai deloc . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Feb 2014 (edited) · Report post [...] suprapresiune (over boost) nu face deloc la D5 . [...] Nu face, dar intercoolerul tot îl sparge. Edited 21 Feb 2014 by HEIMÐALLR Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Feb 2014 · Report post Din motive mecanice, eu ma refeream ca D5-ul nu face overboost din soft ca 1.6D-ul . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 · Report post Problema asta cu intercoolerul o am si eu la v70, chestia e ca eu lam schimbat cu unul sh de pe un s60 la vreo 200000km si era perfect, in 2 luni v70 la dilatat, Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 · Report post Pai ai cautat cauza? Nu cred, ai reparat doar efectul (intercooler spart). Asa se intampla si cu turbinele (de obicei), le schimba dupa ce se strica, insa nu verifica mai departe de ce anume s-a stricat si dupa 10000 de km cade iar! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 (edited) · Report post cea ma mai eficienta masura ca sa scapi de lag, este sa renunti la turbina. daca vrei supraalimentare fara delay, folosesti compresor. pretul care trebuie platit este consumul usor marit. ps.: turbo lag nu este o problema comuna "in special a motoarelor diesel". dar prin supraalimentarea motorului diesel, spre deosebire de cel pe benzina, se amplifica eficienta. motiv pentru care nu se mai gasesc motoare diesel aspirate, spre deosebire de benzinare. Edited 27 Feb 2014 by LeChuck Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 · Report post lechuck, scuzele mele atunci, eu din cate stiu problema asta 'turbo-lag' este doar la diesel, pt. ca toate benzinarele care au turbo scris pe spate, zis supercharged nu cred ca au lag, fiind raspunsul mai ok la pedala\rpm Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 · Report post Dar au lag ,depinde motor Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 (edited) · Report post ... toate benzinarele care au turbo scris pe spate, zis supercharged nu cred ca au lag, fiind raspunsul mai ok la pedala\rpm de fapt "supercharged" este termenul american pentru motoarele (traditional otto) supralimentate cu compresor. compresorul este angrenat printr-o curea, la fel ca si alternatorul. consumul de energie pentru angrenajul compresorului este proportional cu turatia. si asta pentru ca la americani eficienta nu a a fost pe primul loc, dat fiind monopolul petrolier. pentru cine-si poate permite putere mai mare cu pretul eficientei si mai scazute, compresorul nu poate fi egalat de catre turbina. termenul "turbo" este folosit pentru motoarele supralimentate cu turbina angrenata de gazele de esapament. acestea reprezinta de altfel o pierdere de energie, atunci cand transformi energia chimica din combustibil in energie mecanica. prin angrenarea turbinei reduci o parte din aceasta energie. deci supraalimentarea este "moca". motorului diesel ii creste eficienta supraincarcarea, deoarece are cuplul maxim la o turatie relativ moderata, undeva in jur de 2000-2500/min si turbina ii mareste cuplul. asta inseamna mai multa putere la turatii moderate. motorul otto insa, are cuplul maxim mult mai sus. turbina ii creste puterea, dar cresterea eficientei nu e prea mare. mai multa putere la turatii mari. ce crezi tu, sau nu e marginal. Edited 27 Feb 2014 by LeChuck Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Feb 2014 (edited) · Report post lechuck, scuzele mele atunci, eu din cate stiu problema asta 'turbo-lag' este doar la diesel, pt. ca toate benzinarele care au turbo scris pe spate, zis supercharged nu cred ca au lag, fiind raspunsul mai ok la pedalarpm Nu e inexistent la benzina dar nici comparabil cu cel de diesel. Vezi de exemplu EVOul, turbo gigant, lag gigant. (nu mai retin care MY) supercharged - supraalimentat folosind compresor prin agrenaje, nu se folosesc gazele motorului turbocharged - supraalimentat folosind turbosuflante angrenate de gazele de evacuare Exact cum a zis chuck. supraalimentate sunt ambele tipuri, poate de acolo confuzia ta. (forced induction) Exista supraalimentate atat cu compresor cat si cu turbo. Cel mai bun raspuns in pedala eu zic ca tot la aspirate e. Dute cu un T5 Sent from my Blackberry Playbook Edited 27 Feb 2014 by Roberto Share this post Link to post Share on other sites