onezero

turbo-lag

35 posts in this topic

dupa cum stiti, o boala comuna al masinilor care au turbina, in special dieselurile, este turbo-lag.

turbo-lag este momentul acela cand apesi pe pedala de aceleratie si astepti cateva secunde dupa care simti ca masina trage [nimica nou, sunt modele unde se simte mai accentuat si sunt modele unde nici nu-ti dai seama].

cu totii stim ca, cu cat ii mai mare RPM cu atat mai bine lucra turbina, boostul mai mare, etc. [numai nu exagerat ca dupaia ii cam bai].

de turbo-lag nu prea poti scapa, asta-i partea proasta al lucrurilor. partea buna e ca poti diminua din "momentul" lui, adica sa intre mai repede turbina in lucru, asta se poate face cu soft, chip, etc.

scopul threadului, ce alte metode stiti sau ganditi ca ar merge ca sa scapi de turbo-lag? turbo-lag este un subiect controversat si multa lume dezbate acest subiect. asa ca, sa dezbatem si noi subiectul asta, poate ii dam de capat si gasim o rezolvare comuna.

[daca am omis ceva mai sus, rog sa corectati]

Share this post


Link to post
Share on other sites

VNT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 HDI nu are LAG .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

LAG are tractoru meu

pana isi ia avant turbina e cam nasol :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anti-lag system...;D

Mai si scuipa niste flacari... Pe benzinare merg bine, la diesel-uri inca n-am vazut, dar n-ar fi imposibil.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

:headbang:

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bogdan g, eu ma refeream in mod general, nu la 1.6 hdi

@bogdan s, eu de anti-lag system n-am auzit pe diesel, in schimb ce-am vazut este launch control.

@heim, vnt, adica reglezi actuatorul la o cursa mai mare sau mai mica?

@volvo244, si daca i-ai putea face soft n-ar diminua din lag? mai multa motorina arsa -> mai buna invartirea al axului la evacuare, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca volvo244 vorbeste de D24t, care este oldschool, fara soft si complicatii electrice. Si da, subscriu. Pana intra turbocompresorul la motoarele alea, esti mai rapid cu bicicleta. :-

Dar dupa ce intra turbina si motorul incepe sa urle, ai impresia ca stai pe loc si se invarte planeta. :evil6:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

de la 2200 rot incepe numa distractia ;

dar daca stii sa mergi cu el nu mai simti treaba asta :smile:

da era vorba de d24tic :smile:

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1-0, din soft poti face LAG-ul aproape insesizabil dar cu ceva fum in spate . Asa am reusit eu la fostul C30, ala avea turbina mare VNT17 si in mod normal tragea numai dupa 2500 rpm, din soft l-am facut sa traga de la 2000 rpm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la d5 e maricel turbo lag,sau mi se pare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu chiar, adica in comparatie cu alte motoare diesel de 2.5L sta binisor D5-ul .

Eu din ce am masurat am vazut ca face presiune nominala pe la 2000rpm ceea ce e bine pt un motor atat de mare, D5-ul vechi facea presiune nominala dupa 2000 rpm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bogdan s, stiam ca la d24t nu se poate face nimica [legat de soft, electrice ,etc.]. atunci s-ar putea lucra din pompa de motorina, ii dai mai mult debit. cel putin eu am vazut ceva de genu pe cosworth-uri, toate pompe mecanice si cu cheia iti reglai "distractia".

@bogdan g, si daca faci ceva de genul : modifici evacuarea sa ai back pressure, atunci nu ar diminua din lag? pt.ca gazele care ar iesi nu ies pe o teava mare ci pe una mica, sau ii placebo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se poate regla pompa de injectie, nu doar din avans. Are un surub de debit cu care ii poti da sa manance mai mult. Sfat prietenesc, acolo sa umble doar pompagii care stiu meserie!

In acelasi timp se poate veni cu o presiune mai mare de aer. Astea sunt modificari care tin strict de tuning-ul de alta data. Nu evita lag-ul, dar iti permite instalarea unei turbosuflante mai generoase in volumul de aer plimbat prin motor.

Ca bonus, daca nu iti place de cineva, treci pe langa trotuarul pe care circula si avand evacuarea pe dreapta spate, il innegresti putin! :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci asta este un mod bun de a omori tzantzarii:d

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ajuta cu nimic o evacuare mai mica, de fapt am observat ca la 1.6D cu un DPF colmatat turbina face mai greu presiune iar cu fara DPF face mult mai repede presiune dar corecteaza mai greu presiunea fiind fluxul prea mare de gaze si astfel presiunea este mai mare .

La D5 in schimb face presiune repede si cu DPF si fara iar suprapresiune (over boost) nu face deloc la D5 .

Fiecare motor functioneaza altfel de aia iti spun ca nu poti generaliza mai ales pt ca 1.6D ul are o turbina care face standard overboost iar volumul de aer este la jumatate fata de D5 si atunci este normal sa nu ai lag mai deloc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] suprapresiune (over boost) nu face deloc la D5 . [...]

Nu face, dar intercoolerul tot îl sparge. ;D Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din motive mecanice, eu ma refeream ca D5-ul nu face overboost din soft ca 1.6D-ul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta cu intercoolerul o am si eu la v70, chestia e ca eu lam schimbat cu unul sh de pe un s60 la vreo 200000km si era perfect, in 2 luni v70 la dilatat,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai cautat cauza? Nu cred, ai reparat doar efectul (intercooler spart). Asa se intampla si cu turbinele (de obicei), le schimba dupa ce se strica, insa nu verifica mai departe de ce anume s-a stricat si dupa 10000 de km cade iar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cea ma mai eficienta masura ca sa scapi de lag, este sa renunti la turbina. daca vrei supraalimentare fara delay, folosesti compresor. pretul care trebuie platit este consumul usor marit.

ps.: turbo lag nu este o problema comuna "in special a motoarelor diesel". dar prin supraalimentarea motorului diesel, spre deosebire de cel pe benzina, se amplifica eficienta. motiv pentru care nu se mai gasesc motoare diesel aspirate, spre deosebire de benzinare.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

lechuck, scuzele mele atunci, eu din cate stiu problema asta 'turbo-lag' este doar la diesel, pt. ca toate benzinarele care au turbo scris pe spate, zis supercharged nu cred ca au lag, fiind raspunsul mai ok la pedala\rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar au lag ,depinde motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

... toate benzinarele care au turbo scris pe spate, zis supercharged nu cred ca au lag, fiind raspunsul mai ok la pedala\rpm

de fapt "supercharged" este termenul american pentru motoarele (traditional otto) supralimentate cu compresor. compresorul este angrenat printr-o curea, la fel ca si alternatorul. consumul de energie pentru angrenajul compresorului este proportional cu turatia. si asta pentru ca la americani eficienta nu a a fost pe primul loc, dat fiind monopolul petrolier. pentru cine-si poate permite putere mai mare cu pretul eficientei si mai scazute, compresorul nu poate fi egalat de catre turbina.

termenul "turbo" este folosit pentru motoarele supralimentate cu turbina angrenata de gazele de esapament. acestea reprezinta de altfel o pierdere de energie, atunci cand transformi energia chimica din combustibil in energie mecanica. prin angrenarea turbinei reduci o parte din aceasta energie. deci supraalimentarea este "moca".

motorului diesel ii creste eficienta supraincarcarea, deoarece are cuplul maxim la o turatie relativ moderata, undeva in jur de 2000-2500/min si turbina ii mareste cuplul. asta inseamna mai multa putere la turatii moderate.

motorul otto insa, are cuplul maxim mult mai sus. turbina ii creste puterea, dar cresterea eficientei nu e prea mare. mai multa putere la turatii mari.

ce crezi tu, sau nu e marginal.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites
lechuck, scuzele mele atunci, eu din cate stiu problema asta 'turbo-lag' este doar la diesel, pt. ca toate benzinarele care au turbo scris pe spate, zis supercharged nu cred ca au lag, fiind raspunsul mai ok la pedalarpm

Nu e inexistent la benzina dar nici comparabil cu cel de diesel.

Vezi de exemplu EVOul, turbo gigant, lag gigant. (nu mai retin care MY)

supercharged - supraalimentat folosind compresor prin agrenaje, nu se folosesc gazele motorului

turbocharged - supraalimentat folosind turbosuflante angrenate de gazele de evacuare

Exact cum a zis chuck.

supraalimentate sunt ambele tipuri, poate de acolo confuzia ta. (forced induction)

Exista supraalimentate atat cu compresor cat si cu turbo.

Cel mai bun raspuns in pedala eu zic ca tot la aspirate e.

Dute cu un T5 :)

Sent from my Blackberry Playbook

Edited by Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now