Tavi Td

S80 DRIVe - sunet ciudat

13 posts in this topic

Salutare!

Masina e asta de aici:

... adica S80 DRIVe din 2011, cu 170k km la bord.

Cand am luat-o, adica pe 8 ianuarie, statea in garaj nepornita cam de 2 saptamani, si la ceva timp dupa pornire, nu imediat, am auzit un sunet ca un suierat de curea, nu foarte puternic, destul de "discret", sau ca de rulment fulie sau ceva de genul, numai la ralanty, sunet care a disparut in aceeasi zi, dupa care nu l-am mai auzit folosind masina zi de zi pana ieri, cand am pornit-o dupa o saptamana de pauza. Din ianuarie pana acum am facut cam 3000km. Se aude inspre habitaclu cumva (motorul fiind transversal), dar dupa o tura prin oras a disparut, apoi am lasat-o cam o ora si am repornit-o, dar nu s-a mai auzit.

Mentionez ca masina are km reali, cu istoric de service de la Volvo, de fapt scrie in link-ul de prezentare.

Ce poate fi? Poate avea legatura cu filtrul de particule? Se aude asa ceva cand isi face autocuratare? Intreb pt ca e prima masina pe care o am dotata cu asa ceva...

Multumesc anticipat pt. raspunsuri.

Mai adaug ca in ambele dati cand am auzit sunetul respectiv a fost dupa ce s-a incalzit motorul, nu la rece. Mai inainte am pornit-o din nou si nu se aude, dar nu am lasat-o sa se incalzeasca bine din lipsa de timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca este un sunet de la auxiliara iar pt a fi sigur trebuie sa dai cu spray WD40 in zona curelei si sa vezi daca dispare zgomotul, la fel avea si fostul meu C30 desi avea auxiliara (cu tot cu intinzator) schimbata . Pornesti motorul si dai cu spray si vezi daca dispare sunetul, de obicei dispare ca prin minune si reapare cand se usuca uleiul .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunetul de la curea nu a mai aparut, oricum o schimb de siguranta la prima revizie.

Acum in schimb am alt sunet ciudat, la roata stanga fata, imi freaca protectia de tabla din spatele discului de frana pe disc. Am auzit intamplator, parcand cu geamul deschis, si numai la viraj aproape maxim dreapta. Am impins un pic de ea in spate, dar freaca cu rotile drepte, mai putin, dar daca esti atent se aude. Ce-i fac? Am de gand sa dau roata jos azi sa ma uit atent, poate e ceva mizerie intre disc si tabla asta nenorocita si aia freaca. Dar de ce cand virez dreapta? E ceva pe ea care o tensioneaza (impinge) la viraj? A mai patit cineva? Nu sunt acasa ca as merge la mecanicul meu, sunt in Plovdiv la lucru, si am scule sa o pot demonta la nevoie. Sau trebuie sa merg la Volvo pt atata lucru?

Edited by Tavi Td

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana nu desfaci nu ai cum sa-ti dai seama . Dai roata jos si te uiti cu atentie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat roata jos aseara si am rezolvat. Era protectia de tabla a discului, atingea pe disc in parte de jos, practic impingand-o sus cum faceam eu se apropia jos... iar la viraje fiind stramba cauciucul pivotului inferior impingea in ea si o lipea practic de disc... am reglat-o cu doua surubelnite mari cu care am intrat intre tabla si disc sus si jos unde are ca un fel de decupari si-ti permite sa faci asta, si m-am straduit sa fac distanta egala peste tot. Nu am demontat-o deoarece trebuie dat discul jos mai intai, si asta inseamna sa dai jos etrier, etc... oricum e bine acum. Probabil au strambat-o la vulcanizare cand au schimbat cauciucurile. Noroc ca am mers cu geamul deschis si fara muzica si am auzit-o... cine stie de cand atinge... am pipait discul si nu pare "ranit"...

Edited by Tavi Td

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa completez sirul sunetelor ciudate: de curand, mergand fara muzica, am constatat ca daca accelerez pana in jur de 2000rot/min in viteza a3a mai ales si fac brusc frana de motor se aude un scartait in momentul in care iau piciorul de pe acceleratie si se descarca automat presiunea facuta de turbina pe accelerare. Nu face tot timpul, numai in anumite conditii de sarcina, si sunetul e mai lung (cca 1 sec) daca fac frana de motor in acceasi viteza decat daca trec intr-o treapta superioara. Mie mi se pare ca vine dinspre turbina sunetul, parca freaca ceva metal pe metal. Daca o turez peste 2000 nu zice nici "pas"... Masina nu da nicio eroare si merge de rupe! Ce poate fi?

Multumesc!

Edited by Tavi Td
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa nu mai mergi cu muzica oprita, ca masina nu are nimic!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e raspunsul pe care il asteptam!!! Ii rog pe cei care au alta parere sa se abtina ca sa nu imi strice bucuria!!!

Glumesc, desigur, dar numai cu a 2a parte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te urci intr-o masina mai veche/low q spre exemplu un logan 100k pe la tara si ai sa vezi ce bine e in volvo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca este un sunet de la auxiliara iar pt a fi sigur trebuie sa dai cu spray WD40 in zona curelei si sa vezi daca dispare zgomotul, la fel avea si fostul meu C30 desi avea auxiliara (cu tot cu intinzator) schimbata . Pornesti motorul si dai cu spray si vezi daca dispare sunetul, de obicei dispare ca prin minune si reapare cand se usuca uleiul .

Am observat ca sunetul reapare de fiecare data cand in atmosfera e umiditate mare, in zilele ploiase si nu foarte calde, numai la ralanty, si dispare la turatie mai mare iar dupa un timp dispare de tot. Eu nu cred ca asta e comportament de rulment pe duca sau altceva, ci pur si simplu e provocat de curea. Are ceva daca dau cu WD40 direct pe curea? Vreau sa incerc cu prima ocazie si se pare ca saptamana viitoare va ploua... Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU CU WD40 !!! O sa-ti scartaie de te ia naiba !!!

Exista un spray special pentru curele, cu care se da pe curea, se asteapta cateva minute / zeci de minute si abia APOI se porneste masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu da cu WD-40 pe curea. Te rog. Nu da pe mai nimic cu WD-40, decat daca nu tii f mult la lucrul respectiv. WD-40 e prost la majoritatea lucrurilor, dar la oprit scartaitul curelelor e de-a dreptul dezastruos. Water-Displacement cu formularea norocoasa numarul 40 e pt "nea detoate" care nu stie sa faca nimic bine.

Exista spray special pt curele (dressing) sau da cu pudra de talc daca scartaie.

4NPtxDk.gif

Edited by Alex44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect! Multumesc! Unde gasesc spray de curele? Imi puteti spune o marca, ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now