Midnight Caller

La peste 3000RPM se aprinde becul de incarcare baterie

13 posts in this topic

Mda. Evident ca nu se putea sa mearga totul bine.

Dupa trosneala si revopseala, a aparut o noua problema.

Cand trec cu masina de 3000-3500RPM, se aprinde becul de incarcare baterie.

Am masurat incarcarea pe borne si la relanti am cam 13.9V, la 4000rpm cand se aprinde becul am 14.2-14.4V. Fara consumatori.

Site-urile din afara zic ceva de curea alternator moale (nu e cazul), intinzator auxiliare (nu e cazul) sau alternator defect (dupa masuratori, din nou nu e cazul).

Masina a fost lovita pe stanga, deci nu pot zice ca a fost de la impact. Dupa un drum de 20km, masina porneste mai repede decat prima cheie data azi dimineata, deci de incarcat incarca.

WTF is happening ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mers trebuie sa monitorizezi incarcarea .

Simplu ca buna ziua .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trage doua fire de la baterie si incearca in mers (cu aparatul langa tine in masina). Ia incearca si cu consumatorii porniti si fa o comparatie, totusi 14,4 e la limita de sus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul as da vina pe rulmentii de la alternator care cam asa fac atunci cand sunt supusi unor turatii mari. Cat despre valorile incarcarii se stie ca 13,8-14,2 V este o incarcare optima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decat sa traga fire mai bine pune testerul pe ea . :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alexule, becu' ala nu se aprinde degeaba... Stii foarte bine ca este o "monitorizare" primitiva a incarcarii.

Esti sigur de aia 14 V cand se aprinde martorul in bord? Eu opinez ca nu-i ai...

Acelasi simptom l-a avut si V-ul meu. Cand depasea 2500 RPM se aprindea martorul ala pacatos iar la turatii mici se stingea "miraculos". :slap:

La verificarea alternatorului (VALEO) am gasit uzat colectorul periilor...Unul din inele mai avea doar pilitura de cupru pe el.

In consecinta, l-am inlocuit cu unul nou si am facut si un RK alternatorului (degresat, schimbat rulmenti). De atunci am facut cam 30k km si nu mai vad martorul ala aprins decat cand ii pun "contactul"... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Breeee si pe loc face,nu trebuie sa fiu in mers.

Si da ii am cei 14V ca doar am pus multimetrul,am zis mai sus. Atat poate daca am vreo dioda impuscata...

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firul de excitatie se excita cand vibreaza motorul la 3000 rpm.

Alta expicatie logica nu exista .

Scoate papucul, strange-l cu un patent si infige-l mai bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E scos, e strans, e bagat la loc... Problema e ca nu joaca papucul in papuc, ci papucul in cablaj ;D

Trebuie sa desfac alternatorul IAR (daca nu exista posibilitatea sa scot doar fundul) si sa il lipesc calumea.

Problema e ca nu face doar la 3000, ci de la 3000-3500 INCOLO, pana la 6500...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi cu, consumatori porniti, cum se manifesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai masor odata maine cu un multimetru oldschool cu ac sa vad daca se misca violent acul.Ce zic eu ca face acum e fara consumatori.

O sa incerc sa vad si daca apare vreo componenta alternativa in masuratoare. Asta ar insemna dioda impuscata zic eu...

Samsung Galaxy S on JellyBean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am zis sa incerci cu, consumatori, ca sa vezi daca nu cumva iti aprinde becul, din cauza ca incarca prea mult. Aprinde faruri, aeroterma, muzica, etc si vezi ce se intampla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Incerc asta azi, multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now