Cristian Scutaru

Schimbare garnitura rezervor la stut 850 S/V70

10 posts in this topic

La masina mea am inceput sa am probleme la benzinarie. Desi rezervorul la mine e cam tot timpul mai mult gol (merg pe GPL si am atata benzina cat sa nu stea aprins becul de la rezerva), in ultimul timp am probleme sa alimentez cu benzina. Cum apas pe clapeta de la pistol de la pompa ea blocheaza dupa cateva secunde de ca si cum rezervorul ar fi plin ceea ce evident nu este.

De la o cunostinta care a lucrat ca mecanic la Volvo am primit "pontul" ca e probabil dusa garnitura si clapeta care impiedica benzina sa se intoarca din rezervor in conducta de alimentare.

Am procurat piesele (10€ garnitura, 10€ clapeta, 10€ colierul de prindere). Colierul meu era pe jumatate inexistent (vezi foto).

Schimbatul s-a dovedit a fi mai complicat decat am crezut initial, in VADIS negasind nimic legat de asta am plecat de la premiza ca e ceva "banal" care nu merita nici macar aminitit.

Mai intai trebuie scos inelul de la busonul de benzina care tine garnitura mare. Apoi impingeti garnitura inauntru.

Slabiti cele 3 suruburi de la benzile de tabla care sustin rezervorul. Ideal este sa folositi suporti pentru motor care sa preia greutatea rezervorului. Atentie!! rezervorul este din plastic si enorm de scump!!! Ideal este sa faceti operatiunea cand mai aveti putina benzina in rezervor.

Dupa ce ati desfacut benzile de sustinere si rezervorul a coborat un pic aveti acces sus la rezervor sa scoateti cele 3 furtune care vin de la stutul de alimentare.

Desfaceti apoi colierul de prindere dintre stut si rezervor.

Acuma puteti scoate stutul din rezervor (sta cam 25 cm inauntru!) si prin rotire scoateti tot stutul afara.

Puteti scoate garnitura de pe el si apoi clapeta . Montati piesele noi.

Introduceti stutul in rezervor si impingeti-l spre locul lui. Am folosit 2 papagali mari pentru a apropia stutul de rezervor.

Apoi conectati cele 3 furtune (dupa caz inlocuiti colierele ruginite). Montati colierul nou de prindere al stutului.

Cu ajutorul suportilor motor aduceti rezervorul la locul lui si fixati benzile de prindere (e cam nasol dar merge)

Ultimul pas este sa montati garnitura de la buson la locul ei si sa reintroduceti inelul de prindere.

Asta a fost "workflowul" meu timp de executare cam 2 ore cu elevator si un amic pe post de "suport lumina" :D

Data urmatoare voi da jos rezervorul cu totul ca sa nu ma mai chinui. La mine a fost si conducta de GPL cumva in "drum" si a incurcat. Pentru a da jos rezervorul complet trebuie practic scoasa placa din spate din portbagaj si scos pompa de benzina si deconectat senzorul de nivel. Per ansamblu cred ca e mai economic ca timp si mai putine injuraturi :D

post-5223-0-10993000-1395080642_thumb.jp

post-5223-0-41852600-1395080643_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un tutorial reusit!

Uitandu-ma la colierul vechi, imi cam da de gandit cum arata si al meu. Suna a proiect de week-end, mai ales ca ma bate gandul sa spal rezervorul. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezervorul nou costa pe undeva peste 360€

Cod clapeta 9135119, cod garnitura 6842188, cod colier (2x) 3531428, cod suruburi colier (2x) 946934

Daca tot scoateti rezervorul schimbati evident si garniturile de la pompa 9447141 (4€ si ceva) si de la senzorul de nivel 9447142 tot cam 4€.

In poza se vede suportul pentru motor in caz ca nu e clar ce anume am folosit

post-5223-0-26777100-1395081563_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, bun! Sper totusi sa n-am nevoie de alt rezervor dupa...

Eventual o sa urmaresc niste tutoriale. Cu putina grija, cred ca se rezolva. :downtown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa schimbi doar colierul de la stut (care la mine era terminat) nu trebuie sa demontezi nimic. La mine restul pieselor erau ok as zice nici garnitura si nici clapeta nu erau stricate...dar din moment ce tot le-am cumparat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim pentru tutorial !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cristian:

Mersi de pont, dar nu fac o treaba pe jumatate. Volvo-urile se pot supara daca nu le tratezi cum trebuie. Este ultimul lucru pe care-l vreau. :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul feedback: vineri am pus ceva benzina si a functionat cum trebuie :)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am repetat operatiunea la T5-ul unui prieten. De data asta am fost mai destepti si am scos rezervorul afara cu totul. Operatiunea este mult mai relaxanta si mai rapida.

Pentru asta am deconectat atat pompa cat si senzorul de nivel. "Megapiulita" din plastic care tine pompa a fost desfacuta. Apoi am lasat rezervorul in jos, am extras pompa din rezervor si am deconectat furtunul care merge la filtrul de carbon.

La montarea stutului de alimentare cel mai simplu este daca se monteaza garnitura la rezevor, se introduce stutul inautru si apoi se baga mana prin gaura de la pompa si se introduce clapa care impiedica iesirea benzinei din rezervor (asta daca va intra mana inauntru, altfel este chinuiala multa).

De data asta am avut si timp de poze :)

post-5223-0-26866200-1396549970_thumb.jp

post-5223-0-40784300-1396549971_thumb.jp

post-5223-0-26247400-1396549972_thumb.jp

post-5223-0-13648700-1396549973_thumb.jp

post-5223-0-07565400-1396549974_thumb.jp

post-5223-0-91777300-1396549974_thumb.jp

post-5223-0-78849600-1396549975_thumb.jp

post-5223-0-61934000-1396549976_thumb.jp

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aviz amatorilor de senzatii tari :) . Surubul care tine rezervorul in fata (deasupra puntii) e foarte pacatos. De fapt este o piulita sudata analog cum este cea de la radiator. Problema mare este ca in zona respectiva masina are fund dublu si pe sus nu ai acces la ea. Ieri dupa ce am inlocuit senzorii de ABS pe spate (trebuie coborat rezervorul pentru a putea trage cablajul) cand am strans la loc suruburile de la rezervor s-a rupt surubul respectiv. Ca sa scot afara am scos rezervorul de tot si am vazut ca din gaura mai ieseau vreo 2 spire de filet.Am pus o piulita pe ea si am sudat-o. Cu multa "migala" am scos afara restul surubului...Daca nu ar fi mers asta nu mai ramanea decat sa tai cu faiul pe sus o garura ca sa am acces la ea. E al doilea surub din 4 care face probleme. La amicul cu T5 (pozele din mesajul anterior) s-a desprins piulita dar mai era suficient de mult surub infiletat in ea si nu a trebuit sa intervenim...Deci cu multa mila la surubul respectiv. Daca simtiti ca merge f greu mai bine lasati-l in pace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now