By Cristian Scutaru
in Reparatii de unul singur (DIY),
La masina mea am inceput sa am probleme la benzinarie. Desi rezervorul la mine e cam tot timpul mai mult gol (merg pe GPL si am atata benzina cat sa nu stea aprins becul de la rezerva), in ultimul timp am probleme sa alimentez cu benzina. Cum apas pe clapeta de la pistol de la pompa ea blocheaza dupa cateva secunde de ca si cum rezervorul ar fi plin ceea ce evident nu este.
De la o cunostinta care a lucrat ca mecanic la Volvo am primit "pontul" ca e probabil dusa garnitura si clapeta care impiedica benzina sa se intoarca din rezervor in conducta de alimentare.
Am procurat piesele (10€ garnitura, 10€ clapeta, 10€ colierul de prindere). Colierul meu era pe jumatate inexistent (vezi foto).
Schimbatul s-a dovedit a fi mai complicat decat am crezut initial, in VADIS negasind nimic legat de asta am plecat de la premiza ca e ceva "banal" care nu merita nici macar aminitit.
Mai intai trebuie scos inelul de la busonul de benzina care tine garnitura mare. Apoi impingeti garnitura inauntru.
Slabiti cele 3 suruburi de la benzile de tabla care sustin rezervorul. Ideal este sa folositi suporti pentru motor care sa preia greutatea rezervorului. Atentie!! rezervorul este din plastic si enorm de scump!!! Ideal este sa faceti operatiunea cand mai aveti putina benzina in rezervor.
Dupa ce ati desfacut benzile de sustinere si rezervorul a coborat un pic aveti acces sus la rezervor sa scoateti cele 3 furtune care vin de la stutul de alimentare.
Desfaceti apoi colierul de prindere dintre stut si rezervor.
Acuma puteti scoate stutul din rezervor (sta cam 25 cm inauntru!) si prin rotire scoateti tot stutul afara.
Puteti scoate garnitura de pe el si apoi clapeta . Montati piesele noi.
Introduceti stutul in rezervor si impingeti-l spre locul lui. Am folosit 2 papagali mari pentru a apropia stutul de rezervor.
Apoi conectati cele 3 furtune (dupa caz inlocuiti colierele ruginite). Montati colierul nou de prindere al stutului.
Cu ajutorul suportilor motor aduceti rezervorul la locul lui si fixati benzile de prindere (e cam nasol dar merge)
Ultimul pas este sa montati garnitura de la buson la locul ei si sa reintroduceti inelul de prindere.
Asta a fost "workflowul" meu timp de executare cam 2 ore cu elevator si un amic pe post de "suport lumina"
Data urmatoare voi da jos rezervorul cu totul ca sa nu ma mai chinui. La mine a fost si conducta de GPL cumva in "drum" si a incurcat. Pentru a da jos rezervorul complet trebuie practic scoasa placa din spate din portbagaj si scos pompa de benzina si deconectat senzorul de nivel. Per ansamblu cred ca e mai economic ca timp si mai putine injuraturi