alexska

Cap de planetara ?

19 posts in this topic

Salut, de ceva timp, cand iau damburi sau gropi, mi se aude un troncanit puternic la roata din fata (dreapta)....am schimbat pivotul acum cateva luni, dar troncanitul nu a disparut in totalitate, s-a diminuat considerabil, dar nu a disparut....si ma gandesc ca ar trebui sa schimb si bucsa bratului ?! ...in fine....azi am observat o alta buba....burduful de planetara scurs (foto mai jos)....si tare ma tem ca ar trebui sa schimb si capu de planetara, dupa simptomele din video-urile de mai jos :-S

Ce parere aveti ?

p.s : inca ceva, am gasit un amortizor ciupit....dar nu avea nici un fel de urma de ulei scurs (foto jos ), spre deosebire de cel de pe partea stanga :banghead: (foto)....ar putea fi ceva neinregula ?

Burduf planetara :

16f4d4.jpg

http://picz.ro/img/57ed0e.jpg - amortizor dreapta ciupit

http://picz.ro/img/be98e7.jpg - amortizor stanga scurs

Simptome cap de planetara :

Discul are voie sa se miste ? (bagat in viteza + frana de mana trasa) :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discul misca dar dupa ce montezi roata se strange automat de la prezoane. Asa face si la mine.

In schimb, cand misti discul fata-spate se misca si planetara si bineinteles asa face si la mine si acelasi zgomot. Asta nu stiu si nici nu cred ca e normal dar din ce mi-au spus mecanicii daca planetara nu troncane de fel si nici in curbe atunci ar fi buna. In cazul tau ca s-a scurs uleiul.... Cred ca trebuie sa o schimbi

Edited by i love VOLVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Daca planetara nu bate, nu ai de ce sa o schimbi, trebuie schimbat doar burduful planetarei (partea de cauciu). Uleiul curs este de fapt vasilina. Cumperi alt burduf, se pune vasilina cum trebuie, se pun alte coliere si gata

2. Este normal sa se miste discul de frana fata - spate

3. Amortizorul curs se schimba

4. Amortizoul "ciupit", este de fapt o protectie de cauciuc care se schimba si aia, in cazul in care amortizorul este bun. Protectia este tot un burduf ca la planetara si are rolul de a feri tija amortizorului de praf, apa, mizerie

PS: frana de mana actioneaza doar rotile din spate, asa ca degeaba tragi frana de mana si incerci rotile din fata :D

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planetara nu are probleme....dar are acel joc...cand apuc la ora 12 si la ora 6....lucru care pe cealalta parte, nu exista.....in fine...o sa schimb doar burduful :P

Da ai dreaptate cu frana de mana....nu stiu ce a fost in capul meu :))

p.s : mersi mult....mai ramane problema cu troncanitul....se aude ingrozitor de tare...la orice groapa...oricat de mica.....asta de cand am luat o groapa imensa cu 100 km/h si mi-a explodat cauciucul...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joc trebuie sa fie un pic, ca se misca grupul in cutie

Troncanitul poate fi de la: amortizor (chiar daca nu este curs), bieleta antirului, cap de bara, bucsi bascula, flanse amortizor, bucsi bara stabilizatoare

Oricum este recomandat sa schimbi ambele amortizoare odata si nu doar unul

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bucsa bratului sa o verifici. Invarte de volan o tura ( daca verifici partea dreapta rotesti dreapta si stanga...-stanga) si loveste tare cauciucul cu piciorul in laterala la ora 3. Si eu am invatat-o "reteta" si functioneaza. Ridica si masina pe cric, apuca roata de la ora 3 si 9 si impingi 9 tragi 3 si invers si asa vezi daca are roata joc. Sau cel mai bine o duci la mecanic care stie si iti spune exact ce ai.

Edited by i love VOLVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planetara nu are probleme....dar are acel joc...cand apuc la ora 12 si la ora 6....lucru care pe cealalta parte, nu exista.....in fine...o sa schimb doar burduful :P

Da ai dreaptate cu frana de mana....nu stiu ce a fost in capul meu :smile:)

p.s : mersi mult....mai ramane problema cu troncanitul....se aude ingrozitor de tare...la orice groapa...oricat de mica.....asta de cand am luat o groapa imensa cu 100 km/h si mi-a explodat cauciucul... :D

Ceau , pentru a verifica planetarele daca sunt bune , intr-o parcare volan maxim dreapta treapta 1 si faci o tura incet ca daca are ceva planetara se aude trosc-ul specific , dupa care volan maxim stanga si faci aceeasi manevra . Zgomotul de care ai zis se aude doar intr-o parte , in amandoua sau ? Eu cred ca poate fi si de la suportul central de sub motor de la cutie , am crezut ca am directia praf pana l-am schimbat ,dupa aceea totul ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va multumesc mult pt raspunsuri....par a fi bucsele basculei.....am comandat majoritatea pieselor.....inafara de burduful de planetara si bucsele de la bara stabilizatoare....ma puteti ajuta cu un cod pentru bucse ?....sau sa`mi spuneti ce dimensiune are bara 17 mm sau 19mm (serie sasiu : YV1MS765282394268)

Share this post


Link to post
Share on other sites

modelul de piesa de pe site-ul postat de tine este pentru s/v40, modele fabricate intre 96' - 04' ... observ ca masina ta este din 2008!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alexska, Recomandarea mea este sa mergi la service, defectele mecanice nu se diagnosticheaza din spatele tastaturii ci pe elevator cu ranga .

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alexska, Recomandarea mea este sa mergi la service, defectele mecanice nu se diagnosticheaza din spatele tastaturii ci pe elevator cu ranga .

bine am facut ca te-am ascultat.....20 de lei a costat o constatare mecanica....si se pare ca doar bucsa mare de la bascula era de vina (rupta de tot) :P....am fost aproape sa dau 300 lei pe niste piese care nu`mi trebuiau....mersi mult ! :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu multa placere .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totuși acel burduf de planetara schimbă-l cât de curand mie la Fiat mia papat planetara în fix 4 luni, observând ca burduful e rupt nam făcut nimic apoi am schimbat și capul și burduful

Edited by Cristi Muresan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

La S40 1.6D 109 cai 2005 merg puse capetele de planetara spre roata de la Ford Focus cu acelasi motor/an?Aceeasi intrebare pentru burdufe

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da merg.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!Au mers intr-adevar

Ciudat este ca pe cele de Focus spune ca merg doar pe Focus si atat...Am luat pe SPIDAN...Mai erau unele Metelli care ziceau ca merg doar pe Volvo,dar aveau gaura mai mica la burdufe si nu s-ar fi potrivit,capul fiind la fel...

Deci am pus pe SPIDAN de pe FORD FOCUS

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

se simptome avea ? ...apropo, la mine s-ar potrivi capetele de pe ford focus 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca pana in 2010 erau cam aceleasi capete...Deci ar trebui sa mearga...

Simptome:cand luam maxim de volan stanga si plecam de pe loc tacanea pe dreapta...

Eu am luat pe Spidan cod 24751, iar dimensiuniule burdufului erau gaura mica 38/ gaura mare 86/Lungime 116 ....Precizez asta pentru ca am gasit si pe Metelli cod 15-1772,care avea dimensiuni burduf 21/89/L103,capetele parea in schimb la fel

Edited by blueazimut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now