nionut76

Anti skid service required si break failure

48 posts in this topic

Multumesc de raspuns. Nu eram lamurit ce era cu scosul bornei de la baterie. Da, e tester delphi. Si mi-a scanat si printat tot ce a fost. Daca avea ceva mai in amanunt atunci imi spuneau.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca testerul nu a vazut tocmai CEM-ul pt ca este absurd ca acesta sa nu fi stocat erori, adica ECM-ul nu comunica cu CEM-ul iar CEM-ul sa nu raporteze nici o eroare?

Trebuie vazut ce se intampla pe viitor, oricum nu-ti recomand ca o perioada sa iesi din oras, trebuie sa vezi clar daca e o intamplare nefericita sau chiar ai ceva probleme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am iesit cu masina din oras si deocamdata nimic in cei 200km parcursi si multiple opriri si porniri.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pana la urma ce ai facut la ea? Sters erorile si atat? Ca nu ai scris pe nicaieri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai am scos dimineata bornele la baterie si dupa 5 minute le-am cuplat la loc. Mai aveam doar check engine-ul aprins. Am plecat cu masina la service dar pe drum am oprit sa cumpar ceva si dupa ce am inchis si deschis masina a disparut si aceasta eroare. Cand am ajuns la service nu mai vreo eroare in bord. Acolo mi-au pus testerul pe baterie, alternator, masurat incarcarea, puterea bateriei, si scanat erorile. Erorile le am postat aici. Dupa a sters tot si cam asta a fost. 2 zile am mers intruna cu masina ai Galati si Braila si nimic. Liniste. Sper doar sa fi fost o intamplare.

Am masina din 2012 si pana acum nu am avut probleme cu ea mai ales pe partea electrica.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by nionut76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, o sa postez aici pentru ca are legatura cu problema descrisa la inceputul topicului de initiator.

Voi incerca sa documentez cat mai bine totul si, desi e cam mult si detaliat, sper sa aveti rabdarea pentru "lectura". :smile:

Ce am patit azi:

De dimineata, pornire ok. Mers cca 3-4 km cu masina, oprit pentru vreo 20 min. Pornit iar, si dupa alti 3 km apare mesaj in bord (cu "i"-ul galben) care zice ca ANTISKID TEMPORARY OUT, insotit de martorul DSTC si cel de ABS si centura necuplata. Pe masura ce acceleram, mesajul disparea si la ralanti aparea din nou. La scurt timp (50 m), s-a aprins si martorul cel mai din dreapta jos, cel cu semnul exclamarii rosu si incercuit ( (!) ). Acceleratia a devenit mai greoaie si servodirectia n-a mai functionat. Am tras intr-o parcare si am oprit motorul, iar la scoaterea cheii nu s-a auzit imobilizatorul. Dupa ce am oprit motorul, au ramas aprinsi unii dintre martorii enumerati mai sus, sau se aprindeau/stingeau intermitent ("pom de Craciun").

Ce am observat zilele trecute (ca s-ar putea sa aiba legatura din cate stiu si din cate am discutat cu unii-altii):

1. Dimineata, la pornire, un sunet (vuiet de intensitate medie) care crestea proportional cu turatiile, fiind cel mai sesizabil indeosebi la decelerari si accelerari in plaja 1000-2000 rpm.

2. Dupa ajungerea motorului la temperatura "de lucru", cu motorul pornit si stand in fata masinii (inclusiv cu capota inchisa) se simtea un oarecare miros de cauciuc/plastic incalzit (nu tocmai ars).

3. Serile trecute am observat ca intensitatea luminoasa cu faza scurta crestea usor daca acceleram stand pe loc sau fluctua sensibil la rotirea volanului spre stanga/dreapta.

Eu am calificat toate simptomele de azi cu cele de zilele trecute si am concluzionat: alternator. Am cerut, evident, si pareri mai avizate, care au convers in acelasi punct cu ce estimez eu.

Pentru ca sunt in alt oras si am nevoie sa ajung cu masina in Cluj-Napoca (30 km), am luat bateria (Varta Blue Dynamic, 80 Ah, cumparata de 26 de luni si fabricata de 36) si am pus-o sub redresor, cu scopul de a o incarca astfel incat sa pot ajunge in oras.

Aici am o nelamurire majora: am folosit 2 redresoare, unul mic de generatie noua si unul ceva mai vechi, romanesc, solid si de incredere. Ambele de 6A.

Ambele au incarcat cat au incarcat, dupa care cel mic si dragut cred ca a clacat dupa vreo 3 ore (nu mai face nimic, cu sau fara baterie sub el), iar cel mai solid are in continuare ledul de functionare aprins dar nu incarca. De cateva ori am sesizat ca s-a aprins un bec de "semnalizare legatura gresita sau suprasarcina", timp in care incarca. Abia apoi a incetat s-o mai faca.

Dupa ce am sesizat ca s-a oprit si al doilea redresor, am masurat tensiunea la borne si era 12,28 V. In acest moment, 3 ore mai tarziu, timp in care redresorul sta pe ea (cred eu) aiurea, tensiunea este 12,07. Este o scadere acceptabila sau nu tine curentul?

Intrebari si nelamuriri:

1. E dus doar alternatorul si nu inteleg eu ce naiba fac redresoarele astea?

2. Bateria are vreunul din elementi in scurt si nu incarca sau strica ceva la redresoare?

3. Bateria o fi defecta si "forteaza" in vreun fel incarcarea si e posibil ca alternatorul sa nu fie defect, ci doar suprasolicitat?

3. E dus alternatorul si, intr-un fel sau altul, o fi bulit asta bateria? (ma refer, poate, la incarcari intermitente, oscilatii etc.)

Multumiri anticipate!

Edited by serge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba alternatoruuuuuul. Nu esti primul caruia ii pica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici am o nelamurire majora: am folosit 2 redresoare, unul mic de generatie noua si unul ceva mai vechi, romanesc, solid si de incredere. Ambele de 6A.

Ambele au incarcat cat au incarcat, dupa care cel mic si dragut cred ca a clacat dupa vreo 3 ore (nu mai face nimic, cu sau fara baterie sub el), iar cel mai solid are in continuare ledul de functionare aprins dar nu incarca. De cateva ori am sesizat ca s-a aprins un bec de "semnalizare legatura gresita sau suprasarcina", timp in care incarca. Abia apoi a incetat s-o mai faca.

Dupa ce am sesizat ca s-a oprit si al doilea redresor, am masurat tensiunea la borne si era 12,28 V. In acest moment, 3 ore mai tarziu, timp in care redresorul sta pe ea (cred eu) aiurea, tensiunea este 12,07. Este o scadere acceptabila sau nu tine curentul?

Intrebari si nelamuriri:

1. E dus doar alternatorul si nu inteleg eu ce naiba fac redresoarele astea?

2. Bateria are vreunul din elementi in scurt si nu incarca sau strica ceva la redresoare?

3. Bateria o fi defecta si "forteaza" in vreun fel incarcarea si e posibil ca alternatorul sa nu fie defect, ci doar suprasolicitat?

3. E dus alternatorul si, intr-un fel sau altul, o fi bulit asta bateria? (ma refer, poate, la incarcari intermitente, oscilatii etc.)

Multumiri anticipate!

Bateria incarcata se stabilizeaza un pic peste tensiune de12.5 V iar daca redresorul nu mai lucra ,inseamna ca i-a dat suficient curent cit sa fie incarcata ori ceva s-a intimplat.Este si un pic mai veche si poate tine mai putin vezi si nivelul electrolit ,in fine.

Miros ars poate sa fie doar de la alternator mai cu seama ca ti-a "beculit" tot bordul.Sint meseriase alternatoarele astea de 120 sau citi amperi or mai avea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, MC si V50Saphir!

Bateria incarcata se stabilizeaza un pic peste tensiune de12.5 V iar daca redresorul nu mai lucra ,inseamna ca i-a dat suficient curent cit sa fie incarcata ori ceva s-a intimplat.

Pai asta e, ca mi-e ca s-a intamplat. Nu poate fi vorba de 12,5 V la mine cata vreme a incarcat-o pana spre 12,28 V si, pe urma, 12,07 V. Si nu-mi dau seama ce o fi cu bateria sau redresorul.

Electrolitul este in regula ca nivel, poate doar in primul din cei 6 elementi e un pic mai jos, dar foarte putin. Densitatea n-o cunosc.

Alternatorul e FoMoCo Denso 150 A. :)

Ma gandeam ca, bun, e alternatorul, il schimb s.a.m.d. Dar m-a cam pus pe ganduri problema de la "redresarea" bateriei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Incearca sa pui o alta baterie pentru o perioadade timp ,de prin iunie am inceput si eu sa patesc ceva similar.

Prima data a inceput sa licare displayul de al CD player, apoi ma observat ca intensitatea farurilor fluctua in functie de acceleratie.

Apoi la una o calatorie mai lunga , a inceptu sa fluctueze farurile, s-a resetat counterul de calatorie, nivelul motorinei din rezervor si cd-playerul nu mai functiona.

De cateva ori cand am oprit motorul sa taiat alimentarea cu curent si a ramqs imobilizatorul deblocat, ca si cand as fi scos borna de la baterie. Isi revenea singura dupa ceva timp ,

Ultima data am pelcat de la serviciu si ma facat 500 m, am tras pe dreapta ,ca licareau isi farturile si CD-playerul. am oprit motorul si acolo a ramas.

am luato pe platfroma. Am verificat bateria in 2 locuri,

La ora actuala este in teste cu alta baterie, de la primus si pot sa spun merge normal, o singura data cand am scos cheia din contact s-a stina totul pentru 10 secunde. dar a pornit apoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Incearca sa pui o alta baterie pentru o perioadade timp ,de prin iunie am inceput si eu sa patesc ceva similar.

Prima data a inceput sa licare displayul de al CD player, apoi ma observat ca intensitatea farurilor fluctua in functie de acceleratie.

Apoi la una o calatorie mai lunga , a inceptu sa fluctueze farurile, s-a resetat counterul de calatorie, nivelul motorinei din rezervor si cd-playerul nu mai functiona.

De cateva ori cand am oprit motorul sa taiat alimentarea cu curent si a ramqs imobilizatorul deblocat, ca si cand as fi scos borna de la baterie. Isi revenea singura dupa ceva timp ,

Ultima data am pelcat de la serviciu si ma facat 500 m, am tras pe dreapta ,ca licareau isi farturile si CD-playerul. am oprit motorul si acolo a ramas.

am luato pe platfroma. Am verificat bateria in 2 locuri,

La ora actuala este in teste cu alta baterie, de la primus si pot sa spun merge normal, o singura data cand am scos cheia din contact s-a stina totul pentru 10 secunde. dar a pornit apoi.

Cred ca si la tine e alternatorul, nu bateria...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred la fel. Si nici n-as pune alta baterie odata ce am si vazut "schimbarea la fata" a alternatorului care s-a incins de a maronit si eticheta de pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spuneam si pe topicul de S40, a fost (doar) nenorocitu' de alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

F. bine.Am comentat instructiv ,fara sa dau verdict clar ,pt ca pe viitor sa mai ai o idee ,informatie in plus.Nu am vrut sa fie ca la service :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta a fost si presupunerea mea inca de acum 2 saptamani (sunetul + mirosul), confirmata inca de sambata de mecanic (via telefon), precum si de voi.

Ma ingrijora problema bateriei, asta imi ridica oarece semne de intrebare. Dar se pare ca am dat peste 3 redresoare proaste. :) Cel de duminica a fost cel mai prost, n-a incarcat mai deloc. Dupa 14 ore, ieri dimineata am avut 9,48 V in baterie => platforma. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Ca sa nu deschid alt topic, o sa postez aici problema.

Masina se comporta bine, fara erori, cursiv, toate bune pana ating 170-180kmh.

Dupa pragul asta intra in limp-mode, afisand "Anti-skid service vereist" si "Minder Motorvermogen".

Prima data a facut asa pe A2 spre Constanta, cand "incercam" sa ma tin dupa T5-ul lui Matrix.

Ciudat e ca dupa ce repornesc motorul dispar eroriile, si masina merge normal (fara limitare).

Am fost zilele trecute la Dinoco (mersi inca o data Adi), si la diagnoza au iesit urmatoarele (vezi attach).

Astazi la un drum inafara Bucurestiului aceasi chestie: 180kmh - limp mode - repornire - totul ok.

Eu cum sunt afon, va intreb ce sa fac? Nu stiu de unde sa incep: senzor DPF, valva EGR, ...

Orice, doar sa nu fie DPFul pa-pa :(.

post-4258-0-92182600-1427030026_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valva control turbo as verifica-o prima (sau furtunele vacum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca este DPF-ul, pe ultimul drum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totodata si masina e pe ultimu' drum. Daca un consumabil costa 20% din valorea ei la momentul actual.

Sper sa nu fie dracul asa de negru' si sa fie altceva mai putin costisitor.

Valva control turbo am schimbat-o acum 13-14luni. O sa ma duc la un service saptamana asta si revin cu deznodamantul.

Totul ca sa ne vedem cu bine la Brasov ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

si totusi nu v-ati uitat la presiunea partiala A dpf ?? Macar sa vezi senzorul daca merge sau nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea la relanti era 0, vida spune ca trebuie sa fie intre 3-20hpa. Ea (presiunea) crestea la 3000rpm pana la maxim 4hpa, dupa care iar scadea la 0.

Egr-ul lui nu functioneaza corect, la relanti sta egr valve la -25% iar egr duty cycle 10% (adica deschis).

La fiecare acceleratie se misca egr ul, adica il inchide dar dupa lasarea acceleratie iar se duce in -25%.

Eu cred ca este defect senzorul de presiune defect dar poate fi si egr ul.

Stiu ca Bogdan spunea ca toate astea sunt intr-un fel legate unul de celalalt.

Dar poate si dpf ul mort.

Limitarea poate sa fie si de la presiune prea mare de turbo, avea cod de eroare pe ea. Nu ai ce verifica la ea, se inlocuieste direct. Are o membrana care se sparge. Presiunea marita mai poate fi datorata unui filtru de particule infundat.

Erorile au mers sterse.

Sent from my Nokia 3310i

using Tapatalk

Edited by Dinoco
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe langa astea, eu am zis de DPF, pentru ca teoretic:

-daca DPF-ul este colmatat (nu total), la viteze mari, consumul creste, "cenusa" evacuata este mai multa si presiunea din DPF este mult mai mare, iar acesta nu poate sa o arda si sa evacueze repede! Zic si eu....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sauu face presiune mare turbo si intra in limp mode ... totusi trebuie vazut ce e cu senzorul , egr , si valva control turbo ... eu as incepe cu egr.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now