N3cks

Motorul sacadează şi pierde putere aleatoriu

57 posts in this topic

De ceva vreme am avut diverse probleme cu maşina.

Firul epic:

După ce am schimbat radiatorul de climă, la ceva scurtă vreme

motorul a început să şuiere in sarcină (depăşiri, accelerări ect).

Dupa mecanic a fost un furtun de admisie intercooler care s-a

desprins.

După scurt timp cade electromotrul. Tractez maşina în service(acelaşi)

şi se repară electromotrul. Problemă rezolvată.

Doar ca la 3-4 zile după, la un drum mai lung aud o explozie (ca de cauciuc)

şi motorul incepe să trăncăne mai rău ca un tractor. După câteva telefone

se preuspune furun de admisie aer desprins. Continui drumul, dar motorul

merge tot mai prost: trăncăne, n-are putere, stă să moară timp în care îl mai ajut

din ambreiaj - 30 de km continuăm aşa.

La destinaţie la un service se descoperă problema - furtunul de admisie aer la

intercooler a ieşit de tot. Este prins la loc cu acel colier şi o iau din loc.

Problemă actuală:

Motorul, la momente aleatorii, fără a avea vre-o explicaţie mai precisă când,

se comportă ciudat: pierde putere pentru fractiuni de secunde repetate, ca si cum

ar "tuşi", sacadează, smuceşte... nu ştiu exact cum sa descriu. După care îşi revine.

Aceste probleme apar destul de frecvent.

Vre-o explicaţie?

...

Problemă actuală:

Motorul, la momente aleatorii, fără a avea vre-o explicaţie mai precisă când,

se comportă ciudat: pierde putere pentru fractiuni de secunde repetate, ca si cum

ar "tuşi", sacadează, smuceşte... nu ştiu exact cum sa descriu. După care îşi revine.

Aceste probleme apar destul de frecvent.

Vre-o explicaţie?

Am mai făcut o tură cu maşina şi tind să cred că undeva la 2000/2200 de turaţii indiferent

de viteză apare problema. Am încercat să văd dacă la turaţii mai mari paţesc la fel şi parcă

şi la 2800 ar face la fel.

Ca informaţie: se comportă aproximativ cam ca şi situaţia în care furtunul de la intercooler

era desprins complet, dar nicidecum aşa grav...adica se poate merge cu maşina, doar că

la turaţiile respective trăncăne şi smuceşte pentru o perioadă de timp(parcă până ajung

la alte turaţii).

E clar că trebuie să o duc la mecanic...dar nu sunt în Cluj şi întrebarea e dacă

să mă încumet la un drum de Tg Mureş - Cluj în aceste condiţii.

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar totusi nu te poti uita daca e vreun furtun ? deschizi capota si careva sa dea o pedala si urmaresti tubulatura pe cat poti si verifici , daca iti modifica freza de la presiune e clar ca e spart ,desfacut ceva pe acolo , daca esti prin zona tudor te pot ajuta , tax free :)) pe cat pot si eu

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar totusi nu te poti uita daca e vreun furtun ? deschizi capota si careva sa dea o pedala si urmaresti tubulatura pe cat poti si verifici , daca iti modifica freza de la presiune e clar ca e spart ,desfacut ceva pe acolo , daca esti prin zona tudor te pot ajuta , tax free :smile:) pe cat pot si eu

Mulţumesc de ajutor şi ofertă.

Pai nu cred că poţi aşa uşor. Din câte am văzut furtunele sunt pe jos pe udneva...şi am şi un scut.

Ar trebui ridicată maşina şi dat jos scutul...sau?

E sărbătoare...cine se apucă de treabă, cine-i treaz şi nebăut?

Şi măcar dacă n-ar fi picat paştele deodată...dar aşa indiferent de naţionalitate

toţi mecanicii au de petrecut. :)

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu placere !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca de maine sa se lucreze la Remo, un telefon de dimineata , o programare si sigur gasesc ei problema. Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pusă pe tester la BoschCar in Sîngiorgiu de Mureş verdict:

Valva EGR e dusă. Va fi înlocuită, DPF cuăţat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu dpf curatat cred ca nu rezolvi mai nimica, din cate am inteles de pe forum. Adica daca e bun el oricum se curata cand face regenerare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu dpf curatat cred ca nu rezolvi mai nimica, din cate am inteles de pe forum. Adica daca e bun el oricum se curata cand face regenerare

Da, asta de acord. DPF nu era problema mai deloc, iar ca şi cost e o nimica toată,

o bere, pe lângă EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pusă pe tester la BoschCar in Sîngiorgiu de Mureş verdict:

Valva EGR e dusă. Va fi înlocuită, DPF cuăţat.

Deviz:

Înlocuire supapă EGR

"fund"ăţat catalizator

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deviz:

Înlocuire supapă EGR

"fund"ăţat catalizator

Salut, dupa schimbare EGR, mai ai problemele astea?

Am si eu aceleasi simptome, am curatat EGr-ul in zona clapetei, acum vreo 1500 de Km si a mers perefect pana acuma ... mentionez ca la prima curatare, era plin de funingine.

Am pus masina pe un tester si nu are nici o eroare legata de EGR, cineva de la o reprezentatnta Volvo a sugerat ca este blocat mecanic si astfel a urmat curatarea de care vorbesc mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut niste probleme la masina.

Au inceput cu acea sacadare/scadere de putere la intervale scurte de o secunda, cam ceea ce ai descris tu.. dar asta se intampla rar.

Am schimbat radiatorul de clima si baietii nu au prins bine ceva furtun de admisie la intercooler.

Acesta a sarit in drum spre Mures si de abia am ajuns inc eva service (asta a fost de paste).

Au pus furtunul la loc, dar masina facea acuma tot mai mare tambalau cu caderea aia de putere si tot mai des.

Drept urmare am lasat-o in Tg Mures la un service. Ei au gasit ca e EGR si l-au schimbat.

Totul mergea acum ok.

Totodata mi-au zis ca ar trebui verificate de urgenta injectoarele. Ceea ce am si facut.

Tot ei au fost cei care mi-au gasit injector. IAm mers sa schimbe injetocrul si in drum a inceput sa piarda iarap putere.

Am lasat din nou masina la ei la verificare si au descoperit ca EGR s-a dus din nou.

L-au schimbat pe garantie si au luat altul din aceasi loc.

Acum, dupa alti aprox 500 km face din nou aceeasi chestie (pierdere de putere) si presupun ca e EGR.

Am sa duc masina din nou la ei (TG Mures) in weekend sa vedem ce este.

Daca e tot EGR vor schimba firma de unde le cumpara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este posibil ca lipsa asta de putere variabila sa fie cumva de la alternator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este posibil ca lipsa asta de putere variabila sa fie cumva de la alternator?

Nu prea.

Iar din experianţa mea cu 2 EGR schimbate, după care a mers impecabil cam 500 km

de fiecare dată şi cu aceleaşi simtome descrise...n-aş crede să fie alternatorul.

Nici nu cred că tehnic ar fi posibil.

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu este posibil ca lipsa asta de putere variabila sa fie cumva de la alternator?

De unde le scoti bre?

Ce,?, daca alternatorul iti incarca mai mult decat trebuie iti mareste si puterea masinii?, sau daca incarca sub limite ti-o face Dacia Solenza? :))

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca alternatorul nu mai baga cat trebuie, nu este normal sa ai fluctuatii? La asta ma refer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca incarcarea este slaba si daca bateria nu mai tine ai o mica oscilatie a turatiei usor sesizabila la relanti dar nu are legatura cu puterea motorului...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut niste probleme la masina.

Au inceput cu acea sacadare/scadere de putere la intervale scurte de o secunda, cam ceea ce ai descris tu.. dar asta se intampla rar.

Am schimbat radiatorul de clima si baietii nu au prins bine ceva furtun de admisie la intercooler.

Acesta a sarit in drum spre Mures si de abia am ajuns inc eva service (asta a fost de paste).

Au pus furtunul la loc, dar masina facea acuma tot mai mare tambalau cu caderea aia de putere si tot mai des.

Drept urmare am lasat-o in Tg Mures la un service. Ei au gasit ca e EGR si l-au schimbat.

Totul mergea acum ok.

Totodata mi-au zis ca ar trebui verificate de urgenta injectoarele. Ceea ce am si facut.

Tot ei au fost cei care mi-au gasit injector. IAm mers sa schimbe injetocrul si in drum a inceput sa piarda iarap putere.

Am lasat din nou masina la ei la verificare si au descoperit ca EGR s-a dus din nou.

L-au schimbat pe garantie si au luat altul din aceasi loc.

Acum, dupa alti aprox 500 km face din nou aceeasi chestie (pierdere de putere) si presupun ca e EGR.

Am sa duc masina din nou la ei (TG Mures) in weekend sa vedem ce este.

Daca e tot EGR vor schimba firma de unde le cumpara.

Salut, sa ne tii la curent cu evolutia pacientului :-) ... Nu iti e naspa sa tot dai bani pe reparatii care nu au legatura cu realitatea .... ???? Eu deja am dat cateva sute de lei si desi stiam ca nu se va rezolva dupa privirea mecanicilor, a trebuit sa ii dau. Oare in Romania nu exista un service care sa isi asume diagnoza gresita .... Tu nu ai probleme cu EGR 100% sau cel putin caderea lui este un efect si nu cauza !!!

Asta am invatat eu in meseria mea, si eu practic o diagnoza tehnica avansata dar pentru utilaje industriale ... va puteti imagina ce batai de cap poate sa iti dea o piesa imbatranita pe o placa electronica, sau un contact imperfect :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar asa, daca citeai cu mare atentie colegul N3cks a spus clar ca i-a sarit un furtun de turbo, de acolo problema cu EGR-ul . Ardere incorecta si mult fum = EGR blocat si DPF infundat .

Exista serviceuri ce isi asuma diagnoza gresita dar nu la TM, la Bucuresti sunt cateva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, sa ne tii la curent cu evolutia pacientului :-) ... Nu iti e naspa sa tot dai bani pe reparatii care nu au legatura cu realitatea .... ???? Eu deja am dat cateva sute de lei si desi stiam ca nu se va rezolva dupa privirea mecanicilor, a trebuit sa ii dau. Oare in Romania nu exista un service care sa isi asume diagnoza gresita .... Tu nu ai probleme cu EGR 100% sau cel putin caderea lui este un efect si nu cauza !!!

Asta am invatat eu in meseria mea, si eu practic o diagnoza tehnica avansata dar pentru utilaje industriale ... va puteti imagina ce batai de cap poate sa iti dea o piesa imbatranita pe o placa electronica, sau un contact imperfect :evil6:

Ca să ţin la curent.

Maşina mea a fost dusă la Mureş ieri şi direct in service.

Din păcate pe drum nu a manifestat nicio problemă.

La pornire (după repaus) nu se manifestă, dar după câteva

timp de mers în oraş începe să facă figuri.

Acum maşina a fost dusă pe roţi la Mureş, dar probabil constant,

în viteze superioare. Ori problema se manifestă, din câte am

observat în viteza 2, 3. 4 mai puţin.

La service au pus-o pe tester, şi nu au găsit nimic.

Am rugat să se mai fie plimbată prin oraş şi apoi să meargă

înapoi la service.

Acesta e un motiv pentru care aş vrea sa cumpăr un DICE.

Le zic eu la mecanici ce e defect, şi să facă ei treaba mecanică...

Îmi e ciudat cum dintr-o dată nu are nimic...căci nu s-a manifestat

nicicum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să ţin la curent.

Maşina mea a fost dusă la Mureş ieri şi direct in service.

Din păcate pe drum nu a manifestat nicio problemă.

La pornire (după repaus) nu se manifestă, dar după câteva

timp de mers în oraş începe să facă figuri.

Acum maşina a fost dusă pe roţi la Mureş, dar probabil constant,

în viteze superioare. Ori problema se manifestă, din câte am

observat în viteza 2, 3. 4 mai puţin.

La service au pus-o pe tester, şi nu au găsit nimic.

Am rugat să se mai fie plimbată prin oraş şi apoi să meargă

înapoi la service.

Acesta e un motiv pentru care aş vrea sa cumpăr un DICE.

Le zic eu la mecanici ce e defect, şi să facă ei treaba mecanică...

Îmi e ciudat cum dintr-o dată nu are nimic...căci nu s-a manifestat

nicicum.

N-au găsit nimic dar maşina are acelaşi probleme: in viteza a 2-a

sacadează dupa 2000 de turaţii.

Eu susţin că e tot EGR. Ei zic ca nu, că nu are cum.

testerul nu le dă nimic ce să îi ajute, gen presiunea

de aer e ok.

Ei zic că ar fi probbleme la injecţie, dar că nu au cum să facă ceva

decât să probeze pe banii mei, că nu au posibilitate de testare.

Cum n-am vrut, am ajuns la concluzia că va trebui să umblu până

piesa cu problemă va ceda de tot şi va da un efect ce poate să

fie perceput mai precis.

Oare aveţi un sfat?

Un tester cu VIDA dă detalii mai precise?

De ultima ratio: Primus Cluj.

Edited by N3cks

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-au găsit nimic dar maşina are acelaşi probleme: in viteza a 2-a

sacadează dupa 2000 de turaţii.

Eu susţin că e tot EGR. Ei zic ca nu, că nu are cum.

testerul nu le dă nimic ce să îi ajute, gen presiunea

de aer e ok.

Ei zic că ar fi probbleme la injecţie, dar că nu au cum să facă ceva

decât să probeze pe banii mei, că nu au posibilitate de testare.

Cum n-am vrut, am ajuns la concluzia că va trebui să umblu până

piesa cu problemă va ceda de tot şi va da un efect ce poate să

fie perceput mai precis.

Oare aveţi un sfat?

Un tester cu VIDA dă detalii mai precise?

De ultima ratio: Primus Cluj.

Salut, tocmai cred ca am rezolvat-o pe a mea ... yupiiii adica sa nu ne bucuram prea devreme, nu am facut inca mai mult de 200 km dupa service.

Reteta:

1. curatat toate mufele accesibile, in special am rugat mecanicul sa caute mufele de pe pompa (cele de la regulatoarele de carburant si senzori) cu spray de contact normal din comert.

2. curatat rezervor si conducte de carburant - nu a gasit ceva de speriat.

3. un rezervor cu 10 litrii de motorina si un aditiv ieftin pentru curatat commonrail (sonax) dar merge bine si Liquimouly - nu am gasit la ora aia din noapte. Atentie sa fie musai pentru injectiile astea cu presiune inalta !!! (Alte produse iti pot distruge motorul.) - Masina a fost lasata la ralanti cateva ore in curtea serviceului - motorul si-a schimbat la inceput zgomotul, a devenit mai galagios, apoi sa calmat, probabil au fost exorcizate mizeriile din pompa si injectoare.

4. Cele mai aspre injuraturi (in gand) la adresa producatorilor si vanzatorilor de motorina de pe piata noastra - si ceva ganduri negre la adresa aceastei tari, dar m-am calmat deoarece imi iubesc tara chiar daca carburantul e de tot rahatul, iar unii din vanzatorii (firmele) de carburant sunt cretini, idioti, nesimtiti sa ii ia naiba sa li se strice masinile la toti cand le e lumea mai draga cum mi sa intamplat mie !!!

5. in filtrul de motorina, nu foarte vechi - sub 10.000 km, era niste negreala, ca o seama de zmoala sau ulei - impregnata in hartia filtranta.

Concluzie masina merge binisor (am inca aditiv in rezervor), mai teztez, inca nu pot sa zic ca e verdictul final.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, tocmai cred ca am rezolvat-o pe a mea ... yupiiii adica sa nu ne bucuram prea devreme, nu am facut inca mai mult de 200 km dupa service.

Reteta:

1. curatat toate mufele accesibile, in special am rugat mecanicul sa caute mufele de pe pompa (cele de la regulatoarele de carburant si senzori) cu spray de contact normal din comert.

2. curatat rezervor si conducte de carburant - nu a gasit ceva de speriat.

3. un rezervor cu 10 litrii de motorina si un aditiv ieftin pentru curatat commonrail (sonax) dar merge bine si Liquimouly - nu am gasit la ora aia din noapte. Atentie sa fie musai pentru injectiile astea cu presiune inalta !!! (Alte produse iti pot distruge motorul.) - Masina a fost lasata la ralanti cateva ore in curtea serviceului - motorul si-a schimbat la inceput zgomotul, a devenit mai galagios, apoi sa calmat, probabil au fost exorcizate mizeriile din pompa si injectoare.

4. Cele mai aspre injuraturi (in gand) la adresa producatorilor si vanzatorilor de motorina de pe piata noastra - si ceva ganduri negre la adresa aceastei tari, dar m-am calmat deoarece imi iubesc tara chiar daca carburantul e de tot rahatul, iar unii din vanzatorii (firmele) de carburant sunt cretini, idioti, nesimtiti sa ii ia naiba sa li se strice masinile la toti cand le e lumea mai draga cum mi sa intamplat mie !!!

5. in filtrul de motorina, nu foarte vechi - sub 10.000 km, era niste negreala, ca o seama de zmoala sau ulei - impregnata in hartia filtranta.

Concluzie masina merge binisor (am inca aditiv in rezervor), mai teztez, inca nu pot sa zic ca e verdictul final.

Salut, am facut deja 400 km si e ok, maisna merge betonnn, curatarea sistemului de alimentare pare sa fi fost de bun augur, masina se baga altfel si la depasiri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am facut deja 400 km si e ok, maisna merge betonnn, curatarea sistemului de alimentare pare sa fi fost de bun augur, masina se baga altfel si la depasiri...

Deci să înţeleg că zguduitul era de la sistemul de alimentare cu carburant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Continui si eu postul cu speta mea...

Volvo S40, 1,6 D, 2007

De o vreme am avut cateva manifestari sporadice de scadere a puterii motorului (vreo 4-5 in decurs de 3 luni) , de foarte scurta durata, la viteza de croaziera (chiar si pe autostrada). Dar acum 2 zile, plecand dimineata de acasa, dupa numai 1 km a murit motorul. Singurul mesaj in bord: STABILITATSKONT. WART. ERFORDERL. La inceput n-a mai vrut sa porneasca, apoi am reusit sa pornesc si am incercat sa plec de pe loc, ba tragea, ba nu tragea, s-a mai oprit de cateva ori dupa care a inceput sa mearga normal ca si cand nu s-a intamplat nimic. Dupa traseul zilnic prin oras, pe finalul zilei a inceput sa faca iar figuri. A doua zi, in urma diagnozei facute la reprezentanta, avem eroarea: BCM-0101 Communication between control units Communicational problems with ECM. Concluzia: probleme cu circuitele sau problema de soft.

V-ati mai confruntat cu problema asta, aveti vreo idee ce ar putea sa fie?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu eroarea asta:- BCM - 0101 Communication between control units Communicational problems with ECM(DTC is found not activ)

A fost una aleatorie, nu asa cum au spus cei din reprezentanta unde mi-au indicat ca trebuie sa verfice un electrician o saptamana comunicarea dintre cele 2 module.

La mine problema era: Valva control turbina defecta! Dar masina nu se oprea, nu mergea prost ci intra in protectie motorul datorita faptului ca facea presiune prea mare in turbina la turatii de peste 2900 rpm!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now