N3cks

Motorul sacadează şi pierde putere aleatoriu

57 posts in this topic

Exact asta mi-au spus si mie la reprezentnta, sa verifice electricianul vreo 3 zile circuitele dintre module. Insa de presiune au zis ca e ok.

Deci ar putea fi si la mine valva control turbina cu probleme. Ideea e ca merge bine masina o perioada apoi dintr-o data o ia razna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asta mi-au spus si mie la reprezentnta, sa verifice electricianul vreo 3 zile circuitele dintre module. Insa de presiune au zis ca e ok.

Deci ar putea fi si la mine valva control turbina cu probleme. Ideea e ca merge bine masina o perioada apoi dintr-o data o ia razna.

Să prezinţi noutăţi.

Deci să înţeleg că zguduitul era de la sistemul de alimentare cu carburant?

Revin cu info.

Am utilizat maşina în condiţiile respective. Adică cu tremurat.

Acum tremuratul s-a mutat la viteza a 4-a la 2400 pana la 2800 turatii.

În 5 şi 6 la fel. Dacă în timp ce tremură schimb în treaptă superioară,

scade turaţia şi desigur nu mai tremură.

Vre-o idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să prezinţi noutăţi.

Revin cu info.

Am utilizat maşina în condiţiile respective. Adică cu tremurat.

Acum tremuratul s-a mutat la viteza a 4-a la 2400 pana la 2800 turatii.

În 5 şi 6 la fel. Dacă în timp ce tremură schimb în treaptă superioară,

scade turaţia şi desigur nu mai tremură.

Vre-o idee?

Am fost la revizie la Premium Cars Cluj.

Ziceau ca problema e de la unitatea de admisie aer. Ar fi

vorba de doupă clapete din care una are un joc.

Cost: 1700 lei (TVA inclus) pe original(altfel nu ar exista) + manoperă.

Cost ca şi cost, mie îmi e frică că am să o schimb şi nu va dispărea problema.

Vre-un sfat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sh ...

Dar desfa tu valva si sa vezi ca are joc . Sau daca ai 1700 lei nu vrei sa te murdaresti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sh ...

Dar desfa tu valva si sa vezi ca are joc . Sau daca ai 1700 lei nu vrei sa te murdaresti...

Nu mă pricep să verific, dar să zicem că are...sau că verific undeva. Aia e cauza sacadării?

Sau există şi altă posibilitate. Adică n-aş vrea să încep să schimb piese pe banii mei

până cei de la premium vor descoperi unde era de fapt problema.

Nu zic că m-au minţit sau că nu ştiu meserie. Eu doar pornesc de la "worst scenario".

Adfică e plauzibil ca problema mea să se datoreze acestei valve care are un joc?

Mulţumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiind din cluj , te sfatuiesc sa mergi la Oliver , si sa tragi o concluzie. Eu am inteles ca este vorba de clapeta de by-pass(shut-off)

Trebuie vazut daca se deschide /inchide complet din tester ... dar suna-l pe Volvo 244 (oliver) si gasiti o solutie mai ieftina decat la reprezentanta

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi!

Fiind din cluj , te sfatuiesc sa mergi la Oliver , si sa tragi o concluzie. Eu am inteles ca este vorba de clapeta de by-pass(shut-off)

Trebuie vazut daca se deschide /inchide complet din tester ... dar suna-l pe Volvo 244 (oliver) si gasiti o solutie mai ieftina decat la reprezentanta

Multumesc! Am să îi cer părerea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Continui si eu postul cu speta mea...

Volvo S40, 1,6 D, 2007

De o vreme am avut cateva manifestari sporadice de scadere a puterii motorului (vreo 4-5 in decurs de 3 luni) , de foarte scurta durata, la viteza de croaziera (chiar si pe autostrada). Dar acum 2 zile, plecand dimineata de acasa, dupa numai 1 km a murit motorul. Singurul mesaj in bord: STABILITATSKONT. WART. ERFORDERL. La inceput n-a mai vrut sa porneasca, apoi am reusit sa pornesc si am incercat sa plec de pe loc, ba tragea, ba nu tragea, s-a mai oprit de cateva ori dupa care a inceput sa mearga normal ca si cand nu s-a intamplat nimic. Dupa traseul zilnic prin oras, pe finalul zilei a inceput sa faca iar figuri. A doua zi, in urma diagnozei facute la reprezentanta, avem eroarea: BCM-0101 Communication between control units Communicational problems with ECM. Concluzia: probleme cu circuitele sau problema de soft.

V-ati mai confruntat cu problema asta, aveti vreo idee ce ar putea sa fie?

Multumesc.

Va salut si La Multi Ani tuturor!

Revin cu precizari... o vreme am mers cu ea asa, fara sa-i mai fac nimic. Doua-trei zile mergea fara probleme apoi brusc se taia motorul. Dupa cateva minute pornea, mergea o perioada, iar se oprea si tot asa. Asteptam si un raspuns de la Bogdan G dar am vazut ca nu mai aparea pe forum. Am reusit sa vorbesc cu el la telefon si mi-a spus ca sigur e o problema de alimentare cu combustibil, nu o problema electrica, eventual senzorul rpm sau senzorul de rampa. La un moment dat s-a oprit si n-a mai pornit deloc. Am dus-o intr-un service, au pus-o pe tester, au verificat alimentarea dar nu venea motorina in rampa. Au verificat pornirea motorului cu motorina pulverizata si era ok. Au schimbat senzorul rpm (250 ron) si parea ca totul e ok. Am plecat din service si masina a mers perfect pana...seara cand a murit iar si n-a mai pornit deloc. Am dus-o a doua zi iar in service, din pompa venea motorina dar nu ajungea in rampa si au constatat ca e defecta electro-valva. Am comandat-o (450 ron), a fost schimbata in ziua urmatoare dar am plecat din service cu teama ca ma lasa iar in drum. N-a fost cazul, masina a mers fara probleme cam o luna jumatate, pana astazi cand a intrat motorul in protectie (nu trece de 3000). Ca sa nu ne plictisim... Mentionez ca masina are DPF OFF facut de Bogdan G prin toamna lui 2013.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce cod de eroare ai daca masina nu trece de 3000rpm si a intrat in limp mode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi da nici o eroare in bord. Singurul lucru care-mi pare mie anormal la motor este un pufait discret la decelerare. Adica am acccelerat brusc (pe loc, cu capota deschisa) si la revenire se aud 1-2 pufaituri. Am fost azi la service, nu era program normal de lucru fiind sambata, dar era seful acolo si a pus-o pe tester. Nu a dat erori la motor, totul parea in regula, avea cateva erori aparent fara nici o legatura, pe care le-a sters si mi-a zis ca pare a fi o problema de soft. Singura problema care i s-a parut mai dubioasa era un mesaj pe tester ca pedala de acceleratie nu trece peste 66%. Eu cred ca e o consecinta a limp mode-ului si nu o cauza, nu? Avand DPF OFF, cred ca sunt anumite implicatii pe care nu le stie toata lumea. Oricum, a ramas sa merg luni iar cu masina in service pentru o verificare mai amanuntita de catre un mecanic, el nu era astazi (am inteles ca a lucrat si la reprezentanta Volvo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai facut dpf off? Ce coduri de eroare ai avut si nu le-a dat importanta mecanicul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mentionez ca masina are DPF OFF facut de Bogdan G prin toamna lui 2013.

Cand ai facut dpf off? Ce coduri de eroare ai avut si nu le-a dat importanta mecanicul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi poate e si vreo problema de software...ai putea sa mergi la reprezentanta sa ii faci un update de soft, poate te scapa de probleme...nu stiu preturi, dar la cati algoritmi are masina asta, nu ii face rau un update din cand in cand :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi poate e si vreo problema de software...ai putea sa mergi la reprezentanta sa ii faci un update de soft, poate te scapa de probleme...nu stiu preturi, dar la cati algoritmi are masina asta, nu ii face rau un update din cand in cand :D

Hopaa ! :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu dpf off , n-as face update de soft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi poate e si vreo problema de software...ai putea sa mergi la reprezentanta sa ii faci un update de soft, poate te scapa de probleme...nu stiu preturi, dar la cati algoritmi are masina asta, nu ii face rau un update din cand in cand :D

Un update la ce? Pai daca are DPF OFF, cum mai face update de soft? DPF OFF se face in ECM si daca face update de soft ce crezi ca se intampla?

LE: am postat in acelasi timp cu Cristi

Edited by paunionutz
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...problematic si dracia asta de DPF, nu mi-am dat seama ca nu il mai are.

Si totusi, nu se poate salva ce are el acum in memoria ECM-ului pe ceva, apoi face un ECM Reload cu update, vede daca motorul mai sacadeaza si pierde putere aleatoriu, chiar daca ii intra in protectie si nu mai trece de 3000 RPM, si daca tot nu e rezolvat, sa puna inapoi soft-ul cu DPF OFF? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se baga service-ul in asa ceva. :evil5:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat...doar eu eram ala care spunea ca reprezentantele nu cauta altceva decat sa te lase fara bani de carburant :D

Acum, pe topic, e posibil sa fie chestia asta si de la injectoare? Le-ai verificat/curatat? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In service la TM, singura eroare la tester a fost cea cu pedala de acceleratie si mi-au spus ca daca nu e pedala atunci sigur e o problema de soft, sa merg la cine mi-a facut DPF OFF. Am vorbit atunci cu Bogdan G, primul lucru pe care mi l-a spus a fost sa verific bujiile. Fiind cu masina in service, l-am rugat pe mecanicul din service sa-mi verifice bujiile, el insista ca daca erau arse trebuia sa dea eroare. I-am transmis ce mi-a spus Bogdan, ca nu apare eroare de bujii daca softul e modificat si l-am rugat sa le masoare efectiv, cum a zis Bogdan. A luat aparatul de masura, le-a masurat si a zis ca sunt bune !!! A curatat apoi si mufele de la pedala de acceleratie, fara rezultat, dupa care a zis ca nu are ce sa-i mai faca. Presimtind parca ceva, m-am dus la un alt service sa-mi verifice bujiile... Cand au auzit ca e Volvo, desi am mai facut revizii la ei, au zis ca n-au timp... (cat dura frate sa le masoare? ... 5 min).

Asa ca m-am hotarat sa nu mai pierd timp, umbland din service in service, bani aiurea pe teste si presupuse defecte, am vorbit cu Bogdan si saptamana trecuta am plecat la Bucuresti, cu motorul in protectie bineinteles. In 5 minute Bogdan a dat verdictul: BUJIILE ARSEEE !!! Mi-a inlocuit 2 bujii si motorul a sarit peste 3000 si merge fara probleme.

As vrea sa mai clarific ceva, poate cu problema asta trebuia sa intru pe un topic de motor in protectie, dar am continuat in raspunsul de la prima patanie.

Deci am avut 2 probleme diferite ca plasare in timp si rezolvare, fara legatura intre ele.

1. prima (pt care am intrat in acest topic) cu pierderi sporadice de putere motor in mers si intr-un final cu oprire motor si n-a mai pornit: rezolvata prin inlocuire regulator de la pompa de injectie la service in TM.

2. motor in protectie, nu trecea de 3000: bujii arse

Culmea, cei care mi-au rezolvat problema 1 si i-am apreciat pt asta, au dat-o in gard cu bujiile la problema 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Dpf OFF facut coret iti arata toate erorile in timp real.

Cum iti explici, ca mie, avand dpf off mi-a aparut imediat pe tester ca am bujiile arse sau releul???

Din cele patru una era arsa si a generat imediat cod de eroare, deci...pica fraza "...ca nu apare eroare de bujii daca softul e modificat".

Toate cele bune,

Sent from my Nokia 3310i

using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba bujiile. Merge unsa. O perioada. Apoi baga repede anunt si vinde masina. In felul asta rezolvi problema. Ia una fara dpf. De fapt ia benzina si scapi de dureri de cap.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba bujiile. Merge unsa. O perioada. Apoi baga repede anunt si vinde masina......

:nono:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine sterge tabela de erori la dpf off (mai exact cine lucreaza cu softuri de torent) stie ca nu va da niciun cod de eroare la bujii. Poti sa te duci la 10 testere, ca nu vei gasi nicio eroare. Si uite asa o operatiune facuta aiurea, te-a costat un drum Tm-Buc aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la revizie la Premium Cars Cluj.

Ziceau ca problema e de la unitatea de admisie aer. Ar fi

vorba de doupă clapete din care una are un joc.

Cost: 1700 lei (TVA inclus) pe original(altfel nu ar exista) + manoperă.

Cost ca şi cost, mie îmi e frică că am să o schimb şi nu va dispărea problema.

Vre-un sfat?

Cum spuneam mai la începutul topicului: am un v50 2.0 D 2007 si a început sa tremure in vitezele 4 5 6 la 2500 turații. Dacă merg cu pasageri, plaja coboară la viteza 3.

Pe testere nu ieșea nimic. La premium cars mi s-a spus ca e angrenajul de clapete admisie aer, mai precis o clapeta are joc. Din păcate nu se putea testa acest lucru. Defecta era sau cel puțin nu lucra cum trebuie. Mi s- a spus ca de acolo vine tremuratul, si ca e destul de sigur. Find piesa defecta oricum, dacă tremuratul nu ar fi fost de acolo, as fi rămas cu problema si investigațiile ar fi continuat, asta pe motivul ca acea piesa oricum e defecta.

Au avut dreptate cei de la premium. Țin sa spun ca am mai fost in 2 service-URI si nimeni nu știa sa spună ce are. Nici-un tester nu indica ceva, si nici la premium.

ToTe bune la final.

Din fericire aceea a fost piesa care separe ca făcea probleme.

Gesendet von iPod touch mit Tapatalk

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now