sizan

demontare filtru motorina

22 posts in this topic

Salut,

Având în vedere ca a crăpat carcasa filtrului de motorina, și scuipă afara toată motorina din rezervor ( nici nu pleaca de pe loc pentru ca nu trece motorina mai departe de filtru), vreau sa il dau jos.

Toate bune și frumoase pana aici, am urmat instrucțiunile din vida ( ca în imaginile atașate) însă nu reușesc sa desfac cele 2 șuruburi, care nu se pot accesa decât pe sus, și nu am efectiv loc ca sa desfac șurubelele cu pricina.

e cineva care a mai făcut acest lucru, să îmi spună ce anume nu fac bine? de abea ajung la acele șuburi cu mâna, darmite cu torx-ul.

mă simt ca în bancul cu ginecologul care a reparat motorul prin țeava de eșapament, însă mie nu imi iese :)))

în altă ordine de idei, dacă cumpăr un filtru nou, am inteles ca trebuie schimbat/pus un soft. Are idee cineva, la ce bun acel soft?

mulțumesc!

post-938-0-56362500-1398536380_thumb.jpg

post-938-0-08636800-1398536386_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca e altfel la mine la v50 l-am schimbat si am amorsatnu sa umblat la soft, la v70 la care mai seamana din cate vad eu in pozele alea am desfiletat filtrul si pun unul nou amorsat si gata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca la D5,ar trebui sa ai filtru cartus din hirtie si se desface doar carcasa protectoare de plastic prin desurubare si introduci cartusul filtrului de carton si apoi se amorseaza din pompa din rezervor.Cel mai bine dupa VIN-ul masinii afli sigur.Daca era de metal nu crapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

De amorsat se amorseaza in momentul in care pui de mai multe ori contactul si dai la automat. Este valabil atat pentru s80 I d5 cat si pt xc90 d5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sizan, banuiesc ca ai acces prin masina ca si la sorbul rezervorului. Daca nu ai, atunci trebuie sa dai rezervorul jos sau sa-l slabesti si sa-l inclini sa-ti incapa cheiea. Nu vad de ce ar trebui soft. Eu unul nu am avut probleme cu filtrul, carcasa lui, deci este doar o recomandare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Cris,

Tu spui ca s-a crapat carcasa filtrului, la ce te referi? La partea care acopera filtrul sau la capac?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salut Cris, Tu spui ca s-a crapat carcasa filtrului, la ce te referi? La partea care acopera filtrul sau la capac?

E spart in partea de sus, adica capac. Am atasat poza, e crapat chiar sus in mijloc.

@sizan, banuiesc ca ai acces prin masina ca si la sorbul rezervorului. Daca nu ai, atunci trebuie sa dai rezervorul jos sau sa-l slabesti si sa-l inclini sa-ti incapa cheiea. Nu vad de ce ar trebui soft. Eu unul nu am avut probleme cu filtrul, carcasa lui, deci este doar o recomandare.

nu am access prin sorb pe sus, filtrul e in partea din fata al rezervorului, am urmat intocmai pasii din vida, rezervorul se lasa in jos in fata, insa foarte putin..2-3 cm, locul ramas nu e de ajuns, din pacate ca sa ajung sa desfac si surub 2, din poza.(din poza din vidadin primul post e surubul indicat prin sageata)

De aici ma si gandesc ca nu am facut ceva cum trebuie, sau mi-a scapat ceva, nu cred ca inginerii de la volvo s-au gandit sa faca asa complicata schimbarea unui filtru :( Partea proasta e ca nu vreau sa mut masina, si incerc sa o rezolv asa. Insa mai putin si ma dau batut...

post-938-0-49664600-1398615568_thumb.jpg

Edited by sizan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai omis ceva. Nu am Vida, dar o sa cer documentatia pentru schimbarea carcasei filtrului de combustibil. Mai asteapta putin :D.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am primit documentatia de la Dinoco :kiss2: si avem asa:

1 - trebuie sa scoti conductele de frana de pe prinderile rezervorului;

2 - se propteste cu grija partea din fata a rezervorlui (ti-ar trebui o masuta cric);

3 - se desface surubul pompei ce incalzeste combustibilul si se scoate din suport;

4 - se desfac suruburile prinderilor din fata rezervorului;

5 - se coboara partea din fata a rezervorului spre esapament/cardan;

6 - se deconecteaza mufa si cele doua conducte de motorina;

7 - se scot cele doua suruburi torx!

Parerea mea este ca ori ai uitat un surub nedesfacut, ori cand ai coborat partea din fata a rezervorului nu l-ai impins spre esapament/cardan.

Bafta :hello: :hello: :hello: .

Uitasem, nivelul motorinei in rezervor sa fie cat mai mic, in vida zice sa ai mai putin de un sfert (maxim 15-20 litri).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris : "ca si la" nu "prin". Cred ca poti pune o fixa pe un cap torx si greu dar o sa reusesti. Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se desface surubul pompei ce incalzeste combustibilul si se scoate din suport

ce pompa incalzeste combustibilul? exista asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scris : "ca si la" nu "prin". Cred ca poti pune o fixa pe un cap torx si greu dar o sa reusesti. Spor.

M-am chinuit 2 ore, insa nimic, daca era..reuseam pana acum :smile:

@Andu : Exact asa am facut, sunt intocmai pasii din VIDA, dupa cum spuneam partea din fata a rezervorului se lasa in jos, insa nu foarte mult, explicam intr-un post mai sus.. :smile: primul surub l-am desfacut, pentru ca e mai accesibil, al doilea e mai in spate, si e nasol rau :( sa trag de partea din fata de rezervor mai in jos? i am lost..

Offtopic: ziceai ca nu ai vida, daca vrei iti pot pune la dispozitie o imagine de XP cu vida instalat, o pui in wmvare, si gata, works like a charm.

Edited by sizan

Share this post


Link to post
Share on other sites

se desface surubul pompei ce incalzeste combustibilul si se scoate din suport

ce pompa incalzeste combustibilul? exista asa ceva ?

Nu exista asa ceva, suportul filtrului de motorina are incalzitor, adica exact ce vrea colegul Sizan sa schimbe .

@Sizan, eu am desfacut suruburile alea cu asa ceva .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan : si ai avut loc sa bagi cheia pana la surubul din spate? Ca aici ma doare pe mine, la surubul din spate de abea ajung cu mana, darmite cu orice fel de cheie:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cum spuneam partea din fata a rezervorului se lasa in jos,

Se lasa in jos si in acelasi timp si se impinge de partea din fata a rezervorului spre teava de esapament/cardan. Tu l-ai impins intr-o parte in timp ce-l coborai?

Daca erai din Bucuresti, te ajutam cu cea mai mare placere si era schimbat de mult :D :D :D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sizan, dap am reusit fara probleme dar cu ajutorul crichetului minune .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se lasa in jos si in acelasi timp si se impinge de partea din fata a rezervorului spre teava de esapament/cardan. Tu l-ai impins intr-o parte in timp ce-l coborai?

Adica nu e destul ca se lasa in jos, trebuie sa imping de partea din fata, inspre spate? Nu am inteles exact. Nu am impins in nici o parte, doar dupa ce am scos cele 2 suruburi care il tineau, l-am lasat in jos atat cat a coborat el. Pe mijloc se vede insa ca mai ar avea loc sa coboare pana la cardan cativa centimetri, se vede in poza atasata.

@Sizan, dap am reusit fara probleme dar cu ajutorul crichetului minune .

Multumesc, deci asta e secretul :) insa sa dau acum 100 roni ..nu cred ca e o optiune, avand in vedere ca mi-ar trebui ... 30 minute :(

post-938-0-01409600-1398684547_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai reusit colegu` ?

Poti desface de tot prinderile dar daca ai multa motorina in rezervor e greu sa-l pui singur la loc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan :

A fost vreme urata + 1 mai + maine e ziua fetei, si nu am apucat sa fac mare lucru. Deocamdata asteapta cuminte, urmeaza candva sa vad daca o duc sa o termin in ceva service, sau ma lupt iar cu surubelele alea, numai sa fie vreme buna, ca altfel.. :smile:

Nici nu as desface rezervorul mai mult, caci parca vad, ca nu mai merge sa il pun la loc, apoi, cum zici si tu :)

Deocamdata nu stau in loc de masina, e a socrului.. :smile:

Revin cu detalii cand mai lucrez la ea, oricum !

Edited by sizan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salute,

Neavand timp, nu am mai intrat pe forum, cu scuzele de rigoare pentru delay, deci :

- am reusit sa desfac pana la urma si sa dau jos carcasa, pe aceasta cale multumiri speciale lui Andu, care m-a sunat, si mi-a explicat ca am uitat sa imping rezervorul spre cardan mai mult ( nu am fortat ca imi era "frica"), mi-am julit putin degetele, insa a fost pentru o cauza buna .

- dupa aceaste indicatii si dupa alte tatonari, mi-a luat cam 30 de minute sa desfac cele 2 surubele buclucase.

- am rezolvat printr-o cunostinta la un pret "preferential", o carcasa de filtru de motorina noua cu filtru included OEM, pret 499.7 RON, mare noroc am avut :smile: pozele cu filtrul nou sunt atasate.

- dupa ce mi-a venit filtrul, operatiunea de montare filtru, repus toate conductele la loc + repus rezervorul (partea din fata ) inapoi sus mi-au luat cam 1 ora, aproximativ.

( operatiunea a fost facut cu masina pe loc, exact in locul in care a ramas, fara sa fie ridicata pe cric, sau alte cele. Noroc ca are garda de la sol destul de inalta.. )

Pus contactul de 3 ori sa traga motorina, a 4-a oara masina a pornit, si merge si acum, ca unsa.

Imi pare rau ca nu am apucat sa fac mai multe poze si detalii ca sa fac un fel de how-to, poate ar mai fi ajutat si pe altii pe viitor.

Multumesc tare mult tuturor colegilor de forum pentru sfaturi, berea e la rece, cand aveti drum prin Brasov...va astept!

Cris,

post-938-0-78999600-1403613829_thumb.jpg

post-938-0-88979200-1403613842_thumb.jpg

post-938-0-88556400-1403613857_thumb.jpg

post-938-0-32026900-1403613975_thumb.jpg

post-938-0-51548400-1403614789_thumb.jpg

Edited by sizan
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe aceasta cale multumiri speciale lui Andu, care m-a sunat, si mi-a explicat ....

Oricand, cu placere :hello: :hello: :hello: !

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now