Roberto

CARE ? DE CE ? 240 sau 740 sau 940

39 posts in this topic

As merge pe un 760 2.3 turbo b230ft de generatia 3-a. De-a lungul anilor au fost trei generatii de b230ft, ultima fiind cea mai "solida", nu ca restul nu ar fi.

Model facelift din '88 in sus, fiind cu noul bord care nu sufera de crapaturile cauzate de soare si EMS pe europa credca e LH 2.4 mai inspre anii 90 sau LH 2.2. Odata cu faceliftul au mai fost schimbate si rezolvate multe.

Toate 760 au ECC, multilink pe spate, geamuri si oglinzi el, incalzire in scaune si ABS. Mai greu de gasit sunt in combinatie cu automata, de fapt si cu manuala sunt greu de gasit si scumpe, mai ales cele in stare foarte buna. Automatele pe b230ft sunt AW71 si par in regula, nu am gasit sa aiba probleme cum are de exemplu ZF-ul de pe D24TIC.

Sanse mai mari de gasit sunt la un 740, dar cu dotari care sa egaleze 760-ul, sunt mai raspandite cu motoarele benzina turbo de 2.3. Faceliftul la 740 a aparut putin mai tarziu.

Am gasit si 960 cu 2.0 turbo, foarte rare chiar, in Italia, majoritatea sunt 3.0 sau 2.5, pana in ultimii ani de fabricatie cand au primit un facelift sunt identice cu seria 760, de fapt e bazat pe platforma lui, diferind mai mult spatele si cutiile.

760 B230FT ar fi alegerea deocamdata, urmat de 960 2.0 turbo sau 740 2.3 turbo dotat bine.

M-am hotarat si la caroserie, ramane sedan.

Continuam research-ul.

Sent from my M700D10A using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

bafta

sper ca revii in randul "dinozaurilor"

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model facelift din '88 in sus, fiind cu noul bord care nu sufera de crapaturile cauzate de soare si EMS pe europa credca e LH 2.4 mai inspre anii 90 sau LH 2.2. Odata cu faceliftul au mai fost...

Model '88+ e numai cu nivomat.

Valabil si pentru 960 I.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stiu, e si de bine si de rau :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei lowering sau alte modificari extreme pe partea de suspensie, nu prea exista nimic oficial. Nici macar aftermarket. Spre deosebire de restul modelelor non-multilink.

Despre asta doream sa iti atrag atentia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce sa-ti iei o masina retro si s-o modifici ?

Nu inteleg chestia cu lowering la o masina veche, retro. Daca iti plac masinile clasice, le lasi clasice ca altfel e un "ursulet" inmatriculat pe bulgaria.

Edited by iulirx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu sunt adeptul tuningului vizual, mai ales la masini clasice. Sunt "fanatic" cu stage 0 la orice masina pe care o detin, iar daca voi "umbla" la ea va fi pe partea care nu se vede de afara :smile:.

Singurul "tiuning" pe care il voi face vizual si non-OEM vor fi folii pe geamuri, nu pentru look (pentru ca nu ma pasioneaza) ci mai mult pentru protectie impotriva hotilor, am asistat la o "filare" de catre niste indivizi obscuri care erau interesati de ce am eu pe bancheta din spate si in timpul serviciului de obicei am, urata senzatie sa te astepti sa suni la 112.

Pentru sport, cand voi putea imi voi lua S60 R :smile:, e perfect frumos din fabrica, dar momentan are o taxa de timbru cat un 760, pe care voi face tot posibilul sa il am, trebuie sa mai ajung si eu pe la intruniri cu un Volvo, nu cu pejou'.

Edited by Roberto
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca ai intrebat in alte parte despre automate...

Eu stiu ca a existat si automata + overdrive. Asta iti face 5 viteze si rezolva problema turatiilor mari.

Tema pentru tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,

Pe 2.3 turbo au existat atat AW71 in 4 cu overdrive cat si ZF4HP22 care e tot in 4. AW71 e mult mai solida decat ZF-ul, in schimb ZF-ul e mult mai comoda, fina, dar sufera de un groaznic defect de fabricatie. Normal pe modelele facelift 88 in sus se gasesc AW-uri dar sunt care au ramas si cu ZF-uri. Se poate diferentia dupa schimbator, AW are PRND21 cu overdrive in stanga pe maciuca iar ZF are PRND321 cu overdrive-ul pe maciuca in fata, inspre consola.

AW71 e varianta heavy duty a AW70, special pentru turbo-uri, e solida, simpla si reparabila, modabila.

As prefera un AW71

Sent from my BlackBerry using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nene, poate un pic pe langa topic, dar eu conduc de 5 ani un 960, full piele, motor de 2473 cmc, 6 cilindri, cutie manuala (sa "simt" EU :binkybaby: motorul, deh), limuzina, etc. Pur si simplu nu se compara . . . cu nimic. Eleganta, rafinament, comoditate, consum moderat, viteza. Si siguranta. Plus spatiu generos in portbagaj si in salonul masinii. Singurul minus este spatiul de parcare ceva mai pretentios in privinta volumului. Piesele de schimb, putine, de care am avut nevoie nu m-au saracit. Alege cu inima . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nene, poate un pic pe langa topic, dar eu conduc de 5 ani un 960, full piele, motor de 2473 cmc, 6 cilindri, cutie manuala (sa "simt" EU :binkybaby: motorul, deh), limuzina, etc. Pur si simplu nu se compara . . . cu nimic. Eleganta, rafinament, comoditate, consum moderat, viteza. Si siguranta. Plus spatiu generos in portbagaj si in salonul masinii. Singurul minus este spatiul de parcare ceva mai pretentios in privinta volumului. Piesele de schimb, putine, de care am avut nevoie nu m-au saracit. Alege cu inima . . .

960 manual cu motor de 2.5 are 5 cilindri ;)

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

960 manual cu motor de 2.5 are 5 cilindri ;)

Nu exista 5 pe 900. :)

900 cu facelift doar 6 cilindri, 2.5 si 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oops sorry am confundat ceva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt cam la fel... ambele sunt whiteblock. 6 cilindri da cuplu mai de jos.

De exemplu, 3.0L 6 cilindri face 80-85% din cuplu la 1800rpm.... unul dintre motivele pentru care s-a folosit doar in combinatie cu automata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now