Sign in to follow this  
Followers 0
Cristian Scutaru

Cum sa o strici reparand-o...

4 posts in this topic

Masina a inceput de o saptamana sa scoata sunete mai dubioase de la evacuare asa ca am incercat sa localizez provenienta. Sursa zgomotelor a fost gasita ca fiind din fata de la motor...Aici trebuie spus ca 850-ul meu este ultimul care are prinderea dintre galeria de evacuare si catalizator fara tub flexibil. In locul lui Volvo a folosit un inel rotunjit care e tinut sub tensiune de 2 arcuri.

In martie anul acesta cu 3000km in urma am innoit prinderea respectiva (inel, suruburi, arcuri) deci prin principiul eliminarii nu putea sa fie decat ceva la galeria de evacuare.

Pe eBay am gasit una la second (noua nu se mai produce si nu as fi asa de nebun sa dau vreo 600++€ pe una noua la Volvo :) ).

Ieri am purces sa o schimb. Am mai cumparat garniturile de la galerie (cele 5 si piulite noi pt galerie 12 bucati, 10 sus si 2 jos la prindere). Piulitele sunt mai speciale sunt autoblocante si au "gulerul" jos...

Cum service-ul unde surubaiesc de obicei este inchis (concediu) am luat cele 2 rampe mobile si am suit-o pe ea si am inceput sa demontez...

Foarte repede am constatat ca va fi o placere si ca va trebui sa demontez o gramada pana voi ajunge la galerie.

Am scos:

- strut bar

- acoperitoarea de sub stergatoare

- Webasto

- pulmonul de la gaz

Apoi m-am chinuit sa scot acoperitoarea de la galerie din cauza ca un surub jos era terminat...

Dupa ce am reusit sa scot si galeria (piulitele s-au desfacut suspect de usor nici un prezon rupt :D ) a urmat acrobatica cu galeria ca sa o scot afara..

Dupa ce am dovedit si asta am inceput sa inspectez galeria veche ca sa vad pe unde scapa...si NIMIC! Galeria e ok :(

Am luat apoi inelul dintre galerie si catalizator si STUPOARE! Mai era cam jumate din el (ca grosime ca intreg mai era)...Pe acolo scapa. Deci m-am chinuit degeaba 3 1/2 ca sa scot galeria. Am montat apoi galeria de pe eBay si restul cam intr-o ora si jumatate.

Acuma masina nu se mai aude ca o motoreta ci mai degraba ca un Tupolev la pornire (cand trec de 3000 ture).

Azi am comandat la Volvo inelul original si sper ca acela sa fie ok (cel montat de mine in martie era de la Skandix si aftermarket)

Are totusi si o parte buna toti biciclistii se suie de bunavoie pe trotuar cand aud avionul :D :D

post-5223-0-83056700-1400828154_thumb.jp

post-5223-0-55682200-1400828155_thumb.jp

post-5223-0-00884300-1400828204_thumb.jp

post-5223-0-67722100-1400828204_thumb.jp

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuia pusa o tabla in spatele motorului sa nu prajeasca nimic si sa-i dai drumul cateva secunde. Fara esapament am auzit-o (youtube), fara galerie, inca nu. Diferenta nu ar fi, dar ~flames~! ;D

Si ca sa nu fie degeaba comentariul, intreb ceva pertinent. Nu ai putea sa inlocuiesti teava pana la catalizator cu una cu legatura flexibila sa scapi de inel? Taiat, sudat, pana iese ce trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As fi vrut sa dau drumul la motor dar nu era antigel in el pentru ca am scos si Webasto si pulmonul. Si fara antigel nu pornesc motorul :D

De inlocuit voi inlocui toata galeria cu una din 96 unde este teava flexibila si voi schimba evident si catalizatorul ca altfel nu se potrivesc. Galeria va fi asta http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/auspuff/kruemmer/kruemmer-abgasanlage/1013830/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi a ajuns inelul la Volvo (38€ :( ) si am fost in service si l-am montat. In sfarsit nu trebuie sa ma mai ascund dupa volan cand merg prin oras :D. Cum tot era sus pe elevator am prelungit si teava de la toba finala pentru ca era cam cu 10cm prea scurta si ultima bucata din esapament era practic in spatele barei. In poza in stanga este inelul Skandix, in dreapta cel original. Cel de la Skandix a aratat initial in martie cam tot asa ca si cel de la Volvo...

post-5223-0-31512700-1401125177_thumb.jp

post-5223-0-06756700-1401125179_thumb.jp

post-5223-0-19388900-1401125180_thumb.jp

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0