Beclea

Înlocuire bec butoane geamuri spate cu LED SMD 3528.

15 posts in this topic

In acest topis as vrea sa prezint o lucrare cat de cat usoare dar cu un rezultat foarte frumos.

Incepem cu primul pas care consta in deconectarea MINUSULUI de la baterie dupa care asteptam 5-10 minute si incepem treaba.

Pasul doi conta in demontarea fetei de usa care este prinsa in 6-7 cleme de plastic , pentru scoate clemele se apara pe " cuiul " din mijlocul lor usor cu un varf de surubelnita , bulbii sunt cei incercuiti in poza ->

21drfcm.jpg

6s58uc.jpg

Pasul trei : se desface surubul din manerul de usa ( este un capacel , se scoate capacelul se desurubeaza surubul ) dupa care se departeaza fata de usa de jos si se ridica in sus pana iese de pe ghidajul geamului , se deconecteaza cablul de la manerul de deschidere a usii si se deconecteaza mufa de la butonul geamului.

-> Pasul patru : DUpa cum se vede in poza de mai jos , cu o surubelnita potrivita ( dreapta ) se elibereaza clemele care sustin butonul de manerul usii , se elibereaza ambele clemele de pe partea vizibila si se trage usor de buton pana iese ( trebuie fortat putin ) ->

n3nds7.jpg

Pasul cinci : Dupa ce a iesit butonul de pe maner trecem la demintarea lui pentru a ajunge la placa cu circuitele. Cu aceeasi surubelnite subtire se elibereaza si clemele care sustin capacul carcasei , dupa cum se vede in poza ->

121vnkx.jpg

Dupa ce capacul a fost scos , se trage usor de placa alba cu contactele mufei , se trage putin mai tare deoarece este clipsata in buton -> Asa trebuie sa arate placa dupa ce a fost scoasa din carcasa:

15y9k06.jpg

Acum se trece la montarea led-ului . Eu unul am folosit led-uri sms albe , de pe o banda cu led-uri smd care se gaseste pe toate drumurile. Am taiat o bucata de banda cu tot cu smd ( unul singur ) , i-am pus o rezistenta de 470 Ohm , si am lipit-o in partea din fata a intrerupatorului ( vezi in poza de mai jos in cercul rosu ) pentru a lumina fix in traiectoria decupajului din buton pe unde se vede lumina propriu zisa ->

24ep5s1.jpg

5zqs03.jpg

Bucata de banda cu led am lipit-o cu picatura pe intrerupatorul de plastic .

Urmatorul pas : Conectarea ledului am facut-o cu doua fire care le-am lipit pe soclul becului original , exact cum se vede in poza de mai jos , fiind inscriptionata si polaritatea , minusul in stanga si plusul in dreapta ->

15y9k06.jpg

Dupa toata aceasta munca depusa urmeaza ultimul pas , acesta fiind montarea butonului la loc . Acest pas se realizeaza banal urmarind pasii inversi de demontare . Mie unul imi place cum se vede , avand o luminozitate foare puternica , sper ca acest tutorial sa fie de folos , NU UITATI ORICE LUCRARE SE APLICA INTR-UN FAIMOS VOLVO SA SE FACA CU BORNA MINUS DECONECTATA pentru a evita diferitele neplaceri . Va urez succes si multa sanatate !!

7 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nota 10 cu multe multumiri din partea mea !

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar o poza cu rezultatul final, nu mai pui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc si sper sa fie de folos.

In acest topis as vrea sa prezint o lucrare cat de cat usoare dar cu un rezultat foarte frumos.

Incepem cu primul pas care consta in deconectarea MINUSULUI de la baterie dupa care asteptam 5-10 minute si incepem treaba.

Pasul doi conta in demontarea fetei de usa care este prinsa in 6-7 cleme de plastic , pentru scoate clemele se apara pe " cuiul " din mijlocul lor usor cu un varf de surubelnita , bulbii sunt cei incercuiti in poza ->

21drfcm.jpg

6s58uc.jpg

Pasul trei : se desface surubul din manerul de usa ( este un capacel , se scoate capacelul se desurubeaza surubul ) dupa care se departeaza fata de usa de jos si se ridica in sus pana iese de pe ghidajul geamului , se deconecteaza cablul de la manerul de deschidere a usii si se deconecteaza mufa de la butonul geamului.

-> Pasul patru : DUpa cum se vede in poza de mai jos , cu o surubelnita potrivita ( dreapta ) se elibereaza clemele care sustin butonul de manerul usii , se elibereaza ambele clemele de pe partea vizibila si se trage usor de buton pana iese ( trebuie fortat putin ) ->

n3nds7.jpg

Pasul cinci : Dupa ce a iesit butonul de pe maner trecem la demintarea lui pentru a ajunge la placa cu circuitele. Cu aceeasi surubelnite subtire se elibereaza si clemele care sustin capacul carcasei , dupa cum se vede in poza ->

121vnkx.jpg

Dupa ce capacul a fost scos , se trage usor de placa alba cu contactele mufei , se trage putin mai tare deoarece este clipsata in buton -> Asa trebuie sa arate placa dupa ce a fost scoasa din carcasa:

15y9k06.jpg

Acum se trece la montarea led-ului . Eu unul am folosit led-uri sms albe , de pe o banda cu led-uri smd care se gaseste pe toate drumurile. Am taiat o bucata de banda cu tot cu smd ( unul singur ) , i-am pus o rezistenta de 470 Ohm , si am lipit-o in partea din fata a intrerupatorului ( vezi in poza de mai jos in cercul rosu ) pentru a lumina fix in traiectoria decupajului din buton pe unde se vede lumina propriu zisa ->

24ep5s1.jpg

5zqs03.jpg

Bucata de banda cu led am lipit-o cu picatura pe intrerupatorul de plastic .

Urmatorul pas : Conectarea ledului am facut-o cu doua fire care le-am lipit pe soclul becului original , exact cum se vede in poza de mai jos , fiind inscriptionata si polaritatea , minusul in stanga si plusul in dreapta ->

15y9k06.jpg

Dupa toata aceasta munca depusa urmeaza ultimul pas , acesta fiind montarea butonului la loc . Acest pas se realizeaza banal urmarind pasii inversi de demontare . Mie unul imi place cum se vede , avand o luminozitate foare puternica , sper ca acest tutorial sa fie de folos , NU UITATI ORICE LUCRARE SE APLICA INTR-UN FAIMOS VOLVO SA SE FACA CU BORNA MINUS DECONECTATA pentru a evita diferitele neplaceri . Va urez succes si multa sanatate !!

Acesta este rezultatul final ->

28qqc28.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai un "Like" de la mine :D :D :D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc multumesc si mai astept si alti membri cu " iluminari home made " :hello2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari!

O intrebare insa. SMD-urile 5050, tot rezistente de 470 ohm au nevoie sau mai mici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se pot pune rezistente atat de 470 ohm , 510 ohm , 680 ohm , cu cat este mai mare rezistorul ledul are o viata mai indelungata , dar si luminozitatea putin mai slaba.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pentru leduri, folosesc in general rezistente de 1kohm, dar intradevar sunt ceva mai slabe ca intensitate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da , dar au viata mai lunga , mie mi-a placut sa fie puternice , dar avand in vedere ca smd de pe butoanele de pe fata au rezistat 10 ani , sper sa reziste si astea puse de mine macar 5 ani , ca le-am pus pe rezistentele de fabrica ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impartiti 12V la 20mA (curentul nominal prin LED) si veti afla exact rezistenta minima necesara pt a merge totul in parametri.

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam 600 ohm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Acum 600 de ohmi e valoare non-standard si atunci pui fie de 550-570 fie de 620-680.

Oricum ar fi in primul rand trebuie sa va uitati la datasheet-ul LED-ului si sa vedeti valoarea "normala" a curentului in functionare. In functie de asta si de faptul ca alternatorul da in general peste 13V si nu 12V, un 680ohm eu zic ca ar fi ideal la LED-urile uzuale.

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact , dar pentru o luminozitate putin fortata am pus de 470 ohm :blob8:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now