gfieraru

Coduri eroare ECM volvo D5 2004 auto

33 posts in this topic

Mda .....de vara :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadimule ai facut pozele cu furculita? :D

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negativ....cu cheia de 10 :lol:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara

Weekendul asta S60-ul din 2004 a inceput sa-si faca de capul ei.

Vineri a aparut engine service required la o accelerare mai brusca, a intrat in service mode, si a disparut dupa re-pornirea motorului totul inapoi la normal, dupa cateva incercari am reprodus mesajul eroare (in principiu aparea la rotatia peste 2500 cand motorul era in sarcina de exemplu urcat o panta abrupta)

Pasul urmator: am pus DICE+Vida pe masina si spre surpriza VIDA tot imi dadea eroare ca pierde comunicarea cu DICE / CEM, pana la urma am reusit sa-i fac diagnoza si VIDA zicea ca nu sunt mesaje de eroare (din curiozitate am incercat si pe S60 2011 si a facut diagnoza din prima, vedea o eroare veche din modulul audio.) Am incercat sa reinstalez VIDA si tot asa se comporta. Firele de la OBD II par OK, voltajul bateriei cu motorul oprit 11.9 v, cu motorul pornit in jur de 13 v (asa scria in VIDA)

Am scos CEM-ul din S60 2004 am curatat contactele + contactele de la releuri, pus inapoi, acelasi lucru a diagnoza.

Am scos furtunul de vacum de la suportii de motor si am anulat temporar, in timpul condusului nu mai aparea mesajul de eroare engine service required.

DICE + Vida din nou tot nu da eroare, comunicarea tot se intrerupe, in schimb vede componentele si pot sa fac si adaptari + testarea la diferite functii, citeste valorile.

Am verificat din masina daca are coduri de eroare prin metoda:

Contactul in pozitia II

Tinut apasat butonul rea

Apasat de 2x butonul pentru farl de ceata din spate

Rezultatul a fost Urmatorul: DTC-uri in CCM, ECM, PDM, plus stiu ca air quality senzorul este stricat.

Erau dar cateva module fara erori.

Ma gandesc ca sunt probleme la CAN, sau CEM-ul este pe moarte, sau s-a stricat DICE-ul (am desfacut vizual pare OK) sau sunt probleme cu laptopul pe care am VIDA.

Concluzie: Mesajul de eraore probabil a aparut din cauza la suportul de motor, dar nu stiu care este problema cu CEM-ul sau cu DICE.

Acuma incerc sa instalez VIDA pe un alt laptop si sa incerc diagnoza din nou.

Ati mai avut probleme asemanatoare? in legatura cu diagnoza / CAN / ECM?

Daca da va rog sa-mi ziceti ca cum ati rezolvat problema.

Multumesc anticipat,

Gabi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Gabi,mesajul poate a aparut din cauza IC-ului fisurat,verifica daca ai ulei sub el,daca e ulei schimba-l,si la mine si la fratele meu a fost la fel,azi tata si-a luat s80 din 2003 si are ulei sub IC fara mesaje deocamdata,in legatura cu Vida nu pot sa iti raspund ca nu stiu nimic despre asta.

Ps: o sa fac un topic nou cu S80 in familie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

@ Ionut multumesc pentru raspuns, sub radiatoare este uscat, in general sub capota este uscat, si la testarea dinamica presiunea in manifold era OK.

In sfarsit am avut timp sa instalez VIDA pe un alt laptop si spre surpriza mea acuma citeste DTC-urile. (Macar stiu ca DICE-ul este OK)

Dupa ce am sters toate erorile mi-au revenit 2 DTC-uri.

CCM pentru air quality sensor de care stiam,

ECM unde zicea ca are communication error, masina porneste fara probleme si nici mesajul Engine service required nu a mai aparut, dar parca au disparut multi caluti.

Ati mai avut probleme asemanatoare? Dupa parerea voastra ECM-ul sau cablajul este de vina?

Edited by gfieraru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cu cine nu comunica?

Este posibil sa fie si din mufa ECM-ului. Acum cativa ani, am avut o problema si anume: in timp ce mergeam cu masina, incepeau si-mi apareau o gramada de mesaje in bord (pe o gramada de module), insa masina functiona normal. Daca o opream, nu mai vroia sa porneasca, pana nu-i dateam 3-4 pumni sanatosi in ECM. Apoi pornea la sfert, fara nici un mesaj. Si nu este a mea un caz singular, eu mai stiu cel putin 4 care merg pe baza de pumni. Poti incerca varianta asta si daca functioneaza metoda pumnul, iti spun si rezolvarea

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am scos ECM-ul si TCM-ul i-am curatat pinii l-am dat cu spray de contact, verificat cablurile de masa, rezultatul: se comporta exact la fel.

In legatura cu pumnul in ECM / TCM chiar am vazut pe forumul din UK si State ca destul de multi au probleme asemanatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now