Posted 3 Feb 2016 · Report post ? a ? Sent from my Nokia 3310i Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Feb 2016 · Report post Acum 3 ore, Bogdan G a spus: Poti face cum vrei, oricum cutia ta are neutral control si trece singura in N cand ai frana apasata chiar daca e in D . Si cutia mea de pe model 2009 are neutral control? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2016 · Report post Foarte utila informatia cu neutral control, aceasta este o caracteristica generala a cutiilor automate sau doar la volvo? As mai dori informatii daca se paote si in situatia autoturismelor dotate cu cutii automate si sistemul start stop si anume dc apasarea pedalei de frana e suficinenta ( si corecta) in situatiile de asteptare la semafor. multumesc, p.s. Am intalnit un caz cu problema la cutia automata- smucitutiri la stop ( masina s a miscat in fata un pic desi era in drive si frana apasata- din ce povestea proprietarul) si la modelul volvo s60 motor 2.0l 163 cp an 2012 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2016 · Report post Cutiile Aisin montate pe modelele noi de VOLVO au funcția asta . Adică pe modelele platformă Ford și pe anumite modele platformă P2. Singurele modele la care am întâlnit smucituri în P au fost modelele cu cutie Powershift. La Aisin fiind o cutie clasică nu exista problema asta dar poate face probleme în D. Oricum TF80ul nu a fost gândit pt start and stop. Modelul nou în 8 trepte a fost gândit pt start and stop. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2016 · Report post Jupane tradu te rog si pentru necunoscatori - ca mine: - platforma P2? - cutie Powershift? - TF80? Tradu pentru toti in ani de fabricatie eventual ca ar fi mai clar te rog. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2016 · Report post P2 = V70/S80/S60/XC90 Powershift = cutie MPS6 TF80 = Cutie automata TF80-SC Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2016 (edited) · Report post TF80-cutie automata pusa pe d5/d4/d3 -2007-2015 Powershift- cutie dual clutch - pusa pe d2 , 2.0d , 1.6d? Ar mai fii de completat : s80-dupa 2007 (gen2),v70 (gen3) , s60 (gen2), v60 , xc60 sunt pe platforma P3 Edited 4 Feb 2016 by Cristi Muresan Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2016 · Report post Multam de.completare, sunt mai monosilabic ca scriu de pe telefon Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2016 (edited) · Report post Acum 2 minute, Midnight Caller a spus: Multam de.completare, sunt mai monosilabic ca scriu de pe telefon Si eu tot de pe tel , doar ca e sesiunea prea lejera :)) Ps. Cu placere ! Edited 4 Feb 2016 by Cristi Muresan Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2016 · Report post Salutare. @Silviu30, aceleaşi simptome le prezintă şi a mea, smuceşte uneori (în condiţii de ea ştiute) doar la trecerea din N în D. Ceva mai rar şi mai puţin intens însă după schmibul de ulei şi recalibrare. Eu suspectez, după urmele de uzura de pe schimbător, că proprietarul anterior comuta des intre N şi D. Dacă în rest cutia schimbă fără probleme, cum e şi în cazul meu, ţi-aş recomanda să nu te atingi de cutie. Schimbul de ulei şi-atât. În rest, rămâi în drive la semafoare, cum au recomandat şi colegii. E chiar mai comod de altfel. Baftă. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2016 · Report post Daca ai un schimbator vechi (my2012 in jos) prezinta uzura deoarece e de kkt (arata bine) dar cam anti ergonomic. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2016 · Report post Touché! Eu am un XC70, este o maşină foarte confortabilă la condus dar unele lucruri îmi lasă impresia că au fost date spre proiectare practicanţilor din biroul de design. Am un lung şir de chichiţe enervante... Mă rog, am divagat, topicul este despre exploatarea cutiei automate. ...dar totuşi, telefonul să nu aibă quick dial.... ;-) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2016 · Report post On 5 February 2016 at 8:11 AM, Bogdan ST said: Salutare. @Silviu30, aceleaşi simptome le prezintă şi a mea, smuceşte uneori (în condiţii de ea ştiute) doar la trecerea din N în D. Ceva mai rar şi mai puţin intens însă după schmibul de ulei şi recalibrare. Eu suspectez, după urmele de uzura de pe schimbător, că proprietarul anterior comuta des intre N şi D. Dacă în rest cutia schimbă fără probleme, cum e şi în cazul meu, ţi-aş recomanda să nu te atingi de cutie. Schimbul de ulei şi-atât. În rest, rămâi în drive la semafoare, cum au recomandat şi colegii. E chiar mai comod de altfel. Baftă. Merci frumos.marti ma duc la o constatare la un service specializat pe cutii automate sa vedem dak e SIGUR blocul de valve sau altceva.dak imi zice k e blocul il las asa pana cedeazasi il schimb atunci.REVIN CU UPDATE Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 (edited) · Report post Salutare, de 4 zile am si eu un XC60, 2013, D4, cutie automata, 130.000 km. Nu am experienta pana acum cu cutiile automate (de 22 de ani conduc doar manuale). Am ales sa iau o masina cu cutie automata pentru ca traficul este infernal in cluj si am 'obosit' sa tot apas ambreiajul de 738 de ori pe zi:) Am o intrebare: la plecarea de pe loc, cateodata mi se pare ca se urneste greu, parca cu o usoara senzatie de 'patinare'. Este normal si e dor faptul ca nu sint eu obisnuit? Daca o pun pe modul de schimbare manual, reusesc sa plec de pe loc mult mai repede. Cand / cum este indicat sa folosesti acest mod la cutia automata? Cum este mai sanatos dpdv al fiabilitatii cutiei sa fie utilizat? Multumesc anticipat pentru raspunsuri, Edited 13 May 2016 by TudorRus Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 · Report post Salut si bine ai venit printre noi - sa o stapanesti sanatos si sa iti aduca numai bucurii. Asa cum ai grija de ea asa va avea si ea grija de tine. Senzatia de patinare poate veni si de la anvelope - ce anvelope ai? Cand sunt de uzate? Te intreb deoarece acest motor are un cuplu mare si poate usor sa "rupa" aderenta in conditii normale. Eu unul nu am avut nicio problema cu cutia, condus normal. Eu folosesc modul manual cand doresc sa merg fie putin mai sportiv, fie doresc sa folosesc frana de motor. Nu cred ca are prea multa legatura cu utilizarea - insa colegii care sunt mai tehnici pot sa iti raspunda cred ca mai la obiect. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 (edited) · Report post Mda , cutia , ma rog convertizorul de cuplu nu lucreaza ca un ambreaj normal , probabil de aia auzi/vezi pe bord cum creste turatia si tu nu pleci de pe loc atat de repede . Incearca sa accelerezi mai tare si vezi daca se urneste mai repejor . Cat despre modul manual , esti sigur ca nu modul sport , marcat cu un S in bord ? In modul sport cutia devine mai "violenta" sa zicem in schimbari , evident prin schimbari rapide, absorbind mai putin cuplu , dar si acceleratia mai sensibila . Cat despre fiabilitate ... depinde cum o ingrijesti cu ulei proapat la timp (80-100k km sau 8 ani parca), in rest nu prea ar trebui sa ai bataie de cap. Edited 13 May 2016 by Cristi Muresan Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 · Report post @maverick Multumesc pentru urari, la investitia facuta voi avea grija de ea, sint tare incantat de alegere facuta dupa vreo 3 luni de documentare si testat mitsubishi, mazda, volvo. Anvelopele sint sint pirelli, 2013 m+s pe fata, 2012 de vara, pe spate dar cu siguranta nu se vorba de patinare de la anvelope. As cum spune si @Cristi Muresan in cazul in care accelerez mai tare se urneste mai repede. Tocmai am testat-o putin pe autostrada (nu e vorba de modul sport) ci doar se modul manual, in care schimb eu vitezele si senzatia de patinare nu exista, si dusa pana in 4.000-4.500 turatii poti sa scoti 'ceva' viteza si mai ales forta. Nu stiu daca a fost schimbat uleiul (masina are 130,000 km, adusa din germania, arata si se comporta ca noua, este cu reviziile facute pana la 120.000 km, notat tot in cartea de service numai ca nu inteleg nimic fiind in germana, dealerul oferea si garantie). Saptamina viitoare voi merge la reprezentanta volvo pentru o verificare si diagonza, o verificare a fost facut si de Autoworld, cei prin care am adus masina. Multumesc pentru raspunsuri, Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 (edited) · Report post In germania din cate stiu nu schimba uleiul la cutie . Nu prea inteleg "patinarea" apare la plecare de pe loc ? Sau in mers ? Cat despre modul S , am impresia ca sensibilitatea pedalei de acceleratie ca si schimbarile cutiei mai rapide raman la fel ca in modul S chiar dupa ce incepi sa schimbi vitezele . Edited 13 May 2016 by Cristi Muresan Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 · Report post Doar la plecarea de pe loc, ca si cum ai lasa ambreiajul (la cutia manuala) prea incet. Probabil e doar senzatia mea, din cauza ca nu sint obisnuit si poate apas cam finut acceleratia. Daca o calc mai serios, nu mai este aceasta senzatie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 · Report post @Cristi Muresan in germania nu se schimba uleiul in cutia de viteze, insa la noi da? Ai idee de ce e asa? merci Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 · Report post Nici la noi ... in general nu se schimba , nu e inclus in planul de service de la Volvo . Unii il schimba , altii nu, cam asa ceva. Mie la reprezentanta in Lindau mi-au spus ca nu se schimba uleiul la cutie (la toate reprezentantele din germania)si nu au avut probleme, cred si eu daca vand masinile ... n-au probleme . In Franta spre ex. Se schimba uleiul la 100k. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 (edited) · Report post Spre exemplu cochetam sa imi schimb uleiul , cei de la primus mi-au recomandat update de soft , curatare radiatoare etc. Cei de la cluj schimb de ulei , preturi diferite , evident si nu diferenta de 50 de lei . Iti recomand sa incerci sa cureti debitmetrul cu spray pt. Debitmetre , aveam niste mini socuri intre D-R , de o saptamana l-am curatat si nu am mai avut nici un fel de soc. Eventual dupa , un schimb de ulei la cutie si apoi o diagnoza . Edited 13 May 2016 by Cristi Muresan Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 · Report post am simtit si eu de vreo doua ori un scuturat al masinii dupa ce puneam cutia in D , dar daca am repetat miscarea N-D, sau R-N-D nu l-am mai simtit, chiar daca a fost de mai multe ori. dar nu am simtit nici un fel de problema in mers pana acum. ce presupune curatarea debitmetrului ca si procedura? trebuie sa 'desfac' ceva? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 May 2016 (edited) · Report post E o procedura simpla , desfaci 2 suruburi accesibile si un colier , scoti mufa si il sprayezi de vre-o 10 ori . Debitmetru este langa filtru de aer , cauta pe youtube procedura daca ai nelamuriri. Este o chestie super simpla . Pe tester nu aveam eroare debitmetru! Edited 13 May 2016 by Cristi Muresan 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites