Gheorghe Ionut

Xc60 cutie automata exploatare

193 posts in this topic

Salut, asa  se  manifesta si cutia mea, cred ca e perfect normal, trebuie sa  accelerezi un pic mai tare, nu doar sa ciupesti acceleratia.Plus ca cutia memoreaza stilulu de condus,  incearca sa mergi un pic mai agresiv vreo 50 km si o sa vezi ca dupa aia se schimba raspunsul la cutie.Uleiul poti sa il  schimbi linistit la cutie, eu la a mea lam schimbat la 140.000 si era cam negru si uzat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am auzit si de cazuri in care dupa schimbul uleiului au aparut probleme de functionare ale cutiei

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, TudorRus said:

@maverick  Multumesc pentru urari, la investitia facuta voi avea grija de ea, sint tare incantat de alegere facuta dupa vreo 3 luni de documentare si testat mitsubishi, mazda, volvo. Anvelopele sint sint pirelli, 2013 m+s pe fata, 2012 de vara, pe spate dar cu siguranta nu se vorba de patinare de la anvelope.

As cum spune si @Cristi Muresan in cazul in care accelerez mai tare se urneste mai repede.

Tocmai am testat-o putin pe autostrada (nu e vorba de modul sport) ci doar se modul manual, in care schimb eu vitezele si senzatia de patinare nu exista, si dusa pana in 4.000-4.500 turatii poti sa scoti 'ceva' viteza si mai ales forta.

......

Schimba anvelopele pe fata cu unele de vara si vei vedea diferenta. Eu cu cauciucuri de vara si daca apas brusc acceleratia "rupe" aderenta in vitezele 1-3. Cuplul mare este "de vina". 

Motorul are cuplu maxim intre 1.800 si 2.500 - 3.000 rpm, la 4.000 - 5.000 rpm doar irosesti cuplul si combustibil - cuplul este cel care misca masina. La 4.000 - 5.000 rpm scoti doar viteza maxima si senzatia de putere ca urla motorul (urlet frumos dealtfel :)) insa cam atat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa schimb anvelopele. Ieri am fost putin pe autostrada si am 'scos' ceva din ea , mai ales pe geartronic, schimbat vitezele pe la 3.000 rpm.

Iar mortorul face chiar frumos, nu i-as zice urlet :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi-a lasat impresia ca plecarea de pe loc e cam lenta la XC60, dar m-am obisnuit cu ea. Am si un Mini Cooper si pleaca f rapid, dar nu zic ca e neaparat un avantaj fata de Volvo. La inceput , obisnuit fiind cu xc60, chiar ma enerva....insa banuiesc ca asa sunt setate cutiile la fiecare masina.

Nu fac liniute si mi se pare OK pana la urma fiecare masina are caracterul ei....Eu tot un D4 AWD am, varianta facelift ( decembrie 2013), inca nu am experimentat socuri la cutie si sunt aproape de 50 000 km. Insa vara asta am in plan sa schimb uleiul preventiv,  ma suparat pretul de 1700 lei (ulei plus manopera) cerut la Primus in Constanta. Ma gandeam sa vb cu Bogdan G si sa trag o fuga pana la Bucuresti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manopera + ulei este 1500RON MAXIM ! Cu ulei original, recalibrat si tot tacamul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cj mi-au transmis telefonic un pret intre 2200 si 2400 in functie de cantitatea de ulei , in pret este inclusa adaptarea si update-u de soft. 

La primus bucuresti : flush cu 8l 1200 lei , apoi mai costa uleiul in plus (cam 1500-1600) , ~200 lei adaptarea , 78 lei update de soft si 800 lei pt curatarea radiatoarelor (nu stiu exact ce inseamna procedura). 

In franta la epinal 324 euro , flush + adaptare , probabil si update de soft.

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai inseamna ca nu sunt chiar asa rai cei de la Exclusiv , am gresit eu in primul post am zis Primus Constanta, evident nu exista asa ceva....de... prea mult timp plecat! Tot de 8 l era vorba.

Edited by costa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbul de ulei cu spalare consta in 16L DE ULEI, MANOPERA SI ADAPTARE, care repet, insumate ar trebui sa coste 1500RON TOT (la un service de bun-simt). Update-ul de soft nu rezolva intotdeauna probleme. Nu ai ce sa speli la radiator pt. ca are maxim 200ml de ulei in el si se scurge oricum tot ce e in el cand ii scoti cupla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, Midnight Caller a spus:

Schimbul de ulei cu spalare consta in 16L DE ULEI, MANOPERA SI ADAPTARE, care repet, insumate ar trebui sa coste 1500RON TOT (la un service de bun-simt). Update-ul de soft nu rezolva intotdeauna probleme. Nu ai ce sa speli la radiator pt. ca are maxim 200ml de ulei in el si se scurge oricum tot ce e in el cand ii scoti cupla.

Noi am discutat aspectul , spuneam doar ce raspunsuri am primit de la cele 2 reprezentante volvo . 

Cat despre curatarea radiatoarelor ... poate s-au referit la mustele din ele :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@costa sint momente în care am senzația ca în primele 2-3 secunde apas accelerația și mașina nu prea ia viteza, apoi dacă insist și o calc mai tare, începe sa simta si prinde viteza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, TudorRus a spus:

@costa sint momente în care am senzația ca în primele 2-3 secunde apas accelerația și mașina nu prea ia viteza, apoi dacă insist și o calc mai tare, începe sa simta si prinde viteza.

 

Daca ajungi la reprezentanta la cj , te rog tinene la curent , as vrea si eu sa trec pe la ei decurand :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, TudorRus a spus:

@costa sint momente în care am senzația ca în primele 2-3 secunde apas accelerația și mașina nu prea ia viteza, apoi dacă insist și o calc mai tare, începe sa simta si prinde viteza.

 

Nu imi dau seama cati cai putere ai, in 2013 au fost modele cu motor D4 2.4 l AWD cu 163 si 181 CP. Eu am avut cu 181 si am facut update Polestar ( 1000 eur tva inclus) si am crescut la 215 CP. Oricare motorizare ai avea tot la 215 CP vei ajunge si tu dc optezi pt Polestar. Totusi la mersul in oras, nu prea pot spune ca s-a simtit o diferenta majora, mai ales in prima treapta pe care o consider cam lenta, insa repet e ok, copiii mei apreciaza asta!!! Insa acceleratia se imbunatateste simtitor la mersul in afara localitatii si cred ca ajuta f mult la depasiri. Sprintul 0-100 kmh ajunge la o valoare rezonabila, 8.3s fata de 10.5 s inainte de polestar.

As recomanda Polestar ca fiind cei mai bine 1000 eur investiti la o motorizare D4 2.4 L AWD, dupa achizitia masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cristi Muresan tocmai am fost la reprezentata, Premiul Cars in cluj pt o diagnoza. Pretul pentru schimb ulei la cutie de viteze cu update soft, 2.200-2.400 lei (nu stiu in functie de ce e diferenta de 200 lei, probabil de cat de bun negociator esti :) ).

@costa motorizare D4 2L 2WD, 163 CP. In prima treapta, asa cum spui si tu, cam lenta (am trecut de la un vw passat, 2L, 105 CP) dar dar o pun pe geartronic si o las in viteza 1, pleaca mai sprinten. De asmenea, daca o calc mai tare, pleaca mai repede, dar si consumul instant afisat sare bine de tot:) Daca am loc (ca e tare aglomerat orasul asta) si ajung intr-a 3-a sau a 4-a chiar (ajunge relativ repede in viteaza a 4-a) atunci se simte puterea. Mai invat putin cutia cu mine, si eu cu ea, si sintem ok :)

Mersi, 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, TudorRus a spus:

@Cristi Muresan tocmai am fost la reprezentata, Premiul Cars in cluj pt o diagnoza. Pretul pentru schimb ulei la cutie de viteze cu update soft, 2.200-2.400 lei (nu stiu in functie de ce e diferenta de 200 lei, probabil de cat de bun negociator esti :) ).

@costa motorizare D4 2L 2WD, 163 CP. In prima treapta, asa cum spui si tu, cam lenta (am trecut de la un vw passat, 2L, 105 CP) dar dar o pun pe geartronic si o las in viteza 1, pleaca mai sprinten. De asmenea, daca o calc mai tare, pleaca mai repede, dar si consumul instant afisat sare bine de tot:) Daca am loc (ca e tare aglomerat orasul asta) si ajung intr-a 3-a sau a 4-a chiar (ajunge relativ repede in viteaza a 4-a) atunci se simte puterea. Mai invat putin cutia cu mine, si eu cu ea, si sintem ok :)

Mersi, 

Este in functie de cat ulei au nevoie sa iasa curat +/- un bidon de 4l ma gandesc .

Ai de gand sa il si schimbi ? 

Altceva legat de cutie au spus ? Au testat masina pe sosea ? Sau s-au uitat la erori ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de cutie au spus ca e ok, dar ca apar problemele la unele dintre ele, nu stiu exact care este cauza, doar banuiesc. Dar nu mi-a spus clar ce banuiesc. Ei spun ca ar fi bine sa fac un schimb de ulei la cutie. Masina a fost testata mecanic si diagnoza electronica, au gasit ceva erori mai vechi memorate pe care le-au sters, si posibile mici scurgeri de ulei de la un furtun (sau doua) de la radiatorul cutiei. Au zis ca nu sint siguri ca sint scurgeri, sa urmaresc si daca apar trebuie schimbate. Si bateria cam slaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam dubiosi astia din cj ... dar nam de ales . As face si eu un schimb de ulei pt. linistea mea sufleteasca . Te-ai programat la schimb de ulei ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am programat, insa nu sint convins ca e necesar. Mi-au spus ca producatorul nu specifica sa fie necesar asa ceva, si ca daca nu sint probleme la cutie, e cum vreau eu :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam sunt probleme daca nu se schimba uleiul . Depinde mult si de noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500 RON pt tot, cum spune @Midnight Caller , suna decent. 2,400 deja mi se pare mult, dar pe de alta parte, daca e nevoie, merita sa ii platesti. Abia azi se face o saptamina de cand am masina, mai 'sap' putin dupa informatii si iau o decizie, oricum inclin tare spre a schimba uleiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa schimbati uleiul sa nu plangeti dupa aia.

Nu stiti cum a fost folosita masina inaintea voastra asa ca, pentru linista sufleteasca si viitorul cutiei, bagati mana adanc in buzunar pana ajungeti la schimb ulei sau schimb ulei si update de soft.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maurice multumesc de sfat, dupa informari mai multe si din surse diferite, am decis ca  voi face acest pas. Nu am fost inca la un drum lung sa simt masina/cutia, doar prin oras.

De vreo doua ori am simtit mici 'smucituri' in schimbator cand am pus pe R din P, dar doar atat, experienta nu imi permite sa spun daca sint sau nu probleme (deja) la cutie. La diagnoza de ieri de la premium cars, cel care e preluat masina a spun ca e ok cutia. Voi incerca sa in urmatoarele saptamani sa rezolv schimbul de ulei si update-ul de soft.

Ultima revizie a fost facut acum 10,000 km, in germania, dar de cutie nu s-au atins, in rest totul a fost 'rezolvat'

Edited by TudorRus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar de nu am XC60, ci V50 cu powershift, pot spune ca si la mine e la fel la plecarea de pe loc. Daca apas mai tare din prima, se duce bine din start, chiar cu scartait de roti daca exagerez cu apasatul. Dar daca o las mai moale cu acceleratia, uneori se pune in miscare mai greu. E normal. La mine se mai intampla ceva interesant: seara raspunde la comenzi mai prompt decat dimineata. Adica o pisc un pic si se duce, chiar si la plecarea de pe loc, sau pisc un pic frana si raspunde. Dimineata parca se misca mai greu un pic. Nu stiu de ce, o fi din cauza ca sta ziua in soare si-s toate alea calde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina este oprita in panta, micile smucituri la schimbarea din P/R/D sunt normale.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine se simt doar câteodată, când pun în R. În restul pozițiilor nu. Voi schimba uleiul cat de repede posibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now