larahau

EGR la 2.0D

17 posts in this topic

Totul a plecat de la eroarea ECM - 0490 EGR control Signal too high

Am demontat EGR-ul si iata ce am gasit:

10py5hk.jpgeb3a0g.jpg33ogo4i.jpg209pq2x.jpg

102mlhw.jpg260ykwx.jpg

Nu am mai vazut un EGR "infundat" asadar nu stiu cat de murdar este acesta din imagini, oricum am sa il curat dar tinand cont de eroarea amintiata mai sus intrebarea este: Eroarea este legata de partea mecanica a EGR-ului sau cea electronica?

Nu cred ca depunerile care exista acum sa fi blocat functionarea d.p.d.v. mecanic. Banuiesc, ca la partea electronica n-am ce sa-i fac. Se poate testa functionarea lui in stare demontata?

Mentionez ca pe tester EGR-ul statea constant la 1.9% indiferent de turatiile motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu am primit nici un ajutor in sensul asta am luat un EGR nou. Multumiri MC pentru pont :D Fiat is wonderful :laughing6:

Totusi cateva sfaturi de la cunoscatori nu strica.

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din cate am observat daca desfaci egr si clapeta mecanica o poti misca cu mana atunci nu era blocat, de murdarit se murdareste. totul e ca acea clapeta sa poata fi actionata de elecctronica de pe egr. A fi egr infundat =a fi blocata clapeta (fizic) apoi daca electronica e bulita... poate sa se miste usor daca nare cine sa o miste. sper ca tiam fost macar un pic de ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sti cumva daca se poate testa actionarea electronica cu EGR-ul demontat? Adica sa vezi cum lucra EGR-ul?

Merci de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu știu :(

Ai avut vreun simptom? Sau doar eroarea? Se misca liber clapeta cand l-ai desfacut sau era înțepenita?

Daca era intepenit incearca sa il montezi si sa vezi daca îți mai apare eroare cu electronica veche daca eroarea persista si ai acces sa schimbi doar electronica nu te intereseaza daca se poate testa demontat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povestea cu simptomul e mai lunga si nu o detaliez aici (imi intra in protectie motorul) dar cand l-am demontat, EGR-ul, clapeta nu era blocata dar actionand-o "la mana" se simtea un agatat cam pe la mijlocul cursei. La 2.0D EGR-ul este comandat de ECM sau de sonda lambda pe princiupiul de la VAG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e foarte murdar EGR-ul tau, de obicei e mult mai murdar iar prin racitor nu prea mai vezi nimic, la tine este curat in compartie cu altele .

Eroarea e data de partea electrica.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu sa iti raspund la intrebare cred ca ecm. eu la d5 am curatat egr sa scap de intratul in protectie si dege

Degeaba

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR-ul e comandat de ECM nu de altceva.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum daca il montez pe cel nou va trebui facuta o calibrare sau ceva din Dice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1.6d dupa inlocuire/curatare se face recalibrarea cu ajutorul dice-ului. Din cate imi aduc aminte am citit (pe un forum din UK) cu ceva timp in urma ca si la 2.0d se procedeaza la fel.

La Removal/Replacement and Installation in Vida pentru motorul tau zice ; Reset according to: DIAGNOSTICS/CAR COMMUNICATION/Advanced/ECM/Adapting EGR-valve

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul trecut am curatat si eu EGR-ul si nu am facut nicio recalibrare. Masina se comporta excelent! Vreau ca dupa 2 ani sa-l curat din nou. Toata treaba a durat cam 150 min, pentru ca tanarul mecanic nu mai facuse niciodata treaba asta, m-am dus cu poze si explicatii date de un coleg, aici pe forum, si m-a costat 120 de lei!

post-5061-0-94616100-1402735937_thumb.jp

post-5061-0-28033600-1402735956_thumb.jp

post-5061-0-79813800-1402735972_thumb.jp

post-5061-0-47905600-1402735991_thumb.jp

post-5061-0-21137100-1402736007_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles pe aici se recalibreaza daca schimbi partea electronica. Printro simpla curatare nu schimbi nimica, doar cureti partea mecanica

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toata treaba a durat cam 150 min, pentru ca tanarul mecanic nu mai facuse niciodata treaba asta, m-am dus cu poze si explicatii date de un coleg, aici pe forum, si m-a costat 120 de lei!

Daca aveai poze si explicatii, de ce te-ai mai dus la mecanic? Este o treaba foarte usoara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aveai poze si explicatii, de ce te-ai mai dus la mecanic? Este o treaba foarte usoara!

Simplu. Pentru ca eu nu sunt mecanic! Altfel, noi românii, ne pricepem la toate și nimic nu iese cum trebuie!

Edited by Dan Untea
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat misteru' , in cazul inlocuirii EGR-ului se face recalibrare la ambele motoare (1.6 ; 2.0) la curatare nu e neaparat nevoie. Am testat si cazul in care am montat EGR nou si nu l-am recalibrat - e jale, se comporta motorul de parca sta sa se rupa, iti da socuri si scoate un fum de zici ca-i raba :smile: infunzi instant DPF-ul daca-l mai ai. La EGR-uri cu actionare electronica de cele mai multe ori nu prea e caz de curatare, de obicei electronica face scheme.

Edited by larahau
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate la 2.0D sa fie asa dar la 1.6D am montat cu mana mea EGR nou si mergea masina bine .

Oricum ideal este sa faci cum scrie la carte si sa-l calibrezi, altfel sa claibreaza si singur dar dureaza mai mult .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now