Posted 10 Jun 2014 · Report post Totul a plecat de la eroarea ECM - 0490 EGR control Signal too high Am demontat EGR-ul si iata ce am gasit: Nu am mai vazut un EGR "infundat" asadar nu stiu cat de murdar este acesta din imagini, oricum am sa il curat dar tinand cont de eroarea amintiata mai sus intrebarea este: Eroarea este legata de partea mecanica a EGR-ului sau cea electronica? Nu cred ca depunerile care exista acum sa fi blocat functionarea d.p.d.v. mecanic. Banuiesc, ca la partea electronica n-am ce sa-i fac. Se poate testa functionarea lui in stare demontata? Mentionez ca pe tester EGR-ul statea constant la 1.9% indiferent de turatiile motorului. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 (edited) · Report post Daca nu am primit nici un ajutor in sensul asta am luat un EGR nou. Multumiri MC pentru pont Fiat is wonderful Totusi cateva sfaturi de la cunoscatori nu strica. Edited 11 Jun 2014 by larahau Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 · Report post Eu din cate am observat daca desfaci egr si clapeta mecanica o poti misca cu mana atunci nu era blocat, de murdarit se murdareste. totul e ca acea clapeta sa poata fi actionata de elecctronica de pe egr. A fi egr infundat =a fi blocata clapeta (fizic) apoi daca electronica e bulita... poate sa se miste usor daca nare cine sa o miste. sper ca tiam fost macar un pic de ajutor Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 · Report post Sti cumva daca se poate testa actionarea electronica cu EGR-ul demontat? Adica sa vezi cum lucra EGR-ul? Merci de info. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 · Report post Asta nu știu Ai avut vreun simptom? Sau doar eroarea? Se misca liber clapeta cand l-ai desfacut sau era înțepenita?Daca era intepenit incearca sa il montezi si sa vezi daca îți mai apare eroare cu electronica veche daca eroarea persista si ai acces sa schimbi doar electronica nu te intereseaza daca se poate testa demontat Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 · Report post Povestea cu simptomul e mai lunga si nu o detaliez aici (imi intra in protectie motorul) dar cand l-am demontat, EGR-ul, clapeta nu era blocata dar actionand-o "la mana" se simtea un agatat cam pe la mijlocul cursei. La 2.0D EGR-ul este comandat de ECM sau de sonda lambda pe princiupiul de la VAG? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 · Report post Nu e foarte murdar EGR-ul tau, de obicei e mult mai murdar iar prin racitor nu prea mai vezi nimic, la tine este curat in compartie cu altele . Eroarea e data de partea electrica. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 · Report post Nu știu sa iti raspund la intrebare cred ca ecm. eu la d5 am curatat egr sa scap de intratul in protectie si degeDegeaba 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 · Report post EGR-ul e comandat de ECM nu de altceva. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 · Report post Acum daca il montez pe cel nou va trebui facuta o calibrare sau ceva din Dice? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jun 2014 (edited) · Report post La 1.6d dupa inlocuire/curatare se face recalibrarea cu ajutorul dice-ului. Din cate imi aduc aminte am citit (pe un forum din UK) cu ceva timp in urma ca si la 2.0d se procedeaza la fel. La Removal/Replacement and Installation in Vida pentru motorul tau zice ; Reset according to: DIAGNOSTICS/CAR COMMUNICATION/Advanced/ECM/Adapting EGR-valve Edited 11 Jun 2014 by Dinoco Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Jun 2014 · Report post Anul trecut am curatat si eu EGR-ul si nu am facut nicio recalibrare. Masina se comporta excelent! Vreau ca dupa 2 ani sa-l curat din nou. Toata treaba a durat cam 150 min, pentru ca tanarul mecanic nu mai facuse niciodata treaba asta, m-am dus cu poze si explicatii date de un coleg, aici pe forum, si m-a costat 120 de lei! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Jun 2014 · Report post Din cate am inteles pe aici se recalibreaza daca schimbi partea electronica. Printro simpla curatare nu schimbi nimica, doar cureti partea mecanica Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Jun 2014 · Report post Toata treaba a durat cam 150 min, pentru ca tanarul mecanic nu mai facuse niciodata treaba asta, m-am dus cu poze si explicatii date de un coleg, aici pe forum, si m-a costat 120 de lei! Daca aveai poze si explicatii, de ce te-ai mai dus la mecanic? Este o treaba foarte usoara! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Jun 2014 (edited) · Report post Daca aveai poze si explicatii, de ce te-ai mai dus la mecanic? Este o treaba foarte usoara! Simplu. Pentru ca eu nu sunt mecanic! Altfel, noi românii, ne pricepem la toate și nimic nu iese cum trebuie! Edited 15 Jun 2014 by Dan Untea 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Jun 2014 (edited) · Report post Am rezolvat misteru' , in cazul inlocuirii EGR-ului se face recalibrare la ambele motoare (1.6 ; 2.0) la curatare nu e neaparat nevoie. Am testat si cazul in care am montat EGR nou si nu l-am recalibrat - e jale, se comporta motorul de parca sta sa se rupa, iti da socuri si scoate un fum de zici ca-i raba infunzi instant DPF-ul daca-l mai ai. La EGR-uri cu actionare electronica de cele mai multe ori nu prea e caz de curatare, de obicei electronica face scheme. Edited 15 Jun 2014 by larahau 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jun 2014 · Report post Poate la 2.0D sa fie asa dar la 1.6D am montat cu mana mea EGR nou si mergea masina bine .Oricum ideal este sa faci cum scrie la carte si sa-l calibrezi, altfel sa claibreaza si singur dar dureaza mai mult . Share this post Link to post Share on other sites