Denis Ciobanu

Problema ETM

31 posts in this topic

Intrebarea mea este: Pot sa schimb ETM-ul cu unul SH sau nou si gata s-a rezolvat sau trebuie sa duc masina la volvo neaparat.Am auzit ca ma costa cam o mie de euro si m-am saturat sa bag mii de euro in dracia asta de masina.

Face exact ca asta de pe youtube

(FailingETM)

Volvo xc70 2,4litri benzina turbo din 2002

L-am dat jos recent si era curat,l-am curatat oricum dar tot degeaba.

Merci

Edited by Denis Ciobanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge si SH dar numai cu proba pt ca este posibil sa difere revizia de soft iar in acest caz nu merge .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai facut o diagnoza inainte? Clapeta de obicei cand se strica, nu te mai lasa sa accelerezi si ai eroare in bord "engine system service urgent" si posibil "emision system service urgent". Scoate bornele de la baterie timp de 10-15 minute, pune-le la loc si porneste masina fara sa apesi acceleratia de loc. In mod normal ar trebui sa mearga ok, pana la prima apasare a pedalei de acceleratie. Da mai multe detalii, despre cum se comporta in mers si la relanti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Face asa de cand am cumparato de mai bine de un an de zile de atunci am cheltuit cu ea cateva mii de euro ca mi-a ars calculatorul fara motiv plus alternatorul intercooler furtune sparte sau sarite etc.Am crezut ca o repar dar tot asa face si nu cred ca mai are altceva in afara de ATM.Nu are nici o eroare in bord a fost pus testerul pe ea de nenumarate ori s-au sters toate erorile si dupa ce plateam si plecam cu ea iar incepea.Face exact ca cea de pe youtube de mai sus.Nu sta la relanti mai ales cand sistemul de climatizare e pornit adica mereu in mers nu are nimic.I-am facut si revizia la aer conditionat cu lichide tot.

Edited by Denis Ciobanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica valva de la canistra de vapori https://www.google.ro/search?q=8653908&tbm=isch&imgil=XtUgB4s-BGvwhM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcTeWhfTrQUzakKWKGV0lzvwHf9lvzMZkdtc2YNAef79kE7iYHqA7g%253B906%253B1299%253BVBy7N87Ga1pLtM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.volvopartswebstore.com%25252FshowAssembly.aspx%25253Fukey_product%2525253D1117050%25252526ukey_assembly%2525253D237230%25252526ukey_make%2525253D865%25252526ukey_model%2525253D11985%25252526ukey_driveline%2525253D0%25252526ukey_trimlevel%2525253D11139%25252526modelYear%2525253D0&source=iu&usg=__aCKxWMyFBprpepBS1l_0pglgRME%3D&sa=X&ei=AnOsU5TcEauBywPR4YLoDQ&ved=0CEUQ9QEwBg&biw=1440&bih=743#facrc=_&imgdii=_&imgrc=XtUgB4s-BGvwhM%253A%3BVBy7N87Ga1pLtM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.volvopartswebstore.com%252Fimages%252Fparts%252Fvolvo%252Ffullsize%252FGR-323203.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.volvopartswebstore.com%252FshowAssembly.aspx%253Fukey_product%253D1117050%2526ukey_assembly%253D237230%2526ukey_make%253D865%2526ukey_model%253D11985%2526ukey_driveline%253D0%2526ukey_trimlevel%253D11139%2526modelYear%253D0%3B906%3B1299

La mine s-a stricat de 2 ori, ramanand deschisa (ea trebuie sa inchida la relanti) si la fel balbaia motorul la relanti. Trebuie sa aibe un vacuum, care merge la galeria de admisie. Ca sa nu demontezi prea mult, identifica furtunul de vacuum la motorul tau si obtureaza-l cu un patent (il strangi cu patentul) si vezi daca este vre-o schimbare. Daca motorul nu mai balbaie, inseamna ca ai gasit problema :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca stiu despre ce furtun este vorba mai bine zis nu cred ca-l gasesc.Nu ma pricep asa bine.

Nici pe google nu gasesc nimic

Edited by Denis Ciobanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da am verificat insa la mine ese o electro valva care in mod sigur daca ceda imi arata in bord.

Poate ma insel insa problema asta e foarte comuna la generatia asta de volvauri si e curios ca nu prea sunt solutii.

O sa ma duc cu ea la reprezentanta si asta e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ai obturat furtunul, sa vezi ce se intampla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iesea la dignoza daca era ceva in neregula cu ea.De aia se numeste electrovalva

Sunt vreo trei furtune care intra sau ies din ea si care duc in alte ansamble.

Nu e asa simplu cum spui tu

Dupa cate vad modelul tau de masina nu e turbo...

Edited by Denis Ciobanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iese la diagnoza daca ramane blocata pe deschis, in schimb merge prost motorul la ralanti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incalzit intai motorul pentru ca face asa doar la "cald" iar stationar nu prea face figuri insa in mers cade turometru cand o scot pe liber pana jos aproape si apoi penduleaza de cateva ori de te sperie si asta fara aerul pornit.Face urat si la franare cand scot pe liber si incetinesc.Am strans de furtunele alea dar s-a balbait un pic ba chiar s-a turat un pic mai tare.

Am facut vreo doua poze poate nu e valva cu pricina...insa nu stiu cum sa uplodez pozele aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca totusi ai o scurgere de vacuum, pe undeva. Daca era clapeta de vina trebuia sa se accelereze in suturi, sa-ti dea erori. Pedala de frana e ok? Sa nu se fi stricat supapa de sens de pe furtunul care merge la tulumba de servo.

In alta ordine de idei, daca s-a turat masina mai tare, inseamna ca pe acolo trage aer fals. Supapa aia trebuie sa fie inchisa la relanti. Scoate furtunul din ea si astupa furtunul cu ceva (un surub), ma refer la partea de furtun care merge la galerie, iar apoi da o tura cu masina si vezi daca mai face

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da numai ca de la supapa aia sau valva pleaca unul din furtune care se bifurca si mai au si alea cate ceva pe ele care arata ca niste supape...

Am si LPG pe masina,am facut o programare la un service volvo iar daca scapa aer pe undeva sau e vreo supapa scam mai ieftin zic eu.

Mie mie frica de ETM,oricum vad eu si revin dupa ce se uita aia la ea.

(am reusit sa pun trei poze aici)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam coapte furtunele alea, vezi ca e posibil de acolo sa fie buba nu din ETM .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la service au bagat un compresor cu un cap special in teava de la filtrul de aer pentru a vedea pe unde scapa aer si dupa o jumate de ora au gasit un furtun care original ar fi fost o conducta la turbina dar un "meserias" roman se pare ca a pus un furtun pentru apa si s-a spart de bagai degetul mic in el .Era ascuns bine si nici ei nu au resit sa puna teava originala pentru ca trebuie dat tot jos suspensie palnetara diferential etc cam o mie de euro in total...

Au facut insa treaba buna dar dupa ce am ajuns acasa nu mai face asa urat insa nu tine relatiul si pace.Niciodata nu a mers cum trebuie masina asta nu tine relantiul si pace acum in mers cade turometrul la 1500 apoi la 1000 apoi inceeeet pe la 900 dar tot nu unde ar trebui sa stea.La diagnoza nu iesit nimic suspect.Iar stationar veti mai jos.Furtunele sunt ok chiar daca par scoapte.

Am o curiozitate,cand scot masina pe liber si sunt in miscare ar trebui sa cada acul direct la 700 sau e facuta sa stea un pic turata in anticipatea schimbarii vitezei?

Edited by Denis Ciobanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la mine nu cade acul la 900 si gata, ajunge treptat, ca la tine. Si turometrul este bine si la tine, nu trebuie sa stea la 700 rpm, ci la 900, adica cum sta si acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact la ce numar de turatii ar trebui sa stea la relanti dar nu vreau sa faca cum vrea el pentru ca trebuie sa stau mereu stresat si cu ochii pe el.Masina m-a lasat in drum undeva departe si nu doresc la nimeni sa pateasca asta.

Mie mi-e frica sincer sa merg asa cu ea pentru ca sunt patit.Nu am incredere in masina facand asa si nu cred ca cer multe de la un volvo din 2002 sa-si tina dracului relantiul.Ce spui unuia care te intreaba de ce merge masina ta asa sau sotiei care te intreaba daca ajungi la destinatie si refuza sa mearga cu tine.

Am investit mai bine de zece mii de euro in masina asta si nu pot sa merg linistit cu ea.Am un dosar plin de facturi.Vreau sa o vand ca nu mai suport dar pretul pietei e trei mii de euro.Am schimbat pana si motorul,ma rog nu mai coninui...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai banii i-ai investit dupa ureche, ce pot spune. Cum ai deschis acest topic, cu ETM-ul si pana la urma ai gasit un furtun spart si probabil mai sunt si altele. Poti sa schimbi 5 motoare, daca pui inapoi accesoriile defecte!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipu nu ma supara,ai venit sa ma pui la punct? Ma iei de prost? Dupa ureche"...avea doua pistoane si cilindri gauriti si umpluti cu fonta apoi luati la smirghel si vii tu sa-mi zici ca schimb piese dupa ureche.Am fost numai la volvo cu ea si "schimb piese dupa ureche" ca vezi dom'le una e titlul si alta e in topic.Poate nu crezi dar ETM-ul inca nu a iesit din discutie ca motorul tot nu tine relantiul iar aer nu mai scapa pe nicaieri.

Da-mi adresa ta ca vin la tine sa o repari.

Asa e cand te duci in Romania la service nici nu te baga in seama au niste aere exact ca doctorii.Pentru curiozitatea ta am schibmat si "accesoriile" cum le spui tu daca vrei iti fac o lista.Nu am schimbat ETM ul insa si e normal sa ma gandesc ca e cu probleme mai ales ca volvo are aceasta problema notorie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietene, eu nu am venit sa te pun pe tine la punct. Ai cumparat cumva motor nou, de ai ajuns la 10000 de euro? Ce anume ai schimbat la masina, daca zici ca ti-e frica sa pleci la drum cu ea? Ca sa faci la o masina macar un stage zero, trebuie sa schimbi toate oringurile, garniturile si furtunele de pe masina, ca dupa 10 ani pot crapa oricand. In acele "accesorii" intra si acele furtune care sunt coapte, acel furtun prin care bagi 2 degete si furtune de vacuum. Daca citesti acest topic, a fost mai mult un dialog intre mine si tine, deci am fost cam singurul care ti-a dat idei si a incercat sa te ajute. Daca te deranjeaza, eu pun punct aici si poti baga mana in buzunar in continuare, pana ajungi la 20000 de euro.

PS: o clapeta ajunge la 7-800 de euro cu tot cu soft si manopera! Mai departe poti sa te descurci singur, cu baietii de la Volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ma iei cu faze de genu,poti sa faci tu nu stiu ce ca tot prost ramai...Si da am schimbat garnituri toate calculator motor alternator intercooler conducte tevi senzori ulei de trei ori ca sa dus racitorul de ulei si a intrat tot uleiul in apa deci in sistemul de racire si iar desfal si azi i-am schimbat o bobina de la bujia doi si mai am patru de schimbat kit de distributie ambreaj,catalizator toba finala,lamda,nu mai zic de pivoti si etc suporti motor cauciucuri,acum a cazut directia la parcari e ca un camion si nu-mi mai aduc aminte ca trebuie sa scot dosarul la rasfoit.GPL doua mii de euro dar psihologic se pune.

Citeste mai atent am zis ca bagi degetul mic la un furtun care facea parte dintr-o modificare,poate esti baut si vezi dublu.Imi dai tu sume la cat pot sa cheltui?Vezi-ti de banii tai prietene nu ai decat sa fii sarcastic cu cei care-i cunosti nu cu mine.

Am uitat toate astea le-m facut in Olanda nu in Romania deci preturile care le stii tu inmultestele cu doi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usurel cu exprimarea stimabile, nu ne fa sa-ti asociem numele cu comportamentul si nici sa ne fortezi sa iti dam pauza la scris pana te racoresti.

Considera ca ai un avertisment pentru instigare la flame. La al doilea o saptamana doar citesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK my friend, de aici te descurci singurel. Imi pare rau ca ti-am oferit informatii gratis pana acum!

PS: pivoti, ambreiaj, intercooler, cauciucuri sunt consumabile la o masina si nu o investitie!

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Denis, daca citeai cu atentie acest forum observai ca Volvo nu este o masina care se repara in Benelux, sunt 2 pe forum pana acum care au scris zeci de posturi fara sa rezolve nimic, unul din ei a ajuns in RO si a rezolvat cu masina, acum e liniste si nu mai scrie si a ramas userul coop care se chinuie cu un 1.6D in Belgia de o luna. Hai cu masina in RO si iti arata romanii cum se repara Volvo ca doar de aia iau mecanicii de la Primus locul 1 si nu cei din Amsterdam sau Bruxelles .

Acum intreb si eu ca prostul, de ce ai schimbat calculatorul motor ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now