LGLro

S40 din 1996 interfata diagnoza

72 posts in this topic

Salutari!

Am un Volvo s40 din 1996 motor B4204S, intrebarea mea este ce fel de interfata de diagnoza pot folosi la citirea codurilor de eroare.

Mi-am luat un ELM327 si nu reuseste conectarea la ECU(nici cu contact-ul pus nici cu motorul pornit).

Sa fi problema de la mufa si circuitele electrice, sau ELM327 (OBDII) nu este compatibil cu acest model.

Astept raspunsurile cunoascatorilor.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba il aducem ca nu avem cartridge de S40/V40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am descoperit buba (in mare), nu reuseste elm327 sa citeasca ecu (am folosit ScanXl si ScanMaster-ELM).

Am bagat pe un tester professional si l-a recunoscut imediat.

Am 3 coduri de eroare pe ea:

1. EFI-H02S - 216

2. EFI - MEMORY LOSS - 325

3. ECM - EGR control - 1408 Faulty signal

Dupa resetare ECU am ramas doar cu ECM - EGR- control - 1408 Faulty signal.

Ce ma sfatuiti?

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorul asta nu are EGR :)

ce tester a fost ca da cu virgula ceva!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba il aducem ca nu avem cartridge de S40/V40

Uitasem.

Sorry...

Merge varianta cu fire si led, conectat direct la pini.

Da un search, ca e pe aici pe undeva.

Gasesti si in Vadis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorul asta nu are EGR :smile:

ce tester a fost ca da cu virgula ceva!

Ba eu cred ca are EGR si daca nu ma insel e sub baterie. E o piesa mare de fier care intra multe furtunuri in ea.

Ba eu cred ca are EGR si daca nu ma insel e sub baterie. E o piesa mare de fier care intra multe furtunuri in ea.

Scuze greseala mea, sub baterie este pompa de gaz.

Imposibil sa nu aibe EGR ca imi baga fum la filtru de aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

egr-ul nu are treaba cu filtrul de aer, Egr-ul preia gazele din galeria de evacuare si le baga direct in galeria de admisie. Nu stiu la modelul tau dar se poate sa ai imediatn dupa filtru o conducta care iese din motor si intra in conducta dintre debitmetru si galerie si care iti recircula gazele de carter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

egr-ul nu are treaba cu filtrul de aer, Egr-ul preia gazele din galeria de evacuare si le baga direct in galeria de admisie. Nu stiu la modelul tau dar se poate sa ai imediatn dupa filtru o conducta care iese din motor si intra in conducta dintre debitmetru si galerie si care iti recircula gazele de carter.

Vine o conducta groasa de la galeria de evacuare pana in camera filtrului de aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune o poza:P EGR-ul este o supapa iar in 96 este sigur vacumatica, ai vre-un furtun de vacum prins undeva pe acel traseu?(galerie-filtru)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti alaturat cateva poze cu motorul http://lgl.ro/volvos40/

La poza "20140712_092231.jpg" de la ce este furtunasul prin cu colier? duce undeva sub far in partea dreapta a masinii poza "712_092339.jpg" !

In pozele "20140712_092107.jpg" , "20140712_092118.jpg" , "20140712_092127.jpg" , este furtunul (invelit in aluminiu) despre care vorbeam mai sus care zic eu ca pleaca de la EGR respectiv galeria evacuare si intra in camera filtru aer.

Edited by LGLro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel furtun gros de care zice,are doar rol de a incalzi mai repede motorul iarna si nu are nici o treaba cu EGR-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel furtun gros de care zice,are doar rol de a incalzi mai repede motorul iarna si nu are nici o treaba cu EGR-ul.

motorul asta nu are EGR :smile:

ce tester a fost ca da cu virgula ceva!

Sa zicem ca motorul nu are EGR.

De ce am in ECU memorat codul de roare: ECM - EGR control - 1408 Faulty signal

Si de ce nu se tureaza mai mult de 4000 si relantiul sta la 1000 - 1500 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai te-a intrebat @volvo244 ce tester ai folosit,de ti-a dat eroarea asta?

Cauze pot fi multiple,nu neaparat EGR-ul.Du-te la un MECANIC de meserie si sigur ii va da de cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai te-a intrebat @volvo244 ce tester ai folosit,de ti-a dat eroarea asta?

Cauze pot fi multiple,nu neaparat EGR-ul.Du-te la un MECANIC de meserie si sigur ii va da de cap.

S-a folosit acest tester: https://www.youtube.com/watch?v=KnishMFveQY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura eroare reala este cea cu sonda lambda, in rest sunt erori inchipuite ce nu trebuie luate in considerare .

Motoarele Volvo pe benzina nu au EGR .

Problemele tale par sa fie de la clapeta de acceleratie, fie senzorul de pozitie fie motorasul pas cu pas (IAC) .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti alaturat cateva poze cu motorul http://lgl.ro/volvos40/

La poza "20140712_092231.jpg" de la ce este furtunasul prin cu colier? duce undeva sub far in partea dreapta a masinii poza "712_092339.jpg" !

In pozele "20140712_092107.jpg" , "20140712_092118.jpg" , "20140712_092127.jpg" , este furtunul (invelit in aluminiu) despre care vorbeam mai sus care zic eu ca pleaca de la EGR respectiv galeria evacuare si intra in camera filtru aer.

Care imi zice si mie de la ce e este furtunasul acela?

Se aude cand trage aer fals pe sub farul din dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura eroare reala este cea cu sonda lambda, in rest sunt erori inchipuite ce nu trebuie luate in considerare .

Motoarele Volvo pe benzina nu au EGR .

Problemele tale par sa fie de la clapeta de acceleratie, fie senzorul de pozitie fie motorasul pas cu pas (IAC) .

Am testat sonda lamba si imi da valori, motorasul pas cu pas functioneaza, senzorul de pozitie la clapeta de acceleratie nu il gasesc.

In schimb am un furtunas care pleaca de la admsie si se duce la o piesa marca GM care este situata sub capacul din stanga sus al pozei http://lgl.ro/volvos40/20140712_092204.jpg , care daca il strangulezi scade relantiul si tremura tot motorul chiar daca il eliberezi la loc. Acelasi lucru il face si daca scot o mufa din acea piesa. Si din cate am sesizat ies foarte multe gaze ne arse cand merge asa in suturi.

Problema principala: lipsa cuplu motor (are puterea unui scooter), relantii la 2000rpm si nu depaseste 4000rpm in sarcina.

Rascolind pe google am descoperit ca furtunasul acela prins cu colier din poza http://lgl.ro/volvos40/20140712_092231.jpg

este de la canistra de vapori.

Iar furtunasul care vorbeam putin mai sus este de la senzorul MAP (Manifold). Si din cate vad eu din manual http://lgl.ro/volvos40/map.png , cam el creeaza problemele care le am eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi cu testerul ce presiune ai pe MAP, trebuie sa fie ~300 mbari iar in sarcina trebuie sa ajunga la 900-950 mbari .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Master Gi, poate vroiai sa scrii DEpresiune ? E motor aspirat, in sarcina depresiunea scade si e maxim 0mbar sau 1000mbar (absoluta atmosferica).

La relanti ar trebui sa aiba vacuum cam 20mmHg (nu mai stiu cat inseamna asta in mBar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenind la subiectul principal. Ce tester low cost cunoasteti care sa meraga pe acest model de masina, sau software.

Am incercat ELM 327 varianta USB cu scanmaster, scanxl , scantool net, proscan, digimoto (nici unul nu se conecteaza la ecu)

Acum intentionez sa iau ELM 327 bluetooth si sa il bag pe android pe Torque Pro.

Cunoascatori ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar VST sau KTS ori Launch. Cu altceva nu cred ca vei reusi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc Autocom si merge:P

Pe 1.8, 1.6, 2.0T, 1.9Di, 2.4T, 2.5tdi, D5 2003 am facut eu si a mers foarte bine:P

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau AutoCom, de ala uitasem. Dar nici ala nu e ieftin :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autocom recomand si eu!Insa nu stiu daca recunoaste si modelele sub 1997.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now