LGLro

S40 din 1996 interfata diagnoza

72 posts in this topic

recunoaste:P m-am uitat eu inainte sa postez:) Sub 97 recunoaste 1.9 TD si B4184s si B4204S si din 97 incepe sa recunoasca si B4164S.

Gama Volvo o cam cuprinde pe toata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am testato cu Autocom, rezultat: http://www.lgl.ro/volvos40/erori/

Aproape toate erorile erau ca am scos eu senzorii sa ii masor(cu multimetru). Dupa ce au fost sterse toate erorile, am facut o tura cu ea si nu a mai aparut altele.

Dar problema cu relantiul la 1300 rpm (statea la 2000rpm dar am schimbat furtunasele la pompa de vapori si senzorul de presiune) persista, clapeta de accelereatie imi arata pe tester ca e la 5 - 6% fara sa fie actionata (nu este de la cablu, ajunge la capat).

De turatie peste 4000rpm nici nu se pune problema (la 3500rpm deja nu mai trage), si cand ii dau talpa la acceleratie, accelereaza in suturi (parca ar pierde compresia).

Am zis sa:

- curat motorasul pas cu pas (IAC)

- curat clapeta de acceleratie

- schimb filtru aer

- verific compresia pistoane

Altele:

- fisele sunt cam obosite

- apare mereu ulei pe motor unde sunt bujiile (dar nu arunca ulei pe langa bujii)

- cureaua de transmisie pare putin cam moale

- problemele le are si pe benzina si pe GPL

Alte pareri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incepe cu clapeta...

Daca ar fi fisele ti-ar tremura masina ca aparatele alea de batucit asfaltul:))) Dar bujiile le-ai putea verifica... pe mine cand m-a lasat o bujie nu se mai tura.

Cureaua de transmisie nu are legatura cu relantiul....

Filtrul de aer nu iti tine masina in 1300 RPM.

Compresia ar putea explica lipsa de putere si plafonarea in turatii inalte... dar nu relantiul...ulei consuma? fum?

Debitmetrul si sonda/le lamda ce valori avut la diagnoza? Ar putea fi obosite dar nu suficient cat sa stocheze erori...

Injectoarele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incepe cu clapeta...

Daca ar fi fisele ti-ar tremura masina ca aparatele alea de batucit asfaltul:))) Dar bujiile le-ai putea verifica... pe mine cand m-a lasat o bujie nu se mai tura.

Cureaua de transmisie nu are legatura cu relantiul....

Filtrul de aer nu iti tine masina in 1300 RPM.

Compresia ar putea explica lipsa de putere si plafonarea in turatii inalte... dar nu relantiul...ulei consuma? fum?

Debitmetrul si sonda/le lamda ce valori avut la diagnoza? Ar putea fi obosite dar nu suficient cat sa stocheze erori...

Injectoarele?

Valorile care mi le-a dat testerul leam pus mai sus. Scoate si ceva fum, uleiul iese pe sus pe motor (pe la suruburile de la culbutori zic eu), in apa din vasul de expansiune nu am deloc ulei.

Am pus multimetru pe lambda si isi modifica imediat valorile cand o accelerez. Debitmetru? Cred ca dala nu are, are doar un senzor de presiune, ca nu il vad nicaieri.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu nici eu daca are sau nu debitmetru ca nu am vazut motoare ca al tau.... Dar m-am obisnuit cu debitmetre peste tot:))

Incearca sa-i cureti clapeta de acceleratie... Poate scapi!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Am curatat clapeta de acceleratie, am curatat motorasul de relantii (IAC).Am ajuns cu relantiul la 1100rpm. Am vazut in motorasul de relantii ca nu se inchide valva cum trebuie din cauza la modulul ala care o impinge, si iam bagat o garnitura ca sa nu mai stea asa deschis, relantiul actual 950rpm. Si are un tremurat ciudat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar dupa curatare testerul ce spune despre pozitia clapetei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

testerul spune ca, costa 50 lei ... nu am mai bagat-o .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce zici... deasta mi-am luat aparatul meu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am bagat-o pe tester nu a mai aparut nici-o eroare, am fost la mecanic si mia zis sa ii schimb motorul, ca ma costa mai putin decat sa incep sa schimb toate piesele care pot cauza probelmele care le am, sau sa incep prin lipirea tobei pe unde pierd gaze. O sa revin in curand cu un filmulet cu ea in functiune ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"am fost la mecanic si mia zis sa ii schimb motorul, ca ma costa mai putin decat sa incep sa schimb toate piesele care pot cauza probelmele care le am"

Este prima data cand aud asa ceva! Eu iti recomand sa schimbi mecanicul... :evil6:

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar ti-a spus daca dupa curatare iti indica valoarea buna la deschiderea clapetei de acceleratie? Daca nu, e senzorul de pozitie...

oricum... Ciudat mecanic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar ti-a spus daca dupa curatare iti indica valoarea buna la deschiderea clapetei de acceleratie? Daca nu, e senzorul de pozitie...

oricum... Ciudat mecanic..

Am verificat daca au mai aparut erori, nu mai m-am uitat si la cat sta clapeta de acceleratie ...

In ziua de azi toti se cred mecanici daca stiu sa dea jos o bujie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari! Azi o noua patanie ... Mi-am luat niste bujii noi BERU pentru GPL, le-am montat, toate bune si frumoase. Pe autostrada vechea problema, nu se tureaza mai mult de 3500 si nu depaseste 120 km.

Dar faza cea mai tare acum vine, dupa 200 km am ajuns inapoi in Bucuresti si a inceput masina sa faca ca toate cele, motorul tremura de mai avea putin si sarea de pe caroserie, si se auzea in interior un tacanit, am zis sa vezi ca am calat motorul (ca manaca cam mult ulei si nu l-am verificat cand am plecat cu ea), am fost am luat ulei am completat, am mai mers 10 km si poc trosc nu a mai pornit deloc.

Ce s-a intamplat, ce s-a intamplat, m-am apucat sa scot bujiile si surpriza, bujiia de la primul piston era topita (restul erau decat afumate).

Problema cea mare e ca am schimbat bujiile cu cele vechi si motorul tot nu merge, l-am invartit pana a iesit o mare flacara de la clapeta de acceleratie (ii dadusem jos filtru de aer si carcasa lui).

Acum am terminat si bateria si masina am tractato pana acasa... Am cerut parerea unui mecanic, si mia spus: SA TOPIT PISTONUL SAU SUPAPELE (a ajuns ulei in admisie si odata intrat in camera de ardere a facut prapad).

Acum intrebarea mea este: Ce mai fac cu maisna? Ii dau foc? Ii schimb motorul? Am sanse sa gasesc sa schimb pistonul sau supapele?

Astept sfaturile voastre. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ti-a spus si mecanicul, este mai simplu si mai practic sa schimbi motorul, decat sa te apuci sa-l refaci pe al tau. INSA inainte de a schimba motorul, trebuie sa aflii cauza "mortii" lui, sa nu aibe si cel "nou" aceeasi soarta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca problema ta sunt bujiile ci instalatia de gaz, mai exact injectorul de pe acel piston.

Daca erau bujiile, se topeau toate nu doar una.

Mai mult ca sigur ai avut amestec sarac pe pistonul respectiv, fapt care a dus la topirea electrozilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu(patit prin asta) este sa schimbi motorul.Insa, asa cum zicea si ionutz, trebuie intai sa afli de ce a murit.Dupa ce faci asta, nu te apuca sa il repari pe cel vechi.Spre ex. eu, dupa ce am bagat 1000E in motor, din priceperea celui care l=a facut, a inceput sa bata.nu imediat...cam dupa 20k km.Asa ca am sunat la cipilika si cu cateva sute de euro(2,3 nu mai retin exact)am avut alt motor.Cu care deja facusem 60k km la data accidentului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am coborat la masina si am filmat-o sa vedeti cum se manifesta.

Filmarea o gasiti aici: http://lgl.ro/volvos40/problema/

Tineam contactul pus permanent.

Nu cred ca problema ta sunt bujiile ci instalatia de gaz, mai exact injectorul de pe acel piston.

Daca erau bujiile, se topeau toate nu doar una.

Mai mult ca sigur ai avut amestec sarac pe pistonul respectiv, fapt care a dus la topirea electrozilor.

Daca era injectorul de gaz de pe acel piston, nu ar fi trebuit sa mearga acum pe benzina ?

Edited by LGLro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine pe care l-ai avut în post (văd că nu mai este) cu martorul încercuit este lichidul de spălat parbriz, probabil nu mai ai în rezervor nu ține de problema motorului.

O întrebare, poate stupidă...ești sigur că mai ai benzină...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine pe care l-ai avut în post (văd că nu mai este) cu martorul încercuit este lichidul de spălat parbriz, probabil nu mai ai în rezervor nu ține de problema motorului.

O întrebare, poate stupidă...ești sigur că mai ai benzină...?

\

Am sters imaginea ca mia spus tovarasul google ce este ala :D .... m-am gandit si eu la benzina si am apasat pe tumburusul ala de la teava cu benzina si arunca benzina.

Sa incerc sa mai bag niste benzina? Dar banuiesc ca ar fi fost goala instalatia daca nu mai aveam benzina.

Edited by LGLro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca ti s-a topit vreun piston sau ti s-au ars supapele, cum vrei sa mai mearga ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca ti s-a topit vreun piston sau ti s-au ars supapele, cum vrei sa mai mearga ?

Motorul se invarte daca era avariat un piston sau supapele la acel piston ar fi mers in 3 pistoane.

Tind sa cred ca problema este in ecu, au aparut erori ce opreste scanteia la bobina de inductie.

Edited by LGLro

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel face si daca ai o supapa ciupita.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am identificat problema. Din cauza ca motorul a tras mult ulei in camera de ardere a pistonului 4 cand a facut amestec aer gaz si ulei a dezvoltat o temperatura mult prea mare si a topit bujia si pistonul.

Aveti un filmeulet in care se vede cat de cat ramasitele pistonului. Cu ochiul liber se vede si bratul ce actiona pistonul. Ramasitele pistonului au ajuns la arborele cotit si face zgomot.

http://lgl.ro/volvos40/problema/20140814_133630.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now