Bogdan S

Blue smoking like a boss...

17 posts in this topic

Salutare, dragi colegi de forum. Datorita faptului ca de putin timp motorasul meu parca ma indeamna sa imi arunc la gunoi trusa de scule si sa iau un ciocan mai mare, as dorii sa deschid o mica discutie pe o tema oarecum suparatoare.

De curand un prieten bun, (dupa ce a ramas in urma, evident :evil6:), m-a anuntat ca miroase, in reprize, a ulei dupa mine. Boon, stat cu ochii pe oglinzi, nimic. Dat masina unui coleg, eu conducand altceva in urma lui, nimic, nici miros, nici fum albastru, nimic. Ok, poate ala a vorbit tampenii...

Trece o saptamana si dupa o acceleratie mai sanatoasa, urmata de o frana de motor lunga, am vazut cu coada ochiului un mic pufait albastru ramas in urma. Cei drept, foarte finut si de scurta durata. Aha, ala-i!

Acuma, vine partea interesanta.

-test compresie la cald, uscat: (12,6) (12,6) (12,6) (12,6) (12,5) bar. Nice!

-semeringurile de supape... Fostul propietar, intre timp a ajuns in aceeasi grupa la facultate cu mine, am devenit prieteni buni, sustine cu mana pe inima ca s-au schimbat, de fata cu el, "la cine trebuie", toate semeringurile, cu chiulasa data jos, recostruita, etc, etc. Tipul stie si el ceva despre motoare, are mecanic bun, l-am cunoscut si eu, si chiar nu ar mai avea motive sa ma minta, deci taiem si asta de pe lista. Aproximez ca au in jur de 8000 de km.

-sistemul PCV, este schimbat si el cu unul nou, are 3500 km (si aia aproximati in sus). Nicio sansa sa fi aparut probleme cu el.

-consumul de ulei este 0. Masina se foloseste in regim normal in oras, dar pe autostrada (fac Arad-Timisoara de 2-3 ori pe saptamana) prinde deseori 200 si nu s-ar supara daca i s-ar cere mai mult. (A nu se citi de catre organele competente! Multumesc!)

Inca un lucru la care m-am scremut mult pana l-am scos, a fost posibilitatea aparitiei fenomenului de pompaj la nivelul segmentilor. Segmentul incepe sa joace in locasul lui si aduna ulei. Din cand in cand mai merge colectia catre camera de ardere. Uleiul se consuma, dar este inlocuit de benzina. Oarecum SF, stiu, dar asta e teoria.

Pentru a dormi linistit si de prostia asta, 25 de minute m-am plimbat in blana, dupa care am scos joja afara, am aprins o bricheta deasupra gaurii si am ambalat motorul. (Daca exista probleme de genul benzina in ulei se aprinde o flacara frumusica.) La mine nu s-a aprins.

Turbosuflanta este noua. Nu reconditionata, noua. ~6-7000 de km, facuti in mare, doar de mine.

Motorul trage foarte bine. ITP-ul de saptamana asta a fost trecut cu tot cu test de noxe, fara spaga. ;D

Pierderi de ulei nu are nicaieri pe bloc. Totul este curat, uscat si frumos. Dureros a fost cu semeringul de la volanta...ca ala a curs anul trecut.

Uleiul, zic eu, s-ar putea sa fie problema. Folosesc Eneos Sustina cu aditiv Slick 50. Foarte bune amandoua pentru motoarele turbo, recomand. E mai tacuta de cand le folosesc. Treaba este ca m-am repezit putin si este 5W40. De cand are tura asta de ulei parca are problemele de pufait albastru. Tot cu Sustina a mers si data trecuta, dar 10W40 si era brici.

Primesc tema de casa alte verificari sau mi-am raspuns singur la intrebare cu ultimul alineat? ;D

Va multumesc pentru timpul acordat lecturii!

Edited by Bogdan S
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu a folosit semeringurile de supape originale e f posibil ca alea sa fie problema. Ask cappi ;) Ca sa le testezi mergi mai mult in frana de motor si apoi accelereaza bine. Daca scoate albastru aia e cauza

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suspectez si eu simeringurile de supape,mai ales daca au fost schimbate cu unele aftermarket sau cu unele a caror marime nu corespund(in cataloagele auto sunt date 3 marimi compatibile)

P.S. Vezi ca de curand am facut operatiunea asta la un motor fara chiulasa data jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Semeringurile. Putem gasi un cod OEM pentru cele corecte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scapa repede si totodata uita de 5w40 la 850 turbat. Pune 10w/40 (/50, /60) si nu mai ai griji din cauza uleiului.

Fa asta INAINTE de a te apuca de simeringuri de supape si alte nazbatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...

O sa-i fac cat de curand un schimb de ulei. Ca oricum se apropie anul si se impune deja treaba asta. Daca rezolva, nu m-as supara deloc. Inca tind sa cred ca semeringurile sunt ok, deoarece nu pufaie non-stop, ci doar din cand in cand, uneori trec zile intregi fara sa lase ceata, ca nu pot sa-l numesc fum.

Multumesc de sfaturi tuturor si lui Cristian pentru link. Va voi tine la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand cu cea mai mare incredere Eneos 10W40 pentru motoarele T5,am cel putin 7-8 clienti care folosesc acest tip de ulei inclusiv eu il bag la masina mea.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e din ulei si posibil sa existe mai demult dar nu l-ai sesizat.

Foarte rar se intampla dar imi facea asa si cu 10w.

Btw si eu am observat ca nu mai scade deloc uleiul in baie, lucru care nu imi pare natural.

Norisorul asta albastrui f fin, mie imi pare o tentativa de rateu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Injectoare albe, puse acum un an si ceva, care au fost verificate inainte, service la prindere de la bujii la bobina, cu majoritatea contactelor aferente curatate de orice fel de oxidare, distributia la punct. Nu vad de unde sa rezulte tentative de rateuri.

Daca schimbul de ulei rezolva, toata lumea-i fericita, daca nu, imi iau una-doua zile libere si vine jos chiulasa. Poate si dau de un set de pistoane-biele-vilbrochen de la un 2,3. ;D Altfel, ramane munca de ginecolog si se schimba doar semeringurile.

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi cum se comporta sau daca se schimba ceva pe plaja de turatii in care injectoarele nu ar trebui sa mearga.

La mine parca e ceva de genul 2800-1800rpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regret ca a durat atata vreme pana sa vin cu update-ul. Pana la urma se pare Matrixx a spus bine. Uleiul era defapt baiul cel mare. ;D

Schimbul ieri, dupa 5122 de km, tot Sustina si nu-mi mai este jena sa o turez ca dementul in oras.

Partea ciudata este ca in ultima vreme cat am mers pe 5/40, nu prea a mai fumegat, doar intre schimbul dintre treapta a doua si a treia. Acum si pufaitul ala a disparut.

Fericit, i-am dat o curatenie interior-exterior, care a tinut fix 30 de minute pana a inceput ploaia... Anyway, happy with ma gyal again! :love5:

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ai scapat fara

operatie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regret ca a durat atata vreme pana sa vin cu update-ul. Pana la urma se pare Matrixx a spus bine. Uleiul era defapt baiul cel mare. ;D

Schimbul ieri, dupa 5122 de km, tot Sustina si nu-mi mai este jena sa o turez ca dementul in oras.

Partea ciudata este ca in ultima vreme cat am mers pe 5/40, nu prea a mai fumegat, doar intre schimbul dintre treapta a doua si a treia. Acum si pufaitul ala a disparut.

Fericit, i-am dat o curatenie interior-exterior, care a tinut fix 30 de minute pana a inceput ploaia... Anyway, happy with ma gyal again! :love5:

Salut,

Eu nu am inteles ce indicativ ai avut si ce indicativ ai bagat acum?

Bafta!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Inainte 5w40. Acuma 10w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eneos 10W40 Sustina?Ai o poza cu bidonul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Neatentie. Am ramas fixat pe cuvantul "sustina" tot facand referire la uleiul Eneos. Defapt e vorba de cel premium din bidon gri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now