Sign in to follow this  
Followers 0
dorinscase

spalat motor la V50

15 posts in this topic

....un mecanic de la reprezentanta 'peugeot'...mi-a spus sa nu spal motorul pt ca are f mult electronica pe el si sansele sa inceapa problemele sunt mari !!!... nu l-am spalat ...doresc sa intreb si eu lumea...chiar asa sa fie??? ....pt ca e f murdar si vorba aceea daca deschid capota e frustrant...doar e un Volvo....a avut cineva probleme legate de spalatul motorului... sau mai bine zis dupa....,sau trebuie acoperit ceva parti anume?....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am spalat eu astazi un diesel de 2 litri. E prima data. Sper sa nu o "musc". Te tin la curent.

Al tau e diesel?

Am avut si un V40 1.6L si l-am spalat de 2 ori. A fost ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca-i dieselul 2l 136Cp spala-l cu incredere. Eu l-am spalat de cateva ori si merge fara probleme. L-am spalat cu furtunul cu presiune si spuma din belsug fara sa acopar nimic, prima oara mai subtire si cu grija iar dupa aceea fara nici o jena. Incearca sa nu insisti pe in "zona calculatorului", la peugeot era in compartimentul motorului undeva in partea stanga, nu stiu la volvo cu este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am ezitat cam 2 ani sa spal motorul la a mea, volvo S 60  benzina, l-am spalat si chiar a bagat apa la greu + solutii  si a pornit fara probleme  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...da ....scuze era vorba de  motorul diesel de 2 l....dar subiectul poate fi si generalizat pt ca senzorii sunt probabil aceiasi...multumesc tuturor pt raspunsuri, am sa incerc si eu...si ne tinem la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU SPALATZI MOTOARELE pe benzina ca nu o sa va placa ;)  eu am patzit'o de 2 ori.. de atunci motorul i'l curatz cu carpa umeda ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da...potoliti-va cu spalatul (cu jet de presiune) motoarelelor. Pune-ti mina frumos pe o cirpa din cind in cind si faceti-va frumoasa bijuteria, ca doar e a voastra. Momentan porneste, stai sa vedeti cind vor incepe sa oxideze tot ce inseamna contacte,mufe sau senzori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vreti rezultate maxime si fara riscuri , folositi spray degresant (de ex solutie de curatat pt frane, sunt tuburi de 500 ml,ai control total pe ce dai, fara riscuri sa faci alte prostii si se curata f.bine)  si jet cu aer ( la o vulcanizare)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Undeva pe langa Piatra Neamt exista o spalatorie care face si un tratament anticoroziv si antipraf la motor. Ce fac practic? Il spala (cu atentie!!!) il usuca sub presiune si pe urma aplica un strat de "lac" ce se aplica in mod curent pe vasele maritime. Rezista la peste 520 grade C si este garantat un an.Se usuca in cal putin 30 min. Tot ce ai de facut pe urma este sa dai cu aer praful de pe el si este ca nou. Dupa uscare se face ca un strat subtire de sticla casanta si daca schimbi un furtun sau ceva de ganul, se sparge acel strat de suprafata.

Ce parere aveti? Ati folosit asa ceva?

Eu sunt foarte multumit. Impactul psihologic este ca am impresia ca masinuta merge mai lin :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe lângă cele spuse de Matrixx, la motoarele mai noi, super tehnologizate, pline de senzori ÅŸi de alte jucării electronice, mai este ÅŸi riscul socului termic pe care îl pot suferi aceste piese electronice în cazul contactului cu apa rece si sub presiune, ceea ce poate, foarte probabil să le facă să "crape".

Deci, dacă se doreÅŸte neapărat spălarea motorul cu jet de apă, este neapărat necesar să se lase motorul să se răcească, cât mai mult timp posibil, ceea ce exclude aÅŸadar spălatul motorului la spălătorie, pt că timpul de aÅŸteptare nu este în mod sigur suficient pt o răcire suficientă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti spala motorul cu urmatoarele conditii : - sa fie rece , acopera cu ceva [ pungi de plastic ] , generatorul , bateria ( daca cei doi poli vin in contact cu apa , prima celula din baterie se arde ) , bujiile si cutia de siguranta . Foloseste o solutie spray de spalat motorul , lasa apui citeva minute sa curga toata mizeri , clateste cu apa la presiune iar la urma daca ai un pistol cu aer sa suflii apa ramasa pe ici colo . In special zonele care au fost acoperite . Am facut asta de N ori fara probleme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu faceti prostia asta... Eu la voi aud prima data ca ati scapat fara repercusiuni... Stiu pe cineva cu Volvo caruia i s-a oprit motorul dupa 2 km.. evident a ajuns apa unde nu trebuia, altii n-au mai pornit-o din spalatorie, asa ca e dupa noroc si nu merita un asemenea risc pt o chestie pe care o stiti doar voi...

Sau poate vreti sa mergeti cu capota deschisa sa ia ochii  ;D

In plus mecanicul mi-a zis ca nu mai umbla la ea, daca spal motorul... deci nu e de gluma  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am spalat motorul fostei masini. era benzina. nu am avut treaba. a pornit din prima fara probleme si nici dupa aia nu au fost.

la volvo nu ma risc sa il spal. cam o data pe luna il curat cu o carpa umeda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi s-a mai zis: nu spalati motoarele cu solutii degresante si/sau apa cu presiune (ca regula generala)

De obicei porneste, problemele apar insa in timp ... search pe google si veti gasi mii de oameni care regreta acest exces de zel.

Carpa + piguleala produc aceleasi efecte (stiu...te murdaresti, dureaza mai mult, etc) dar stii cum e vorba: nimic bun nu vine usor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0