Alexandru Ilie

O alegere buna - Volvo S80 2011

106 posts in this topic

O sa insist si o sa va cer din nou o parere despre uleiul Motul 8100 Eco-energy 0w30 A5/B5. Saptamana viitoare vreau sa schimb uleiul si eram curios daca l-a folosit cineva pe acesta sau sa-mi spuneti ce folositi voi.

Salut,

Felicitari pentru masina, sa ai multa bucurie si placerea de a conduce pentru mult timp si km.

Eu nu am folosit ulei Motul

La D5 folosesc Casrol 0W 30 A5/B5 pentru Volvo Masina are aproape 400.000 de km si nu am probleme nu are nevoie de top-up intre schimburile de ulei care le fac la 20.000 km

La D2 Drive ce baga cei de la reprezentanta (nu stiu si nici nu am intrebat)pa factura imi apare dar ca-i castrol nu are nevoie de top-up intre revizii, acuma masina are 63.000 de mile

Eu personal as recomanda sa folosesti cel recomandat de producator, daca folosesti alt ulei te rog sa ne zici si noua cum se comporta masina sper sa nu-ti cauzeze probleme.

Numai bine si felicitari inca o data pentru masina sa-l folosesti sanatos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul costa cca 78 lei/litru si este Volvo 0W-30 .

O sa insist si o sa va cer din nou o parere despre uleiul Motul 8100 Eco-energy 0w30 A5/B5. Saptamana viitoare vreau sa schimb uleiul si eram curios daca l-a folosit cineva pe acesta sau sa-mi spuneti ce folositi voi.

Ti s-a spus mai sus ce ulei trebuie sa bagi in acel motor. Nu Motul, nu Castrol, nu Bunica, dar poti face experiente si sa ne spui si noua dupa ce termini motorul, costurile reparatiei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot spune ca am vazut pana acum 2 motoare calate iar in motor era Motul, restul e CAN CAN .

Motul nu este vreun super ulei insa este bine promovat in RO, tocmai de aceia eu nu mai recomand nici Castrol nici Motul ci Volvo sau Ford .

Joja electronica are 100% trebuie insa citit manualul autoturismului si vazut ce si cum .

Daca prin minune nu merge joja electronica trebuie mers la reprezentanta Volvo si se rezolva problema prin update soft .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu din cate am observat cu ulei volvo oem porneste mai usor decat cu ulei castrol acum fiecare cum considera

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am făcut rost de ulei. Abia aștept să-l schimb!

post-7309-0-73093300-1409682271_thumb.jp

Edited by Alexandru Ilie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap. A aparut din nou pe piata,e pe la 60ron/litru

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi colegi,

Cum pot afla temperatura motorului? Mi se pare destul de relevant sa o stiu, in functie de ea imi adaptez stilul de condus (turat sau mai putin turat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie TU sa iti adaptezi condusul dupa cum se incinge masina, ci MASINA sa se adapteze condusului tau, ca de-aia o conducem noi pe ea si nu ea pe noi :smile:

Modelele noi au diferite protectii pentru mersul la rece si nu te lasa sa depasesti anumite sarcini, nu injecteaza motorina ca berila, etc etc. Acum animal sa fii sa ii dai cheie si sa ii dai drect 4000rpm :smile: Ceea ce cred ca nu e niciunul din noi astia de pe forum.

Din cate am retinut doar testerul iti arata temperatura la modelul tau.

Drive safe.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si legat de pusul contactului: la modelele mai vechi, pui contactul si astepti un pic ca masina sa-si faca anumite check-uri (injectoare, etc.). La masina mea, apesi pe START, apesi ambreiajul, apoi iar START. Nu se aprinde nici un bec in bord, nimic. Masina nu are nevoie sa-si faca nici o verificare inainte sa pornesti motorul? Sau se intampla asta imediat dupa primul apasat pe START?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E poveste asta cu asteptatul "sa se stinga beculetele". E valabil DOAR la diesel si DOAR pentru becul de bujie incandescenta. Desi vara poti sa ii dai la cheie din prima si va porni. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-am zis ca nu se poate sa-i dai la cheie din prima si sa porneasca, la fel cum nu am zis ca vreau sa o turez puternic atunci cand e motorul rece. Vroiam sa stiu cum se procedeaza corect pentru a intretine masina intr-o stare buna cat mai mult timp.

Merci pentru lamuriri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bucura-te de ea si da-i la timp ulei bun, consumabile bune si motorina buna.

Iesi din cand in cand (macar la o luna) cu ea la un drum mai lung (>50km)

E cam tot ce poti face pentru ea. Daca e sa pice, pica...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alexandru Ilie, la masina ta se amorseaza pompa de motorina in momentul in care deschizi portiera, cand te-ai suit in scaun deja ai motorina in pompa iar cand ai dat la cheie deja bujia e calda . Deci ai nevoie numai de motorina si drum fara gropi in rest nu ai nevoie de nimic .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pui contactul, dai 2-3 sprituri, tragi socul si ii dai cheiei cu acceleratia calcata in blana :D

A fost o gluma si sper sa o iei ca atare:

Ti-au raspuns colegii mai sus, cum este treaba cu pornirea!

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si legat de pusul contactului: la modelele mai vechi, pui contactul si astepti un pic ca masina sa-si faca anumite check-uri (injectoare, etc.). La masina mea, apesi pe START, apesi ambreiajul, apoi iar START. Nu se aprinde nici un bec in bord, nimic. Masina nu are nevoie sa-si faca nici o verificare inainte sa pornesti motorul? Sau se intampla asta imediat dupa primul apasat pe START?

Salut

Pot sa te intreb ca de ce trebue sa apesi de 2 ori pe start,

Din cate stiu dar o singura data trebue apasata. Te urci in masina, apesi ambreajul (sau frana la automat) si apesi butonul start prima si singura data ca sa pornesti masina.

Cuma a zis si Bogdan in principiu cand te-ai urcat la volan si apasat pedala totul este pregatit pentru pornirea motorului, la -10 grade am observat ca a asteptat cateva secunde pentru bujiile incandescente, dar oricum nu pornea electromotorul pana cand masina nu era pregatit pentru pornirea motorului.

Daca doresti sa pui dar contactul atunci nu apesi nici o pedala ci doar apesi butonus start/stop pentru cateva secunde (cred ca 3 sec)

Nu stiu de ce apesi butonul start dinainte sa apesi pedala?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate, e suficient sa apas ambreiajul, apoi butonul START, si masina porneste. Eu apasam de 2 ori inainte sa ma lamuriti voi cum sta treaba, crezand ca intre cele 2 apasari pe START masina isi face check-urile necesare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi colegi,

Revin cu niste intrebari:

1) Din zona accesoriilor auzeam un sunet ciudat. Am banuit ca de vina e cureaua sau intinzatorul; oricum aveam de gand sa le schimb. Le-am schimbat, dar din pacate sunetul a ramas si cred ca de vina este alternatorul, mai exact rola din capatul alternatorului. E cazul sa ma ingrijorez?

2) Cand am cumparat masina am primit si 6 DVD-uri cu harta Europei. Din pacate, cea a Romaniei nu este foarte detaliata. Ma poate ajuta cineva cu un DVD mai detaliat si actualizat? Se poate schimba aplicatia navigatiei?

3) Vreau sa-mi cumpar pentru iarna 4 jante de otel cu diametrul 16 inch. Care sunt dimensiunile corecte (latime, inaltime, ET, PCD) ?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat poate varia ET-ul? De exemplu, am gasit niste jante de aliaj la 330 ron, dar cu ET-ul 40. Ma gandesc ca daca e mai mic nu e problema, important e sa nu fie mai mare. Nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este mai mic, in cazul de fata iese roata mai in afara cu 10 mm (50-40), daca este mai mare intra mai in interior. Trebuie sa ti cont si de butuc (63,3 mm). Daca gaura de centrare este mai mare (65-70 mm), poti face inele de centrare, daca este mai mica... trebuie mers la un strungar sa le alezeze, sau ceva de genul

Share this post


Link to post
Share on other sites

3) Vreau sa-mi cumpar pentru iarna 4 jante de otel cu diametrul 16 inch. Care sunt dimensiunile corecte (latime, inaltime, ET, PCD) ?

Multumesc!

Vezi de new Mondeo(platforma comuna S80) sau FFocus II,Kuga,Cmax .Ai face o mica economie ,altfel ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat poate varia ET-ul? De exemplu, am gasit niste jante de aliaj la 330 ron, dar cu ET-ul 40. Ma gandesc ca daca e mai mic nu e problema, important e sa nu fie mai mare. Nu?

poate te ajuta linkul: http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg4.html

(calculator pentru anvelope, jante ....etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Imi puteti spune daca jantele din link-ul de mai jos se potrivesc pentru Volvo-ul meu?

6,5jx16

et 43

gaura de centrare, spune vanzatorul, ar fi 65mm. Stiti exact dimensiunea pentru acest model de janta?

Daca gaura de centrare ar fi 63,3, cred ca s-ar potrivi Volvo-ului meu.

http://olx.ro/oferta/jante-iarna-aliaj-volvo-s60-s40-v50-r16-IDOXpN.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now