Midnight Caller

Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

318 posts in this topic

super threadul! tot respectul midnight!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Momentan nu am mai avut timp de jucat cu ea, i-am lipit intercoolerul si abia ieri i l-am montat, azi trebuie sa-i aerisesc sistemul de racire ca i-am pus la loc antigelul.

Momentan ma joc putin cu cifrele ca sa aflu necesarul de "resurse"... Asadar ca sa rulam la 10PSI pe un motor de 2435cmc si sa sustinem aceasta presiune la 5000RPM, avem urmatorul calcul :

D - Deplasament - 2.435cmc

E - Eficienta volumetrica - 90% (motor turbo, DOHC)

T - Turatie - 5000rpm

R - Raport presiune - Pt. 10PSI -> (14.7+10)/14.7 = 1.68

Debit necesar = (D*E*T*R)/5660 = 325CFM

325CFM incepe sa fie spre zona de scadere a eficientei la TD04HL-16T, deci la un maxim 12PSI deja incepe sa sufle aer cald si sa se transforme intr-un foehn, ceea ce nu e foarte bine pentru performanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca poti sa mai "urci" in CFM citeva zeci :evil6:

post-96-0-15191200-1411661130_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florin, uita-te la zona de pressure ratio 1.7... :) acolo pe la 350cfm iese din zona de eficienta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dar eu tabelul asta il am in calculator salvat (in folderul tuning Volvo) - ca date concrete despre aceasta turbina:

Name:TD04HL-16T-6cm2, compressor housing with integrated by-pass valve. 2.0PR or about 15PSI.

Min CFM @2.0 PR = 120

Rated CFM @2.0 PR = 435

Practical Max CFM = 400

Choke Flow CFM = 450

"Since "boosted" air will often be warmer (and so less dense than assumed here) and volumetric efficiency (actually "natural capacity") is almost always less than 100%, these airflow rates represent the maximum possible without using water or alcohol injection or chilled water-air intercoolers."

Cum am vorbit - infige-ti un sistem water-injection controlat de MAF si ai scapat de multe belele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant topicul, dar cred ca ar fi si mai interesant daca ar fi in "romana" :D. Spor la treaba baieti!

Sunt total pe dinafara si nu am inteles nimic :D. "blanking plate pentru CBV, CFM, ABC, TRC" LOL :slap: . Trebuie sa ma apuc de studiat :thumbsup2:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai de aceea am specificat de la inceput ca este un topic dedicat cunoscatorilor :)

A-b-c - ul se poate descoperi cu usurinta pe google pentru cei cu adevarat interesati. Dincolo de prescurtari este fizica pura :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am avut o plimbare mica cu ea si ceva timp de cateva teste. La WOT se pare ca rupe aderenta aproape toata viteza a 1-a, acum pe USCAT. Reamintesc, am cauciucuri 225/45/17 acum ;D

Boost-ul urca la 12PSI. Se pare ca si gaurica din intercooler si CBV blanking plate-ul incep sa-si spuna cuvantul si nu mai "rasufla" pe nicaieri. Evident, au inceput si detonatiile, trebuie sa ma scarpin sa vad de unde s-o apuc. Principial trebuie fie suplimentat cu benzina, fie dat avansul inapoi cateva grade pe plaja respectiva de turatii.

Problema este insa insusi sistemul de management al injectiei. In timp, daca mergi "batraneste" cu masina, LTFT-ul este ajustat in "minus" pentru a tinde spre lambda=1 la sarcini partiale. Ei, cand o "talpuiesti" dupa mers batraneste, amestecul tinde sa fie sarac fix din cauza LTFT-ului care subcompenseaza cu 5-7%, sau cat o fi.

Voi incerca in prima instanta sa dezactivez si LTFT-ul si STFT-ul, si sa ii stabilesc amestecul, si abia apoi sa il las pe el sa-si faca de cap cu injectia.

Acum daca aveti voi ceva idei cat ar trebui sa fie AFR-ul in functie de diverse incarcari si turatii, sau ati gasit vreun tabel pe undeva, v-as ruga sa il postati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Since the torque curve falls off with a TD04HL so dramatically, you should be able to be super aggressive on the map!"

Daca pleci de la ideea asta...cine stie unde se poate ajunge :smile:

Uite 2 harti ce le am in calculator - poate te inspiri - sint de la 850 si de 850R

P.s. Si la mine face la fel...daca merg prin Bucuresti batraneste (bine, destul de rar pentru ca stiu ca atunci cind voi avea nevoie de power nu o voi avea )! si ies pe autostrada, vrand sa-i dau blana, ghici ce ? Abia creste adrenalina...calculator vechi si prost, asta e...cu memoria lui de load cu tot !

post-96-0-13243800-1411974774_thumb.png

post-96-0-49596700-1411974782_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ! Le voi studia sa vad diferentele fata de ce am eu.... Din pacate din cauza diferentei de cilindree si a raportului de compresie, desi am aceleasi anexe, detonatia apare mult mai devreme la mine. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana una alta,upgraded flashing rig :))

Am dezactivat LTFT SI STFT ca sa nu ma incurce la ajustarea VE map-ului si am dus WOT enrichment la 1.2 dupa 3000 rpm. Il scriu si ma duc sa vad cum stau cu detonatiile.

post-3-14124201402977_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este insa insusi sistemul de management al injectiei. In timp, daca mergi "batraneste" cu masina, LTFT-ul este ajustat in "minus" pentru a tinde spre lambda=1 la sarcini partiale. Ei, cand o "talpuiesti" dupa mers batraneste, amestecul tinde sa fie sarac fix din cauza LTFT-ului care subcompenseaza cu 5-7%, sau cat o fi.

Mai face o chestie: la incarcare mare a motorului, pentru perioade mai lungi, face retard suplimentar la aprindere. Parca 1 grad. Asta in sisteme default.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M4.4 nu face asa ceva. Cel putin nu este documentat nicaieri.

M4.3 si M4.4 fac o chestie intr-adevar pe T5R, si anume permite overboost pentru 30 de secunde (de fabrica), interval modificabil evident din soft ;D

Retard-ul la M4.4 este de 2.25 grade per knock event.

Revenind la ale mele, cu fuel trim-urile dezactivate, la relanti statea AFR-ul undeva la 14, iar in WOT, la 10PSI, scadea pana pe la 10-11 !!!!!. Mult prea bogat !

Avand in vedere LTFT-ul care inainte sa il dezactivez, statea undeva la "-3%", am scazut 3% din constanta injectorului (0.906) si l-am pus la 0.887, si am revenit cu WOT Enrichment-ul la 1.1, de la 1.2...

La prima pornire AFR-ul statea perfect - 14.7-14.8. Am facut un drum la benzinarie, am facut plinul, si acum amestecul la relanti sta pe la 15-15.5 ! WTF ! Apa in benzina ? Ar fi singura mea explicatie (oxigenul din apa ramane nears in evacuare). Partea buna este ca acum in accelerare usoara am AFR-ul undeva la 14-15, iar la WOT ajunge pe la 12, care ar fi perfect. Totusi din pacate nu am unde sa fac momentan un experiment pana la 100-120km/h, si asta inseamna din pacate abia viteza 1 si 2 :(

Presiunea creste brusc la 7PSI pe la 3000rpm si ajunge spre 5000rpm la 11PSI, ceea ce e bine si ce-mi doream. Buba e ca am vazut ieri la o acceleratie brusca si un varf de 15PSI si asta nu mi-a placut deloc.

Partea buna - NU AM MAI AVUT NICI MACAR O DETONATIE ! Ma gandesc sa mai scad Wot Enrichment-ul la loc la 1.00 poate urc cu AFR-ul pe la 12.5, care ar fi ideal in sarcina. Sau il las asa pentru ca am de gand sa mai cresc load-ul spre 10-11 (maxim e 12.24, actualmente urca undeva pe la 9).

Sper diseara sa pot face un logging de 2-3 accelerari si revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Totusi din pacate nu am unde sa fac momentan un experiment pana la 100-120km/h, si asta inseamna din pacate abia viteza 1 si 2"

Hai pe autostrada "soarelui" la noapte, macar pina la km 19 - si o sa poti sa-ti faci o idee LIVE despre cum se comporta masina pina acolo. :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dau de voi pe acolo la randez-vous ? ;))

Mai am de facut ceva experimente + rovinieta pana sa ajung acolo, ca asa cum ma stii mai pesimist,parca nu as vrea sa o tractez acasa tocmai de pe A2 ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La noapte , da, dai de noi :smile: "Probam" masina lui George de le Heresti, sa vedem cum trage, ca prea se lauda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia cu amestec sarac care mai are putin si topeste pistoanele ? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merge pe gaz - acolo are amestec sarac - ci pe benzina si spune ca trage de rupe...0,9 bari.

Abia astept.

Insa a cazut "intalnirea" din noaptea asta - a spus ca este...obosit.

Next time.

Pina atunci, poate iei o rovigneta si tu, sint curios cum stam "umar la umar" :iroc:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut aseara 2 teste, "dus-intors" pe podul de la Pipera, de pe la 60 a 140km/h. Primele 2 "run-uri" - fara detonatii, 10-11 PSI (0.8bar)

Pe scurt - cu trim-urile dezactivate s-a dus in râlă AFR-ul la 10.1 :smile:))))

Debitmetrul era pe la 800kg/h

Aparent am nevoie de alte injectoare - au ajuns la 103% duty cycle :smile:

Engine load-ul pe la 9-9.1 (T5-ul e stock la 8.02 iar 2.5T-ul la 6.8 sau 7).

Cumulat cu faptul ca sunt 2435cmc si compresie 9:1, actualmente teoretic sunt peste T5 ca performante.

Nu te mai chinui cu masina lui George, consumi benzina degeaba, nu se tine dupa tine garantat :smile:

Trebuie sa vad ce D-zeu e cu AFR-ul ala de 10, ca e "pig rich" cum zic unii, si pierd putere aiurea...

Am aruncat acum un ochi in LOG-uri, si ca idee de accelerare, de la 88km/h la 133km/h ii ia 6.2 secunde. Din ce filmulete vad pe youtube, aproximativ, este la performantele unui T-5...

Si un filmulet cu dashboard-ul de la TunerPro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mdaaaaaaaaaaa... si uite asa m-am lovit de prima problema...

Debitmetrul stock de 850/S70 Turbo are limita de masurare undeva la 780kg/h, corespunzator valorii de aprox. 4.9V. Conform log-urilor, tocmai am ajuns la aceasta valoare la numai 0.8 bar (12PSI) incepand cu 4800rpm, la un load maxim de 9 :(

Din cauza modului in care este calculat engine load-ul, in momentul in care debitmetrul este dus la limita superioara de masura, engine load-ul incepe sa scada desi turatia creste.

Asta aduce dupa sine scaderea timpului de injectie, micsorarea avansului, care toate duc la scaderea puterii dupa acest prag de 4800-5000rpm. Hai sa zic ca n-ar fi o mare problema avand in vedere ca schimbarea vitezei la automate se face maxim la 6000rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare cam ciudata chestia pentru ca pana acuma nu am auzit ca lumea sa trebuiasca sa schimbe debimetrele. Am cativa cunoscuti aici care auc peste 300cp si au debimetrul stoc. Chiar si unul care se apropie de 400 tot ala i-l are conform pozelor pe care le-a pus pe net...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mdaaaaaaaaaaa... si uite asa m-am lovit de prima problema...

Debitmetrul stock de 850/S70 Turbo are limita de masurare undeva la 780kg/h, corespunzator valorii de aprox. 4.9V. Conform log-urilor, tocmai am ajuns la aceasta valoare la numai 0.8 bar (12PSI) incepand cu 4800rpm, la un load maxim de 9 :(

Din cauza modului in care este calculat engine load-ul, in momentul in care debitmetrul este dus la limita superioara de masura, engine load-ul incepe sa scada desi turatia creste.

Asta aduce dupa sine scaderea timpului de injectie, micsorarea avansului, care toate duc la scaderea puterii dupa acest prag de 4800-5000rpm. Hai sa zic ca n-ar fi o mare problema avand in vedere ca schimbarea vitezei la automate se face maxim la 6000rpm.

In mers ,(sarcina) nu mi-a ajuns valoarea pe debitmetru mai sus de 100 si ceva dar nu mai stiu daca schimbasem la 3500rpm sau ii dadeam gaz.Poate am sa ii mai fac niste teste in viitorul apropiat ca ma obsedeaza consumul :smile: , sa vad ce valori imi da debitmetrul (practic)la diverse turatii in sarcina.Nu stiu cit de mult te va ajuta ,motoarele sint diferite dar daca le fac am sa ti le transmit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir: 100 si ceva g/s poate :smile: Asta insemna 360kg/h, ceea ce e foarte putin.

Vezi cu pedala la fund intr-a 3-a la 5000rpm ce se intampla :smile:

@Cristian Scutaru: Da, poti mentine debitmetrul stock dar intr-o carcasa de 3.25" (fata de cea standard de 2.75") si cu ajustari prin harti :smile:

Multi trec la debitmetru de 960/S90 sau chiar la debitmetru de S4, care masoara pana la 1600kg/h (dar aia merg deja la peste 24PSI (1.6bar).

Citez : "For example, from 4800rpm onwards (where maf maxs out and where load is arround 9.5ms) my ECU starts to decrease load calculation and by @ 6000rpm (where calculated load is only 7.8ms) I could see the ignition timing I had (22.5 deg) was exactly the ignition timing for 6000rpm/7.63ms load cell."

Este fix ce patesc eu.

Altul: "I believe this is because of all of my supporting mods. I was maxing the MAF at only 14 PSI on my 15G!!!!"

Si inca unul: "Hit a max load of 8.5ms and my MAF got up to 200 g/s / 720kg/h (almost maxed out on the stock turbo). Running around 12 PSI."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuie debitmetru fix ca al meu.

Daca vrei sa testezi, te ajut cu placere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu man... multumesc, dar momentan ca am dat de limitarea asta o sa fac tot posibilul sa o fac sa mearga fara probleme pana sa ajunga la ea. Mai am putin de ajustat injectia pt. ca asa cum se vede, injectoarele ajung la 103% (iar ce sare de 85% inseamna ineficient d.p.d.v. al injectiei). Chiar nu am de gand sa sar la injectoare verzi de pe-acum ;D

Masina merge impecabil, pe vremea de acum am tractiune zero daca ii dau talpa, asa ca momentan nu vreau mai mult, vreau doar mai SIGUR.

Ma ocup acum de AFR-ul care la relanti sta ba la 14.4 ba la 14.7, ba dupa o accelerare ajunge pe la 15.2 cand revine la relanti, si nu prea inteleg de ce (probabil depinde si de cat de rece e aerul afara, cate gaze raman pe-acolo, etc). Ce e bine e ca in mers la sarcini partiale sta foarte aproape de 14.7, si pt. asta sunt multumit (repet, cu fuel trim-urile dezactivate).

In urmatoarea versiune le reactivez, si le micsorez limitele (+/-25% este exagerat si imi da peste cap injectia la accelerari violente - am 50% sanse sa plec de la amestec sarac si pana se ajusteaza detonez intr-o veselie).

Legat de debitmetru, pot ramane bine-mersi si cu asta, nu inseamna ca daca se limiteaza debitmetrul, se limiteaza si puterea pe care o pot obtine, doar ca nu mai este atat de controlabila. Daca real am un debit de 900kg/h, debitmetrul masoara 780kg/h, dar eu am "pregatit" amestecul pentru 900, de la 780 pana la 900 va merge de la foarte bogat spre ideal.

Oricum, repet, ce fac eu este WOT tuning doar (pedala la fund). Restul hartii pana la 75% din pedala este si va ramane STOCK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now