Dupa doi ani de nehotarari si adunat informatii, m-am hotarat intr-un final sa ma apuc de treaba.
Acesta va fi un topic exclusiv dedicat tuning-ului la Motronic 4.4.
Informatia va fi la liber, va anunt de pe acum ca este un topic exclusiv tehnic si va rog daca doriti sa comentati,sa o faceti strict constructiv si doar daca aveti cunostiinte solide legate de discutie. Ma veti scuti de efortul de a sterge mesaje, mai bine cititi in liniste.
Masina este adusa la Stage zero (cine doreste sa afle ce inseamna asta gaseste pe forum)
Pasul 1 : Achizitia celor necesare
Turbina: Am cumparat de pe ebay turbina TD04HL-16T straight flange (flansa dreapta) ca sa nu mai aduc modificari downpipe-ului. Cele cu angled flange au o curgere mai buna a gazelor de evacuare dar cum motorul oricum nu va sari de 250-260HP, nu e critic acest aspect
Injectoarele : Tot de pe ebay am cumparat 5 injectoare albe deT-5. Fac fata si cele rosii de 2.5T dar nu vreau sa le chinuiesc.
ECU : Nu am de gand sa fac experimente pe al meu asa ca am mai luat unul. Evident tot de pe ebay,identic cu el meu
Cablu reprogramare : E bun orice cablu de diagnoza VAG-COM USB.
Sursa auxiliara pentru bench flashing : orice alimentator universal de laptop care poate fi setat la 14V e ok
De la Vadim am luat de la instalatia veche soclul de la ECU. Nu e obligatoriu,puteti folosi si papuci electrici pt conexiuni
Pentru controlul a ceea ce fac, am dotat masina si cu :
Ceas boost : De la Turbosmart,analogic(e mai precis si mai rapid). Presiunea stock la 2.5T e undeva la 5-7 PSI (0.4-0.5 bar). Nu vreau sa depasesc 10PSI (0.7bar) in prima instanta fara sa verific amestecul. De acceea am luat si un:
Ceas AFR: de AEM UEGO. Puteam sa iau de la Innovate dar sunt renumite pt faptul ca se decalibreaza foarte des. Cele de la Spartan sunt profesionale dar imi depaseau bugetul. Ceasul vine cu tot cu sonda BOSCH LC4.1 si permite logging pe un port serial (pt cine doreste sa isi faca o interfata cu Arduino de ex)
Toate sunt montate in clipa de fata pe masina. Ceasul de AFR m-a ajutat sa detectez o pierdere de vacuum (la relanti aveam oscilatii de amestec intre 14.6 si 16!!) la intrarea in turbo. Am remediat si acum oscileaza frumos intre 14.4 si 15.6 (targetul e 14.7). Tot din cauza asta aveam si AFR de 10 la WOT si practic aruncam benzina pe esapament. Acum sta pe la 11-11.5 Probabil trebuie si o sonda lambda noua dar momentan e ok.