Arendashu

Mananca ulei.

90 posts in this topic

Va salut,am o problema si as avea nevoie de ceva sfaturi.Am fost la I.T.P acum cateva zile si cu stupoare am vazut ca nu trece testul noxelor.Iesea fum ca la nebuni si nu trecea deloc sub limitele de dioxizi sau ce erau pe acolo.Eu am observat ca da sa manance ulei mai cu pofta asa.In ianuarie i-am facut schimbul de ulei Castrol Magnatec 5W30.Acum vreo 2-3 luni am avut o problema cu un furtun spart si imi tragea aer fals,(am semnalat-o si pe forum)si atunci mi-au mai completat cei de la service cu 1l de Ravenol,nu mai tin minte specificatiile uleiului.Acum 2 saptamani inainte sa plec din parcarea hotelului de pe litoral,observ ca iar nu mai aveam ulei pe joja,si am gasit un Petrom de unde am luat o mizerie din aia de-a lor,nivelul uleiului era in stare destul de critica si nu am putut sa mai astept si din cauza asta am luat de la Petrom.Acum va intreb pe voi,cam ce ar putea cauza aceste disparitii miraculoase a uleiului de motor si ce ar trebui sa fac?Ma gandeam sa mai fac un schimb de ulei poate si un aditiv si sa scap de. uleiul asta "popesc".Masina e 1.8 i si are 115 k.Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce culoare are fumul?

Ai examinat bine motorul pe exterior sa nu aiba pierderi pe undeva?

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate are nevoie de un cox in afara la ture mai mari...

Unui prieten nu a tot incercat cel de la itp sa ii scoata gazele pe bune si tot nu ieseau, vreo 10 minute... pana nu a ajuns uleiul in motor la 107 grade nu a reusit...

Dar totusi, de ce au completat cei de la service peste castrol cu ravenol?

Cat despre consumul de ulei... cati km are? La cantitati dinastea si la km masinii e foarte probabil sa aiba dreptate colegul @Dinoco. Vezi sa nu piarda pe undeva uleiul..

Edited by vpr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie imi papa ulei, dar cam jumate de litru la 10000km, acum depinde si de felul in care mergi, daca schimbi vitezele la 6000 rot/min ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din combinatia de uleiuri puse, nici unul nu eta pt motorul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinoco : Culoarea fumului era albastrul ala cum e la benzinare,am.facutbo inspectie vizuala si ar parea ca ar da pe undeva pe afara dar nu exagerat,o sa o vada un specialist.

Vpr :cand am fostvla mare la inceputu lunii august am intrat pe A4 si i-am dat putin cox,pana la 200 km/h,chiar vroiam sa vad daca mai duce si mai ducea putin dar nu am exagerat,chiar din pricina asta ma gandeam ca am pierdut ulei.NU stiu de ce au completat cu Ravenol,nu m-au intrebat ce ulei am...nimic,cand m-am dus sa-mi iau masina uleiul era deja pus,fapta consumata.

Nastase Ionel : stilul meu de condus nu e nici sport nici sofer de taxi, schimb undeva la 3.000 rpm.

Ma gandesc serios sa ii fac un schimb de ulei si o curatare ceva,probabil sa ii pun si un aditiv,dar despre aditivi la km astia..nu stiu, am sa mai intreb.

Paunionut :ce ulei ar fi pentru motorul asta ?care scrie in carte ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fum albastru inseamna consum de ulei.

Asta ar insemna ca unul/mai multe simeringuri de supapa a cedat si iti baga uleiul in camera de ardere.

Inainte de toate, pune uleiul corespunzator si vezi daca mai persista fumul.

Bujiile le-ai verificat?

Scoate fum la relanti? In sarcina constanta sau doar cand o calci? Ce miros are fumul?

Fumul este doar la rece? Sau si la cald?

La prima pornire scoate fum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile trebuie sa le schimb,inca le am pe alea vechi,am bujii noi Bosch dar nu le-am schimbat ca nu aveam nici o "problema" cu astea vechi,eu de existenta fumului nu am aflat decat la itp,nu scoate la relanti,de mirosit nubstiu ce sa zic exact,nu am vazut fum deloc nici in mers nici la pornire decat daca o tin turata ceva timp,deci la cald.

Am mai intrebat pe un prieten care e mecanic si imi spunea ca e posibil sa nu mai tolereze motorul, uleiul cu vascozitatea asta si ca il arde.Imi recomanda 10w...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie imi scoate fum can accelerez brusc.... la mers linistit daca las motorul sa.si faca treaba cum trebuie zici ca e noua. Mai rau e ca miroase fumul ala a nu stiu ce cand stau p loc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciprix si nastase ionel, ce motoare aveti la masini?

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu ai carte sa vezi exact ce ulei iti trebuie si ce recomanda volvo la motorul tau?De ce tot asculti de toti mecanicii care vor sa ti vanda uleiuri la care au discounturi mai mari. Multi asa zisi mecanici de dacie iti zic daca manca ulei pune mai gros ca nu mai manca. Daca manca uleiul recomandat de volvo inseamna ca ai probleme care trebuiesc remediate nu ascunse cu ulei mai gros.Si iar nu inteleg cum poti lasa masina la service fara sa sti ce ti pune in ea.Ei pot pune si ulei de rapita ca tot la ei ajungi pe banii tai.Nu are serviceul uleiul recomandat mergi la altul sau il cumperi tu si ti l pun ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arendashu, mergi si goleste uleiul vechi apoi pune unul nou, fara nici un fel de aditiv. La tipul asta de motor intra 4,7 litrii. Sfatul meu, foloseste 5w30, castrol pentru motoare ford.daca nu ai incredere in altceva. Am acelasi tip de motor, 2004 - aprox. 93000 km si folosesc un ulei nemtesc. Pana la 50k s-a folosit ulei Volvo iar pana la 70k am pus castrol from ford engine, ultimile 2 dati am pus unul nemtesc, dar nu mai retin cum se numeste, toate cu norma 5w30. Nu scoate gram de fum, nu consuma 'pic de ulei!

Asa cum spune si Dinoco, este indicat sa verifici unul/mai multe simeringuri de supapa, posibil sa fi cedat.

Dar nu ai carte sa vezi exact ce ulei iti trebuie si ce recomanda volvo la motorul tau?De ce tot asculti de toti mecanicii care vor sa ti vanda uleiuri la care au discounturi mai mari. Multi asa zisi mecanici de dacie iti zic daca manca ulei pune mai gros ca nu mai manca. Daca manca uleiul recomandat de volvo inseamna ca ai probleme care trebuiesc remediate nu ascunse cu ulei mai gros.Si iar nu inteleg cum poti lasa masina la service fara sa sti ce ti pune in ea.Ei pot pune si ulei de rapita ca tot la ei ajungi pe banii tai.Nu are serviceul uleiul recomandat mergi la altul sau il cumperi tu si ti l pun ei.

Nu este chiar asa, sunt oameni care inca se tin de meserie, ca daca ar pacalii toti o data, de doua ori, a treia oara s-ar lasa de acest job :smile:

Eu de exemplu, ii las masina mecanicului cat timp este nevoie (3 - 4 - 5 zile, in functie de reparatie), iar la final imi spune el fara sa il intreb ce a schimbat si ce producator a ales ... fara sa il sacai la cap de ce, cum si in ce fel, pentru ca stie meserie, zic eu!

Edited by agr350r
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciprix si nastase ionel, ce motoare aveti la masini?

1.8 Benzina. Ca tip de ulei ii pun 5W-30 de la Castrol. Dar mie imi consuma ca din cand in cand ma mai "joc" cu ea. Adica mai schimb vitezele la 7500 cand ii taie injectia.

Edited by Nastase Ionel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capatul tevii de esapament ce culoare are pe interior bineinteles? Are depuneri uleioase? As incerca sa fac un test de compresie la cald/ la rece/ si la final si cu ulei picurat in cilindru. Asta inainte de a schimba uleiul, care oricum trebuie schimbat. Testul asta trebuie sa iti arate unde ai uzuri: cilindri- segmmenti, sau ghiduri supape/ simeringuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.8 Benzina. Ca tip de ulei ii pun 5W-30 de la Castrol. Dar mie imi consuma ca din cand in cand ma mai "joc" cu ea. Adica mai schimb vitezele la 7500 cand ii taie injectia.

Nu cumva injectia o taie la7000?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru sfaturi si interesul topicului deschis de mine.In final cred ca voi face iar schimbul de ulei (in afara de filtrul de ulei sa-l mai schimb si pe cel de aer si polen?,le-am schimbat in ianuarie),incluzand si o verificare a simeringurilor(e o procedura complicata si costisitoare?).Cat despre ulei.. am sa pun tot Castrol Magnatec 5w30 40-45 lei litrul, ceea ce am pus si in ianuarie la revizie.Intr-un fel ii dau dreptate lui thor4ever,nici mie nu mi-a convenit sa aflu deja fara sa fiu intrebat, ca mi-a fost completat cu alt tip de ulei fata de ce aveam eu, cu argumentul ca "e cel mai bun",fiind vorba de Ravenol.Eu lasasem masina pentru a remedia alta problema,nu completarea cu ulei.Dar sunt si mecanici care chiar stiu ce fac si nu speculanti la drumu mare.

Alf 08 - interesant testul pe care il explici tu, doar ca ma depaseste pe mine in a-l aplica.Capatul tevii de esapament..e negru pe exterior cam jumate de cm,asta cred ca e de la fumul scos la I.T.P.Pe interior am sa-l verific.dar am mai observat si o pata pe asfalt in dreptul evacuarii,dar nu era ca uleiul ci mai mult ca funinginea si nu cine stie ce intensa.Toata chestia asta eu nu o observam daca nu o tineam turata, la 2-3000 de rpm stand pe loc.In mers sau la relanti nu scoate pic de fum,doar ca la relanti se simte miros de gaze/noxe ce or fi ele, ceva mai puternic

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg de ce tot o dai inainte cu Magnatecu! Care nu corespunde cerintelor. Poti pune Ford Formula 5w30, care are fix aceleasi norme cu cel Volvo si costa 25 lei litrul. Schimba filtrul de ulei, iar celelalte le poti curata/ sufla cu aer

Share this post


Link to post
Share on other sites

paunionutz. Magnatecul corespundea cu normele scrise in carte din cate stiu,iar cu Ford Formula nu stiu ce sa zic,am mai pus eu acum 3 ani LiquyMoly sau ceva de genu, "special pentru motoare ford"si de atunci am obs. ca imi papa ulei.Chiar nu mai stiu ce sa fac ca atunci cand va vad pe unii din voi siguri de ceea ce spuneti ma pune pe ganduri si ma face sa ma rasucesc in decizii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford formula 5w30 aceea A1B1, ambalat de Castrol, exact ce recomanda volvo. Si cu asta am terminat, mai departe pui in motor ce consideri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta incearca sa explice colegul paunionut ca norma nubse refera numai la vascozitate adica 5w 30 in cazul tau ci si la acele specificatii A1B1 . Si atunci deja te limiteaza la selectia uleiului .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ford formula 5w30 aceea A1B1, ambalat de Castrol, exact ce recomanda volvo. Si cu asta am terminat, mai departe pui in motor ce consideri

Oameni buni, cei care comparati Ford Formula "ieF" stiti voi ca este ambalat de Castrol si ca este aceasi calitate?

Uleiul Ford Formula "ieF" este slab calitativ vs. Castrol si aici ma refer stric la faptul ca daca a-ti turna simultan in doua pahare diferite din fiecare ulei o sa vedeti cum uleiul Ford Formula "ieF" este "apa" in comparatie cu orice ulei in bidon Castrol, care arata ca un ulei, uleios adica.

Foarte multa lume pune in masina uleiul Ford Formula "ieF" pentru ca se bucura ca fac schimbul de ulei + filtru cu cel mult 150lei.

Ca o a 2 a paranteza exista ulei Castrol Magnatec 5w30/40 cu sigla de la Ford pe sticla care respecta aceleasi norme si costa dublu, si numai acel ulei se baga masinilor Ford in garantie.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Edited by Dinoco
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa spun Dinoco, tu stii mai bine, ca doar ai motor Ford pus pe Volvo, cate este fix acelasi motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe masurate cilindrii cu sublerul mecanic si electronic !

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, cei care comparati Ford Formula "ieF" stiti voi ca este ambalat de Castrol si ca este aceasi calitate?

- DA , si o sa vezi ca fisa cu date de securitate este publicata pe site-ul CASTROL !!!...legat de calitatile celor 2 uleiuri inca mai rasfoiesc...

Uleiul Ford Formula "ieF" este slab calitativ vs. Castrol si aici ma refer stric la faptul ca daca a-ti turna simultan in doua pahare diferite din fiecare ulei o sa vedeti cum uleiul Ford Formula "ieF" este "apa" in comparatie cu orice ulei in bidon Castrol, care arata ca un ulei, uleios adica.

Aici este discutabil pentru ca de fapt la un ulei ne intererseaza comportamentul acestuia odata cu variatiile de temperatura (citeste aici) .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now