Arendashu

Mananca ulei.

90 posts in this topic

Salutare.Revin cu ceva vesti in legatura cu subiectul topicului.Am schimbat uleiul( Castrol 5w-30,norma care scrie in carte A1/B1) si filtrul de ulei, am inlocuit si bujiile.Revenind la bujii...cand le-am scos am observat ca aveau ulei in capul aprinderii si pe filet.Asta ce inseamna, ca de bine sigur nu e.?!Am mai turat-o asa pe loc cateva minute dupa aceste schimburi de uleibsi bujii si nu a mai iesit acelasi fum...gros,mai scotea fum dar mai slabut.Acum poate nu ajunsese la temperatura care era atunci cand scotea acel fum intens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai remediat consumul de ulei ca a ramas topicul in... "suspans"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca le-a rezolvat, insa nu a mai intrat pe forum din 16 sept 2014

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Cel mai simplu e sa faci un test de compresie pe pistoane si daca nu iese ok, motorul trebuie segmentat, treaba ce implica niste costuri destul de mari cred la Volvo.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este irelevant testul compresiei. Segmentii de compresie pot fi buni iar ceilalti uzati. Consum de ulei poate fi de la simeringuri supape atunci cand ai filetul bujiilor ud cu ulei. Simering supape admisie uzat gasesti ulei pe admisie. Simering supape evacuare uzat, fum albastrui dupa functionarea indelungata in relanti. Corectati va rog daca gresesc.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!

Cu aceeasi problema ma confrunt si eu acum la masina nou achizitionata, un motor turbo benzina (nu-i mai dau brand-ul ca sa nu fiu amendat de staff). Problema e ca pt brandul si motorizarea respectiva sunt foarte putine informatii pe forumurile din RO ci doar prin UK si DE am gasit ceva informatii dar mi-e greu sa le procesez corect si rapid daca stau sa le si traduc.

Masina consuma ulei, circa 600 gr la 1000 km in regim extra-urban si in jur de 800 gr la 1000 km in regim urban. Am observat ca in oras papa mai rapid uleiul.

Am fum alb-albastrui pe evacuare la plecarea de pe loc cu treapta 1, insa in rest nu scoate fum in orice treapta as incerca s-o pedalez tare.

Observatie: dupa un drum dus-intors pe litoral si goana usor turata pe autostrada, cantitatea de fum s-a diminuat mult, devenind aproape insesizabil cand am revenit in Bucuresti, dar dupa 3-4 zile de fataiala prin capitala, fumul a reaparut.

Ce am facut pana acum:

- am eliminat pierderile de ulei de la capacul tacheti motor si o garnitura de la baia de ulei pe unde se prelingea usor, dar nu cantitati de speriat. Dealtfel, pe scutul motor nu balteste uleiul ci sunt cateva picaturi doar.

- cand am schimbat distributia si transmisia, baietii mi-au verificat si admisia in turbo, sau cel putin cat au putut sa vada fara sa demonteze turbina de pe masina si acolo pare ok totul.

- testul de compresie motor a iesit bine, ciudatenia mare este ca pe pistonul 3 am compresia mai mare decat cea oficiala (8:6 - 8:8 oficial, iar pe pistonul 3 a dat dupa 2 verificari consecutive valoari in jur de 10:5).

Curand se vor face urmatoarele operatiuni:

- baietii care au in grija masina m-au rugat sa le-o las macar o zi de dimineata pana seara ca desfaca turbina si sa vada exact ce se intampla cu ea

- tot ei mi-au recomandat sa schimb macar garnitura de chiuloasa, desi nu pare sa intre apa in ulei sau invers, dar nefiind o piesa scumpa (costa mai mult manopera decat piesa), au zis ca e indicat s-o schimb, mai ales ca vor sa verifice amanuntit tot motorul daca tot desfac acolo si ar fi pacat sa nu schimb simeringurile de supape daca se constata ca e cazul (cel mai probabil da) :)

- de cand am luat masina am sesizat uneori miros de gaze nearse in masina care intre pe gurile de ventilatie si mi-au descoperit o mica fisura pe galerie unde ies gaze pe sus pe la motor, dar trebuie desfacut aproape totul ca sa vada exact despre ce e vorba. In principiu au spus ca se poate suda daca nu e mare gaura.

Fac bine ce fac si ordinea in care am luat-o ?

Multumesc!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da chiulasa jos si apoi o sa se descopere cauza. Doar asa se poate depista.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, de ce-mi era frica tot nu scap, dar bine ca am luat in calcul acest lucru cand am achizitionat masina. Am ceva buget pentru asta si cu putin noroc pot suplimenta cu 100-200 Euro.

La o evaluare grosiera, segmentarea completa a motorului ma costa circa 3000 lei (piese + manopera). Sper sa nu fie si la turbo probleme ca ar mai implica vreo 2000 lei aditionali pe care momentan nu am de unde sa-i produc.

Curu' ei de masina, imi place de mor si nu ma las pana nu o fac avion :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si un coleg a avut exact acesi problema , pe el l-a costat 3500 lei segmentare. masina cu acelasi motor ca a ta , el mi-a spus ca e o problema comuna .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutari!

Cu aceeasi problema ma confrunt si eu acum la masina nou achizitionata, un motor turbo benzina (nu-i mai dau brand-ul ca sa nu fiu amendat de staff). Problema e ca pt brandul si motorizarea respectiva sunt foarte putine informatii pe forumurile din RO ci doar prin UK si DE am gasit ceva informatii dar mi-e greu sa le procesez corect si rapid daca stau sa le si traduc.

Masina consuma ulei, circa 600 gr la 1000 km in regim extra-urban si in jur de 800 gr la 1000 km in regim urban. Am observat ca in oras papa mai rapid uleiul.

Am fum alb-albastrui pe evacuare la plecarea de pe loc cu treapta 1, insa in rest nu scoate fum in orice treapta as incerca s-o pedalez tare.

Observatie: dupa un drum dus-intors pe litoral si goana usor turata pe autostrada, cantitatea de fum s-a diminuat mult, devenind aproape insesizabil cand am revenit in Bucuresti, dar dupa 3-4 zile de fataiala prin capitala, fumul a reaparut.

Ce am facut pana acum:

- am eliminat pierderile de ulei de la capacul tacheti motor si o garnitura de la baia de ulei pe unde se prelingea usor, dar nu cantitati de speriat. Dealtfel, pe scutul motor nu balteste uleiul ci sunt cateva picaturi doar.

- cand am schimbat distributia si transmisia, baietii mi-au verificat si admisia in turbo, sau cel putin cat au putut sa vada fara sa demonteze turbina de pe masina si acolo pare ok totul.

- testul de compresie motor a iesit bine, ciudatenia mare este ca pe pistonul 3 am compresia mai mare decat cea oficiala (8:6 - 8:8 oficial, iar pe pistonul 3 a dat dupa 2 verificari consecutive valoari in jur de 10:5).

Curand se vor face urmatoarele operatiuni:

- baietii care au in grija masina m-au rugat sa le-o las macar o zi de dimineata pana seara ca desfaca turbina si sa vada exact ce se intampla cu ea

- tot ei mi-au recomandat sa schimb macar garnitura de chiuloasa, desi nu pare sa intre apa in ulei sau invers, dar nefiind o piesa scumpa (costa mai mult manopera decat piesa), au zis ca e indicat s-o schimb, mai ales ca vor sa verifice amanuntit tot motorul daca tot desfac acolo si ar fi pacat sa nu schimb simeringurile de supape daca se constata ca e cazul (cel mai probabil da) :)

- de cand am luat masina am sesizat uneori miros de gaze nearse in masina care intre pe gurile de ventilatie si mi-au descoperit o mica fisura pe galerie unde ies gaze pe sus pe la motor, dar trebuie desfacut aproape totul ca sa vada exact despre ce e vorba. In principiu au spus ca se poate suda daca nu e mare gaura.

Fac bine ce fac si ordinea in care am luat-o ?

Multumesc!

U

Sent from Nokia 3310i using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iei un motor complet nu iesi mai ieftin?Pana la urma motorul e piesa de scchimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si masina e o piesa de schimb :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iau motor, e loterie pura si decat sa dau 800-1000 de euro pe un motor care poate fi problematic, prefer sa-l fac pe asta de pe ea...macar stiu ca porneste la sfert, consuma cam cat spune la carte si nu pare uzat arborele cotit la o prima vedere. Vorbesc de restaurare completa, nu de carpeala.

Ma primiti la intalnire Volvo daca vin cu masina alt brand? Bineinteles, raman si in clubul Volvo, ca nu mai am de gand sa vand V50-ul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

Amenda reconditionarii motorului a urcat la circa 3800 lei. Chiulasa trebuie planata + extras un prezon rupt in ea si scaunele la supape trebuiesc si ele rectificate.

Se face segmentare in toata regula cu toate garniturile si simeringurile + segmentii noi.

Au aparut pe lista de achizitii si cuzinetii de biela, care aveau uzura destul de pronuntata. Noroc ca scorurile la piese nu-s foarte mari. Reamintesc ca nu e vorba de Volvo.

S-au gasit foarte multe defecte si cauze ale functionarii defectuoase dupa ce s-a dat jos tot motorul. Cateva exemple: prezonul rupt in galeria de evacuare + alte 2 prezoane slabite rau, admisia GPL in galerie era lipsita de etansare si pierdea gaze pe acolo, stutul de preaplin de la vasul de expansiune era rupt si furtunul era prins la misto acolo (picura usor pe dedesubt antigel), etc.

In cateva zile sper ca e gata lucrarea :D

Edited by FBogdan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut baieti.Imi cer scuze ca nu am mai intrat sa dau detalii despre problema mea cu consumul de ulei,am avut multe pe cap si masina a ramas pe un loc inferior de prioritati.Problema cu uleiul care il tot papa masina inca exista la mine, nu am remediat nimic.Imi mamanca ulei f. mult in continuare, aproximativ 4 litri in 8.000 de km.Am fost astazi sa ma interesez de costuri pentru o segmentare si am facut si un test de compresie care a iesit egal pe toti cilindri cu un indice de 17 din ce mi-a spus mecanicul respectiv.Costurile pentru segmentare sunt destul de mari pentru mine momentan, dar o sa trebuiasca sa fac un efort daca nu am alta varianta.Intrebarile la care as vrea sa-mi raspundeti voi ar fi:

1.Cat mai pot merge asa,in cazul in care merg de ceva timp cu aceasta uzura,si daca se poate agrava ceva.

2.Cum ar trebui sa procedez si ce credeti ca ar putea fi si in cazul acestui rezultat de compresie.

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceasi tiganie o patesc si eu la opel.Papa cam la fel poate chiar mai mult dar doar cand il scot la autostrada.Deci un test de compresie indica problema sau nu?Unii au zis ca este irelevant.Are sens sa l fac sau tot desfacutul motorului este mai ok pt a vedea problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Opel in EPC vazusem ca e acceptat un consum de ulei de pana la 6 LITRI la 10.000km !!! E vorba de Astra din generatia G

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine la masina din semnatura.Doar ca la mine are probleme uneori si cu pornirea la rece...porneste la sfert si moare inecata imediat.Cu cine am vb ar fi zis ca intra vapori de ulei in motorasul ala care tine ralantiul si ca degeaba il curat daca nu rezolv problema segmentarii tot asa o sa faca.120mii km acum,50mii facuti de cand am luat o. 

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut baieti.Imi cer scuze ca nu am mai intrat sa dau detalii despre problema mea cu consumul de ulei,am avut multe pe cap si masina a ramas pe un loc inferior de prioritati.Problema cu uleiul care il tot papa masina inca exista la mine, nu am remediat nimic.Imi mamanca ulei f. mult in continuare, aproximativ 4 litri in 8.000 de km.Am fost astazi sa ma interesez de costuri pentru o segmentare si am facut si un test de compresie care a iesit egal pe toti cilindri cu un indice de 17 din ce mi-a spus mecanicul respectiv.Costurile pentru segmentare sunt destul de mari pentru mine momentan, dar o sa trebuiasca sa fac un efort daca nu am alta varianta.Intrebarile la care as vrea sa-mi raspundeti voi ar fi:

1.Cat mai pot merge asa,in cazul in care merg de ceva timp cu aceasta uzura,si daca se poate agrava ceva.

2.Cum ar trebui sa procedez si ce credeti ca ar putea fi si in cazul acestui rezultat de compresie.

Va multumesc.

1) Poti sa mergi pana ramai fara bani de ulei :). Insa uleiul asta dauneaza catalizatorului. Oricum cred ca l-ai stricat daca mergi asa de un an. In final o sa se infunde.

2) Testul de compresie cum a fost? Uscat? Ud? Daca ti-a iesit 17 uscat segmentii sunt f buni. Daca pui masina intr-o panta abrupta bagata in viteza si fara frana de mana trasa, o ia la vale? Daca da, inseamna ca ai 17 "ud" si segmentii sunt uzati. Daca nu, nu e de la segmenti.

Consumul de ulei are cateva cauze:

1) Pierderi de ulei 

2)Turbina

3)Simeringurile de supape 

4)Segmenti

 

La turbina se poate umple cu mazga linia de retur (din cauza uleiului popesc) si uleiul de ungere in loc sa curga inapoi in baie, trece ori in esapament ori in admisie. Daca trece in admisie uleiul se arde si o sa scoata fum albastru; daca trece in esapament... nu stiu daca o sa scoata fum albastru. Se demonteaza linia de retur si se desfunda

Tot la turbina se uzeaza axul sau rulmentul si uleiul de ungere scapa pe langa. Nu stiu daca prefera admisia sau evacuarea, dar undeva se duce. Se scoate tubul de admisie si cu un deget introdus in turbina se verifica axul daca are joc.

 

Ca sa verifici simeringurile de supape, incalzeste motorul si da o tura TARE. Lasa motorul pornit si vezi daca dupa 15-17 minute de stat la ralanti scoate fum, eventual (DUPA cele 15-17 minute) pune un prieten sa-i dea cateva sprituri ca sa vezi fum mai mult. Daca la testul asta nu scoate fum simeringurile de supape sunt bune.

 

 

 

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nota 10 pt explicatii doar ca la mine scotea fum dupa 5 minute de stationat nu dupa 15  si nu era de la simeringurile de supape ci de la turbina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un aspirat problema poate fi din cauza segmentilor sau a simeringurilor de supape.(asta daca nu are pierderi vizibile)

Nu e bine sa mergi asa pentru ca se infunda catalizatorul.

Ca rezolvare:

- inceput cu verificat daca pierde pe la supape, daca da,  se inlocuiesc fara a da chiulasa jos.

- Daca nu ai pierderi pe la supape, treci la capitolul motor.

Compresia din cate tin minte trebuie sa fie intre 13 si 15 bar,  cu motorul cald si clapeta deschisa.. .  este irelevant testul la problema ta, poti sa ai 15 si sa manance ulei.

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca nu este pt volvo, si eu ma cam incadrez la fel cu opelul si la mine au fost schimbate(teoretic in service) simeringurile la supape.Singura diferenta este ca porneste mai bine la rece, adica inainte murea de f multe ori.Dar pana se incalzeste motorul are un ralanti ff variat si parca da rateuri.Pe la service mi au zis ca din cauza vaporilor de ulei intrati in corpul clapeta injector sau cum ii zice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

McCIUKEN, ca si colegul MidnightCaller, tin sa te felicit pentru modul de a explica metodele de examinare.Nu e nevoie sa dau o tura cu ea prea tare ca sa o incing.Dupa 5 minute de tinut turat la 3.000 rpm, incepe sa scoata fum in cantitati mici,dupa care ii dau sprituri si incepe sa scoata destul de vizibil.Am sa o testez si cu panta sau rampa fara frana de mana cu toate ca mi-aduc aminte ca parca dadea putin la vale in socuri usoare cand nu trageam frana.Probabil din cauza asta nu imi iesea testul de noxe la I.T.P, din cauza catalizatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Dupa reconditionarea motorului am facut deja circa 3500 km si nu pare sa pape ulei. Deocamdata ma bazez pe senzorul de nivel ulei si pe martorul din bord, ca joja mea e rupta si parca nu e prioritar acum sa dau 130 lei pe ea noua (sh nu o gasesc).

Daca testul de compresie iese ok (adica in parametri rezonabili), atunci se elimina problema segmentarii si trebuie sa luati in considerare ce detaliaza colegul McCiuken mai sus. 

Bafta! 

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor,segmenti si cuzineti se mai gasesc cumva si separat?Am sunat la 2 magazine de piese auto si am inteles ca segmentii si cuzinetii vin cu tot cu blocul motor.Are cineva idee?!MidnightCaller, nu mai gasesc cuzineti si segmenti,separat?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now