Arendashu

Mananca ulei.

90 posts in this topic

Compresia se masoara INTOTDEAUNA cu motorul CALD,nu mai dezinforma te rog.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Eu personal mai folosesc alta metoda inainte de a da un verdict!Din cate stiu si eu si ce am testat personal o compresie medie este undeva intre 11 si 15  la un motor obisnuit pe benzina dar cel mai important este ca raportul de compresie sa fie uniform max 1.2 -2 unitati intre cilindrii,faptul ca tu ai 17 la un motor ,,folosit,,ma duce cu gandul ca ai ulei in capul pistoanelorlei ulei care provine de undeva din zona superioara a motorului mai exact pe admisie adica in cazul tau la un motor aspirat fiind semeringurile de supapa!

Scoate joja de ulei cu motorul pornit si daca iti ,,arunca,, gaze mai ales stropi de ulei in special cand motorul este rece este clar o problema de la sistemul de ventilatie a gazelor din carter(epurator imbacsit mai ales la multe porniri la rece si circulatie in regim urban , in anotimpul rece,etc)sau a etanseitatii camerei de ardere (segmenti,cilindri,pistoane,etc ceea ce nu cred datorita valorilor compresiei).Dupa ce ai verificat si eliminat varianta asta demonteaza bujiile care trebuie sa fie in mod sigur ,,uleioase,, nu mai ramane decat varianta semeringurilor de supape!De asemenea poti pune pe cineva sa porneasca masina la prima cheie dupa ce a stat eventual cel putin 12 ore nepornita ,tu pozitionandu-te in dreptul tobei de esapament  si in cazul in care elimina fum albastru de la prima cheie e un alt indiciu clar ca motorul ,,trage,, picaturile de ulei prelinse pe coada supapei in admisia motorului !Dupa ce ai verificat temeinic ventilatia carterului si ai constat ca nu elimina gaze pe joja de ulei nu umbla la segmenti,pistoane ,etc!

Asa as face eu!Multa bafta in continuare!

 

Edited by Vyo
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compresia se masoara INTOTDEAUNA cu motorul CALD,nu mai dezinforma te rog.

MC...se vorbea de motor pe benzina. Cu motorul cald se dilata segmentii si ai compresie buna chiar in realitate motorul e pe butuci. Zic bine sau zic rau ? Corecteaza-ma daca gresesc, dar argumentat, altfel n-o sa inteleg nimic.

Poate la diesel se masoara compresia cu motorul cald, ca dieselul functioneaza in regim mai rece decat benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, dar pe tine te intereseaza starea motorului in temperatura de regim de functionare, nu cand e tot uleiul in baie si tachetii descarcati.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vida zice clar ca trebuie luata compresia cu motorul cald si cel mai important, sa ai clapeta deschisa!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brava,ideea e ca dupa spusele lui McCiuken,ar fi si segmentii dusi.Adica intr-o panta, fara frana de mana trasa,lasata in viteza, da sa plece la vale.Ar fi fost bine sa fie doar simeringurile dar...Pai blocul motor ajunge undeva intre 8.000 si 10.000 de lei.Un motor complet SH de pe aceiasi motorizare ma ajunge 700 de euro(aceiasi km pe care ii am si eu, 120k,din cate spune vanzatorul).De bloc motor nou nici nu se pune problema,ca nu am suma asta.Deci ar ramane un motor sh care iar implica multe semne de intrebare.Dificil.

Ai rezolvat ceva cu masina? La vale poate sa scape si daca pierde compresia pe la supape nu e musai sa piarda pe la segmenti. Supapele se testeaza cu presiune de aer in cilindru cand ambele supape sunt inchise. Daca sunt bune cilindrul tine presiunea, daca nu... nu. Normal testul asta se face impreuna cu cel de compresie, dar nu e obligatoriu. Au spus doi colegi despre sistemul de ventilare al motorului si separatorul de ulei. Verifica ce au spus ei. Mai ales ca la inceput ai spus de problema cu furtunul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut.Am verificat ce au spus colegii mai sus.La prima cheie dimineata, nu imi da nici un fel de fum, de nici o culoare.Am scos si joja...nici acolo nu am sesizat gaze si nici sa arunce stropi.Am scos busonul de la ulei si am vazut axa cu came care prin miscarea ei arunca stropi de ulei :).Deci ar ramane simeringurile supapelor dupa cate am inteles.

P.S : Scuze pentru intarziere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ! Cum ai rezolvat situatia consumului de ulei ? Eu am C30 1.8F motorul B4184S8. Imi papa cam 500 ml de ulei la 1000km. Folosesc Castrol 5W30 cel pentru Ford.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O segementezi. Alta varianta nu ai din păcate.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua tuturor,

Am ajuns la pragul de 200.000 km cu un v50 1.6D, folosesc Liqui Moly 5w30 4200 dar intre reviziile de 1 an (aprox 12.000 km) mai adaug cel putin 2 litri de ulei.

Problema este ca si ulei papa si imi face regenerarile de filtru de particule  la 100 - 150 km (mentionez ca incerc sa ma tot plimb pe centuri sau autostrazi evitand in general traficul din centrul orasului).

Intrebarea mea este daca nu ar trebui sa trec la 5w40 tot de la acelas producator de uleiuri mentionat mai sus respectiv daca ar fi de ajutor un tratament de motor flush/ceratec.

 

Va multumesc anticipat pentru raspuns.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/25/2019 at 10:07 AM, robertuzy said:

Buna ziua tuturor,

Am ajuns la pragul de 200.000 km cu un v50 1.6D, folosesc Liqui Moly 5w30 4200 dar intre reviziile de 1 an (aprox 12.000 km) mai adaug cel putin 2 litri de ulei.

Problema este ca si ulei papa si imi face regenerarile de filtru de particule  la 100 - 150 km (mentionez ca incerc sa ma tot plimb pe centuri sau autostrazi evitand in general traficul din centrul orasului).

Intrebarea mea este daca nu ar trebui sa trec la 5w40 tot de la acelas producator de uleiuri mentionat mai sus respectiv daca ar fi de ajutor un tratament de motor flush/ceratec.

 

Va multumesc anticipat pentru raspuns.

 

Si eu am folosit Liqui Moly, dar nu 5w30 4200, ci Liqui Moly Special Tec F 5W-30 recomandat pt v50 1.6D, 4200 e ACEA A3/B4/C3. Pentru v50 1.6d e recomandat ACEA A5/B5..

Acum folosesc  Motul 8100 Eco-Nergy.  Am 190 mii km, deocamdata nu consuma ulei. Am auzit si eu pe unii mecanici spunand ca peste un anumit nr de km se poate folosi 5w40, dar nu am incercat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D4204T nu mănâncă ulei deloc.245k km ,merg pe Liqui Moly Special Tech F ,nu completez deloc în 10.000km.Scade 3mm pe joja dar pierd foarte putin pe la semeringul de palier.Nu credeam vreodată că există diesel care sa nu consume ulei deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.03.2019 at 0:07 PM, robertuzy said:

Buna ziua tuturor,

Am ajuns la pragul de 200.000 km cu un v50 1.6D, folosesc Liqui Moly 5w30 4200 dar intre reviziile de 1 an (aprox 12.000 km) mai adaug cel putin 2 litri de ulei.

Problema este ca si ulei papa si imi face regenerarile de filtru de particule  la 100 - 150 km (mentionez ca incerc sa ma tot plimb pe centuri sau autostrazi evitand in general traficul din centrul orasului).

Intrebarea mea este daca nu ar trebui sa trec la 5w40 tot de la acelas producator de uleiuri mentionat mai sus respectiv daca ar fi de ajutor un tratament de motor flush/ceratec.

 

Va multumesc anticipat pentru raspuns.

 

Esti sigur ca are doar 200 mii?

Eu n as crede....

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 24.03.2019 at 8:27 AM, Midnight Caller a spus:

 

O segementezi. Alta varianta nu ai din păcate.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Midnight acolo am ajuns...segmentez si schimb semeringurile de la supape. E in lucru motorul deja. Revin cu detalii dupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate 1.6 , 1.8 de ford alea sunt problemele.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now