LGLro

Importanta aerului secundar

13 posts in this topic

Intrebare:

Am 1. pompa de aer secundatra (arsa) , 3. supapa aer secundara (trece aerul prin ea ca si cum ar fi anulata).

Ce se intampla daca nu le mai pun si anulez furtunurile care vin de la si la ele.

0_sistem_aer_secundar_volvo.jpg

Raspuns:

Pompa de aer secundar reduce emisiile poluante, si ajuta in primele 120 sec catalizatorul sa ajunga la temperatura la care el functioneaza in parametrii normali.

Concluzie:

Ce atata greutate pe caroseria masinii dau jos tot ce nu are o asa mare importanta. :D

Edited by LGLro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca elimini toate componentele vei avea eroare de la ECU pentru ca nu va depista nici pompa si nici supapa. Alt aspect este ca modifici noxele masinii care de exemplu aici in Germania ar avea efect asupra incadrarii la impozit a masinii si practic implicit faci evaziune fiscala cu toate urmarile care decurg din aceasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca elimini toate componentele vei avea eroare de la ECU pentru ca nu va depista nici pompa si nici supapa. Alt aspect este ca modifici noxele masinii care de exemplu aici in Germania ar avea efect asupra incadrarii la impozit a masinii si practic implicit faci evaziune fiscala cu toate urmarile care decurg din aceasta.

Cat poate o masina sa polueze in doua minute ... putin conteza pe langa alti poluanti nonstop.

ECU o sa fie o problema, dar probabil merge anulata pompa din soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat cat sa te treaca din Euro 2 in Euro 1. Asta a fost si scopul pompei secundare cand a fost introdusa de Volvo in 94 la 850 pentru a imbunatati norma de poluare de la Euro 1 la 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat te costa sa o anulezi din soft, mai bine cumperi alta SH si nu-ti mai bati capul!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am mai citit pompele se pot dezmembra relativ usor si se pot reconditiona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea e euro 2 si nu are SAS (pompa secundara)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca trebuie alt soft/ecu in cazul in care e anulata, s-ar putea sa nu.

Pinul corespunzator ei, nu cred ca e luat in seama daca nu e alimentat.

Ar merge verificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari am dat jos de pe masina si pompa de aer secundar si valva de aer secundar, am astupat toate gaurile ramase in urma, a mai ramas o piesa in care intra un furtun subtire de la o valva dintre valva de aer secundar si pompa care este conectata la ecu, cred ca citea valorile de aer care era impins in emisie , am lasat-o pusa sper sa nu dea vre-o eroare. Inca nu am bagat-o pe tester dar nu s-a produs nici-o schimbare la anularea lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valva cu nr 4 din schema ta controleaza cu vacuum supapa 3 care se deschide sau inchide si permite sau nu aerurlui care vine de la pompa 1 sa ajunga la chiulasa. ECU controleaza atat valva (4) cat si releul 2 care livreaza curent (de fapt masa) la pompa de aer secundar. Daca scoti valva vei avea definitv eroare la ECU si in principiu vei avea probleme la RAR. Pentru testul de noxe sistemul este irelevant deoarece testul de noxe se face cu motorul la cald cand sistemul trebuie sa fie inactiv. Important mai este supapa unidirectionala 5 care are rolul sa pastreze vacuumul in sistem.

@Midnight: sistemul SAS a fost montat doar pe motoarele aspirate ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe anumite motoare aspirate iar in realitate pe prea putine .

Daca se anuleaza sistemul merge prost motorul pana se incalzeste, in rest cu motorul cald nu e nici o problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O erata ;) sistemul SAS a fost montat si pe turbouri dar incepand cu Motronic 4.4 deci cu 850 AWD. Motronic 4.3 nu este compatibila cu sistemul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now