Posted 30 Aug 2014 (edited) · Report post Intrebare: Am 1. pompa de aer secundatra (arsa) , 3. supapa aer secundara (trece aerul prin ea ca si cum ar fi anulata). Ce se intampla daca nu le mai pun si anulez furtunurile care vin de la si la ele. Raspuns: Pompa de aer secundar reduce emisiile poluante, si ajuta in primele 120 sec catalizatorul sa ajunga la temperatura la care el functioneaza in parametrii normali. Concluzie: Ce atata greutate pe caroseria masinii dau jos tot ce nu are o asa mare importanta. Edited 30 Aug 2014 by LGLro Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Aug 2014 · Report post Daca elimini toate componentele vei avea eroare de la ECU pentru ca nu va depista nici pompa si nici supapa. Alt aspect este ca modifici noxele masinii care de exemplu aici in Germania ar avea efect asupra incadrarii la impozit a masinii si practic implicit faci evaziune fiscala cu toate urmarile care decurg din aceasta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Aug 2014 · Report post Daca elimini toate componentele vei avea eroare de la ECU pentru ca nu va depista nici pompa si nici supapa. Alt aspect este ca modifici noxele masinii care de exemplu aici in Germania ar avea efect asupra incadrarii la impozit a masinii si practic implicit faci evaziune fiscala cu toate urmarile care decurg din aceasta. Cat poate o masina sa polueze in doua minute ... putin conteza pe langa alti poluanti nonstop. ECU o sa fie o problema, dar probabil merge anulata pompa din soft. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Aug 2014 · Report post Atat cat sa te treaca din Euro 2 in Euro 1. Asta a fost si scopul pompei secundare cand a fost introdusa de Volvo in 94 la 850 pentru a imbunatati norma de poluare de la Euro 1 la 2. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Aug 2014 · Report post Cat te costa sa o anulezi din soft, mai bine cumperi alta SH si nu-ti mai bati capul! 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Aug 2014 · Report post Din ce am mai citit pompele se pot dezmembra relativ usor si se pot reconditiona. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Aug 2014 · Report post Din ce am mai citit pompele se pot dezmembra relativ usor si se pot reconditiona. Daca are o problema de genul: https://www.youtube.com/watch?v=gq59cRA6IGI , da se repara usor, dar cand e dus bobinajul ... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Aug 2014 · Report post A mea e euro 2 si nu are SAS (pompa secundara) 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Aug 2014 · Report post Nu stiu daca trebuie alt soft/ecu in cazul in care e anulata, s-ar putea sa nu. Pinul corespunzator ei, nu cred ca e luat in seama daca nu e alimentat. Ar merge verificat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Aug 2014 · Report post Salutari am dat jos de pe masina si pompa de aer secundar si valva de aer secundar, am astupat toate gaurile ramase in urma, a mai ramas o piesa in care intra un furtun subtire de la o valva dintre valva de aer secundar si pompa care este conectata la ecu, cred ca citea valorile de aer care era impins in emisie , am lasat-o pusa sper sa nu dea vre-o eroare. Inca nu am bagat-o pe tester dar nu s-a produs nici-o schimbare la anularea lor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Aug 2014 · Report post Valva cu nr 4 din schema ta controleaza cu vacuum supapa 3 care se deschide sau inchide si permite sau nu aerurlui care vine de la pompa 1 sa ajunga la chiulasa. ECU controleaza atat valva (4) cat si releul 2 care livreaza curent (de fapt masa) la pompa de aer secundar. Daca scoti valva vei avea definitv eroare la ECU si in principiu vei avea probleme la RAR. Pentru testul de noxe sistemul este irelevant deoarece testul de noxe se face cu motorul la cald cand sistemul trebuie sa fie inactiv. Important mai este supapa unidirectionala 5 care are rolul sa pastreze vacuumul in sistem. @Midnight: sistemul SAS a fost montat doar pe motoarele aspirate 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Sep 2014 · Report post Pe anumite motoare aspirate iar in realitate pe prea putine .Daca se anuleaza sistemul merge prost motorul pana se incalzeste, in rest cu motorul cald nu e nici o problema . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Sep 2014 · Report post O erata sistemul SAS a fost montat si pe turbouri dar incepand cu Motronic 4.4 deci cu 850 AWD. Motronic 4.3 nu este compatibila cu sistemul. Share this post Link to post Share on other sites