31 posts in this topic

Salutari,

Vin si eu cu o intrebare care nu o gasesc prin forum.

Se pot anula din ECU senzorii motorului (lambda, temperatura, ulei s.a.m.d) ?

Cu ce program / aparat, si care este rezultatul anularii ?

Astep pareri sugestii si dovezi.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic se poate! Numai ca (,) costurile ar lutea fi ridicate, apropiate de o resoftare/chiptuning, daca nu chiar mai ridicate. Dar, intrebarea de 20 pcte, inteleg sonda lambda, dar de ce celalalte?? Poate e mai simplu sa le pacalesti (rezistor ptr sonda si sigurante ptr bord)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate. Pui motor de dacie si nu-ti mai trebuie nici un senzor.

Pai cum frate sa mearga? Injectia aia cum mai merge, de unde mai citeste informatiile, daca tu anulezi senzorii? Cine mai comanda amestecul si pe baza a ce?

Dar eu nu prea inteleg ce vrei sa-i faci la saraca masina, ca vad ca intrebi numai cum sa scoti piese de pe ea, dar de pus....

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic se poate! Numai ca (,) costurile ar lutea fi ridicate, apropiate de o resoftare/chiptuning, daca nu chiar mai ridicate. Dar, intrebarea de 20 pcte, inteleg sonda lambda, dar de ce celalalte?? Poate e mai simplu sa le pacalesti (rezistor ptr sonda si sigurante ptr bord)

Eu la mine vreau sa anulez senzorul de la ulei, ca noul motor nu are senzorul la baia de ulei ca cel vechi, si la relantii acum se aprinde martorul in bord.

Se poate. Pui motor de dacie si nu-ti mai trebuie nici un senzor.

Pai cum frate sa mearga? Injectia aia cum mai merge, de unde mai citeste informatiile, daca tu anulezi senzorii? Cine mai comanda amestecul si pe baza a ce?

Dar eu nu prea inteleg ce vrei sa-i faci la saraca masina, ca vad ca intrebi numai cum sa scoti piese de pe ea, dar de pus....

Eu cred ca da se pot anula, poate mai putin cel de detonatie, ca nu cred ca ar putea anticipa ECU cand sa dea scanteia fara sa stie pozitia pistonului.

Edited by LGLro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la mine vreau sa anulez senzorul de la ulei, ca noul motor nu are senzorul la baia de ulei ca cel vechi, si la relantii acum se aprinde martorul in bord.

Cum nu are sonda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum nu are sonda?

In poza asta 20140823_100459.jpg

jos de tot se vede mufa avariata de la vechiul motor.

Iar cel nou nu are nici macar gaura unde ai putea pune senzorul.

20140823_100436.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si asta ce e?

post-259-0-30993300-1409854522_thumb.jpg

Edited by paunionutz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si asta ce e?

Senzorul acela il au amandoua motoarele, nu stiu exact ce citeste, senzorul temperaturii uleiului este pe capacul de la ulei jos de tot.

post-7143-0-94027100-1409855439_thumb.jp

Edited by LGLro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nu ai senzor de TEMPERATURA ulei, ci numai de presiune. Iar acel senzor se afla pe toate motoarele VOLVO cuplat la martorul indicat de tine.

Acum, daca recitesc primul tau post, spui ca se aprinde numai la relanti. Daca e asa, ppt fi mai multe cauze :

- lipsa ulei ( trebuie completat)

- ulei cu vascozitate mica 0W, 5W ( trebuie schimbat)

- senzor defect (pune senzorul de pe celalalt motor)

- pompa de ulei infundata/defecta ( e de munca - dat baie jos, demontat pompa, spalat/inlocuit)

Verifica in ordinea de mai sus si descoperi defectul. BAFTA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nu ai senzor de TEMPERATURA ulei, ci numai de presiune. Iar acel senzor se afla pe toate motoarele VOLVO cuplat la martorul indicat de tine.

Acum, daca recitesc primul tau post, spui ca se aprinde numai la relanti. Daca e asa, ppt fi mai multe cauze :

- lipsa ulei ( trebuie completat)

- ulei cu vascozitate mica 0W, 5W ( trebuie schimbat)

- senzor defect (pune senzorul de pe celalalt motor)

- pompa de ulei infundata/defecta ( e de munca - dat baie jos, demontat pompa, spalat/inlocuit)

Verifica in ordinea de mai sus si descoperi defectul. BAFTA!

Raspunsuri:

- nivelul este putin peste limita (adica 5 litri)

- schimbul de ulei tocmai s-a facut,

- unde sa pun senzorul daca baia de ulei nu are loc pentru senzor?

- daca era pompa banuiesc ca nu mai ajungea uleiul la culbutori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e senzor de presiune ! Nu senzor in baia de ulei ???

Poate e defect mergi la un service sa verifice presiunea sau pune alt senzor ... sa nu se buleasca si motorul #2

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul nu este in baie, ci in bloc - cel indicat de Ionut.

Tu nu ai presiune la relanti, cand turatia este scazuta. Faptul ca nu se aprinde martorul la turatii mari sau ca nu bat culbutorii nu inseamna ca presiunea este cea corecta, ci peste minimul citit de senzor. Ce ulei ai folosit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul nu este in baie, ci in bloc - cel indicat de Ionut.

Tu nu ai presiune la relanti, cand turatia este scazuta. Faptul ca nu se aprinde martorul la turatii mari sau ca nu bat culbutorii nu inseamna ca presiunea este cea corecta, ci peste minimul citit de senzor. Ce ulei ai folosit?

Un ulei produs de Lukoil 10w-40.

Tot nu inteleg, pai si senzorul din baia de ulei ce este ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nu ai presiune la ulei,punct. Verifica pompa de ulei si mai ales schimba oring-ul de la sorbul baii + toate oringurile de la baie pana nu calezi motorul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No offence, lukoil sucks! Nu zic sa pui ulei OEM, dar eu nu am gasit pana acum vreun benzinar sa faca uleiuri bune, cel putin in RO.

Nu stiu despre ce senzor in baie vorbesti, o sa ma uit in vida de dimineata. Cum spuneam toti mai sus trebuie sa rezolvi problema presiunii prin repararea pompei de ulei. Stiu ca acum injuri marunt ptr ca tocmai ai pus motorul pe masina, dar putea fi mai rau/grav. Riscurile motorului sh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In poza asta se vad ambii senzori, unul am inteles ca e de la presiunea de ulei. Iar celalalt de jos ?

Cand pompa de ulei nu baga presiune, asta s-ar vedea prin capacul de la ulei ca nu ajunge uleiul acolo, nu?

No offence, lukoil sucks! Nu zic sa pui ulei OEM, dar eu nu am gasit pana acum vreun benzinar sa faca uleiuri bune, cel putin in RO.

Nu stiu despre ce senzor in baie vorbesti, o sa ma uit in vida de dimineata. Cum spuneam toti mai sus trebuie sa rezolvi problema presiunii prin repararea pompei de ulei. Stiu ca acum injuri marunt ptr ca tocmai ai pus motorul pe masina, dar putea fi mai rau/grav. Riscurile motorului sh.

Pai daca o tin tot asa cu reparat aia reparat cealalta mai bine dau cu benzina pe ea si ii dau foc in fata blocului.

post-7143-0-50096200-1409858332_thumb.jp

Edited by LGLro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unele motoare au senzor temperatuta ulei,unele nu au. Asta nu are. Ar trebui sa te preocupe mai tare lipsa de presiune decat o amarata de temperatura pe care oricum o vezi la apa.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unele motoare au senzor temperatuta ulei,unele nu au. Asta nu are. Ar trebui sa te preocupe mai tare lipsa de presiune decat o amarata de temperatura pe care oricum o vezi la apa.

Ok multumesc pentru raspuns, deci senzorul de jos este senzor de temperatura.

Cum se mai poate testat presiunea uleiului fara sa ma apuc sa desfac capacul de la ulei sa ii schimb pompa sa ii iau garnitura s.a.m.d. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) , nu trebuie sa ajungi chiar la benzina, se mai intampla si la case mai mari. Stai sa vezi cand dai zeci de mii de euro si dai de probleme marunte, ca asta. Atunci iti vine sa-i dai foc... :)

Dupa cum am spus, revin maine sa-ti spun ce-i cu senzorul din baie. Imi mai poti da odata codul motorului?

Ok multumesc pentru raspuns, deci senzorul de jos este senzor de temperatura.

Cum se mai poate testat presiunea uleiului fara sa ma apuc sa desfac capacul de la ulei sa ii schimb pompa sa ii iau garnitura s.a.m.d. ?

Cu un manometru, mecanic sau electronic ce se pune in locul senzorului de presiune ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smile: , nu trebuie sa ajungi chiar la benzina, se mai intampla si la case mai mari. Stai sa vezi cand dai zeci de mii de euro si dai de probleme marunte, ca asta. Atunci iti vine sa-i dai foc... :smile:

Dupa cum am spus, revin maine sa-ti spun ce-i cu senzorul din baie. Imi mai poti da odata codul motorului?

Cu un manometru, mecanic sau electronic ce se pune in locul senzorului de presiune ulei.

Multumesc pentru raspuns, motorul este un B4204S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai cauta Mihai, este de temperatura, cum a zis si Alex

post-259-0-34667400-1409860256_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti verifica presiunea cu un aparat care se infileteaza in locul senzorului sunt multi mecanici care au ... daca nu gasesti mecanicul cu aparatul ... incearca un senzor Nou ... rezolvi si provlema asta minora si ai motor bun daca nu sar putea sa se duca si motorul asta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar motorul asta nu a fost si el montat de un mecanic ? E chiar greu sa bagi niste mufe la loc sau sa faci niste masuratori corecte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar motorul asta nu a fost si el montat de un mecanic ? E chiar greu sa bagi niste mufe la loc sau sa faci niste masuratori corecte ?

Motorul a fost montat cu ajutorul unui mecanic. Ce mufe sa bage? Nu intelegi ca noul motor nu are un senzor, asa e el din fabricatie.

Am accelerat putin motorul azi sa vad daca baga ulei la arborele cu came, si ajunge uleiul acolo, imi arunca numai stropi afara daca nu pun dopul ...

Acum a mai aparut o problema cam mare ... nu mai am frane ... la roata spate dreapta nu ajunge deloc lichid de frana, din modulul ABS pleaca licidul dar nu ajunge la roata, am verificat teava si nu e opturata.

Se intampla sa ma trezesc si cu ambreajul fleasca si sa trebuiasca sa dau 20 de pedale pana se intareste ... de aerisit l-am aerisit ...

Solutii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul cu uleiul ajunge la arborele cu came nu inseamna obligatoriu ca ai o presiune corespunzatoare.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now