onezero

1.6 diesel

32 posts in this topic

cine poate sa-mi dea niste informatii mai detaliate in privinta cu motorul de 1.6d.

cu interne stock.

cam pana in cati cai se poate urca [safe] fara sa puste sau ceva de genu?

care-i limita [dupa care pusca]

cati bari [psi] rezista si etc.

ma intereseaza ca am niste avioane in cap si vreau sa vad daca merita sau nu.

idea principala e sa fie safe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta sa afli ce tip de pompa de injectie ai in primul rand si la ce presiune maxima poate sa lucreze. Apoi stabilesti o noua presiune de injectie (sa zicem +5%).

Calculeaza cam cat ar injecta la noua presiune, vezi diferenta in debit, mareste presiunea cu acelasi procentaj ca sa pastrezi cat de cat amestecul stoichiometric (la diesel e cam ca la benzina, 14.6:1), si vezi cum se manifesta. Daca cobori sub 12:1 o sa dai cu fum si o sa se supraincalzeasca. Daca te duci peste 15:1 nu o sa castigi nimic, doar o sa il indopi cu aer.

La mine la Smart de ex. lucreaza stock la 1350bar, am dus-o la 1500bar (+11%) si turbina de la 1.1bar la 1.3bar si a urcat puterea cu 45% (verificat pe Dyno) de la 40 la 58HP.

Asta ar fi "basic tuning", fara sa te bagi in preinjectii, postinjectii si modificarea momentului injectiei principale.

Succesuri (ca sa o citesc pe eba).

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere :) Ca idee pentru Smart m-am documentat cam 3-4 luni inainte sa ma apuc de treaba iar la VOLVO treaba statea in "pending" de 2 ANI !!! (partial pt. ca nu exista accesibila la momentul respectiv o scula de scris, partial pt. ca la benzina detonatiile iti f... motorul si nu ma apucam de nimic fara sa fac logging la ce se intampla)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1.6D nu se umbla la presiune, ea ramane stock la 1600 bari .

@1-0, nu prea are moarte motorasul iar cu interne stock + turbina mare ajungi pe la ~150 Cp iar cu senzor de 3 bari si aceiasi turbina poti ajunge la 180Cp .

Trebuie cineva sa-ti calibreze softul cu map senzorul de 3 bari si ai rezolvat problema . Acum gasesti turbina hibrid pt 1.6D plug&play .

De puscat nu prea are ce sa puste, eu am crescut injectia cu 25% ceea ce e absurd de mult, nu am reusit decat sa infund duzele injectoarelor, le-am curatat si merge masina si acum, ambreiajul e foarte rezistent si daca nu te joci tare cu limitarile de cuplu nu strici transmisia .

Problema e cu fumul, la ~150cp scoate fum bine de tot, oricum am in plan un S40 1.6D care vreau sa-l fac racheta, sa vad cand am timp insa .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate :in cati cai si cuplu poti duce un 1.6D stoc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca nu a explorat nimeni de pe forum limitele unui 1.6D, nu stiu daca vei primi un raspuns. Incearca pe forumurile externe, acolo sunt mai multi curajosi :smile:

@BogdanG: Daca nu umbli la presiunea de injectie si prelungesti timpul injectiei, nu prea faci mare branza pt. ca o sa injectezi in timp ce pistonul pleaca deja in jos (cu 25%) si nu mai ai ardere completa (scazi sub 12 AFR-ul). D-aia e fumigena. La fel am patit la Smart, mult fum si ciuciu putere. Cand am ridicat rampa cu 10%, s-a schimbat total masina. Ideea e sa injectezi mai multa motorina in acelasi timp de injectie, nu sa injectezi mai multa motorina intr-un timp mai lung. Poti sa faci ce spui tu daca muti momentul injectiei mai devreme, eventual renunti la o preinjectie (daca e cazul la turatia aia) dar o sa devina motorul mai zgomotos si risti sa apara autodetonatii fix cum apar la benzina.

Mai ai o varianta sa decalezi axa de admisie cu 1-2 grade, dar deja o dam in altele.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am ridicat rampa cu 10%, s-a schimbat total masina. Ideea e sa injectezi mai multa motorina in acelasi timp de injectie, nu sa injectezi mai multa motorina intr-un timp mai lung.

Daca ridici rampa la 1.6d cu dpf off la relanti o sa scoata fum. Cu ac-ul /sau/ incalzirea scaunelor on, creste presiunea in rampa si o sa scoata fum la relanti. Fie negru sau alta culoare.

Pana nu am facut un ecm reloaded nu am scapat de fumul la relanti, dupa ce schimbasem tot pe partea de injectie ( a mai ramas pompa) .

@ 1-0

Grija mare in ce te bagi!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa scoata fum la relanti. Fie negru sau alta culoare.

Poti face masina sa scoata fum rosu, sau galben? :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti face masina sa scoata fum rosu, sau galben? :D

De regula negru, alb, albastru, gri.

Dar...nu cred ca este cazul sa poluam topicul omului cu asemenea intrebari.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridici rampa pe cuplu bre nea dinoco, de la 1800-2000 rpm in sus. Ce dreq sa faci cu mai mult la ralanti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridici rampa pe cuplu bre nea dinoco, de la 1800-2000 rpm in sus. Ce dreq sa faci cu mai mult la ralanti ?

Pai spuneai sa injecteze mai multa motorina in acelasi timp de injectie, asta ar insemna o crestere de 10% si la relanti, sau nu?

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ii dai 10% de la 1800 rmp in sus, zice Alex!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dinoco, nu modifica nimeni harta de injectie la ralanti, acolo ramane stock .

@MC, la EDC 16 nu e la fel ca EDC 15, nu ai de ce sa umblii la presiune, ba chiar merge mai prost .

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca toate astea sunt adevarate. dupa ce-mi schimb ambreajul [sachs] si o sa-l duc la "kevlarit" sa reziste, o sa urmeze turbina hibrid dupa spusele tale bogdan g si apoi soft. cine se pricepe sa faca soft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.partsforv...roducts_id=5891

http://winkel.bsrtuning.nl/producten/t1125/

Vad ca cei de la bsr nu ofera stage 2 pentru 1.6d. Poate stiu ei ceva...dar am citit pe un forum ford uk (caut link) intercooler marit, alta turbina si soft custom, masurat pe dyno cica ar fi avut 184hp (focus80kw)...dar ma indoiesc.

Numai ca scotea fum ...mult, fum.

Era facuta pentru drag race...

Sper sa gasesc link-ul

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un sfat amical, fereste-te de BSR Romania. Bine, asta daca reusesti sa ii gasesti.

Un sfat amical, fereste-te de BSR Romania. Bine, asta daca reusesti sa ii gasesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor, sti naiba ce are masina! Am dat jos powerboxu ca mi pe duca ambreaju si mai mult urca rpm decat viteza. Acuma ca ii stock face un fenomen tare ciudat. Ma dau cu masina, ii dau a 4-a pe la 130-140 imi intra antiskid si is limitat la 3000rpm. Opresc repornesc motoru, dispare. La fel face si jntr-a 5-a la 160. Ce-am mai observat, cand sunt in urcare pe niste serpentine, intr-a 3a este cateodata cand is limitat la 3000 rpm. Sti naiba ce are sau are Dumnezeu un senzor pe masina mea si cand ii dau unpic zice "shäzi blând"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o diagnoza ai fost ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare ai incercat sa il pui la loc ?

sa vezi daca mai face ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liber la speculații: de la mine, eghere. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica bateria daca mai este in parametrii si alternatorul daca incarca in sarcina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica bateria daca mai este in parametrii si alternatorul daca incarca in sarcina

La 1.6d daca nu mai incarca alternatorul corespunzator isi ia eroare de alternator cand tensiunea din baterie scade sub 11.8v, dar nu iti limiteaza motorul.

@onezero

Ai avut montat powerbox-ul avand dpf-ul activ?

Ai incercat atunci cand esti in limitare cu ea, sa tii pedeala la fund pentru mai mult timp sa vezi daca iese din limp mode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1-0 Probabil turbina face presiune prea mare, o coincidenta pt ca nu are legatura cu powerboxul .

Cel mai bine dai o fuga pana la Oli si vezi ce si cum .

Din punctul meu de vedere nu ai nevoie de nici un kevlar la ambreiaj, oricum e bine sa nu faci ambreiajul foarte rigid, de genul ON/OFF ca la masinile sport, nu mai e nici o placere sa mergi usor cu masina .

Soft se poate face fara probleme, in zona ta il ai pe Kisslorand, il recomand cu caldura .

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now