tommytza

Ulei de motor

30 posts in this topic

Dragi colegi de forum ,am avut o surpriza placuta incercand un ulei Petro-Canada, 5W/40 full-sintetic pentru masinutza mea turbo...vreau sa va spun ca dupa vreo 3300 km culoarea uleiului a ramas cea originala de imi venea sa il beau..ceva gen Coniac Remy-Martin..:)..oricum am inteles din specificatile tehnice ca un schimb ar putea duce si la 15000 km..ca e un ulei greu incercat, in special pt autotrenuri..asa ca..nu stiu,trageti voi concluziile..eu inainte puneam Castrol facut in Ungaria si se innegrea destul de repede...si eram obligat sa ii fac schimbul la vreo 5000..daca stiti si alte uleiuri cool,please,claxonati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cunosc marca asta de ulei, dar ATENTIE schimbul de ulei la 5000 km - ceva nu e in regula!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor...nici eu nu auzisem de uleiul asta cu toate ca prin State tot cetateanul inghite la greu pana nu am vorbit cu niste colegi emigrati pe acolo din cauze de societatea romaneasca ( ;D)...mie mi l-a procurat  Alex (Midnight Caller)....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant...  Eu am Mobil 10w/40 semi, iar dupa 3200 km arata cam la fel...Probabil ca la urmatorul schimb o sa incerc CASTROL FORMULA RS SL 10W-60  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm....la faza cu a ramas curat dupa 3000 Km ...nu stiu ce sa zic .....la mine aceiasi marca s-a inegrit dupa prima cheie .....si nu a mers decat 3 min. Mecanicul a zis ca nu e nimic anormal .....dasta mi se pare anormal sa fie curat dupa 3000Km ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e nimic anormal. Unele uleiuri curata mai mult decit altele, de-aia se schimba culoarea - depinde ce aditivi au in ei, daca e semi sau full sintetic, etc. Am un bun vecin care are un audi a8 din 2006 - si am fost impreuna cind a schimbat uleiul, am ramas stupefiat: arata aproape ca nou, stralucitor, colorat, frumos...  Deci depinde cit de varza ai motorul - versus uleiul pus in el  ;)  rezulta intotdeauna o multime de combinatii de culori  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este. Eu am fost vineri la Galati la o prezentare a acestei marci, si sincer am ramas impresionat. Au venit baietii cu un dispozitiv cu care au testat capacitatea de ungere a uleiului.

Pe scurt, era vorba de un cilindru de metal care se roteste intr-o semi-camasa tot de metal. S-a pus ulei intre ele si s-a presat cilindrul de camasa, pana cand acestea se gripeaza, aparatul oferind un "indice de ungere" sau ceva de genul acesta (n-am inteles prea bine termenul). Ce este cert, este faptul ca s-a pus un Castrol 10W-40 intre ele, s-a apasat, s-a gripat... indice 2.5. S-a pus Petro-Canada, full-sintetic 10W-40, s-a apasat, s-a gripat... indice 5 !!!! S-a pus Petro-Canada 5W-40, full-sintetic... s-a apasat, s-a gripat... indice 9 !!!!

Asta ca sa nu mai mentionez ca au uleiuri cu API SM si CJ4 (pentru cine doreste ii pot oferi pe e-mail detalii legate de clasificarile API) pe care Castrol-ul nu le-a avut in viata lui pe piata din Romania !!!

O experienta placuta am avut-o si cu uleiul de transmisie automata de la ei. Am schimbat uleiul initial cu un 2+2 din Carrefour. Cand se incalzeaza masina, mi se intarea volanul. L-am schimbat din nou dupa nici 6 luni si era maro, din galben cum era initial. Am pus Petro-Canada Type F, si lucrurile s-au ameliorat mult, iar lichidul dupa tot 6 luni era la fel de rosu aprins ca la inceput. La Danyx a fost aceeasi problema (mergea greu volanul la cald), l-a schimbat si il las pe el sa va spuna daca e multumit sau nu.

Apropo, azi imi fac schimbul de ulei si trec de pe Castrol 10W-40 pe Petro-Canada full-sintetic 5W-30. Va anunt ce se intampla,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utilizez Castrol SLX Professional Longtec 0W30, (V40, an 2001, 1,6i benzina) pentru ca asta e uleiul, pe care-l pun in masina cei de la Autohaus din Ludwigsburg (reprezentanta Volvo), de cand am cumparat masina (0 km). Momentan 170.000km parcursi.

Alex, asteptam impresii in legatura cu  Petro Canada...suntem curiosi! Exact, care-i pretul  la Petro Canada 5W30 /litru?? Si unde e fabricat? Multumesc!

post-972-12877847415689_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu, este chiar mai ieftin decat Castrol-ul !!! Nu este un ulei minune, si fabricantul nu duce o campanie de marketing gen MetaBond sau DuraLube.

    Este doar un ulei aditivat care pleaca de la un ulei 99.9% pur (l-am vazut cu ochii mei si ziceai ca-i apa de-ti vine sa-l bei), fata de alti fabricanti care pleaca de la un ulei 75-80% pur (si care de o culoare galbuie). Tipii fabrica lubrifianti de la domeniul medical pana la aplicatii grele industriale, si este printre putinele care nu separa doar de dragul publicitatii uleiul de diesel fata de uleiul de benzina. Exista specificatii clare API (le public aici ca se pare ca lumea este interesata) care spun la ce se poate folosi.

    Alt lucru interesant este faptul ca la ei exista si ulei full-sintetic 10W-40 si amestec de sintetice 15W-40 !!!

    Repet, nu este un produs MINUNE. Si Castrol, si Mobil, si alti producatori de renume au uleiuri complet sintetice (10W-40 sau chiar 15W-40, daca va vine sa credeti), insa nu se aduc in RO pentru ca sunt f. scumpe si nu se vand.

    Ah, si ca sa nu uit. Fata de Castrol, Mobil, etc, care imbuteliaza si prin romania si scrie pe bidoane ca este fabricat in EU, Petro-Canada fabrica EXCLUSIV in Canada uleiul, si are doar doua puncte de desfacere, unul in Canada si unul in Olanda.

    Azi fac si eu schimbul si va spun pareri de DUPA.

    @Roco : DURON 5W-30 PC Synthetic, API SM/CF (indicat pentru motoare pe benzina gratie SM-ului) este 27RON/L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multmesc @M.C.! E chilipir! Daca-si face bine treaba, trec si eu pe uleiul asta! Anul trecut, am umblat dupa un litru de Castrol 0W30 pt completare, vreo 100 km pe la toate Benzinariile din Germania. De abia am gasit...E mai rar utilizat si se face doar comanda speciala pt el din cate am inteles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Ce ai luat tu era GERMAN CASTROL, care e la fel de bun cu P-C. Dar ala din pacate ciuciu, nu ajunge pe la noi, pt. ca la noi se aduc toate gunoaiele. Ce Castrol gasesti aici pt. diesel e cel mult API CG sau CH, iar majoritatea e CF, care e un standard din 1994, de mult depasit. P-C are CJ4, care este cu 5 standarde mai sus (CF-CG-CH-CI-CI4+-CJ). Si e si la pret foarte bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o nedumerire...sa inteleg ca ce avem in comert sunt uleiuri...de salate?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca facem o paralela intre salata si motor cred ca "salata" e cam scumpa  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Un exemplu concret (pentru ca stiu ca feedback-ul de la clienti e cel mai important) este tommytza. El putea Mobil1 (gresesc ?!) inainte, si ii consuma. A pus Petro-Canada si se pare ca nu ii mai "papa"... si merge in acelasi regim.

    Mi-am trantit si eu niste 5W-30 in a mea, dar am doar 1000km cu uleiul... va spun ce se intampla pe la 5000.

    Nu spun ca sunt "uleiuri de salate" in comert, dar nici ce e "dincolo" n-o sa gasim din pacate :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

sefu'....

as vrea si io ulei ptr fiara mea.

ce imi propui, si mai ales de unde sa-l iau, sau cine mi-l aduce.

(nu conteaza pretul, calitatea sa fie maxima, sau pe acolo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,confirm...pe langa asta chiar dimineatza am verificat uleiul si acum am deja 7000 de km cu schimbul asta si culoarea nu s-a modificat...zici ca e Lacrima lui Ovidiu,imi venea sa iau o dusca dar eram cu masina..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu distribui aceasta marca de ulei, si am vazut "live" cateva demonstratii (nu in genul Teleshopping, nu va ganditi la asa ceva) legate de calitatile lui (motor inainte si dupa folosire, stand de proba pentru masurarea calitatilor de ungere, etc). M-a convins ce-am vazut si am pus si in masinuta mea, si am recomandat si altora si uite ca totul merge foarte bine.

Daca vei cauta si pe alte site-uri din afara vei vedea remarci de genul "bang for the buck" (in traducere libera "ieftin si bun"). Nu fac testari pe cobai, totusi este vorba de motoare aici, si in plus, uleiul este acoperit de un "money back guarantee" si de reparatii gratuite in cazul defectarii motorului din cauza uleiului. Citez :

"Petro-Canada will repair damaged equipment, or replace damaged equipment parts resulting from a failure due to defects of the Petro-Canada lubricant, as long as the lubricant is used in accordance with your equipment manufacturer's and our recommendations."

It's more than just a Warranty. It's a commitment.

http://lubricants.petro-canada.ca/en/quality/221.aspx

Bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am bagat aral ful sintetic 5w40 si se comporta super .pret 70 ron litru. 2.0d 2005 s40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari Midnight Caller, ne revedem pe net. Ultima oara ne-am vazut la Galati cu petro-Canada. Eu veneam de la Ploiesti. Vreau sa corectez o mica greseala la ce s-a spus despre inegrirea uleiului.

Daca ai avut motorul curat (si mai ales dupa cateva schimburi de Petro-Canada) este normal ca uleiul sa se innegreasca mai tarziu. la diesel trebuie sa se innegreasca dupa maxim 500 km.

Intr-un motor nu este vorba numai de mizerie, cenusa, slam sau altele. intotdeauna apar reactii chimice care conduc la innegrirea uleiului. totusi intotdeauna un ulei indiferent cine si unde il produce trebuie sa se innegreasca.

cine este curios despre toate detaliile tehnice ale unui ulei de motor sa-mi spuna si i le trimit pe e-mail.

P.S. Nu este recomandat sa schimbi gradul SAE de genul Xw-40 cu yw-30. Uitativa in fisele tehnice ale uluiurilor respective (ca sa nu va duceti la service mai tarziu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heheee, ce bine ca te avem printre noi !!! O intrebare scurta atunci. Daca unei masini i se recomanda sa zicem un 10W-40... Daca regimul de exploatare este unul mai sever, se recomanda urcarea cifrei de JOS sau de sus ? Adica sa pui un 15W-40 sau un 10W-60 ? Daca un motor pe benzina merge cu 10W-40... la schimbarea in 5W-30, se rupe mai usor pelicula de ungere la turatii mai mari si trebuie folosit in continuare xW-40 ?

Multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca la un regim de exploatare mai sever se recomanda micsorarea intervalelor de schimbare a uleiului. cifra aia mai mare inseamna vascozitatea la cald si e mai mare la 40 decat la 30. 30 e pentru motoare mai noi care au jocuri mai mici sau sunt mai putin uzate. probabil ca la un motor cu uzura mare ai putea sa cresti de la 30 la 40.  ma gandesc la faptul ca daca la un motor nou pui 40 in loc de 30 (am dat un exemplu), uleiul nu patrunde asa bine pe la toate lagarele.  are loc o ungere defectuoasa a lagarelor, uleiul avand vascozitate mai mare la cald.  parerea mea e ca cel mai bine e sa se respecte indicatiile producatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine se recomanda 0w30 .....masina avand 160.000Km ....m-am gandit ca un 5w40 pe timp de vara si 0w30 pe timp de iarna ar fi potrivit . Ma insel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am un S60 2.4T de cam 2 luni si vreau sa-i mai completez ulei, am vazut ca e cam la minim.

Am gasit o eticheta pusa de service pe care scria Castrol SLX 0w30, insa am cautat pe la mai multe magazine si nu am gasit decat SLX 5w30. Credeti ca este vre-o problema daca completez cu asta?

Am gasit pe net un PDF cu ce recomanda constructorul... si cica ar trebui SLX R-Tech 0w30...

VolvoOilChart2007UKv5.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now