ioustare

probleme Volvo S80

7 posts in this topic

Salutare tuturor!

De aproximativ un an sunt fericitul posesor al unui volvo s80 T5 din 2001, benzina, 2435 cmc si 200 cp...iata si problema...:in timpul mersului, treapta a doua, accelerez si...motorul da sa se opreasca...se aprinde mesaj de eroare in bord, ceva de genul "reduzierte motorleistug" (ulterior am aflat ca inseamna "puterea motorului scazuta"), turatia scade si fluctueaza undeva in jur de 500-600 turatii, motorul trepideaza de parca merge in 3 sau 4 cilindri...sperietura nu gluma!!! Am oprit motorul si dupa cateva minutzele pun contactul... dispare mesajul de eroare iar motorul porneste la cheie si toarce ca uns. Ca sa nu o lungesc prea tare, problema s-a repetat (fara legatura cu treapta de viteza) asa ca am dat fugutza la Volvo Bucuresti la diagnoza. Rezultatul a fost categoric SI DOAR VERBAL: mesaj de eroare permanent (nu mi-au spus care) si trebuie schimbata clapeta de acceleratie...in consecinta mi-au aruncat sub nas o factura proforma in coroane suedeze (???) pentru soft clapeta, garnitura clapeta si modul clapeta...pret total cu TVA 8569 coroane suedeze care la cursul din ziua respectiva insemna aprox 3342 RON. Fata de acest pret TOT VERBAL reprezentantul Volvo mi-a spus ca am reducere de 10% pt. ca masina este mai veche de 5 ani, rezultat: pret approx 3000 RON.

Acum avand in vedere parerile pro si contra cu privire la reprezentanta VOLVO Bucuresti iata si dilemele:

1. oare este posibil ca masina sa aiba astfel de simptome de la clapeta de acceleratie? s-a mai lovit cineva de problema asta? Adica OK, ma duc si dau 3000 RON, da' daca nu asta este problema, mai ales ca nu am nimic scris de la Volvo in afara de factura?

2. stie cineva ce este acela "soft clapeta"? am inteles ca de fapt nu este o piesa ci este de fapt programul care trebuie reinstalat pentru ca masina (sau computerul) sa recunoasca noua clapeta de acceleratie, adica cu alte cuvinte manopera pentru instalare, sau ceva de genul asta !?.

3. Daca am inteles bine ce inseamna "soft clapeta" inseamna ca pot sa cumpar din alta parte clapeta si garnitura si sa merg la alt service sa fac instalarea sau trebuie sa cumpar si softul pentru clapeta? poate cineva sa-mi dea o recomandare in acest sens? Practic, pot sa fac reparatia asta in alta parte decat la Volvo?

4. Am inteles ca aceasta clapeta de acceleratie este buclucasha si este o problema de notorietate la s60 si s80 si trebuie curatata la un anumit interval de timp. Adevarat? daca da, este o operatiune complicata? se poate face si la alt service sau personal? 

Multumesc mult pentru orice informatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Clapeta este si la mine in jur de 26-27 de milioane, deci cam ala e pretul. Nu stiu ce vor ei cu "modul clapeta" pentru ca aceea doar o desurubezi, o schimbi (cu tot cu garnitura) si rescrii softul ca sa se recalibreze. That's all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult!...totusi, stii cumva un alt service unde sa pot face operatiunea de schimbare a clapetei, inclusiv rescrierea softului? Am gasit undeva clapeta la un pret mai bun si ma gandeam ca poate exista si un alt service in afara de Volvo care sa faca operatiunea asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista un service care are soft pt.VOLVO si se gaseste pe SOCULUI langa o benzinarie PETROM(parca)

O diacnoza costa aprox 90 ron iar piese VOLVO se gasesc ceva mai ieftine la Ausgburg, ex senzorul de la pedala de acceleratie pt model S80 2,5 diesel a costat 650 ron :D pt mai multe detalii va stau la dispozitie la tel 0731494723.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar oare aceasta piesa nu este de cumparat si aftermarket?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stie nimeni daca se gaseste clapeta de acceleratie si aftermarket?

Si inca o intrebare, daca se poate....dupa demontarea clapetei de acceleratie in scopul curatarii ei....cand o montezi la loc, mai trebuie calibrata la tester?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU se gaseste aftermarket, Magnetti Marelli a produs-o DOAR pt a o vinde la Volvo. Daca o cureti si nu o inlocuiesti, nu e nevoie de recalibrare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now