contdezactivat

Codul rutier

63 posts in this topic

salut,

hatchbackurile prcate la iesiri/ intrari pe autostrada in principiu monitorizeaza dar rovineta pentru autostrada, iar radarele sunt puse pe margine cu o masina de politie in apropiere, sau de pe poduri, sansele sunt mici sa-ti trimita acasa cat timp nu mergeai >160.

Cand am fost in RO am fost blitzuit de radare in Austria 5x, in Ungaria din Budapesta pana in Debrecen am mers constant >150 kmph si nu au trimis nimic in UK, dat fiind faptului ca asta a fost in aprilie presupun ca nici nu o sa mai trimita.

In principiu sansele sunt mici sa-ti trimita amenda acasa ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci doar de masinii de radar sa ma feresc :) multumesc . pai pana in 170 am mers ... sa dus rabdarea ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o nelamurire personala; rog frumos sfaturi.

Pana acum cativa ani, nu prea am fost in postura de a circula intensiv pe autostrazi dar mai nou circul pe A3 si A1 sectorul Sibiu- Deva cu periodicitate.

Plecam de la premisa: am fost si sunt fan frenetic anti-taran care te orbeste cu farurile necalibrate sau oem-uri self-leveling expirate, care pana se calibreaza mai mult iti dau blituri decat sa-si faca datoria de a ilumina calea de parcurs denivelata din RO.

Intrebarea este:

Exista vreo reglementare sau recomandare despre condusul cu lumini pe autostrada? Conditii de noapte?

Din experienta mea, cele mai intalnite cazuri:

- fie am de a face cu circulatie din contrasens care imi dau blit-uri de foarte departe sau de aproape chiar daca exista protectii far pe respectiva sectiune de drum. Adica pe undeva, cumva, omul chiar a stat geana pe aia care il deranjeaza cumva pe undeva;

- fie vreun natarau care ma depaseste doar pentru ca considera el ca are masina mai noua decat a mea si trebuie sa ma depaseasca, chiar daca nu se indeparteaza.

Sa circuli cu faza scurta pe autostrada la 130km/h chiar imi pare fara sens. Adica, mai bine le inchizi ca e acelasi efect/ajutor si faci si economie. Asta e un non-sens; nu poti circula cu 130 pe faza scurta si sa mai ai pretentia ca poti evita ceva. Doar lucruri des intalnite pe la noi: oi, vaci, boi care circula pe contrasens, betivi... chestii minore in general... De dosar, in particular. :D

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legile sunt aceleasi pt faza lunga faza scurta . Majoritatea autostrazilor nu au protectie de lumini ... si este deranjant pt soferi de tir (din cate am obs) totusi inafara nu prea am vazut pe nimeni cu faza lunga decat la 3 4 dimi eata cand nu e nimeni si atunci totusi schimba daca te vad .

2. Xenoanele si cele oem cu auto level la noi am observat ca sunt ridicate manual sa bata dupa fazani ... caci inafara nu am fost orbit dar cum ajung in ro ... se cunoaste

Animale lovite am vazut si afara dar rar ... in schimb pe autostrada cluj-turda am vazut o satra de 10 catei imensi trecand linistiti deci da... e a la romania cu toate ca este gard de protectie el e rupt pealocuri si de reparat nu se repara nimica ...

Cat despre specia cu vw audi cu nr de tzol care vin la economie cu 100 si daca ii depasesti ca nah ... nu dorm pe autostrada brusc prind viteza dupa tine si te depasesc apoi iarasi te fac sa ii depasesti pana le scade o liniuta din rezervor apoi gata ... adica cum sa ii depaseasca un volvo ... si vezi strainii cu porsche si alte minuni cum merg normal si respectuos .

Inca nu sa invatat lumea cu autostrada la noi din pacate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legile sunt aceleasi pt faza lunga faza scurta ...

Eu chiar asta vreau sa inteleg.

Din ce retin eu, ai obligatia sa schimbi faza atunci cand din sens opus apare alt vehicul.

Totusi, o autostrada presupune sensuri de mers clar delimitate, nu e drum pe care poti schimba sensul cand doresti. Se presupune ca e one way up.

Asta vrea sa inteleg, exista ceva reglementat intre faza lunga si faza scurta, pe autostrada?.

Cum am mai spus, in orice conditie, faza scurta pe regim de mers autostrada imi pare o stupizenie fara masura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza lunga se numeste lumina de drum, se foloseste noaptea cu conditia sa nu incomodezi participantii la trafic DELOC. Asta cam presupune sa fii singur pe soseaua aia. In rest se foloseste faza scurta care se numeste lumina de intalnire.

Art 114, pct.2 - nu spune nimic de autostrazi cum ca ar fi o exceptie de la regula:

(2) Pe timpul noptii, la apropierea a doua vehicule care circula din sensuri opuse, conducatorii acestora sunt obligati ca de la o distanta de cel putin 200 m sa foloseasca luminile de intalnire concomitent cu reducerea vitezei. Cand conducatorul de autovehicul se apropie de un autovehicul care circula in fata sa, acesta este obligat sa foloseasca luminile de intalnire de la o distanta de cel putin 100 m.

Codul Rutier ART 44. alineat 2 :

"În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire." Atit.

Regulile sunt simple pe autostrada:

  1. Mergi pe banda cea mai din dreapta. Dacă vrei să depășești, te încadrezi pe următoarea bandă din stânga și calci accelerația constant, fără manevre bruște. Una din deficienţele şoferilor este conducerea pe banda a doua. Circulaţia se face pe banda întâi ! Treci pe banda a doua doar dacă depăşeşti, iar după aceea te duci înapoi. Nu te interesează cu ce viteză circulă cel de pe banda a doua, îi laşi loc. De-aia vad bizoni care circula cu cruise control-ul pe 130 pe autostrada, ca deh, circula "regulamentar" dar pe banda a 2-a non-stop !

  2. Dacă afară plouă, pe anumite tronsoane de autostradă sunt impuse niște limitări de viteză. Este ceva normal, urmează indicațiile și redu viteza. Cei care au proiectat autostrada au calculat că pe acolo va curge ceva apă datorată precipitațiilor și va apărea fenomenul de acvaplanare.

  3. Dacă e noapte: si vrei sa mergi cu faza lunga cu tot dinadinsul :

    1. … Și circulă lumea din contrasens, mergi cu faza scurtă !

    2. Dacă e noapte și nu vine nimeni din contrasens, dar ai pe cineva în față, mergi cu faza scurtă !

    3. Dacă e noapte și n-ai pe nimeni în față, nici pe sensul tău de mers și nici pe contrasens, doar atunci mergi cu faza lungă.

4. Mai adaugati si voi...

A, si mai era undeva un chestionar haios - special pentru romani:

Dacă ai fază lungă pornită şi se apropie o masina din sens opus ai urmatoarele opţiuni:

a. stingi imediat.

b. aştepţi până îl orbeşti un pic şi abia apoi stingi.

c. te faci că nu îţi dai seama că ai fază lungă şi mergi înainte.

d. îl înjuri de mamă după ce îţi bagă şi el faza lungă în ochi.

Legat de lumini am observat ca multi circula pe autostrada cu faza lunga nejustificat. Pe langa faptul ca daca conduci mult uiti sa o mai stingi si daca e si reglata prost, cand ajungi in spatele unuia, saracul om nu mai stie unde sa isi ascunda ochii - din 3 oglinzi ii vin reflectoarele tale de scena. Apoi daca drumul nu e perfect drept (pante, inclinari) poti sa orbesti lejer si pe contrasens cu faza aia lunga peste panourile antiorbire... Pe bucata de A4 noaptea ti se umple brusc frigiderul de carne daca mergi cu faza lunga pe dealurile alea.

Si asta-i doar un exemplu.

Ai o faza scurta reglata ca lumea, cu becuri omenesti (fara oglinzi/sticla matuita, etc) vezi foarte bine pe orice autostrada.

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Germania e reglementat asa cu luminile:

- faza lunga o poti folosi doar daca nu deranjezi deci nici cei de pe contrasens si nici cei din fata ta.

- viteza trebuie sa fie mereu adaptata la conditiile de vizibilitate. Aici cum stiti nu este limita de viteza pe autostrada doar daca scrie explicit. Limita respectiva este limita superioara nu te obliga nimeni sa mergi cu viteza respectiva! Nici pe ceata nu mergi cu 100kmh ca asa e limita pe tronsonul respectiv nu?!

- pe autostrada au voie sa circule doar autovehicule care pot atinge minim 80kmh.

- nu ai voie sa mergi nejustificat de incet dar in acelasi timp trebuie sa ai viteza pentru evitarea oricarui pericol...

- cu remorca ai voie sa mergi cu 80kmh doar daca mergi la RAR (TüV) poti primi dezlegare de 100kmh. Dezlegarea respectiva este valabila doar cu o masina! Deci daca imprumuti remorca ta unui amic chiar daca pe ea scrie 100kmh el are voie doar 80kmh cu ea, in talonul remorcii este trecuta masina cu care are voie remorca sa mearga cu 100kmh.

- farurile suplimentare ai voie sa le folosesti doar in combinatie cu faza lunga.

- folosirea stopului de ceata este permisa doar cand vizibilitatea este sub 50m. Pe toate strazile in Germania popicii de demarcare pe margine sunt din 50 in 50 de m tocmai pentru a putea aprecia mai bine asta. Cand ai stopul de ceata pus nu ai voie sa mergi mai repede de 50kmh. Nu este permisa folosirea stopului de ceata pe ploaie de ex. Farurile de ceata in schimb se pot aprinde "in conditii de vizibilitate proasta" si nu vin cu restrictie de viteza.

Cand ai remorca in spate si ai stopul de ceata activat cel de la masina trebuie sa se stinga si sa mearga doar cel de la remorca (la prizele cu 13 pini asta se intampla automat cand introduci ceva in priza de la remorca).

- tractatul pe autostrada este permis pana la prima iesire.

Alcool:

pana la 0,5 la mie este permis. 0.5 - 1,09 la mie nu este penal, peste 1,09 la mie este penal. De la 1,6 la mie in sus se retrage permisul si ai o evaluare psihologica.

Daca produci un accident si ai o concentratie de alcool detectabila porti automat o parte din vina chiar daca nu ai produs tu accidentul. Daca ai produs tu evenimentul e si mai grav.

Edited by Cristian Scutaru
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai nostri politicieni corupti se plimba toata ziua prin Germania, Austria, etc. dar cand trebuie sa vina cu un proiect EXACT cum au trait si simtit ei fiind acolo, ioc.

De-asta avem legile si regulile de kkt aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce m-a indus pe mine in eroare, acum imi dau seama, este lipsa iluminatului public.

Parca lipsea ceva, fata de locurile prin care am mai fost si nu stiam ce. De ce acolo nu erau probleme daca se mergea cu faza scurta...

...Apoi daca drumul nu e perfect drept (pante, inclinari) poti sa orbesti lejer si pe contrasens cu faza aia lunga peste panourile antiorbire...

Tocmai sectiunile astea sunt cele mai problematice.

Exemplu:

Masina in fata pe acelasi de mers, poate la 200m departare sau mai mult. Datorita configuratiei drumului, il poti deranja cu faza lunga, chiar de la distanta asta.

In 3 secunde parcurgi 100metri, asta la 120km/h. Cu becurile si reglajele cele mai fine, ce vezi pe faza scurta, daca apare ceva poti sa il treci direct la victime. Este imposibil sa scoti vreo manevra, pe reactia a ce vezi 50 metri in fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa nu exageram, ca nu stiu cate accidente s-au intamplat din cauza luminilor prost reglate sau a fazei lungi. De multe ori am intalnit tarani care uitau sa schimbe faza lunga si nu a fost o tragedie. Aliniamentul drumului il "inregistrezi" pentru o distanta de cel putin 200 de metrii, iar cand te orbeste ala din fata poti sa-ti vezi fara probleme de drumul tau, fara sa iesi in decor sau sa intrii pe contrasens. Eu cand ma duc la parinti plec de regula vineri seara, pe drum national si intalnesc cel putin 5 idioti care uita (sau nu vor) sa schimbe faza lunga si nu este o tragedie asa mare. Cele mai multe accidente se intampla din cauza vitezei si a alcoolului si nu din cauza farurilor

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panourile antiorbire sunt bune, in general isi fac treaba de a nu orbi celalti conducatori de autoturisme, insa pentru masini mai inalte dubite/camioane acestea sunt practic inexistente. Cand intre sursa de lumina/far si ochiul soferului nu exista obstacole atunci apare deja fenomenul de "orbire" acesta devenind periculos pe masura ce distanta se micsoreaza si lumina este transmisa direct catre ochi (faza lunga). La o masina corect funtionala la schimbarea "scurta"-"lunga" nu "creste" lumina ci doar suprafata iluminata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autostrazi luminate sunt prea putine

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce marcaje de mizerie avem noi...fenomenul de "orbire" este periculos.

ps: Stiu un prieten care a facut praf un Mercedes la 110 km/h. A sarit un sant cu el de i-au iesit amortizoarele prin capota.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce marcaje de mizerie avem noi...fenomenul de "orbire" este periculos.

ps: Stiu un prieten care a facut praf un Mercedes la 110 km/h. A sarit un sant cu el de i-au iesit amortizoarele prin capota.

Mai conteaza si soferul! Si eu il stiu pe unul care a mers drept, desii drumul vira la dreapta. Acum sa nu dam vina pe infrastructura si pe ceilalti soferi, pentru prostia altora. Si tu ai dat cu roata in bordura la Penny si a fost vina ta, ca nu ai adaptat viteza (de fapt ai marit-o) la condiitile atmosferice.

Eu am spus si o repet, o faza lunga in ochi, sau faruri nereglate nu mi se pare o panica atat de mare. M-am trezit cu faza lunga in ochi intr-o curba, in rampa si nu am iesit in decor si nici accident nu am facut, asa ca mai lasati teoriile astea cu accidentele, ca nu asta este principala problema la noi. La noi in tara majoritatea accidentelor se fac din prostie sau grandomanie si apoi urmeaza alcoolul, viteza, neacordarea de prioritate, nesemnalizarea drumului, etc, etc.

La noi accidentele se fac ca X vorbeste la telefon si merge cu 40km/h intre benzi, iar altul care se grabeste incearca sa treaca pe langa el pe unde poate, sau ca taximetristu' trist schimba directia de mers fara semnal si te urci pe el, sau coana Mitza vede galben in dreptul semaforului si rupe franele in doua, sau pitzipoanca da CEC-IN pe feisbuc si uita sa se mai uite in fata, sau vre-un taran cu o pisicuta de bulgaria, care vrea sa arate ce poate bolidul lui rupe stalpii pe la Romana.

Astea sunt problemele de la noi din trafic, nu ala cu Dacia plin ade cartofi care te orbeste cu farurile lui chioare sau ala cu Loganul cu bixenon care este un infect pentru ca merge cu faza lunga!

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca ceva cred eu important pentru turistii din Germania: cand se face un ambuteiaj mai serios "banda de salvare" se face intre benzile 2 si 3 (cand sunt 3 benzi) sau intre 1 si 2 la 2 benzi. Banda de avarie nu este pentru masinile de salvare, pompieri politie etc. Deci practic cei de pe banda 3 se dau cat pot de aproape de ax iar cei de pe 2 cat mai aproape de cei de pe banda 1.

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu a trebuit sa reglez oglinzile laterale sa vad pomii deoarece tot drumul de la padurea craiului pana la intrare pe autostrada in cluj deoarece nenea ceafa lata cu audi q3 2013 a decis sa isi regleze bixenonu un pic mai sus de batea fix peste masina mea ... si imi vedeam umbra masinii in camionul din fata ...

nu a facut nimeni accident dar m-as fi bucuras sa fii intrat nenea Q intrun pom

Inca ceva cred eu important pentru turistii din Germania: cand se face un ambuteiaj mai serios "banda de salvare" se face intre benzile 2 si 3 (cand sunt 3 benzi) sau intre 1 si 2 la 2 benzi. Banda de avarie nu este pentru masinile de salvare, pompieri politie etc. Deci practic cei de pe banda 3 se dau cat pot de aproape de ax iar cei de pe 2 cat mai aproape de cei de pe banda 1.

dar am observat ca nu prea se intampla ... sau asta e strict in cazul in care vine o ambulanta/politie/pompieri ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal esti cumva in "stand by" :) cand auzi sirena atunci te misti :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai conteaza si soferul! Si eu il stiu pe unul care a mers drept, desii drumul vira la dreapta. Acum sa nu dam vina pe infrastructura si pe ceilalti soferi, pentru prostia altora. Si tu ai dat cu roata in bordura la Penny si a fost vina ta, ca nu ai adaptat viteza (de fapt ai marit-o) la condiitile atmosferice.

Eu am spus si o repet, o faza lunga in ochi, sau faruri nereglate nu mi se pare o panica atat de mare. M-am trezit cu faza lunga in ochi intr-o curba, in rampa si nu am iesit in decor si nici accident nu am facut, asa ca mai lasati teoriile astea cu accidentele, ca nu asta este principala problema la noi. La noi in tara majoritatea accidentelor se fac din prostie sau grandomanie si apoi urmeaza alcoolul, viteza, neacordarea de prioritate, nesemnalizarea drumului, etc, etc.

La noi accidentele se fac ca X vorbeste la telefon si merge cu 40km/h intre benzi, iar altul care se grabeste incearca sa treaca pe langa el pe unde poate, sau ca taximetristu' trist schimba directia de mers fara semnal si te urci pe el, sau coana Mitza vede galben in dreptul semaforului si rupe franele in doua, sau pitzipoanca da CEC-IN pe feisbuc si uita sa se mai uite in fata, sau vre-un taran cu o pisicuta de bulgaria, care vrea sa arate ce poate bolidul lui rupe stalpii pe la Romana.

Astea sunt problemele de la noi din trafic, nu ala cu Dacia plin ade cartofi care te orbeste cu farurile lui chioare sau ala cu Loganul cu bixenon care este un infect pentru ca merge cu faza lunga!

Nu contest ca am lovit roata aia. Am facut-o pe prostia mea dar in acelasi timp putea iesi mult mai urat. Nu e prima si nici ultima oara cand am alunecat pe gheata!!

In alta ordine de idei, fara marcaje pe ploaie e nasol, mai ales pe un drum necunoscut, cu multe curbe si cu multi prosti care te orbesc. Cresc sansele de a face accident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe un drum necunoscut in conditii de ploaie , adaptezi viteza in asa fel in cat sa poti frana in orice situatie in caz in care drumu vireaza brusc de nebun la stanga\dreapta si soferul nu observa din cauza ca goneste cu 150km\h.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://chestionare.a...ier/vehiculele E adevarat ca autoturismele

trebuie sa aiba 2 triunghiuri reflectorizante , conform noului cod rutier?

Asa am auzit si eu, insa nu am avut curiozitatea sa ma documentez, ca oricum am unul singur si nu-l mai car si pe al doilea dupa mine :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ca sa facut obligatorie si purtarea centuri pt pasagerii din spate si soferul va primi amenda in cazul abateri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ca sa facut obligatorie si purtarea centuri pt pasagerii din spate si soferul va primi amenda in cazul abateri

Nu chiar. Tu ca sofer ai obligatia sa-i instiintezi pe pasagerii din spate si in cazul copiilor sa te asiguri ca au centura pusa. Acum nu stiu cum poti demonstra ca i-ai instiintat sau nu, in cazul in care pasagerii spun ca nu stiau :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ii inregistrezi ... eu am spus la toti care mi s-au urcat in masina ... dar nimeni nu a pus centura(ma refer la cei din spate)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now