prely

eroare "engine system service required"

46 posts in this topic

Consumul ala de 8-9% intr-a patra la acceleratie stabila e semn de regenerare (daca ai si lipsa de putere...). Cat e motorul rece nu ar avea voie sa regenereze, deci ar trebui totusi sa ai un consum pana in 7%. Posibil sa ai dus senzorul de presiune (sau ce o masura) de pe DPF si masina sa regenereze incontinu, dar chestia e ca presiunea ta e mai mica decat normalul :-? wtf? Alte idei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut o regenerare fortata, tocmai pe aceasta idee. Filtrul nou OEM are cam 4500km. De aceea intrebam cum pot verifica nivelul de incarcare al filtrului.

Eventual pot face o inregistrare a parametrilor in sarcina, doar ca nu stiu care din parametri ar fi necesari pentru a interpreta corect problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Temperatura (in sist de evacuare , daca iti apar ambi senzori , ambi ii verifici)

2.presiune partiala dpf la relanti si in sarcina (viteza a3a la peste 2500 rpm cu pedala in fund) tot atunci poti arunca un ochi si peste temperatura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat o fuga, am incalzit motorul si am facut cateva poze cu parametri indicati de Cristi Muresan.

Ce e ciudat e ca la ralenti, senzorul de presiune arata corect peste 3, doar ca la intoarcere dupa oprirea motorului, a ramas la 1( ar fi trebuit 0), deci presupun ca senzorul nu'si face treaba.

Imaginie sunt ralenti rece, 2X viteza a 3'a pedala la fund, ralenti cald, si motor oprit.

P.S. Presiunea turbo se opreste la 2200 hPa?

Multumesc pentru sugestii.

DSC_0027.JPG

DSC_0035.JPG

DSC_0049.JPG

DSC_0050.JPG

DSC_0051.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte ok senzorul ala, lasa-l in pace si nu mai chinui masina. Daca iti arata 20hPa la ralanti era problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, senzorul e ok, dar cum verific partea cu consum instant marit? Presupun ca erorile anterioare au venit ca urmare a "ceva"...

Insist un pic dar incerc doar sa-mi dau seama daca e ceva in neregula, pentru a preveni o factura mai piperata.

Edited by Terrapeutic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai egr-ul mi se pare suspect -17 , si ecm cere 10% (nu ma pricep , doar mi se pare ciudat)

Ce ai pus tu acolo e presiune turbo request "valeur désirée " trebuie sa o compari cu presiunea reala . 

Presiunea in dpf in sarcina (130 hpa , d5-u meu parca 70-80 max) mi se pare cam mare si temperatura maxima 299 cam mica (nu trebuie sa atinga 450 motoarele astea ??) 

Presiunea la relantii normala . 

Ai aditiv ? 

Verifica mai departe egr si presiune turbo sa fie in parametri (rugam colegiii care se pricep cu detalii depsre cu ar trebui sa fie aceste valori)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aditivul e la 14/15. Temperatura maxima masurata mai devreme a fost de 333 grade C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, senzor ok, turbo ok, eventual o sa incerc sa curat EGR, si Maf, fara a strica altele cum am obiceiul si vad daca se mai schimba ceva, sau ma obisnuiesc cu consumul si astept o noua eroare. Multumesc pentru comentarii, raman deschis sugestiilor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, Terrapeutic a spus:

Bun, senzorul e ok, dar cum verific partea cu consum instant marit? Presupun ca erorile anterioare au venit ca urmare a "ceva"...

Insist un pic dar incerc doar sa-mi dau seama daca e ceva in neregula, pentru a preveni o factura mai piperata.

:)..ai vreun "monstru" de masina!! care papa combustibil?!! Ce sa mai zica altii care consuma 4.5-5/100 l peste 10  ...presiunea in turbo este buna sau aproape buna iti face presiune bine (max cam 2400hPa la ~4000rpm ,daca nu ai pierderi pe tubulatura ,intercooler ,etc)...senzorul diferenta de presiune masoara diferenta de presiune  si nu valoarea nula(zero)..,...de fapt ai in Vida totul descris foarte bine ca si valori ce si cum,din ce imi mai aduc aminte..... 

De principiu trebuie sa stii unde te situezi cu valorile, fara sa le cauti ca sa fie  la singe de exacte chiar daca te preocupi foarte mult de masina....Sint multe valori care se "deplaseaza" cind faci o testare dinamica si trebuie sa tii cont de unele pe care le iei relativ constante la un moment dat  ,intrucit din tabelul(tabelele) tau(tale) anumite valori ce se pot lua de constante ,de fapt sint variabile si iti fuge "graficul" ..  ..Nu stiu cit am fost inteles dar se invata daca ai si "cobai" Volvo si Dice  ca sa elimini accesari la service pt nimicuri de care te sperii un pic..

La service nimeni nu iti pune pe banc dinamic(nu exista) masina sau face ture pe autostrada 10-20 km (decit poate in caz exceptional) ,insa nu am cunostinta de asa ceva....da erori  apoi se rezolva ..nu da erori sanatate si drum bun..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarul este, ca e dificil sa faci o testare dinamica de unul singur. Sa dai talpa la masina si sa urmaresti si traficul. Si ca sa "rupi" 2 oameni din service, pentru o testare, nu este rentabil

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Nu e Hulk, dar incerc sa fiu atent cu lucrurile pe care le apreciez. Stiind ca e mai "delicata" de felul ei si ca mi'a dat mai multe batai de cap decat Fiat Panda(care munceste zilnic)-no pun intended- incerc sa rectific eventuale simptome inainte de a deveni probleme.

Oricum, imi face placere sa conversez cu proprietarii de Volvo, duminica la 10 p.m. :D 

Stau cu ochii pe ea, mai relaxat si revin cu info daca sunt schimbari, in bine eventual...

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi presiunea turbo nu ai testat-o ,in imagine apare doar presiunea ceruta de ecm , presiunea reala ?? Ai nevoie de ambele (o pierdere usoara de presiune iti poate creste consumul putin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi incerca zilele astea sa mai "dau o tura", doar ca singurul lucru legat de presiune din parametri directi  ce pot fi testati (la prima vedere) ar fi " pression de collecteur d'admission(absolue) (Word) - intake manifold pressure (absolute ). Asta e?

Eventual sa verific daca Turbocompresorul poate fi testat direct din alt tab.

Revin cu info in momentul in care reusesc sa le obtin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da acela si deschizi in paralele cel pe care l-ai pus initial ,ar trebui sa fie aproape la fel , mici diferente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa fac un test mic, valorile obtinute sunt egale, deci presupun ca e ok.

Multumesc colegilor pentru implicare.

Numai bine.

DSC_0074.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Imi apare din nou mesajul cu DPF full, sau ceva de genul. E acela la care trebuie sa mergi undeva pe autostrada/in afara si sa-i dai in gura 20-30 de minute. Problema e ca imi apare in oras, cand de obicei am treaba, etc, si nu pot sa fac chiar atunci operatiunea aceea. E vreun mod sa fortez regenerarea aceea altcandva decat imi spune? De exemplu in weekend, as avea timp sa-i dau talpa pe undeva, dar cum o fortez sa regenereze, fara vida? Am citit mai sus ca as putea sa-i dau peste 4000 de ture, si atunci ar merge. Dar am cutie automata, daca conteaza pt turatii... si de obicei schimba pana in 2500. Daca o pun pe manual, imi e sa nu stresez altele pe acolo, la cutie mai ales. Vreo idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat si codurile de eroare cu butonul trip apasat lung. Mi-a dat asa:

019, 249, 300

019 am aflat ca ar trebui sa pun aditiv pt dpf, DAR din cate mi-ati spus pe aici eu nu am DPF cu aditiv, deci care sa fie problema? 

249 si 300, habar n-am ce inseamna, nu am gasit nimic relevant, poate stie cineva sa-mi zica.

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL 

Nu stiu de unde ai scos-o pe asta cu butonul trip tinut lung dar fiecare cod inseamna un mesaj deci daca ai 3 coduri inseamna ca ai 3 mesaje, 019-ENGINE SYSTEM REQUIRED, iar celelalte probabil usa deschisa sofer . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit intamplator pe net metoda asta. Nu stiu cat e viabila e. Usile erau inchise. La 249 inca nu am gasit nimic (ar putea fi eroarea de la senzorii de parcare), insa la 300 am gasit ca ar fi ceva de genu "Random/Multiple Cylinder Misfire Detected", insemnand ceva in neregula cu aprinderea, dar nu ma pricep sa zic ce ar putea fi, bujii, sau alte alea. Problema e ca in TM nu stiu pe nimeni cu VIDA ca sa vad mai exact, iar la reprezentanta nu m-as mai duce. O sa ii fac revizia zilele astea, ca am si "Termin buchen fur wartung" si "motorsystem wart. erforderl". Oricum, orice info in plus de la cineva ar prinde bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now