Sergio001

Postcombustie Volvo V50, 1.6D, 2006

61 posts in this topic

Sal. piesa am gasit-o si vine intr-o sapt.

Referitor la postcombustie, nu ar putea sa fie cumva pompa de diesel care sa nu functioneze corect ?

Stie cineva unde se afla localizata in motor sau poate o schema tehnica ?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa de motorina se afla undeva cum privesti la motor in partea stanga spate. Daca vezi ceva ca un dop negru ala este regulatorul de presiune al pompei, ca sa dat jos pompa trebuie sa dai jos distributia si alte maruntisuri.

La 1.6d/tdci pompa de motorina nu prea se strica

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinoco, multumesc.

Miine de dimineata ma duc sa verific. Acel regulator de presiune se poate accesa si regla din exterior mecanic su trebuie sa intri cu calculatorul ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti doar sa-l scoti, te uiti la el si-l pui la loc. Nu ai ce sa reglezi la el.

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva cum se poate verifica daca pompa de diesel baga cu presiunea corecta ?

Trebuie data jos sau se poate verifica pe masina cu calculatorul ?

Multumesc.

Dinoco, vreo idee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se vede cu tester-ul Volvo , Vida+Dice.

Pompa baga presiune, regulator regleaza presiunea si mai este un senzor de presiune pe rampa de injectie.

Dar ce te face sa crezi ca ai probleme cu pompa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal Dinoco.

Motorul are postcombustie si trepidatii atit la relantiu cit si in turatie (cam ca unul pe benzina ce merge in 3 bujii... sa zic asa). Vreau sa verific intii daca pompa baga presiune corecta sau nu. Dupa aia am sa verific injectoarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

' neata! Trepidatii la relantii si in sarcina (mers in 3 cilindrii) am avut si eu.

Am pus alte injectoare pe masina, la fel facea. Am schimbat rampa de injectie la fel facea. Am dat jos chiuloasa si am constatat ca cilindrul 1 ( de la stanga la dreapta) nu lucra. Era afumat. Am dus chiuloasa la schimbat simeringuri,refacut supape dupa care am pus-o pe masina si la fel facea.

Am demontat-o iar si cand m-am uitat uitat cu mare atentie pe capacul axelor cu came am gasit problema. = o cama de pe axa de evacuare avea pozitia mutata si nu permitea cilindrului sa lucreze.

Mergi la reprezentanta pentru o diagnoza si urmarirea parametrilor de injectie atat la relanti cat si in mers si vei afla daca ai probleme cu injectia sau este strict mecanica problema.

Mai era un coleg cu tester Volvo in zona Clujului.

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal Dinoco.

Buna ideea. Masina ta avea numai trepidatii sau si postcombustie ?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai era un coleg cu tester Volvo in zona Clujului.

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

Nu stiu de ce aveam impresia ca esti din Baia Mare, scuze.

Aveam trepidatii puternice atat la relanti cat si in mers pana in 1800-2000rpm insotite de postcombustie dupa 2800rpm cand disparea definitiv trepidatul iar motorul se auzea bine in mers constant si in sarcina.

Mai ai filtrul de particule activ?

Citat de pe forumulFord

"motorina injectata in post-injectie (sau injectata special pt. regenerare, cum ii zici tu) NU se duce in filtru. Ea se duce in CILINDRII. Si SE ARDE. Se creaza o postcombustie in cilindru care antreneaza o crestere a temperaturii gazelor pana la aprox. 500 grade. Gazele astea super hot ajung in filtru si ard funingina, calamina sau particulele, cum vrei sa-i zici. Si pt. ca arderea calaminei sa se faca mai usor, un baiat destept a inventat acel aditiv (eolys, infineum) care se baga in motorina la fiecare alimentare. Si ce face aditivul asta? Simplu, scade temperatura de auto-aprindere a calaminei. In mod normal calamina se aprinde la aprox. 600 de grade dar aditivul o face sa se aprinda la aprox. 450-500 de grade, tocmai pt. ca gazele fierbinti (500 grade) sa poata sa isi faca treaba cat mai eficient posibil si totodata pt. a se proteja elementul ceramic."

Edited by Dinoco
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da.

L-am schimbat in urma cu 9.000 km si inainte facea tot la fel.

Postcombustia se simte in special cind iau contactul si motorul se mai invirte inca de 2-3 ori si se opreste violent, de zici ca rupe tampoanele. Cind nu avea aceasta problema, motorul mergea rotund si fara vibratii nici la relatiu nici in turatie, mai frumos decit unul pe benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oprirea asta violenta se mai poate ocupa si volanta cu masa dubla. Ea ar trebuii sa atenueze aceste socuri la oprire.

Uite aici un sfat dat colegul @v50Saphir referitor la problema actuala :smile:

Edited by Dinoco
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
fara vibratii [...] mai frumos decit unul pe benzina.

Da-mi voie sa nu cred ce spui.

Nu neg problema ta, da' "te juri" ca mergea mai fin ca un motor pe benzina? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Serge.

Era o figura de stil de a exemplifica colegului Dinoco, cit de bine mergea moturul. Imi cer scuze daca acesta afirmatie ,,ofenseaza'' vreun coleg cu motor pe benzina.

Si da, chiar daca este diesel, acest tip de motor poate merge rotund si fara vibratii, cu un sunet diferit de alte motoare diesel.

Daca ai vreo idee legata de problema, e binevenita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intodeauna incepe cu verificarile cele mai simple, nu cu cele mai complicate.

Daca ai valva care inchide motorina sau dispozitiv de obturare a gazelor verifica sistemul lor de actionare. Un fir intrerupt sau un furtun spart iti pot da multe batai de cap.

Am patit ceva de genul dar la cu totul alt sistem diesel ca sa iti pot da detalii folositoare. Cand opream motorul parca avea o vointa proprie, ziceai ca rupe masina in 2. Sa o spun mai scurt sistemul de (inchidere) alimentare nu isi mai facea datoria.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal Adi2727.

Aceasta valva se afla in interiorul pompei de morina sau in alta parte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca esti tare. :) Mai inainte ti-am spus ca am patit asta la cu totul alt sistem. De unde sa iti dau eu detalii ce ai tu pe masina? :slap:

Verifica-le pe indelete... Ia-ti o ora plina intr-o zi. La iarna o sa faca mult mai urat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata.

Stie cineva unde se afla localizata anti-shudder control valve ?

Are cineva manualul de reparatie pentru V50 1.6 D sau un site de incredere de unde pot sa il descarc sau sa il cumpar ?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata.

Dinoco,

cind ai avut probleme cu pozitia gresita la cama de pe axa de evacuare aveai cumva si ulei pe furtunul care vine din motor in furtunul de la filtru de aer si duce la turbina ? Aveai cumva si multa ,,zgura - depunere'' pe furtunul care iese din motor si duce la EGR ?

post-4870-0-45090700-1416050165_thumb.jp

post-4870-0-06918400-1416050184_thumb.jp

post-4870-0-22859200-1416050208_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei pe furtunul dintre turbo si debitmetru am si acum. Am schimbat epuratorul si dupa nici 500km acelasi ulei pe furtun. Multi mecanici dau vina pe turbina ; ca mananca ulei...am pus turbina noua (nu reconditionata) si uleiul tot apare acolo. Nu este ulei mult, sunt vapori de ulei care se tot aduna acolo. La majoritatea 1.6d am vazut ulei pe acel furtun. (Ford, Peugeot, Volvo....chiar si la Mazda, si-a luat un prieten si cand a facut schimbul de ulei la fel avea)

Da, aveam depunere si pe racordul care duce in egr dar nu asa multa cum vad in pozele tale...

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

Edited by Dinoco
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu inca nu am avut masina diesel +turbo care sa nu scuipe un pic de ulei pe furtunul turbo-motor ... si la niciuna nu sa stricat turbina , nu avea joc axul , si nu mergea bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now