Ion Morari

Consum extrem de mare in oras volvo s40 2006 1.6D 109 C.P

52 posts in this topic

Buna tuturor!

Am un Volvo s40 2006 1.6D 109 C.P, 184000 km

Consumul in oras dupa un plin facut la masina este de 10 l /100km, cu acest plin am mers 480 km si mi s-a aprins becul la motorina

(km facuti doar in oras). Am resetat consumul ca am avut de iesit din oras (ca sa vad ce consum scoate in afara, consumul imi arata pe bord 4.5 dupa ce am mers 150 km aproximativ 100 km/h tot drumul.

Consumul in oras cand pornesc de pe loc urca si la 99 L/100 km (cand ii rece motorul), in medie la pornirea de pe loc consumul este la 40 litri /100km, cand schimb adoua, a treia treapta consumul instant mi se normalizeaza aparent (poate ajunge si la 6 litri/100km) cateodata o calc si acceleratia merge in gol, nu trage. (dar nu mereu ii asa). Am impresia ca si ventilatorul de racire motor imi porneste foarte des, fac 3 km in oras, parchez si el tot lucreaza, am avut inainte logan pe benzina si nu facea asa, foarte rar pornea ventilatorul

In bord nici o eroare, am fost la doua teste electronice (pe calculator) ambele au fost pozitive, masina nu are nimic, unul din teste facute la reprezentanta volvo, am curatat EGR (nu era infundat) am curatat cu solutie speciala si depitul de aer (nu stiu cum ii zice exact) am acelasi consum.

Va rog frumos, cine stie oare ce poate avea masina?

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai DPF e posibil sa fi intrat in regenerare si de aici sa rezulte consumul ridicat.

Ce nu stiu eu este daca regenerarea continua la repornirea masinii sau nu. La mine in oras instantul la accelerari nu cred ca a sarit de 25-30, iar ca medie in Timisoara am 6.5-7...

Vad ca ai iesit cu ea si in afara orasului...Acolo cum s-a comportat in afara consumului? Aveai lipsa de putere sau ai simtit ca nu trage cand accelerai pentru depasiri?

Nu ma prea pricep la mecanica motoarelor, dar sper ca gasim solutii la problema ta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am același motor cu 6.4medie per total, filtrul de particule e cum e dar cred ca si a mea poate atinge consum de 10 in oraș in funcție de trafic

am același motor cu 6.4medie per total, filtrul de particule e cum e dar cred ca si a mea poate atinge consum de 10 in oraș in funcție de trafic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand este motorul rece, la plecarea de pe loc si la mine arata 99%, deci nu este asta problema.

Eu cred ca ai probleme cu ambreiajul, daca zici ca se tureaza cateodata in gol. Ca sa testezi ambreiajul, tragi frana de mana cat poti de tare (asta daca tine) si incerci sa pleci de pe loc. Daca motorul incepe sa scada in turatie si se opreste, inseamna ca ambreiajul este ok, daca iti creste turatia, inseamna ca patineaza ambreiajul si ai gasit raspunsul la problema ta!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa nu se regenereze cam mult !

atunci porneste termocupla

poate viata dpf ului e la sfarsit

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' oare ai matale DPF?

Despre stilul de conducere ce se poate sti?

Ambreiajul dus poate creste consumul.

Te asteptam cu noutati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand ai masina si de cat timp ai observat consumul asta in oras?Ai testat doar un plin pana acum?Depinde de traficul vostru de acolo dar pare putin cam mare in oras,dar nu exagerat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru raspunsuri!

masina o am de aproape doua luni si de cand am cumparat-o are problema asta cu consumul, motorina scade una doua, am ars mult mai multa motorina decat un rezervor, ala l-am umplut ca sa ma conving de consum. Despre stilul de condus, am condus-o in toate modurile si ii acelasi consumu, acuma am hotarat sa n-o calc deloc, aceeasi treaba acu ala de la rezervor nu mai sta locului deloc, plus ca am lasat s-o conduca un prieten care are acelasi motor pe un citroen C4 si are in oras sub 7 (a mers cu ea 70 km in oras)

DPF nu stiu sigur daca are, fum nu scoate, la reprezentanta volovo nu am intrebat daca are sau nu, dar nici ei nu mi-au zis.

Maine fac testul de ambreaj si revin cu noutati.

Edited by Ion Morari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut testul de ambreaj, cam asta mi-a iesit:

am tras frana la maxim, odata am accelerat-o mai tare si am auzit un sunet ciudat destul de tare nush unde sub masina (masina nu a pornit de pe loc dar nici motorul nu sa oprit)

a doua oara am incercat sa pornesc cum pornesc deobicei,(fara foarte multa acceleratie) s-a intamplat exact ce ziceati dvs masina pierdea din turatii si s-a oprit motorul.

Edited by Ion Morari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai observat sa fi accelerat in treapta 3,4 si sa creasca turatia dar viteza nu ? Cam asta e simptomul ambreajului dus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

s-a intamplat mai des in treptele unu si doi, dar nu mereu face asa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut testul de ambreaj, cam asta mi-a iesit:

am tras frana la maxim, odata am accelerat-o mai tare si am auzit un sunet ciudat destul de tare nush unde sub masina (masina nu a pornit de pe loc dar nici motorul nu sa oprit)

a doua oara am incercat sa pornesc cum pornesc deobicei,(fara foarte multa acceleratie) s-a intamplat exact ce ziceati dvs masina pierdea din turatii si s-a oprit motorul.

Din pacate se pare ca patineza ambreiajul, are un inceput de sfarsit

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost la service volvo inca odata si a urcat un mecanic in masina sa faca o tura, a observat si el ca turatiile cresc dar viteza nu, a constatat ca de la ambreaj dar mi-a zis ca ambreajul deobicei miroase cand patineaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul miroase cand patineaza excesiv. Spre exemplu daca ramai inzepezit si fortezi mult masina intr-un singur loc. In mers, daca patineaza odata, nu se simte mirosul

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miroase doar cand se incalzeste foarte tare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare domnilor, am fost azi la un mecanic sa fac si la el un test de ambreaj, a zis ca ambreajul nu are nimic, a zis ca ea ar trebui sa se accelereze mai tare, cica altcumva se comporta masina de la abreaj, trebuie sa creasca turatia la 4000 sau 5000 pana porneste sau pana faci o depasire, la mine intradevar nu este asa, a mai mentionat ca poate fi de la turbo.

La un moment dat tot discutand cu dansul mi-a zis sa pornesc motorul si sa deschid capota, a intrebat daca e pornita clima si nu era, si-a dat seama ca la mine ventilatorul care raceste motorul merge continuu si cica de la asta poate creste consumul. Am pornit masina cu motorul rece si nu se auzea ventilatorul, doar daca fac o tura prin oras si ii un pic cald atunci porneste

MASINA MISTERELOR

sa fie asta cauza, si intradevar ventilatorul ala merge continuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca turometru creste fara sa creasca viteza nu are ce altceva sa fie . Dar poate mai ai si alte probleme pe acolo . Turbo are joc la ax ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba mecanicul daca asta ti-a spus. Turatia creste la 4-5000 rpm la pornirea de pe loc, in ultimele clipele de viata ale ambreiajului. Daca mecanicul tau a reparat numai Dacii, nu inseamna ca toate masinile sunt la fel

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce oras ai acest consum?, de 10%

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

in Baia Mare! nimeni nu stie ce ii cu ea, toate softurile arata ca masina este ok, pe bord nu palpaie nimic, ambreajul ar fi o cauza dar nimeni nu-i convins 100%, 500 de lei costa sa demonteze-monteze ambreajul.

Inafara orasului se comporta mai bine, trage calumea, in oras mai da rateuri cand o calc, adica nu se intampla nimic (un pic creste turatia). cu ultimul rezervor am mers in regim econom, nu a crescut turatia mai mult de 2000, am mers 600 km din care 150 km inafara orasului, o medie de aproximativ 9 litri. Poate se poate de undeva cumva regla consumul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, spui ca-ti porneste si electroventilatorul...ala nu porneste decat vara sau iarna foarte foarte rar, daca ii dai pe coaja. In oras nu mi-a pornit niciodata al 2 lea ventilator ( sau a doua treapta)

de cand a venit frigul.

Ai filtrul de particule? Care iti este nivelul de ulei?, consumul marit il poti avea datorita regenerarii filtrului, turbina poate fi ea o cauza.

De la cate rpm#uri simti ca trage masina?

In treapta a 3 a incearca un kickdown si vezi daca prinzi viteza sau motorul se tureaza si viteza se mareste foarte putin.

Cateodata, in Bucuresti mai ajung si eu la 10%.

Am mers si cu 14% :)

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine porneste si pe vremea asta si nu o calc deloc masina (am avut logan 1.4 benzina inainte si auzeam ventilatorul numai daca urcam un deal), cam mereu opresc masina si ventilatorul inca functioneaza, da are filtru de particule, nivelul la ulei ii bun, chiar azi i-am dat pe coaja in treapta a3a data si a plecat foarte lejer, am si filmare, m-am gandit sa filmez duratiile la motor si consumul instant (ma rog). Astazi am vorbit cu un taximetrist cu un s40 cu motor de doi litri, el in baia mare scoate maxim 8, la mine ii 1.6 si scoate 10 litri

nu stiu exact de la cate rpm trage,

nu stiu daca o sa ajute cu ceva, dar sper, scuze petrnu tremuratura, de la minutul 1:08 o scumb in a 3-a si o accelerez tare

si asta tot ii o pornire de pe loc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia e accelerat tare ? Da-i nene talpa de la 2500 la 4500 de ture ca la 2000 abia pleaca turbina !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie consumul nu mi sa parut mare ... dar stilul de condus nu cred ca ajuta prea mult masina si nici consumul ... condus lejer inseamna sa ajungi cu turele pana la 2500 rpm dar sa nu calci mult pedala . Degeaba ai 1300/1500 rpm si apesi tare pedala , consumul va creste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now