Calin Paunescu

Palpaire indicator ulei

14 posts in this topic

O alta problema : mi se tot aprinde becul la ulei. Nu sta aprins tot timpul, palpaie cu o frecventa mare :)). Am verificat nivelul, am facut si schimbul, nu observ nimic in neregula in comportamentul masinii. Ce sa fie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Pot sa te intreb cand ti se aprinde becul de la ulei/ palpaie?

Se intampla cand motorul inca este rece sau cand motorul este cald, ti se aprinde in relantin? se stinge la turatie? sau sta aprins tot timpul?

In principiu beculetul respectiv se aprinde cand presiunea de la ulei este scazut, presiunea poate fi scazut din caza nivelului redus de ulei, ulei contaminat cu combustibil/ apa, ulei necorespunzator, uzura motorului/ pompei de ulei.

Poate fi o problema serioasa, daca motorul nu are ungerea adecvata se gripeaza.

In cel mai fericit caz ii dar un senzor stricat (probabil nu este cazul)

Iti recomand sa apelezi la un service, ei o sa poata sa-ti citeasca presiunea exacta a uleiului cu un manometru,

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca inainte de a porni motorul cu cheia in pozitia 2 iti apare becul de ulei si ramane aprins (pana la pornirea motorului)e posibil sa nu fie o problema simpla de senzor

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa fie pompa de ulei, sa nu mai faca presiune sau sa fie infundata. Eu am patit sa mi se aprinda becul la ulei cand depaseam 1500 rmp si am venit 150 km, cu 60 km/h cu a 5-a. La mine s-a rezolvat prin demontarea baii de ulei, curatat baia cu SPACLU, de mazga de pe ea, spalat bine baia si pompa de ulei, montat tot la loc, schimbat ulei si filtru si gata

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Pot sa te intreb cand ti se aprinde becul de la ulei/ palpaie?

Se intampla cand motorul inca este rece sau cand motorul este cald, ti se aprinde in relantin? se stinge la turatie? sau sta aprins tot timpul?

In principiu beculetul respectiv se aprinde cand presiunea de la ulei este scazut, presiunea poate fi scazut din caza nivelului redus de ulei, ulei contaminat cu combustibil/ apa, ulei necorespunzator, uzura motorului/ pompei de ulei.

Poate fi o problema serioasa, daca motorul nu are ungerea adecvata se gripeaza.

In cel mai fericit caz ii dar un senzor stricat (probabil nu este cazul)

Iti recomand sa apelezi la un service, ei o sa poata sa-ti citeasca presiunea exacta a uleiului cu un manometru,

Se intampla si cand e cald si cand e rece. Nu se aprinde intotdeauna. De exemplu, de cateva zile nu s-a mai aprins deloc ( decat normal, cand tin cheia in pozitia a 2-a ). Am fost la un tester si a zis ca nu ii apare nici o eroare la presiunea de ulei sau altceva legat de ulei... Nu conteaza la ce turatii e motorul, palpaie in toate situatiile, atunci cand palpaie :)...

Daca inainte de a porni motorul cu cheia in pozitia 2 iti apare becul de ulei si ramane aprins (pana la pornirea motorului)e posibil sa nu fie o problema simpla de senzor

Da, apare normal cand pornesc motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca ai nevoie in primul rand de o verificare cu manometru a presiuni de ulei

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si una cu multimetrul pe senzorul de presiune :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate e defect bordul. Urmareste daca nu face si alte figuri .

Edited by Grey
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca ai nevoie in primul rand de o verificare cu manometru a presiuni de ulei

Ok, o sa merg sa verific presiunea la ulei. Mersi

Poate e defect bordul. Urmareste daca nu face si alte figuri .

Nu face alte figuri.

Si una cu multimetrul pe senzorul de presiune :D

O sa verific si asta. Va multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar uleiul? De care foloseşti?

Castrol 10w40 Magnatec a avut mai tot timpul, dupa care trecusem la 5w40. Aproape cand trebuia sa fac iar schimbul, a inceput sa palpaie beculetul, asa ca am trecut iar pe 10w40, am zis ca poate nu ii prieste uleiul acela... Dar simptomele sunt la fel

Edited by Calin Paunescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

5W40 A3/B3/B4 e recomandat, deci nu pare să fie din cauza uleiului.

În locul tău, eu aş încerca să schimb senzorul presiunii de ulei, înainte de toate. La cât e de ieftin... http://www.onauto.ro...r presiune ulei

Cu asta o sa incep. Pot sa o fac eu rapid, sau trebuie desfacute multe chestii si mai bine dau o fuga la un service ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îţi trebuie o tubulară de 24 şi îl poţi înlocui tu în parcare.

Ok. Asta o sa fac prima data. O sa revin cu detalii :) Mersi

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

AM schimbat senzorul presiunii de ulei, intre timp, si nu mai palpaie. Mi-a mai aparut o singura data pentru o secunda pe o panta abrupta, insa de atunci nu a mai facut. Sper ca asta sa fi fost.

Multumesc pentru ajutor!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

AM schimbat senzorul presiunii de ulei, intre timp, si nu mai palpaie. Mi-a mai aparut o singura data pentru o secunda pe o panta abrupta, insa de atunci nu a mai facut. Sper ca asta sa fi fost.

Multumesc pentru ajutor!

Buna si Bravo,

Sper ca a fost rezolvata problema si nu o sa-ti mai faca probleme.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now