Sign in to follow this  
Followers 0
vicanezu

se aprinde martorul lambda in mers

10 posts in this topic

Salutare de ieri se intamla un lucru ciudat ,computerul de bord i-mi arata un consum instant mai mare decat cel obisnuit ( 8,5-9%fata de 6,5-7%)iar dupa ce merg aprox. 40 km se aprinde martorul lambda in bord si computerul indica un consum instant normal de 6,5-7 % la drum intins.Mentionez ca inainte de aceasta anomalie am folosit un spray pt contacte la mufa senzorului de debit aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la un tester si citeste erorile de pe motor, apoi revino aici cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am fost la tester si mi-au aparut errorile din poza atasata.Inainte de a pune testerul am scos mufa senzorului de aer pt ai arata mecanicului martorul care se aprindea in bord si ma gandesc ca poate acele errori au aparut si datorita acestui fapt .Spun asta ca dupa ce au fost sterse errorile nu au mai aparut.

In cealalta poza in care sunt afisate valorile diferitelor sisteme ,in dreptul sondei lambda pret de cateva secunde i-mi arata valoarea 0.0 mV.

Referitor la codul de erroare 325-memorie pierduta- acum ceva timp l-am sters insa vad ca a reaparut fara ca sa deconectez vreodata acumulatorul masinii.

post-1737-0-63015900-1414832149_thumb.jp

post-1737-0-08126100-1414832160_thumb.jp

Edited by vicanezu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda lambda e normal sa oscileze intre 0.1V si 0.9V la ralanti. Din cate stiu tu ai senzor MAF, nu MAP.

In afara de eroarea generata fortat, ai eroarea pe lambda, care poate fi orice de la un fir intrerupt pe semnal pana la fir intrerupt pe preincalzitor sau siguranta preincalzitor. Tu ai facut testarea cu un TEXA am impresia dupa cum vad interfata, si ala mai da rateuri la interpretarea erorilor. Iti trebuie un DiCE si un VIDA ca sa vezi EXACT ce se intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda lambda e normal sa oscileze intre 0.1V si 0.9V la ralanti. Din cate stiu tu ai senzor MAF, nu MAP.

In afara de eroarea generata fortat, ai eroarea pe lambda, care poate fi orice de la un fir intrerupt pe semnal pana la fir intrerupt pe preincalzitor sau siguranta preincalzitor. Tu ai facut testarea cu un TEXA am impresia dupa cum vad interfata, si ala mai da rateuri la interpretarea erorilor. Iti trebuie un DiCE si un VIDA ca sa vezi EXACT ce se intampla.

I-mi poti spune cum se poate face o resetare ECU,cineva mi-a spus ceva cu deconectare acumulator si lipirea cablurilor de alimentare 10-15 minute.O astfel de procedura implica si anumite riscuri sau care sunt avantajele acestei proceduri ?

Multumesc !

Edited by vicanezu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, poti face si asa ceva da nu ai de ce sa le tii atat lipite. Mai degraba il iasi 10 minute si apoi le lipesti o secunda.

Dar nu intotdeauna se reseteaza erorile in felul asta, daca le stocheaza in memoria flash nu scapi de ele decat prin stergere cu testerul (vezi eroarea de airbag pe care n-o poti reseta nici daca dezmembrezi masina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, de ieri si la Volvo-ul V40 al tatalui meu (motor B4204S, 140CP, an 1997) apare o eroare de sonda Lambda, la un timp dupa pornirea motorului. Imi puteti spune unde ar putea face, rezonabil ca pret, un test cu softurile mentionate mai sus?

Multumesc mult!

Edited by strumfuadi

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS Citind mai mult, am ajuns la concluzia ca softurile de mai sus nu merg pe V40 din 97, trebuie altceva. Mai sap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare, pentru cei care au diagrame cu piesele sau vreo program: Volvo V40, 1997, motor B4204S 103kW are una sau doua sonde lambda?

A fost tata la un mecanic si i-a spus ala ca si-a busit sonda lambda intro bordura si ca ar avea doar o sonda masina, insa pe site-uri de piese am gasit si sonde pre si post catalizator, deci ar avea 2?!?

Multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E euro 2 din cate stiu, o singura sonda. Pe de alta parte si S70-ul meu e tot Euro 2 si are doua sonde. Uita-te sub masina si vezi, ca nu putem sa ne uitam noi in locul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0