costa

Instalare TPMS

15 posts in this topic

Am cumparat 8 senzori VDO Continental Redi 1004A , 433 Mhz din SUA si doresc sa i inslalez singur deoarece cei de la Exclusiv Auto au refuzat, considerand ca dc nu scrie volvo pe ei, nu fac operatiunea, desi senzorul e acelasi. Instalarea nu e o problema, atat timp cat voi gasi o cheie dinamometrica pt 8 NM, aplicatia mi au zis ca o vor instala la Exclusiv, problema e calibrarea lor. Pe instructiunile de la volvo accesories ( care nu mai sunt disponibile pe site momentan), la final se facea calibrarea cu un dispozitiv, pe cand cei de la exclusiv, au zis ca se si autocalibreaza, se pare ca ei nu au acel dispozitiv in dotare. Ce i drept am citit si eu despre autocalibrare pe un forum din sua ( setat presiunea corecta, rulat 15 min cu viteza peste 30kmh). Intrebarea mea este dc a mai montat cineva senzori de presiune si cum a procedat la calibrare. Aplicatia costa sub 100 ron, senzorii i am luat cu 35 usd bucata, Primus cerea 1100 ron pe senzori plus aplicatie ( fara montaj), dezamagirea mare a fost ca nu erau standard desi eram convins ca o masina cu cele mai sofisticate sisteme de siguranta ar tb sa aibe acesti senzori. Oricum vor fi necesari obligatoriu / standard din 2015 pe toate masinile noi. Paguba a fost 825 ron un pneu Conti Eco5 pe 18.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ce-i de la Primus s-au oferit sa instaleze in prima faza, e drept la un pret marisor, incearca tot la ei sa faci operatiunea cu 'materialul clientului'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca era buna ideea ta, Shspeedy.... Am instalat senzorii la o vulcanizare si aplicatia TPMS la Exclusiv Auto Constanta. Ei nu au avut dispozitivul de calibrarea al senzorilor si am incercat varianta cu autocalibrarea. Imi apare in MY Car, optiunea de calibrare, dau OK, sunt informat ca e necesar sa rulez masina pt 10 minute, iar dupa acest timp, imi pare in bord urmatorul mesaj:" sistem de monitorizare a presiunii in anvelope service necesar" si alarma vizuala in partea stanga. Senzorii sunt marca VDO Continental ruleaza pe frecventa de 433 MHz. Desigur e posibil ca unul sa fie defect, dar nu am cum sa verific acest lucru. Are cineva senzorii de monitorizare presiune sau a efectuat o instalare sa imi dea niste sfaturi? Adica e psobil ca la prima instalare sa fie absolut necesara calibrarea lor cu dispozitivul T9513035 ! Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am citit eu pe forumul de C30 USA nu este necesar calibrarea lor atâta timp cât au frecventa corecta (ei spun ca este necesara/obligatorie echilibrarea roților după montare TMPS...am găsit ceva cu un meniu secret (dacă vrei sa-i dezactivezi temporar):

Activating/deactivating TPMS

1. Switch off the engine.

2. Turn the ignition key to position I or II.

3. Press and hold the Reset button on the

left-side steering wheel lever until TIRE

PRESS SYST OFF is displayed.

Repeat steps 1-3 to turn TPMS on again.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau incerca sa schimbi rotile intre ele (fata-spate) sa vezi daca iti apare eroarea diferit. Zic si eu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa i dezactivez din meniul Sensus, dar nu inteleg de ce nu functioneaza. Ma gandesc sa nu fie unul defect, caci nu am pierdere de presiune, am un dispozitiv electronic de masurat presiune, toate rotile au 2.4 bar, azot. Exista posibilitatea sa nu functioneze senzorii pt ca am azot? Desi nu ar trebui....oricum fara dispozitivul de calbrat e greu de spus daca vreun senzor e defect. Am vazut o data la o benzinarie ca o luase razna pompa aceea de verificat presiunea in roti, iar cel de acolo m a intrebat daca am azot.

Am vazut ca mai nou Volvo a renuntat la sistemul TPMS si foloseste cred sistemul bazat pe ABS, am vazut pe forumul UK , in meniul Sensus apare masina cu cele 4 roti si iti arata care roata are pierdere de presiune. Insa la mine apare doar semnul acela de tpms ( semnul exclamarii intr-o roata cu pana).

Edited by costa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la Exclusiv si dupa lupte seculare care au durat 2 ore si cu cei de la Bucursti pe TeamViewer au dat verdictul: senzorul dreapta fata defect. Nu au vrut sa instaleze un senzor Volvo OEM in locul celui VDO ( desi daca nu ma insel VDO ii produce pt Volvo) asa ca am comandat inca unul VDO din SUA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un update cam tarziu: aplicatia si senzorii functioneaza perfect, senzorul defect era de vina. Costul total a fost  140 USD senzorii, 100 ron aplicatia, 100 ron instalarea la o vulcanizare cu supravegherea si indicatiile mele.

Pacat ca atunci cand ai pierderi de presiune nu se specifica si care roata e vinovata!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut...as vrea și eu sa montez pe V60-ul meu...MY 2011...sa înțeleg ca după instalarea senzorilor se merge la reprezentanta pentru calibrare și instalarea aplicației. ..Aici intervine nelămurirea mea...senzorii cine îi citește? Sau Cum se face transferul de date cu bordul mașinii,...au cumva toate preinstalate un fel de reciver și la reprezentanta doar se instalează soft-ul care îți dă ție acces la date, care evident in fabrica nu a fost instalatpost-8100-0-15573100-1433327432_thumb.jp pentru ca nu erau senzorii din roți ? Menționez ca echiparea mea e summum deci și navigație și cam tot ce ar trebui. .. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Depinde de ce sistem ai - dTPMS sau iTPMS 

- dTPMS trebuie senzori: http://accessories.volvocars.com/en-ro/V60/Accessories/Document/VCC-483141/2011

- iTPMS foloseste ABS: http://accessories.volvocars.com/en-ro/S60(11-)/Accessories/Document/VCC-481737/2015/D5/Automatic

iTPMS are avantajul ca iti spune care roata are presiunea necorespunzatoare. 

Si da, trebuie mers la reprezentanta pentru aplicatie si eventual calibrat senzorii, daca ii vrei pe cei originali de la Volvo. 

Edited by maverick
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca pana la seria de sasiu : Ch - 239300 avem sistemul dTPMS iar dupa iTPMS...bun ultimele 6 cifre din seria mea de sasiu sunt : 030894 deci ma incadrez la dTPMS.

Mentionez ca eu NU am acesti senzori care se monteaza pe janta masinii iar daca ii cumpar si ii montez pe janta trebuie doar sa merg la reprezentata pentru calibrare si instalare aplicatie ?? restul, adica "reciver-ul" sau "cititorul acelor senzori" il am deja instalat pe masina ? pentru ca la dTPMS ei spun asa : When the car travels at 30 km/h or faster, the sensors supply data to a receiver inside the car.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Ai dreptate in ambele cazuri - cel putin aplicatia poate fi instalata doar la dealer - nu e mare costul. Cu calibrarea nu stiu cum este insa. Si intr-adevar, sunt activi doar de la 30 km/h. 

 

Edited by maverick
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare....deci pina la urma e nevoie de un receiver....ca si modul....sau 1)senzori,2) soft,3) calibrare...?presupun ca pt seria sasiu 274961 am iTPMS...nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai nevoie numai de senzori si soft, modulul este deja instalat si este receptorul telecomenzii . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc mult Bogdane !!!!senzorii oem sunt cei Continental pe care scrie volvo ? Ca sa stiu ce caut ...:))

Edited by mikaita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now