Cristi Muresan

Folosirea unui ulei cu vascozitate mai mare

26 posts in this topic

Buna seara .

In intentia de a nu polua alt topic l-am deschis pe acesta .

Ce se intampla cu motoarele diesel volvo/psa daca se foloseste un ulei mai vascos decat cel recomandat(d5 este 0-30 , 1.6d si 2.0d este 5-30).

Generalitati(prima cifra W = vascozitate la rece , a doua cifra reprezinta vascozitatea la cald . Sursa @paunionut)

Ce implicata folosirea unei vascozitati mai mare la rece W si la cald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai este așa de ușor ca în trecut să spui: o să folosesc ulei de tipul asta pentru ca prima cifra reprezintă proprietățile la rece și a doua la cald. Cele mai importante sunt normele respectate. În cadrul ofertei unui producător de uleiuri pe o anumită gamă (de ex Castrol Edge) fiecare vâscozitate respecta alte norme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai este așa de ușor ca în trecut să spui: o să folosesc ulei de tipul asta pentru ca prima cifra reprezintă proprietățile la rece și a doua la cald. Cele mai importante sunt normele respectate. În cadrul ofertei unui producător de uleiuri pe o anumită gamă (de ex Castrol Edge) fiecare vâscozitate respecta alte norme.

Pedala, vezi ca le incurci. Exista Casrol Edge 5w30 A1/B1, A3/B4, C1, C3 care au aceeasi vascozitate, dar norme diferite.

Sa inteleg ca tu pui si ulei Bunica, daca scrie pe eticheta ACEEA A5/B5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am deschis subiectul pt. Onezero(si restul care doresc sa foloseasca alt ulei decat cel recomandat) si poate aflam informatii noi si utile.

Spre exemplu eu pun 5-30 a5/b5 in d5244t(163cp)

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

In fisa tehnica a unui ulei se gasesc parametrii de curgere ,index viscozitate,fierbere, etc..De acolo poti sa iti dai seama ca la o anumita temperatura are o anumita curgere ,implicit ungere,etc.si ca atare poti jongla cu alt tip de ulei si il testezi pe motor si vezi cum merge .Motoare care sa se fi stricat din asemenea situatii nici vorba.

Pleci de la parametrii uleiului recomandat de fabricant si cauti echivalenta sigura.

Apoi in functie de compresia si uzura motorului poti schimba uleiul ,cum este normal.De aceea tu folosesti acum 5W30 pt un motor ce initial a avut recomandare Volvo ,0W30.

In orice caz cu cit este mai nou ca si fabricatie un motor cu atit este sensibil la uleiurile astea mai mult sau mai putin reusite chimic si importate din lumea larga.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu folosesc norma deoarece

1. este mai ieftin

2. masina oricum pierde ulei (sper ca nu prea mult de data asta)

3. norma initial data de volvo (adica in user manual-ul masini din 2002 este 5w-40 si urca pana la 15w-40 ) si bogdan mi-a recomandat 5w-30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compara tehnic ce inseamna 5w40,15W40 cu 5W30.Inca odata spun ,eu stiu ca acest motor de baza ,etalon D5 (D5244T) folosea initial ,de fabrica 0W30.

Ti-a zis 5W30 in ideea ca este un pic mai "ingrosat" decit 0W30 pina la vreo 40-50 gr(zic eu).In fine ..

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va suparati pe mine dar cand ajung in fr voi fotografia cartea masinii . Vascozitatea s-a schimbat ulterior pt. Motoarele d5 dar initial norma a fost variata .

Acum in 2014 este 0-30, dar in 2002 era alta

Share this post


Link to post
Share on other sites

La orice motor trebuie utilizat uleiul specificat de producator, altfel apare uzura prematura, de ce?

Pe sistemul de ungere ai 2 filtre( unul metalic si unul de hartie), proiectate pentru o anumita vascozitate a uleiului, lucru valabil pentru pompa si canalele de ungere din bloc, vilbrochen si chiulasa. Pe urma mai ai de luat in calcul materialele folosite la fabricare + tolerantele componentelor.

Eee si uite cum incep sa bata tachetii la d5 daca bagi 10w40.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde e filtrul metalic la D5 Vadimutz ? Iar dai copy-paste din manualu' de masini-unelte ? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisi..sorbul are o sita metalica, ala se numeste filtru. :>

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca daca debitmetrul are o plasa anti-frunze, am doua filtre de aer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of course...si plasa de tantari este un filtru...pentru TANTARI

Sent from my iPad

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si benzinarele au acea sita! Eu am dat baia de ulei jos la a mea si am curatat mazga de pe ea cu spaclul. Mentionez ca depunerea respectiva era aproape pietrificata si s-a curatat destul de greu si cu spaclul. Curatat si pompa de ulei, schimbat uleiul si filtrul si gata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice sistem hidraulic are filtru metalic.

Pasa la debitmetru ai ditamai fagurele....ca sa nu ti bagi dejtele in el :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice sistem hidraulic are filtru metalic.

Pasa la debitmetru ai ditamai fagurele....ca sa nu ti bagi dejtele in el :D

Amortizoarele mele de la capota, au filtru? Trebuie sa-l schimb la fiecare revizie? :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce intelegi tu prin SISTEM hidraulic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce intelegi tu prin SISTEM hidraulic :D

Cheliosule, nu o mai rasuci acum. Amortizoarele de la capota sunt hidraulice, deci este un sistem hidraulic care ajuta la ridicarea si sustinerea capotei :D

Dar gata cu Off topicul, ca ne tavalesc baietii! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine maa :lol:

Orice sistem hidraulic care are rezervor si pompa..mai zi ceva :lol,:

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La orice motor trebuie utilizat uleiul specificat de producator, altfel apare uzura prematura, de ce?

Pe sistemul de ungere ai 2 filtre( unul metalic si unul de hartie), proiectate pentru o anumita vascozitate a uleiului, lucru valabil pentru pompa si canalele de ungere din bloc, vilbrochen si chiulasa. Pe urma mai ai de luat in calcul materialele folosite la fabricare + tolerantele componentelor.

Eee si uite cum incep sa bata tachetii la d5 daca bagi 10w40.

@brava ai pus punctul pe "i" cu aceasta postare .

Vascozitatea mai crescuta ingreuneaza fluxul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da am gasit ca, la motoarele de 2.5L(Audi TDi) inainte de 2001 mergea 5W40 ,probabil ca inertial au folosit ,trecut in cartea tehnica acest ulei si la motoare D5224T peste MY 2002- pina sa apara performantul 0W30 ,valabil in Vida .In fine asta este si mi-am facut de lucru cautind :smile:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma scuzati ca v-am pus pe cautari . Discutia s-a mai purtat pe forum , am purtat-o personal cu bogdan g , el stie de aceasta schimbare , mi-a spus ca au luat cei de la volvo aceasta decizie (nu am retinut anul) dar era post 2002 . Dar promit ca revin cu poze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un ulei gros iti influenteaza debitul, mai ales cand este frig.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe langa asta forteaza pompa de ulei !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now