Cristi Muresan

Informatii despre dpf .

266 posts in this topic

Buna ziua am tot citit pe forum despre acest dpf si ciclul de regenerare . Acum as dorii sa mobilizez toti utilizatori volvo cu dpf sa mebtioneze la cati km se regenereaza minunatia .

A mea(d5244t13) se astazi s-a regenerat la 280 km (mixt) si mi se pare foarte repede .

Care ar fi cauzele regenerarii "precoce"?

Temperaturile scazute ? Vreo problema la motor ?

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerarea nu se face la km ci la starea DPF-ului care nu are cum sa fie la fel la toata lumea

E ca si cum ai intreba pe toata lumea la cat ne ducem la WC

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke , dar daca mergi prea des sau prea rar la wc e o problema ... ori nu e buna analogia ori am o problema cu ass50-ul :(

Sa pun altfel problema dpf cand da semne de uzura (da asemenea semne ?)

Regenerarea facuta in exact aceleasi limite (tot acele 15 min mers la 2200-2500rpm)

Fara erori(pe bord), si masina merge la fel de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu' daca fundu e uzat...nu te duci mai des ca nu mai tine "ecluza" ? :))

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum 3 ture s-a regenerat la 500 km , apoi la 300 acum tot 300 ... drumurile pe care le fac sunt cam aceleasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, la D5 se face la 600-800 km mixt. Asta este standardul, pentru un dpf in stare foarte buna

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine aprox tot pe la 500 regenereaza...

Cred ca depinde si de ce motorina a primit, si chiar daca a fost din acelasi loc, calitatea ei nu e tot timpul aceeasi...si automat scoate fum mai mult, deci se depunde in DPF mai mult, creste presiunea si face regenerare mai repede. Si cum a venit frigul, consumul de motorina "la rece" a crescut considerabil, am vazut si la mine, si fiind motorul si evacuarea rece, se depune funingine mai repede, parerea mea :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai Cristi ,regenerarea nu se face in functie de nr de km facuti ci doar de incarcarea filtrului.Depinde cum mergi cu turatia ,apoi calitatea carburantului,temperatura exterioara,etc.Daca ai niste trasee de parcurs aceleasi ,devenind rutina inclusiv regim de mers sigur ca te stabilizezi macar teoretic la un nr fix de xxx km.Filtrul tau nu se infunda in timp(adica sa il arunci) ,daca motorul merge cum trebuie pe partea de admisie turbo(fara fisuri de furtune..).La motoarele cu aditiv pt arderea cenusei etse altceva si acolo ai depuneri pe fagurii filtrului intrucit ramine o zgura f fina in timp dupa fiecare regenerare.La D5 se arde singura funinginea prin insasi temperatura gazelor generate de motor in postcombustie ,asta este motorul suedez conceput ,fata de PSA.In mare cam asa sta treaba.

Sfat ..sa nu ii dai in "goarna" (peste 3200-3500) vreodata cind este la inceput de regenerare si sa o tii asa ,vezi autoband..

Edited by V50Saphir
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
:)) la a ta inca nu era "moda" asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am D5 si mi-ati zis ca n-are DPF.

al tau nu are ... vezi cod motor

Din cate stiu eu, la D5 se face la 600-800 km mixt. Asta este standardul, pentru un dpf in stare foarte buna

cam asa observasem si eu in ultimul an , de aceea am venit cu "problema"

@ saphir 2300 rpm pe cruise ... nu i-am dat la goarna .

Traseele turbo sunt 100%etanse,ulei la nivel de nici 1000 km , filtru aer 4000 km , filtru motorina 20k km .

Oare sa curat egr ? Asta inainte sa merg la testare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am spus ca si sfat ce sa nu ii faci si nu altceva.Tu iti cunosti masina insa daca doresti poti face un tester

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@saphir dvs. ce parere aveti despre acest interval scurt intre regenerari aparut?

acum sincer as proceda in felul urmator : schimb filtrul de motorina , curat egr (astea le fac fara costuri suplimentare, filtrul il am si egr il curat eu) pt . o testare ar trebuie sa fug la turda , in functie de cum are timp dl.Oliver. Apoi daca creste durata ciclului consider problema rezolvata , daca nu fac o testare .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi o solutie sa cureti EGR ca poate nu inchide-dechide bine si de asemenea clapeta (este in stinga ~sub pompa de inalta) si trebuie sa desfci ceva tubulatura dar este simplu.

Poate sa mai mergi asa si sa vezi daca se repeta regenerarea la 300km si abia dupa aceea sa ii faci cosmetizarea.

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat egr la d5 de 163 cp , operatiune destul de simpla . La v50 d5 am niste nelamuriri : post curatare am nevoie de o calibrare a motorasului care actioneaza egr ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzati offtopicul...dar am ras de m-am c*c*t pe mine :)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzati offtopicul...dar am ras de m-am c*c*t pe mine :smile:))))

De ce????? Ca eu chiar nu imi dau seama :slap:???:salut: :salut:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la DPF probabil. O fi intrebat pretu' la Primus ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma asteptam la un raspuns relevant intrebarii mele . Nah ...

Fara a face nici o modificare (un plin de motorina) am observat consum mult mai mare la rece , media 13 % iar aceasta dupamasa a ajuns la 11.2 % si foarte putin am mers cu motorul incalzit , am observat o discrepanta mare intre consum la rece vs.consum la cald

Ma gandesc ca un consum mare rezulta o incarcare mare ...

In weekend sper sa curat egr si vad cum se prezinta. Din cate am citit pe alte forumuri spunea unu de probleme post curatare... dar cu partea electronica a egr (acel solenoid senzor sau ce o fii)

Daca are dpf vre-o problema el fie se schimba sau dpf off (oricum vroiam remap).

El probabil a ras de "calibrarea egr"

Din cate am inteles egr-ul cu o scapare continua poate genera mai mult fum ... deci o incarcare mai rapida

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma pricep la partea de EGR si ce mai e pe acolo, stiu doar partile pe care le-am am vazut cu nenea mecanicu' pe la masina cand am facut schimburile :D De aia am intrebat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cristi...Ti-am spus ca pe vreme rece vei avea consum mediu de ~13(temp ct de -9-10grade).In mers nomal de 10-12km abia se incalzeste pe la 50-55 gr apa,din cite mai retin.Si daca pleci de colo colo vreo 3,4 drumuri la interval de 3-4 h ,aia este .

Nu fac o paralela insa eu am cam 23 l pe distanta de 10km dqr sigur banui sonda lmbdca este orig si am peste 187k.

In concluzie stai bine.

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la -5gr s-a incalzit la a3-a liniuta in 3km ... inapoi s-a incalzit mai repede(a ajuns la jumatate) si am fugit sa bag si motorina (inca 1 km) nah. Nu ma plang de consum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la testare la Dl.Oliver rezultatul a fost: dpf incarcare la relanti 4 hpa (la 230 km de la ultima regenerare)

EGR : Infundat , nu si-a schimbat tonalitatea la comanda . Si arata 23 % deschis cand trebuia sa fie 76%

Si am facut o recalibrare a swirl dupa care masina trage mai bine :D

Multumes mult Oliver , m-a plimbat putin cu 244-le :D

post-3455-0-53962100-1417348940_thumb.jp

Edited by Cristi Muresan
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

A si driftuit un pic 244 :D asta da masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat tre sa fie presiunea diferentiala la dpf ca sa fie ok?Atat arata si la mine 4hPa

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now