Cristi Muresan

Informatii despre dpf .

266 posts in this topic

 

 

Dacă nu ai probleme cu motorul și acesta nu scoate fum o curățare bine făcută poate rezolva problema.

 

Eu nu am probleme cu motorul si acesta nu scoate fum. Unde se poate face o curatare bine facuta? Exista service-uri specializate, sau la orice service care se lauda ca o poate face?

Normal ca nu scoate fum pt ca ai dpf.

Cu el scos se observa dacă scoate sau nu fum .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu scoti DPF-uri? Definitiv, cu soft cu tot..

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Înca o intrebare : regenerarea fortata comandata din ECU e periculoasa ? Poate face daune ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se face pe loc, se poate lasa cu turbine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, ironman a spus:

Tu scoti DPF-uri? Definitiv, cu soft cu tot..

Pot face si asta dar nu sunt fan al acestei operatiuni . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Nu sunt nici eu fan, de aia tot aman, dar s-ar putea sa n-am de ales. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR ul TREBUIE calibrat dupa inlocuire/ incl. curatare intodeauna fiind vorba de un senzor de pozitie incremental..

Oricum din experienta montajul corpului de EGR -DIRECT pe bloc la 1.6 D  fara vreo izolare termica (flansa racire etc..)este o greseala de proiectare niciun EGR dotat cu senzor electronic de pozirtie nu poate rezista in mod continuu (max 30 k KM )la stresul termic dezvoltat de gazele de ardere si contactul direct cu blocul..se observa ca EGRul asa cum a fost proiectat de VOLVO pe D5 este mult mai robust gazele si flansa fiind racita pana in clapeta EGR si nu DUPA ca la 1.6 D..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te contrazic putin, la primul D5, ala EURO3, EGR-ul este pus in fata racitorului ca la 1.6D si nu am inlocuit nici unul pana acum, la D5 EURO4 e pus cum spui tu si am inlocuit 2 pana acum. Oricum mai bine fata de 1.6D unde am inlocuit multe rau . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bogdan g : D5 163 versus 185 CP vorbim de valve din generatii si complexitati diferite ( electromagnetica--virtual nedefectabila versus motor p/p cu control full electronic ) la 1.6 D solutia e dezastru dpdv fiabiltate noroc ca s-au ieftinit suficient de mult egr pt 1.6d dar din pacate modulul electronic nu se gaseste ca piesa /reper separat de nou ....asa ca orice utilizator ar trebui sa o ia in calcul la inlocuit cam la max 30-40k km defectul tipic intalnit la 1.6 d la egr este cedarea modulului senzor de pozitie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

DPF+ sau DPF- ? Aceasta e intrebarea...

Evident ca DPF+ (adica sa ai DPF functional si curat), e cel mai bine....

Insa, pe ramura cu DPF-, as avea 2 intrebari (nu stiu cat de pertinente sunt dar eu mai bine le pun, decat sa stau sa ma gandesc tot timpul la ele...):

1.- eliminarea DPF (urmata de re-softare si altele...) are repercursiuni asupra functionarii motorului si/sau a duratei de exploatare a motorului sau anexelor (turbina, etc...)?

2.- eliminarea DPF (urmata de re-softare si altele...) influenteaza negativ (in sensul de crestere, evident) noxele/emisiile masurate la ITP?

 

Va multumesc anticipat ptr. raspunsuri...

Stima si Respect!

:occasion14:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. da, eliminarea DPF are repercusiuni asupra functionarii motorului, dar in sensul bun! Traseul evacuarii mai liber, fara DPF, rezulta o eliminare a gazelor mai rapida, rezulta o sarcina mai mica asupra palelor turbinei si asa mai departe!

2. La ITP/RAR se verifica doar opacitatea, care oricum nu o sa se modifice (prea mult) dupa eliminarea DPF!

Partea cu resoftarea nu o pot comenta, pentru ca depinde unde, de cine si cum este facuta! Daca este facuta ca la carte, nu ar trebui sa fie probleme, dar daca este facuta pe genunchi, atunci....!

Bafta!

Edited by acn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@acn: multumesc de raspuns... Vroiam sa stiu, deoarece eu am cumparat recent V50-ul, iar vanzatorul m-a asigurat ca DPF-ul e anulat (de fapt, mi l-a si dat "in brate" -o magaoaie gen tulumba mare, mare, la vreo 5...6 kile- ) si mi-a zis ca resoftarea a fost facuta de un baiat din BV. Nu-i cunosc numele (inca!), dar cati "baieti" din BV fac resoftare la Volvo dupa eliminarea DPF, nu?! (poate ca 'Bogdan G' il cunoaste chiar... asa, ca intre specialisti... ;)) Nu de alta, dar ma gandeam sa pun DPF-ul la loc si sa revin la soft-ul initial...

Dar acum am inteles ca nu e chiar o mare smecherie...

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ti l-a pus in brate, inseamna ca ai o teava in locul lui si o sa ai probleme la Itp, nemai fiind fizic acolo. La dpf off, se scoate dracia aia din el si se pune la loc

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, paunionutz said:

La dpf off, se scoate dracia aia din el si se pune la loc

Interesant, nu stiam ca asa se face. Credeam ca se scoate de tot si se lasa o teava. Dar intrebare: daca e o dracie acolo care se scoate, daca e sa schimbi/innoiesti DPF-ul, nu se poate schimba doar dracia si sa fie mai accesibil pt conducatorul auto de rand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dracia aia este un fel de ceramica. Se taie carcasa de fier si se scoate, sau se gaureste direct cu un spiral lung. Si toti banii costa ceramica aia si nu tabla in sine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Si inca o intrebare de n00b si de curiozitate. Daca se scoate ceramica, sau se gaureste larg, ar insemna ca nu se mai infunda... atunci de ce mai e nevoie de ajustari de soft? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Trebuie soft. In dpf ai un senzor de presiune. Acel senzor trebuie sa citeasca o  anumita presiune. Daca il scoti, el nu mai citeste presiunea, iar ecm-ul vede o problema si iti limiteaza puterea

Share this post


Link to post
Share on other sites

:salut: Roger! Merci de info

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, ironman a spus:

Am inteles. Si inca o intrebare de n00b si de curiozitate. Daca se scoate ceramica, sau se gaureste larg, ar insemna ca nu se mai infunda... atunci de ce mai e nevoie de ajustari de soft? 

Offtopic..

Stiam in teorie , ca acest DPF Off facut cum trebuie la acest model de 2l ,merge identic cu softul de E3 ce nu are din fabrica filtru.Tehnic ar trebui sa fie 100% compatibil ,Este exact cum pui soft de management injectie  de la o marca la alta pe acelasi ECU fizic compatibil ,daca ai soft adecvat bun inteles..

Dar cum sint multi care fac aceasta operatie ,merge in multe feluri banuiesc.:)

Cica carbura de siliciu  ar fi ,acea ceramica de aceea este asa de "ieftin" DPF-ul

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, paunionutz said:

Daca ti l-a pus in brate, inseamna ca ai o teava in locul lui si o sa ai probleme la Itp, nemai fiind fizic acolo. La dpf off, se scoate dracia aia din el si se pune la loc

Idea anteriorului proprietar de a elimina complet DPF-ul a fost sa nu distruga dar sa "ajute" motorul in functionare... Si la o adica, sa se poata reveni, in caz ca ceva nu iese bine.

Deocamdata nu am a ma plange (chestii de genul: nu trage... se ineaca... da in nas...).

@paunionutz : De ce crezi ca as avea probleme la ITP, daca acolo nu mai e DPF-ul si este un racord-teava? S-a spus pe-aici, pe undeva, ca pe cei de la ITP nu-i intereseaza ce fel ai tu evacuarea... Sa fie etansa si sa iasa noxele, nu?!

Ideea mea este ca daca ma respinge la ITP (undeva in vara lui 2018), am sa pun la loc DPF-ul si sa pun soft-ul original inapoi (cine a facut re-softarea dupa eliminarea DPF, a avut prezenta de spirit sa salveze (?!) soft-ul original pe un stick, numai ca nu am idee ce inseamna operatiunea de repunere DPF + softarea originala, atat ca timp, cat si ca bani... Dar probabil ca ideea asta nu este una foarte sanatoasa, nu?! :unsure:

O alta, ar fi sa ma duc la ITP, cu DPF-ul doar montat (fara soft-ul original), si dupa ITP, sa-l scot si sa-l pun bine, la pastrare, pentru alti 2 ani... ;D

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, roadx a spus:

.

@paunionutz : De ce crezi ca as avea probleme la ITP, daca acolo nu mai e DPF-ul si este un racord-teava? S-a spus pe-aici, pe undeva, ca pe cei de la ITP nu-i intereseaza ce fel ai tu evacuarea... Sa fie etansa si sa iasa noxele, nu?!

 

pentru ca in "toba" aia eliminata fizic nu este doar dpf ul, mai ai si un catalizator, la care nu se umbla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... Nu stiam asta atunci cand am cumparat V50-ul... Am sa incerc sa-l pun la loc si sa anulez resoftarea facuta "dupa" ( sa restaurez soft-ul initial). Nu stiu insa ce-ar putea insemna asta in timp si bani. Si nici nu stiu daca acum am tot ce-mi trebuie...

Ziceam ca o varianta ar fi sa pun DPF-ul (sau ce-o fi ala de-l am) pe masina, sa fac odata la 2 ani ITP-ul si in rest, sa-l dau jos dupa ITP si sa merg cu racordul ala... Da' si asta necesita timp (+bani)... Ce-o fi mai indicat?! (Nu cunosc motivul ptr. care DPF-ul s-a dat jos complet de pe masina! Infundat >80%? Habar nu am....)

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca tot e demontat, du-l la cineva sa scoată fagurii aia din el si monteaza-l ulterior pe masina. Dpf-off din soft ai deja si uite asa nu o sa ai nici probleme cu dpf-ul nici cu itp-ul

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ai dreptate... o idee buna! Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou ! Cer si rog cunoscatorii sa-mi dea un sfat.

Am decis si eu da dau off dpf-ului si remapare ...

1. Daca "operatia" e facuta perfect, am motive ulterioare de ingrijorare ( disfunctionalitati, caderi in nas...etc)

2.sunt programat in 26 octombrie.am de facut 130 km pana la service-ul respectiv.  Dar: am nivelul uleiului ridicat (probabil cu motorina neajuns in dpf odata cu aditivul)

Un schimb de ulei " de sacrificiu" pt a ajunge pe roti la destinatie ar fi o solutie viabila? (130 km .nu vreau alte daune)

Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now