Sergio001

Probleme motor Volvo V50, 1.6d, D4164T

107 posts in this topic

Buna ziua.

Am schimbat azi senzorul de temperatura si problema este aceeasi. Dupa resetarea codurilor, modul in care functioneaza motorul nu sa schimbat si in nici 3 km in oras au reaparut aceleasi erori.

Am desfacut corpul de valve si valvele se misca bine, fara piedica dar arata rau, ca si cind ar fi fost arse.

Cei de la service-ul zic si ei acum ca poate fi totusi ECM si m-au intrebat daca vreau sa dea din nou jos ECM si sa il desfaca sa vedem daca are umiditate in el sau contacte oxidate. Am vorbit cu cei de la Volvo si mi-au confirmat ca ei doar au dat jos ECM, l-au sters de mizerie si au dat cu sprey pe contacte, nedesfacindu-l efectiv.

Pentru ca pina acum toate verificarile m-au dus deja la costuri foarte mari, am sa dau eu jos ECM si am sa-l desfac sa vad daca are urme de apa si oxidare.

Stiti cumva,

- cind se da jos ECM, - se decupleaza inainte bateria ?

- are legatura cu inchiderea centralizata din fabrica ?

- unde se afla tablou de sigurante care corespund ECM-ului ?(ma gindeam sa le verific si pe astea)

Atasat am sa pun si pozele cu ECM facute de Volvo cind l-au dat jos.

Multumesc.

Salut, cam murdar ECM ul, mufele sunt putin murdare acolo unde le blochezi in calculator. Carcasa ECM ului pare si ea uda/umeda; la fel si cutia in care se fixeaza ECM ul in contra aripa. Nu prea are voie sa intre acolo apa/umezeala. ECM ul la randul lui este prins cu suruburi si cu o banda fina de silicon intre capac si carcasa care nu ar permite infiltrarea apei.

Nu trebuie deconectata bateria. Singurele sigurante sunt la motor, unde ai si niste relee si mai ai un panou de sigurante la picioarele pasagerului dreapta fata.

Cred ca ai clapetele defecte, ca numai pe ele au ramas coduri de eroare active, chiar daca le-ai inlocuit acum ceva timp nu este exclus sa fie stricate.

Ai incercat sa pornesti motorul cu clapetele alea scoase? Iti va intra automat in protectie, adica nu se tureaza mai mult de 3000rpm vei avea cateva coduri de eroare dar macar asculti mersul motorului.

Engine control module (ECM).pdf

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, tuturor.

Azi am dat ECM jos si l-am trimis la Bosch in Germania sa fie verificat. Cei de la Bosch au un serviciu de verificare / reparare ECM. Daca ajuta pe cine va aveti aici linkul:

https://www.bosch-repair-service.com/NL_en/Workshops.xhtml

Dar am observat ca la mufa de la valva care da in permanenta eroare lipseste un fir (atasat poze). Stiti cumva, e normal sa fie acel fir lipsa ?

Stie cineva care din cele 3 mufe care intra la ECM este cea in care vin firele de la Corpul de valve de la admisie ?(atasat poza)

Miine ma duc sa imi cumpar un aparat de masura sa incerc sa verific fiecare contact in parte. Pentru ca nu ma pricem la electrica, stiti cumva ce tensiune trebuie sa arate la masurare ? Sa decuplez bateria inainte de a face masuratorile ?

Multumesc

post-4870-0-34901100-1421958713_thumb.jp

post-4870-0-23525100-1421958735_thumb.jp

post-4870-0-56387900-1421958834_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Nu stiu daca e problema motor sau ce e, nu gasesc un topic legat de asta si am sa postez aici:

Uneori, nu tot timpul, dupa un drum mai lung (120 km in afara) sau mai scurt (5-6 km in oras), ma trezesc ca atunci cand ajung cu masina in parcare sau curte sa am ventilatorul ala auxiliar de la motor (cel de la radiator) pornit. Stie cineva de ce face chestia asta? Sa fie legat de regenerare? Ca s-a intamplat ca odata sa porneasca, nu am oprit motorul si fiind acasa la ai mei, am iesit cu ea pe afara (nu semafoare, localitate, dar fara trafic ca era tarziu) si m-am dat un pic, apoi surpriza: instant de 8% la 50kmph si treapta a 3-a (1800 rpm), clar, regenerare...fac frumos regenerarea timp de vreo 5-10 min la 2500-2700rpm, se termina, ma intorc acasa, nu ma vajaie nimic, totul fain si frumos, consum de 3.5% la 2000 rpm in treapta 3 sau 4.

Cand am patit asta in Timisoara (ajung in parcare, ventilator pornit), nu am reusit sa imi dau seama daca face sau nu regenerare ca opream din semafor in semafor pana sa ies din oras (am scos-o si acolo la plimbare) si cand ieseam din oras aveam consumul ala de referinta de 3.5-4% la 1800-2000 rpm :D

Stie cineva care mai are DPF daca este vorba despre asta si mai pateste cineva asta? Sau sa imi fie ceva bulit pe la termostat/pompa apa/senzor de temperatura/others?

Mentionez faptul ca ventilatorul se opreste odata cu oprirea motorului (poate ca sa nu consume bateria, desi la alte masini mai merge dupa oprire pana scade temperatura), acul de temperatura al lichidului de racire e la mijloc (unde trebuie), nu simt motorul incintat ca sa zic ca ma minte bordul.

Multumesc frumos si noapte buna! :D

Edited by Claudiu T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate aveai AC-ul pornit

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope :) Nu il las pornit "pe ultima suta de metri". Nici nu il folosesc decat ocazional, mai ales acum iarna, ca sa mai "ung" instalatia :)

Ultima data a fost pornit, dar l-am oprit cu vreo 50km inainte de a ajunge acasa. Ma gandesc ca i-ar trece lui in atata amar de drum...Iar in celelalte cazuri, nu a fost pornit deloc in timpul drumului (cred, nu eram beat, dar nici bine nu imi amintesc).

Se intampla asta la tine daca il ai pornit si stationezi cu motorul in functiune? Ca eu pana acum la alte 2 masini cu care am mers des nu am patit asta...O pateam doar cand ii dadeam talpa la benzinara si ajungeam cu motorul incintat acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este posibil sa fie de la regenerare.Pornesc diversi consumatori ca sa intre motorul in sarcina,pentru a face fata regenerarii.Nu stiu la Volvo,dar la alte marci porneste si degivrarea lunetei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la noi porneste, cel putin asa scrie in carte. Doar ca e mic LED-ul acela si nu ma prea uit la el daca nu e luneta aburita (sau oglinzile laterale). Poate o gasesc pornita cand pornesc masina :))

O sa vad in seara asta daca se regenereaza, am de facut un drum de vreo 20 km cu ea pe afara :D

Totusi, am observat si o usoara scadere a nivelului de lichid de racire, il monitorizez zilele astea sa vad daca nu cumva am o pierdere pe undeva, sper sa nu fie asa... :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveți topic pentru regenerări, aici se discută altă problema și deja s-a pierdut esența.

Sent from my Nokia 3310i

using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu e vorba de regenarare aici. Dupa cum spuneam in primul mesaj, nu stiu sigur unde sa incadrez problema si de asta am postat aici ca si problema generala la motorul de 1.6d D4164T. Daca este si alt topic pentru probleme generale la motor, ma mut acolo.

Poate e de la DPF, poate de la termostat/radiator, lichid racire, compresorul de clima, injectoare, turbo...si DPF-ul cam tine de motor :) Pana cand o sa il scot :evil6:

Multumesc pentru intelegere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

OffTopic

[ Culmea...nu stii!, dar ai enumerat simptomele unei regenerari.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

...poate mai sunt.

Un sfat, daca vrei sa-l urmezi bine, daca nu iar bine; cand se colmateaza filtrul...inlocuieste-l cu unul nou. Nu mai este asa scump. ]

Edited by Dinoco
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, tuturor.

Revin cu mai multe amanunte.

Am schimbat ieri ECM si imediat au reaparut vechile coduri.

68BD - Charge air cooler bypass throttle - incorrect signal

6870 - Charge air cooler bypass throttle - Signal too high

Dupa stergerea codurilor a aparut imediat urmatorul cod:

1600 - Boost pressure sensor

Azi am schimbat senzorul cu unul nou de la Volvo si dupa ce l-am montat, a aparut in bord mesajul ,, Anti-Skin service required - Engine performance reduced" si motorul a intrat in protectie, neaccelerind mai mult de 3000 r/min.

Miine ma duc la cei de la care am cumparat ECM sa puna din nou masina pe tester.

Ce parere aveti, e normal sa apara acest mesaj dupa schimbarea senzorului ?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect... scuze pentru greseala

Anti-skid service required

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua.

Am schimbat senzorul de presiune dar mesajul ,,Anti-skid service required" a ramas. La dignostic nu au aparut erori dar nici nu putea fi sters acest mesaj.

Am schimbat noul ECU cu cel vechi si mesajul a disparut.

Am facut operatiunea asta inca de citeva ori si de fiecare data la ECU nou apare acest mes.

Cei de unde am luat ECU zic ca el este bun dar trebuie facut un up-load de soft la Volvo ptr ca nu este recunoscut noul ECU de restul componentelor masini, chiar daca au transferat datele de pe EPROM privind blocajul volan si chei.

E posibil sa fie asa ?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la Volvo spun ca in momentul conectari on-line cu fabrica din Suedia, fiind ECU la mina a 2a exista riscul ca restul de calculatoare din masina sa fie blocate fiind necesara punerea unui ECU nou pentru a fi deblocate.

A mai schimbat cineva ECU ?

Se poate intimpla asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Sergio!

Tu ai schimbat ECU cu unul second hand? Eu asa inteleg pana la urma din ce ai scris tu.

In caz ca e ECU second hand esti 100% sigur ca e identic cu ce aveai tu pe masina inainte si ca nu are defect? Ti-as sugera sa te duci inapoi de unde l-ai cumparat si sa-ti demonstreze ei pe orice alt Volvo S40/V50 ca nu da erori.

Dupa simptomatica pe care o descrii tu, ECU nou achizitionat (second inteleg eu), e deja defect.

Oricum, e foarte interesanta aventura ta, sa ne tii la curent!

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut FBogdan .

Multumesc.

Ecu e second hand cu garantie 3 luni.

Am fost deja cu el inapoi, l-au reverificat si confirma ca e bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da este posibil. Din aceasta cauza reprezentantele evita sa faca ECM reload. Dar din cate stiu eu, nu se blocheaza restul de calculatoare si crasheaza ECM-ul. Ei spun ca trebuie altul nou, pentru ca teoretic clientul se duce cu masina functionand si dupa ECM reload nu mai merge de loc. Singura lor varianta de a porni masina, este de a pune un ECM nou, ca daca pun unul vechi exista posibilitatea sa se intample acelasi lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Paunionutz.

Cei de la Volvo imi spuneau ca se blocheaza si ECU si restul masini.

Cei de la firma de unde am cumparat ECU zic ca nu se poate cit timp pe noul ECU sint toate datele de pe cel vechi si la un up-load de soft nu se poate intimpla asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Paunionutz.

Cei de la Volvo imi spuneau ca se blocheaza si ECU si restul masini.

Cei de la firma de unde am cumparat ECU zic ca nu se poate cit timp pe noul ECU sint toate datele de pe cel vechi si la un up-load de soft nu se poate intimpla asta...

Daca erau toate datele, nu mai aveai aceste probleme. Automat sunt discrepante (cel putin de soft), intre cele 2 ECM-uri, ca altfel trebuia sa mearga masina cu noul ECM, sau cel putin sa ai aceleasi erori ca inainte. ECM reload, inseamna sa stearga tot din ECM-ul tau si sa rescrie softul. Din pacate producatorii nu au luat in calcul aceasta varianta si nu sunt proiectate pentru astfel de lucruri, chiar daca se poate. Nu sunt precum HDD-ul calculatorului sa stergi si sa rescrii informatii intr-una

Dar debitmetrul l-a verificat cineva? Incearca sa scoti mufa de la debitmetru si vezi ce se intampla. Daca este defect ar trebui sa mearga masina mai bine, daca este bun ar trebui sa mearga mai prost

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate interfetele cu care lucreaza cei care au clonat ecm-ul nu sunt bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in orice caz nu se discuta despre upload, ci de update. upload dai pe facebook cand iti schimbi profilul si update iti dai, daca vrei, la reprezentanta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Multumesc pentru informatiile de care dispunem de pe forum, le-am folsit( ex.dezactivarea I-ului ptr avertizare necesar service la 1 an), am o rugaminte poate cineva sa imi dea o idee de ce la turatii de 1900-2000 rot/min aceelerarea nu este constant crescendo si are un ,,hop", masina este S40 motor 1,6 diesel din 2009.

Multumesc , anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defineste mai bine acel "hop", sa intelegem si noi. Face asa in toate treptele de viteza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica pedala electronica nu are curba normala liniara ,sa zic asa, si apare ca un " sughit" are oscilatie motorul.Asa cred.

Se poate vedea ce si cum , daca incerci sa accelerezi din 100rpm in 100rpm constant si la 1 sec pe 100rpm ,de la relanti la 3500-3800rpm .La diesel am vazut si in regim static insa in sarcina si cu actionari normale ale pedalei (nu lente) totul este ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambele masini fac asa in jurul turatiei 2100 rpm . O cataloghez asa fac toate . Cel mai bine se simte mergand pe cruise , ciudat e ca nu totdeauna (sau nu totdeauna nimeresc acea turatie )

Dar este ceva aproape neobservabil , si Gfieraru spunea ca are o asemenea problema cu d2-ul ... a fost la volvo si n-au gasit nimica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now