Posted 9 Dec 2014 · Report post Salutare, De cand s-a racit vremea a revenit problema pe care o am in fiecare an in sezonul rece: Masina merege "in suturi" si are o lipsa de putere cand motorul este rece,cand temperatura apei ajunge la 1/4 brusc masina isi revine si nu mai are absolut nicio problema.Tind sa cred ca este ceva de la aprindere/alimentare fapt pentru care am schimbat urmatoarele fara rezultat: - bujii NGK Iridium - Fise NGK - Capac delco - Pipa capac delco - Bobina - Rampa injectoare - nu am coduri de eroare - senzor temperatura apa - termostat P.S. Masina porneste normal. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Pune bujiile originale Volvo pe ea. La turbouri nu sunt altele recomandate indiferent daca ai GPL sau nu pe ea. La aspirate merg si "aftermarket". Ce bobina ai pus Bosch sau altceva? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Merg cu acest tip de bujii si pe cealalta masina fara probleme,am mers cu acest tip de bujii cam 150.000 km. Vara masina nu are absolut nicio problema,doar cand este temperatura scazuta si este umiditate afara(ploaie/ceata) Bobina este Bosch. Am curatat/verificat fiecare mufa si masa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post IAC-ul este curat? Daca da... încearcă cu altul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Este curat,am incercat si cu altul iar simptomele sunt aceleasi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Si pe gaz si pe benzină face la fel? 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post vlpvlp06 Aceasi problema si la mine acuma nu mai porneste deloc.de luni.verificat fise buji degeaba pompa benzina am zis ca nu se alimenteaza.la plecare.tot la fel acuma zace. am sa urmaresc acest topic. O seara placuta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Si pe gaz si pe benzină face la fel? Pe gpl nu acum sa observ deoarece pornirea se face pe benzina iar cand se incalzeste trece pe gaz si deja merege bine cand este calda.Nu o pot porni direct pe gpl. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Nu ai buton, sa o treci si manual? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Am buton care comuta benzina/gpl dar trecerea pe gpl se efectueaza doar cand apa a ajuns la o anumita temperatura,instalatia este secventiala. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Pe gpl nu acum sa observ deoarece pornirea se face pe benzina iar cand se incalzeste trece pe gaz si deja merege bine cand este calda.Nu o pot porni direct pe gpl. De ce nu pui un tester(Vag interfata si FCR sau altceva ce vede Volvo)?Vezi cum stai cu parametrii.Erori zero ,nu inseamna ca totul este ceas in limite optime. Avind motoare identice stii ce valori ai,altfel este cam a la "mioveni car". Daca scoti cda pe gaz(alim controler gaz, sau inchidere robinet gaz) logic ar fi ,sa nu mai comute si sa mearga numai pe benzina si vezi cum se comporta la regim optim. Trebuie cumva sa mergi doar pe un combustibil sa vezi daca se "rupe" filmul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Din pacate la masina mea nu prea se conecteaza un tester care sa citeasca live data,gpl-ul il exclud din problema(am verificat instalatia,am mers numai pe benzina,etc) Problema este aprindere/alimentare pe benzina la rece. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Arunca un ochi la stage-ul de aprindere, e o cutiuta mica inainte de bobina. IDM cred ca-i zice. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Nu stiu la ce te piesa te referi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Uite aici cu 2 cercuri rosii .. din poza cu motorul lui Alex. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post E vorba de modulul de comanda al bobinei de inductie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Ok,dar ce pot verifica la aceasta piesa? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post E vorba de modulul de comanda al bobinei de inductie. primarul ,dar mai evoluat.,cica lucreaza si in tensiune si frecventa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Eu stiu ca doar incarca primarul pe timpul perioadei dwell,apoi descarca la masa primarul generand kV in secundar si ulterior prin delcou scanteia. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Da ,insa am vazut mai demult in Vida sper sa tin bine minte ca exista semnal din ECU din care banuiesc ca se controleaza perioada deci si frecventa implicit pt a asigura amplitudinea scinteii la turatii.Acum nu mai stiu daca am citit corect Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Dec 2014 · Report post Dwell-ul este pe acelasi unghi de rotatie vilbrochen deci durata scade cu cresterea turatiei Oricum ne indepartam de la topic Probabil e de la calculatorul instalatiei de gaz Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Dec 2014 · Report post Cum pot testa acea piesa de sub bobina?Se masoara o rezistenta,o tensiune?Sau doar ochiometric? Repet inca iar INSTALATIA GPL NU ARE LEGATURA CU DEFECTUL. Am mers o saptamana doar pe benzina si face la fel. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Dec 2014 · Report post Vali, ai mers o saptamana pe benzina SCOTAND COMPLET DIN CIRCUITUL ELECTRIC instalatia de gaz ? Sau doar ai lasat butonul pe "benzina" ? Ca atunci nu e relevant faptul ca "ai mers doar pe benzina" Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Dec 2014 · Report post Am mers doar pe benzina comutata din buton.Sa zicem ca ar fi defect calculatoruul de gpl desi acum 2 luni instalatia a primit o revizie completa si o alta harta la cel mai bun service din tara. Cum se face ca la rece merge in suturi,ca si cum ar merge in 2 sau 3 bujii apoi cand se incalzeste brusc incepe sa mearga bine? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Dec 2014 · Report post La fel imi face mie pejo ul, si asta dinainte sa i pun gpl. Mizez pe simeringurile de supape, injectoare sau pompa benzina. Share this post Link to post Share on other sites